huilen bij het naar bed gaan

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Biancaaa, 27 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Biancaaa

Biancaaa Fanatiek lid

22 mei 2006
    1.852
    0
    0
    Flevoland
    Hallo allemaal
    ik zit echt met mn handen in het haar
    Onze dochter van nu net 8 maanden kan niet meer fatsoenlijk slapen bij het naar bed gaan
    Zodra ik de kamer uitga gaat ze helemaal overstuur en blijft maar huilen.
    Zodra ik weer in het zicht ben is het goed maar dit gaat nu elke keer dag in en dag uit.
    Nu slaapt ze bijna niet meer overdag.
    Vooral als ze bij mn moeder is niet want zij haalt haar gelijk uit bed als ze maar een kik geeft en legt haar dan ook niet meer op bed.

Wat moet ik nou doen om haar te laten slapen zodra ik haar op bed leg, ik kan haar niet de hele dag ophouden lijkt mij....

Dan heeft ze toch echt al haar buikje vol
    niet warm of koud en geen vieze luier.

2. Dora en Boots

Dora en Boots Niet meer actief

Heel herkenbaar, de verlatingsangst begint nu.

Hier was ik rond die tijd ook echt wanhopig. Heb alles geprobeerd: Laten huilen, om de 5 min terugkomen en weer neerleggen in het bedje etc.
    Het enig wat hier hielp was haar bij me nemen. De eerste paar dagen lag ik samen met haar op ons bed en als ze sliep legde ik haar over.
    Na een paar dagen had ze dit door en ben ik gewoon naast haar bedje blijven zitten totdat ze sliep.

Hier was het echt en fase en was het na een poosje ook weer over.:)

3. Biancaaa

Biancaaa Fanatiek lid

22 mei 2006
    1.852
    0
    0
    Flevoland
    als ik haar op ons bed neem blijft ze echt heel lang nog actief denk dat dat is om toch wakker te blijven, maar is natuurlijk wel het proberen waard
    Meestal geef ik haar als ze niet wilt slapen nog en klein flesje maar dat kan ook niet goed zijn denk ik

4. bica

bica Lid

18 dec 2008
    66
    0
    0
    filiaalleidster
    Hey

Ik weet niet hoe het er nu voor staat bij je, maar bij ons was dit ook. Wij hebben overdag een slaapje eraf gehaald en `s avonds als ze net op bed ligt, ga ik nog douchen (met deur open) en wat opruimen boven, beetje zingen, zodat ze hoort dat ik er nog ben, en gelijk vanaf de eerste avond dat we dit deden, is het weer goed!
    Succes!

5. jettepet

jettepet Niet meer actief

Dit werkte (en nu soms nog) ook prima bij onze dochter.
    Ga vaak ook douchen of was strijken of vouwen, ze hoort me dan en is gelijk rustig.

6. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

hier hetzelfde sinds een paar dagen. Hij heeft in het weekend bij opa en oma geslapen en sindsdien is het begonnen. Als ik na het avondritueel erbij blijf zitten, met mijn gezicht naar hem toe, is het goed. ik zing een paar keer `slaap kindje slaap` zeg een paar keer tussendoor: Goed zo ga maar slapen
    en dan gaat ie slapen

Ik moet wel mijn best doen om niet te gaan lachen ofzo, want hij haalt alle streken uit de kast om me aan het lachen te krijgen, en dan is het mis:)

nu wordt hij ook heel vroeg (5 uur) in de ochtend wakker en kan alleen maar bij ons in bed verder slapen. Hij slaapt dan ook veel langer dan normaalgesproken. (ipv tot half 7 sliep hij tot 8 uur vanochtend)
    Ik ben blij te lezen dat het tijdelijk is.

Wat rommelen of douchen hielp hier niet, maar wie weet binnenkort wel. Voor het slapen gaan bij ons op bed gaan liggen wordt hier Keten (lol trappen) dus dat doe ik niet.

