Ik lees in andere topics wel eens dat kindjes van, bijvoorbeeld, 75 cm lang of 9 kilo nog maatje 62-68 dragen.. nu toch alle 'kleintjes' hier verzameld zijn, kunnen jullie misschien even uitleggen hoe dat zit? Ik krijg mijn dochter echt niet meer met goed fatsoen in een broekje maat 62 hoor
Ja ik snap dat ook niet maar het is maar net wat je mooi vind. Mijn zoontje heeft nu maat 68/74 aan. Voor de lengte heeft hij dat wel nodig maar voor de breedte zou hij nog makkelijk 62 aan kunnen doen. Maar korte shirtje die dan kwa breedte goed zitten vind ik geen gezicht.
Laatst had ik een spijkerbroekje maat 68 gekocht (Zeeman, valt meestal groot), maar ik kreeg 'm niet om Lisa's heupen/billen. Toen heb ik voor de gein geprobeerd 'm bij Eva aan te doen en het paste! Wel wat cm's te kort , maar ik kreeg 'm met gemak over haar heupen en zelfs de knoop dicht.
Bedankt dames voor jullie opbeurende berichtjes! Ik maak me altijd gelijk zo'n zorgen! Gelukkig hebben jullie ook minietjes rondlopen haha Qua kledingmaten, hij heeft een jasje 68 aan nu, is een van zeeman denk ik want hij valt echt als een 80/86 haha Qua broeken zit ie nog in 74, maar zakt af. 80 á 86 moet ik vaak nog omslaan en een riem erbij gebruiken. Maar is niet echt mijn favoriet moet ik zeggen.
Mijn zoontje draagt nog broekjes maatje 62. Dat zijn dan korte broekjes die over de knie horen te vallen, en bij hem dus boven de knie vallen. Zijn taille is zó smal, dus dat gaat met gemak. Tja, hij weegt net boven de 8 kilo en dat gewicht is verdeeld over zijn 82 cm. Er zit bij hem gewoon geen grammetje vet aan. Een tijdje terug was ik met ze aan het wandelen, ze zaten dus in de kinderwagen, toen ze door een voorbijganger werden geschat op 5 maanden... Ze waren op dat moment 15 maanden. (Maar hun gewicht was inderdaad dat wat een gemiddelde baby van 5 maanden zou wegen.) Zeeman kleding hoef ik hier niet te proberen. Volgens mij is dat toch meer gemaakt voor gemiddelde / volle kindjes. Da's hier standaard véél te kort en véél te breed.
hai allemaal, mijn is dan geen dreumes meer maar inmiddels een meid van 4,5 jaar maar ook altijd nog onder de onderste lijn gezeten van gewicht ddr lengte altijd gemiddeld dus een lekker mager scharminkeltje zeg maar. hier zeiden ze altidj als ze het goed doet i ndr eigen lijn en er geen rare schommelingen zijn is er niks aan de hand. ze had normale formaten bi jde geboorte. ze weegt nu alleen al vanaf dat ze 2 is 15 kilo en groeit wel i nde lengte. ze eet mega slecht en als ze ziek is dan is er dus zo weer een kilo af. maar goed verder functioneerd ze goed. en watwel fijn is ze kan alles eten dus gewone vruchtensap hoef neit dr snoepies op verjaardagen ed bij te houden en in de zomer op een dag een keer 3 ijsjes is niet erg haha das de fijne kant hoor voor de mama. dat je daar niet op hoeft te letten. maar goed denk laat ik ff een hart onder de riem steken zeg maar het komt allemal goed hoor zolang ze hun eigen lijn hebben niet gek laten maken door die wazige cb`s en blikken van anderen ooh jah qua kleren heeft ons meisje de korte kleren dus rokjes en broekjes nog maat 92 aan vorig jaar zelfsn og 86 terwijl ze lange broeken echt 110 moet hebben
Een beetje, Zoey is met 15 maanden 77 cm en 9,2 kilo. Maar is wel bijna 6 weken te vroeg geboren, dus als je het zo ziet, dan valt het wel weer mee!
