wie nog meer een kleine baby/dreumes?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Gentle, 26 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Brunette

Brunette Bekend lid

22 aug 2008
    690
    277
    63
    Vrouw
    Veluwezoom
    Het CB doet hier trouwens helemaal niet moeilijk over, ivm hun voorgeschiedenis. Maar ze hebben wel gekke curves: lengte rond de gemiddelde lijn, gewicht nog onder de onderste lijn van de groeicurve. Tsja, ze eten goed...

2. babysaluki

babysaluki Niet meer actief

Hier idd ook zo'n groeicurve.. lengte gemiddeld, gewicht onderaan.. ach.. ik vind het prima.. mooi fijntjes ;)

3. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Hier lengte hoger dan gemiddeld, gewicht ver onder gemiddeld..
    Maarja het maakt me niet uit.
    Merk dat ik soms van andere mama's wel opmerkingen krijg maar interesseert me niet.
    Zo was er laatst een andere mama aan het vertellen dat haar kindje al zóveel weegt (echt veel overigens) maar 'Yasemin blijft nogal hangen he?' GRRR.. was niet zo, in lengte was ze weer flink gegroeit, maar gewicht gewoon niet zo!

4. teigetje1

teigetje1 Fanatiek lid

18 jun 2009
    2.299
    116
    63
    Zuid-oost brabant
    Ik kom me ook even melden met onze kleine meid :D.
    Ze is nu bijna 17 maanden en weegt nog geen 9 kilo (ongeveer 8,5) en draagt kledingmaat 68/74 (we gaan nu pas richting de 80 maar die valt bij haar nog veels te groot).

Ze wordt ook altijd veel jonger geschat dan dat ze is, vooral toen ze al liep met de 12 maanden.

5. Kolibrie

Kolibrie VIP lid

29 jun 2008
    5.767
    423
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    En ook wij kunnen ons melden in dit topic! :D

We zijn vandaag bij het CB geweest en Kyra is nu 75,5cm en weegt 8430 gram. Ze is nu 14 maanden en 1 week oud.

Natuurlijk een hoop gezanik van het CB (verhaal staat bij topic pfff..consultatiebureau).

Wat leuk dat er nog veel meer "ukkies" zijn! Allemaal lotgenoten dus :D;)

6. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    Kyra was ook altijd klein, met haar 19/20 maanden was ze maar 77 cm (gewicht is wel altijd ruim voldoende). Maar de afgelopen 3 maanden heeft ze ineens een groeispurt gemaakt en is ze maar liefst 10 cm gegroeid. Ok een reus zal ze niet worden, maar wie weet krijgen jullie 'kleintjes' straks ook een groeispurt in lengte/gewicht. :) Verder heeft niemand zich ooit zorgen gemaakt over haar lengte. Het CB en de kinderarts keken altijd eens goed naar mij met mijn indrukwekkende 1.57m ( en dan heb ik nog een halve cm gesmokkeld ;) ) en besloten net als ik dat het best vreemd zou zijn als Kyra erg lang zou zijn, ook omdat mijn man maar 1.76 is.

Ik kan me voorstellen dat je je wat meer zorgen maakt als ouder als het gewicht (ook) laag is. Maar je kunt ze moeilijk gaan dwangvoederen met de tuinslang.

7. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Mijn dochtertje was met 3 maanden 65 cm en 6280 gram... Wat zwaarder dus maar ook een stukje jonger.
    Haar broer is ook groot en niet absurd zwaar: 2 jaar: 94 cm en 15 kilo

8. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.230
    7.277
    113
    Vrouw
    Brabant
    Wat leuk om nu ook eens over de lichtgewichtjes te lezen :). Hier een lichtgewicht en een zwaargewicht ;). Eva (ruim 2,5 jaar) is 90 cm en bijna 13 kilo en Lisa (5 maanden) is 67 cm en ruim 8,5 kilo. Leuk om te lezen dat er kinderen die ietsjes groter zijn dan Lisa al lopen :)

