Het is nu al zo'n 16 graden in de kamer van mijn dochtertje. Ik hou m'n hart dus vast voor de winter Daarom heb ik de puckabag besteld. Maar wat dragen jullie kindjes daaronder? Ze slaapt nu in een dikke slaapzak van prenatal zonder mouwen, met een romper en een dikker vestje erover en sokjes aan. Maar de puckabag is warmer toch? Gewoon met mouwen en dan een mouwloos rompertje? Zou dat warm genoeg zijn? En dan bedoel ik met de herfstversie aan.
Ja, voorlopig zou ik er alleen een rompertje onder doen als je de herfstversie gebruikt, die is op zich al behoorlijk warm.
Mijn zoontje ligt nu in de teddyhelft zeg maar met een lange mouwenromper en pyamabroek. Overdag zonder broek. Als het echt koud wordt kan ik steeds een laag erbij doen: romper + pyamajas en dan de zomerhelft er nog bij aan (heb niet het idee dat dat veel scheelt) en dan maar weer een deken over dwars proberen!
Jelmar lsaapt in romper met korte mouwen, pyjama en combisleeper Met mouwen, hij heeft zulke koude handjes... maar inderdaad, er blijft niet veel over voor de winter behalve nog een lange mouwenromper eronder ipv. korte mouwen en de binnenzak van de combisleeper er nog bij... want dekens is hier ook niks waar
Ik dacht dat ik dat gehoord had over sowieso de combisleeper, omdat dat net een dekbed is qua warmte en dat je daarom absoluut geen dekens e.d. moet gaan gebruiken..
De combisleeper is idd meer een dekbed (lucht ertussen) en de puckabag meer een deken, dat klopt! Maar over 1 deken mag je gerust nog een deken leggen hoor!
Heeft iemand de Puckabag nog ergens in de aanbieding gezien? Heb er nl een, maar twee is wel zo handig met wassen en ongelukjes
waarom doe je nu al sokken aan? Hou je toch niks meer over voor de winter mocht het - 20 worden ofzo. heb eigenlijk nooit sokjes aangedaan bij mijn zoon in bed...
Tess ligt nog een de zomerpuckabag met een pyama met lange mouwen eronder maar als het straks wat kouder wordt maak ik er de herfstvariant van. Wil haar nog niet te warm in bed leggen want hoe moet het straks dan als het heul koud is
ik heb ook net de combi sleeper aangeschaf, maar op het kaartje staat duidelijk dat je geen deken erbij moet gebruiken!
mijn zoontje slaap nu in de herstversie van de puckababy, lekker warm. daaronder heeft hij soms een dun pyamaatje/broekje aan, soms een langmouwe romper. beetje afhankelijk van temperatuur. Het is er nu een graad of 18. In de winter wordt het hooguit 16 graden, de verwarming staat dan ingesteld.
Heb m gisteren ontvangen en haar erin gelegd met alleen een rompertje, maar dat was echt nog veeeeeeel te warm. Gebruik nu die van prenatal met een pyama truitje en zonder mouwen. Dat is voor nu warm genoeg. Die herfstversie moet nog maar even wachten, want ze voelde echt bloedheet aan Denk ook niet dat ze ooit een deken erbij hoeft als ik dit zo voelde en daar ben ik wel blij mee, want dat vind ik juist t fijne van een slaapzak. Dat ze niet onder de deken terecht kunnen komen.
Mijn zoontje lag vannacht met een dunne pyjama in de zomerhelft en werd om 22.30 wakker met een koude neus en koude handen en benen en voeten. Hij sliep nog half, dus het was geen honger (normaal mag hij dan bij mijn drinken). Ik heb hem snel in de winterhelft gelegd en meneer heeft tot 6.30 uur heerlijk verder geslapen! Ligt ook aan je huis natuurlijk hoe warm het is. Hier een oud boerderijtje uit 1900.
Hier is het herfstgedeelte nog te warm, heb het 1 keer geprobeerd, maar hij lag er in te zweten. Mijn dochtertje vond het wel prachtig dat zachte ding, die zei 'aah, Luc is net een paashaas' ! Dit is wel een goed geïsoleerd huis, dus ik denk niet dat ik er 's winters een deken bij nodig zal hebben.
Hier vind ik de herfst variant ook nog iets te warm. Nu 's nachts gemiddeld 16 graden op haar kamer. De zomer/lente variant is wel te dun, dus ze ligt nu in een iets dikkere slaapzak van de hema met een pyjama met lange mouwen, en voetjes. Dit is nog lekker behaaglijk.
Ik heb Juul 1 nachtje in de herstversie gehad, en heb haar de nacht erna er weer uitgehaald. Ze had het er te warm in... De zomerzak is weer te fris voor nu. Dus ik doe haar nu een pyjamaatje met broek en lange mouwen aan, en daarover een badstoffen slaapzak van de Hema zonder mouwen. Op haar kamertje is het nog 19 graden, daar koelt het niet zo snel af. Het ziet er inderdaad heel grappig uit vind ik, die gestipte herfstzak. Ik vond haar net een wasbeertje Even een praktisch vraagje: mag het herfstgedeelte in de droger? Ik ben niet zo'n grote fan van de droger, heb altijd het idee dat de spullen dan veel harder slijten en krimpen, dus doe er alleen hoeslakens, handdoeken en ander badstof spul in (om het lekker fluffy te houden). Ik wil de Puckabag ook lekker fluffy houden, of blijft ie dat zonder droger ook wel?
Ik doe slaapzakken ook niet in de droger, want ik heb het idee dat ze dan eerder wat dunner worden, ik heb de Puckabag van de week voor het eerst gewassen, gewoon met een beetje wasverzachter en die is knuffelzacht weer opgedroogd.
Ik heb maar 1 puckabag, dus geen tijd om zo te laten drogen, dus wel in de droger, maar dan op temp. laag en dan nadrogen met koude lucht. Hij's niet gekrompen. Alleen heeft mijn ventje op de wantjes zitten sabbelen vorig jaar en die gele vlekken krijg ik er met geen mogelijkheid meer uit!