Eva was op die leeftijd 100 gram zwaarder, wel even lang. En met 41 weken geboren met 53cm en 4350 gram . Maar hier nooit opmerkingen gehad van het cb. Ze doet het prima, groeit alleen niet zo hard.
Milan is 16 maanden en weegt 9,1 kg en is 76 cm lang. Grappig gevoel denkt iedereen dat het een stvig manneke is. Komt waarschijnlijk omdat hij een brede kaaklijn heeft.
hier ook een kleintje 7320 gram en 70 cm lang ze is nu 1 jaar. bij mij beginnen ze nu wel moeilijk te doen bij het cb al wat langer maar de kinderarts in het ziekenhuis vond vandaag ook dat ze wel erg klein blijft ik moet haar dus volle producten gaan geven in de hoop dat ze wat harder groeit en dan gaan ze over een half jaar verder kijken. ik snap het niet echt ze was 6 weken te vroeg en ik ben ook altijd tenger geweest als baby dat is ook nooit over gegaan hihi. ze groeit trouwens wel in een steigende lijn soms iets minder hard maar over het algemeen na mijn idee gewoon goed.
Het ligt heel erg aan de bouw van het kindje. Hier is Diyana ongeveer 9,5kilo en 74cm en die draagt broeken maat 74, maar die zijn meestal veel te lang. Maar ze heeft een 'kontje' dus kan ze kleinere maten niet over haar luierkont heen krijgen Aldin is maar ietsje lichter en net zo lang, maar hij met gemak een broek maat 62 dichtkrijgen, het is dat die dan veel te kort zou zijn. Hij heeft nu broeken maat 68, en die zakken vaak van zijn kont af als die aan het kruipen is. De lengte is dan prima, zou zelfs maat 74 kunnen. Ik denk dat het ook te maken heeft dat hij een jongetje is met smallere heupen, totaal geen kontje en geen buikje. Zijn gewicht is gelijkmatiger verdeeld. Het is gewoon op die leeftijd al oneerlijk toch?
Tja hoe ik het moet uitleggen weet ik niet dus dan maar zo simpel als het kan : gewoon maatje 62 over de beentjes trekken, ritsje dicht, knoop dicht en voila! Nadeel is alleen dat de rokjes te kort worden, een broekje maakt niks uit gelukkig bij een meisje. Hier is een broek maat 74 vaak echt geen gezicht, veel en veel te wijd en zakt meteen van haar kontje. Ook zijn de pijpen vaak veel te lang en heb geen zin om ze altijd om te slaan, dat staat niet altijd leuk.
Hier ook kleine kindjes! Volgens de kinderarts is het gewoon heel duidelijk dat wij geen grote kindjes kunnen maken ! Haha! Ik heb niet heel erg recente metingen, word eigenlijk wel weer eens tijd vind ik, binnenkort maar weer eens (laten) meten en wegen alle drie. Maar om even van alle drie te noemen -> Benthe was met 1 jaar 7200 gram en 69 centimeter. (geboorte 3720 gram / 51 cm) Ruben was met 1 jaar 6095 gram en 68 centimeter. En met 2 jaar was hij 9180 gram en 80 centimeter. (geboorte 2045 gram / 47 cm) Malou was met 1 jaar 6370 gram en 68 centimeter. En met 2 jaar was ze 9450 gram en 81 centimeter. (geboorte 2155 gram / 47 cm) Liefs, Hanneke.
Hier ook een kleintje Bij de geboorte 47.5 cm en 3170 gram Nu, met 15 maanden, 8130 gram en 76 cm. Ik heb een lange dunne dame
@ Chantal. Hier ook altijd drama met broekjes die van der kont zakken... en niet alle broekjes hebben riemslusjes of van dat elastiek aan de binnenkant...
Jeej! Dit is nou gezellig! Hier ook een klein dametje, moet volgende week weer naar t cb dus precies weet ik het niet maar denk nu rond de 7,5 kg en 70 cm ook een kleintje dus! Bij de geboorte was ze 2550 en 46cm en ze is met 38 wk geboren. Ik vind het eigenlijk wel handig en schattig! Ze zit nu nog steeds in maat 68, doe dus lekker lang met de kleertjes! Ook begint ze nu met los staan en heel af en toe een stapje, zooi schattig ziet dat eruit!! Mijn kindje is heel snel met kruipen enz en nou zeggen veel mensen tegen mij dat dat komt omdat ze zo licht is en dus minder gewicht hoeft mee te slepen.. Is dat bij jullie ook zo of is het fabel?