9. Pippie1976

Pippie1976 Bekend lid

8 nov 2008
    798
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hier ook twee ukkies :). Ze zijn nu 16 maanden en wegen beiden rond de 8 kilo (onder de curve ;)) en zijn ongeveer 74 cm lang (redelijk gemiddeld). Maar ze ontwikkelen zich goed, zijn heel bewegelijk en eten prima, dus ik maak me er geen zorgen (meer) over. Op het CB doen ze er niet vervelend over, zolang ze door blijven groeien en de groei niet stagneert of ze gaan afvallen, vinden zij het prima. Ook onze KA zegt dat doorgroeien in de lengte belangrijker is dan het gewicht.

Leuk om te lezen dat onze meiden niet de enige ukkies zijn :)! Qua kleding niet zoveel problemen moet ik zeggen. Ze zitten nu meestal in maat 74 (soms 68, soms 80, hangt af van het merk).

10. Miireii

Miireii Fanatiek lid

12 feb 2008
    2.417
    0
    0
    Enschede
    *Meld* :D

Mijn dochter is nu 1,5 geweest en woog de laatste keer iets meer dan 9 kilo en was 82 cm..

Mijn zoontje is bijna 4 maand en weegt 5,5 kilo en 58 cm..

2 Kleintjes dus!

Gelukkig doet ons CB er totaal niet moeilijk over, ze kijken puur naar haar lijn, zeggen nooit dat ik ze vol moet stoppen en zijn altijd tevreden. Ben zo blij met mijn CB!!!

Waar ik me wel aan erger zijn andere moeders in mijn omgeving.
    Ze wijzen mijn kindjes soms echt na, hand voor de mond, weer wijzen, verschrikkelijk. Dan komen ze ook naar me toe en zeggen ze: 'Oh, ze zijn wel errrug klein! Ze zijn toch niet ziek ofzo???'..

SHUT UP!

11. Sidei

Sidei Actief lid

26 mrt 2008
    188
    17
    18
    Litouwen
    Oooo, wat leuk, eindelijk een topic voor kleintjes:D

Mijn meisje weegt 8,4kg en is 79cm lang (20mnd oud). Ter vergelijking - met 10 maanden was ze 8,2 kg en 71cm.

12. Mukkie11

Mukkie11 Fanatiek lid

13 dec 2009
    3.378
    2
    0
    wij hebben nog ene klientje: nog geen 7 weekjes en hij is met 8 maanden geboren. toen was zijn gewicht 2450. nu is hij (na afvallen in couveuse, 10 dagen daar gelegen) bijna 3400 met volledige BV en cm weet ik niet maar twee weken geleden was hij 50,5cm een echt kleintje dus! maar wij zijn allebei slank en ik vooral klein (1.60) ben benieuwd!

13. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Mijn zoon is ook nog een kleintje voor zijn 17 maanden.
    Broek 74 zakt nog af en trui 86.

Vandaag naar cb geweest, hij is 80cm en 9560gr
    Het cb maakt zich hier zorgen iig (zie mn andere topic dreumes is te klein).

14. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Mirreii, wat vervelend dat je dan zulke reacties krijgt! Tsjonge, vind ik echt asociaal! Ik kreeg met Julia wel blikken toen we op de fiets gingen. Ze was toen denk ik zo'n 7 kilo en 66 cm. Ik zag mensen kijken, en denken 'Dat doe je toch niet?!?!' Gelukkig nooit opmerkingen over gehad, maar ik voelde me wel bijna een slechte moeder! Tsss. :$

Julia is trouwens wel wat korter "geworden" in de curve. Eerder liep ze qua lengte op +1 en gewicht -2. Nu loopt ze bij beiden ongeveer -1, alhoewel ze qua gewicht nu wel weer gezakt is. Ik maakte me laatst zo druk toen ze ziek was en niet wilde eten... Paar honderd gram afgevallen en ik in de stress ;) Helaas eet ze nog niet goed, dus ik hoop dat ze snel weer meer gaat eten! Dat vind ik het vervelende aan dat ze niet zoveel reserves heeft.