Wij hebben ook een klein kindje. Hij was bij de geboorte 48 cm en 2800 gram. Hij woog bij de k.a vorige week 8150 gram en was 75,5 cm. Maar goed k.a maakte zich geen zorgen. Zolang hij zn lijn blijft volgen is het ok. Ik was zelf met 2 maanden rond de 3400 gram echt heeel klein dus. Heb het daarna wel flink ingehaald en moet zeggen dat ik niet in NL geboren ben. Hij heeft nu mt 80 aan want hij paste niet meer in 74 kwa lengte. 80 is nog wel te groot.
He, wat leuk zeg! Nou, ik krijg mijn dochter dus echt niet meer in mt 68 hoor!! Ze heeft nu qua rompers toch echt wel 80, qua broeken ook, maar ik hoop altijd broeken met een riempje op die je aan de binnenkant nog iets strakker kan maken. Sommige broeken van 86 passen haar ook! Shirtjes nog wel vaak 74, 80 is meestal te wijd..
Danabelle, ik ook niet hoor! Maar het ligt heel erg aan welke merken je koopt en hoe je kindje gebouwd is. Julia is vrij "gewoon" qua bouw. Bol buikje, alleen smalle armpjes en beentjes. Broekjes passen bij haar dus prima, gewoon maatje 74 (zit ze nu net in). Ik heb nog wel shirtjes in maat 68, maar daar zijn dan alleen de mouwen van te kort. Dat vind ik errug onhandig! Maar ja, anders wordt het zo'n tent... Verder hier dus gewone kledingmaten eigenlijk voor haar leeftijd, alhoewel zij net in 74 zit en anderen misschien al weer richting 80 gaan... Qua breedte verschillen de maten vaak ook niet zo gek veel! Ik zoek altijd wel naar broekjes met van dat elastiek er in. Ik heb nu een rokje, superschattig maar wel in maat 80 Maar met dat elastiek op het strakste gaatje blijftie hangen En dan issie nog mooi groot, kan ze er lekker lang mee! Alleen de legging in maat 74 hangt wel op haar voeten Volgens mij heeft ze korte benen, van wie zou ze dat nou hebben Oh ik krijg trouwens 68 nog wel aan over haar kont, maar het is altijd de lengte... Uiteindelijk wordt het toch te kort! Ik heb nu net een hele leuke broek van Hello Kitty gekocht van H&M, maat 74, maar dat ziet er dus niet uit. HUGE! Maar ja, ik ga toch nu ook geen winterkleren meer in maat 68 kopen, dus ze groeit maar Ik heb trouwens wel een winterjas in maat 74 gekocht. Die is nu nog te groot, dus die past vast nog wel een paar maanden. Ik ben erg benieuwd hoe ze nu doorgroeit, omdat dit wel de tijd is dat ze (nog) minder hard gaan groeien... Geen kleertjes kopen op de groei Hanneke, wauw, jij maakt echt kleine kindjes Maar gelukkig is het erfelijk, dus dan kun je je daar ook een beetje aan vast houden! Was het dan niet gek om ze te zien lopen met die maatjes? Dropfruit, Julia was heel snel. Omrollen met 3 & 4 maanden, zitten met 6,5 maand, kruipen met 7 maand, staan met 8 maand, eerste losse stapjes met ruim 10 maand en echt los lopen met 11 maand. Ik vind het juist leuk!! Geen idee of het met haar gewicht te maken heeft, maar er zit iig niks in de weg. Rompertjes zijn trouwens drama. Alles past nog (ze heeft nog 62/68, als ze lang zijn), alleen de knoopjes kunnen op een gegeven moment niet meer dicht... De enige die een beetje fijn zitten, zijn die stretch van de Hema...
Jaaa rompertjes... ze draagt nu van die spaghettibandjes van de hema maat 74/80. Het kruis hangt gewoon op haar knieen ! Ze draagt trouwens ook nog een pyjama 62/68 ...