15. ciaransmummy

ciaransmummy Actief lid

1 dec 2009
    348
    0
    0
    NULL
    NULL
    mijn zoontje is 70.5 cm en 7.8kg (schat ik) maandag weten we het weer ik hoor eigenlijk 8 kg.. hij is 1 jaar

16. tulip

tulip Niet meer actief

Leuk een kleintjestopic!!!:D

mireii, wat stom zeg!!! Laat ze maar kletsen hoor.

bamjolan, dat valt toch reuze mee met 17 maanden, mijn dochter was toen niet eens zo groot.

Hier ook een lilli: bijna 2 jaar en 79 cm en 10 kilo.:)

17. Kolibrie

Kolibrie VIP lid

29 jun 2008
    5.767
    423
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    @Miireii: jeetje wat een asociale reacties zeg! :$ Ik schat dat die van mij echt niet langer is als ze 1,5 wordt. Wat is daar nou mis mee?

Hier wel een enorm gezeik op het CB gehad vandaag. Ze was weer te licht, of ik haar nog meer eten wilde geven bla bla bla. Kind eet al als een bootwerker, dus wat willen ze nou? Ze is absoluut niet mager, heeft zelfs een bol buikje! Verder zei ze tegen me: ze houdt niet van aanraking. Omdat Kyra niet onderzocht wilde worden en haar handen wegduwde! Nou ja zeg! :x
    Ach ja..lekker oppervlakkig volk dus daar :p

18. Brunette

Brunette Bekend lid

22 aug 2008
    690
    277
    63
    Vrouw
    Veluwezoom
    Wat gek dat ze daar moeilijk over doen!
    Mijn kindjes zijn ook 17 maanden, ook ongeveer 80 cm en meer dan een kilo lichter dan jouw zoontje. Ik krijg er nooit commentaar over. Niet van het CB, niet van de kinderarts in ons streekziekenhuis en niet van de neonatoloog in het academisch ziekenhuis. Ze merken allemaal wel op dat het tengere kindjes zijn natuurlijk, maar meer dan die constatering is het niet.

19. adi

adi Niet meer actief

Wat asociaal dat jullie zo domme reacties krijgen. Ik vind kleine kindjes juist schattig :)

Bij ons is het vooral in de directe omgeving dat de mama's met kindjes die een paar maanden jonger zijn, ineens opmerken dat hun kindje bijna net zo groot is als die van mij. Meestal gaat het dan om ukkies van 6 maanden, die zo'n enorme groei hebben doorgemaakt in het eerste half jaar. Dan verwachten die mama's dat ukkie daarna ook vrolijk 1 kilo per maand gaat bijkrijgen en kijken ze mij medelijdend aan: 'Gaat het wel goed met hun?'

Ik trek me daar niks van aan. En ik heb een heel raar CB. Heb een paar keer zelfs kritiek gekregen dat Diyana heel hard groeit en dat ik haar zou volmesten :). Het kind gaat wel richting het gemiddelde, maar FTF.. dat is toch ook de bedoeling van het gewicht inhalen of niet? Het is ook nooit goed :(

Oh, grappig dat hier zoveel 'bekenden' zich melden :)

20. linda84

linda84 Fanatiek lid

3 sep 2006
    4.383
    36
    48
    Mijn knulletje was bij zijn geboorte klein. Hij heeft zijn lengte helemaal ingehaald en zit met 70 cm op de middellijn. Is ook wel logisch want ik ben 1.78 en mijn man is ook groot. Wel weegt hij pas 7 kg. Dus daarmee is hij nog een kleintje.
    Het enige lastige vind ik broekjes vinden die passen. Ook al snoer ik de broekjes met elastiek in ze blijven meestal wijd om zijn buikje. Die is heel smal bij hem.

Deel Deze Pagina