7. Biancaaa

Biancaaa Fanatiek lid

22 mei 2006
    1.852
    0
    0
    Flevoland
    nee lol trappen gebeurd hier ook niet voor het slapengaan
    Bij mn moeder waar ze 1 hele en 2 halve dagen is, word er bijna niet geslapen.
    Ze hoeft maar een kik te geven en ze word eruit gehaald en nu merk ik dat ze dat hier ook probeerd
    maar ze is maar 8 maandjes en dan hoort ze gewoon nog overdag te slapen.
    Dat lijkt me normaal toch?
    Maar hoeveel slapen jullie kindjes overdag van ongeveer 8 maandjes?
    Of wl ik gewoon dat ze teveel slaapt?

8. Ons Kleintje

goh dat is alweer een tijdje geleden zeg..
    volgens mij had hij toen 2 slaapjes. ik denk dat hij alles bij elkaar toen 15-16 uur per dag sliep.
    Bij mijn eigen moeder precies andersom, daar slaapt ie heerlijk. Bij mijn schoonouders soms wel heel veel en soms bijna niet (uitersten vaak).

dit vond ik op internet Alles over Kinderen: baby's en (niet) slapen. Over slaapritme, inbakeren, 's nachts doorslapen.
    Twee of drie vaste slaapjes per dag

Na een maand of vijf slaapt een baby gemiddeld acht tot tien uur 's nachts en vier tot vijf uur overdag, verdeeld over twee of drie dutjes. Een paar maanden later worden dit twee dutjes van twee uur, één keer 's ochtends en één keer 's middags. In het tweede levensjaar zullen de meeste kinderen nog maar één keer per dag een middagslaapje doen tot ook dat slaapje uiteindelijk niet meer nodig is.
    Rond de negende of tiende maand zal een kind voor het eerst gaan dromen. Hij zal hierdoor 's nachts mogelijk wat onrustiger gaan slapen. Ook als een kind overdag veel te verwerken heeft (spannende belevenissen als leren kruipen bijvoorbeeld, of veel onrust en lawaai vanwege een verbouwing in huis) kan hij 's nachts onrustiger gaan slapen of moeilijker in slaap vallen.

9. Biancaaa

Biancaaa Fanatiek lid

22 mei 2006
    1.852
    0
    0
    Flevoland
    dank je wel
    Ze slaapt thuis wel vaker slaapjes van ongeveer 2 uur overdag en dan 1 a 2 keer en de nacht van 19 uur tot 7 uur
    Dus opzich is dat wel netjes als ik het zo lees

10. Ons Kleintje

#10 Ons Kleintje, 1 sep 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 1 sep 2010
    ja heel erg netjes zelfs, vooral dat ze de nacht helemaal doorslaapt tot 7 uur.

ik heb hier vanavond de 2 verschillende methodes geprobeerd. die ene methode dat je erbij blijft tot ze slapen, werkte vandaag niet. Na een half uur ben ik toen weggegaan en ik ben 2 keer na 5 minuten teruggegaan om bij hem te kijken en ik heb op de achtergrond gerommeld en zijn deur opengelaten, toen na 10 minuten teruggegaan en daarna na 15 minuten en toen lag hij `al `te slapen. Hij heeft ook maar heel kort gehuild, ik denk in totaal 2 minuutjes. In totaal kostte dat me `maar` 20 minuten.(dus met die laatste 15 minuten eraf)
    Ik ben dus heel lang boven geweest vanavond maar ik hoop dat het vanaf nu korter is.
    :D Ben zo blij dat hij de tweede methode accepteerd! die past ook beter bij mijzelf. Ik ben sowieso wel van het rommelen in de badkamer, maar ik doe dat normaalgesproken op een later tijdstip en dan juist zachtjes. Ik vond het wel grappig ook:) eindelijk mijn wenkbrauwen eens uitgebreid kunnen epileren! hihi

voor wie er belang bij heeft, dit is de methode:Alles over Kinderen: tips om je kind alleen in het eigen bedje te laten slapen. Wekkermethode, stap voor stap methode.
    De wekker-methode

Bij de wekkermethode laat je je kind na een vast ritueel alleen in zijn bed en kom je steeds weer even terug om te troosten en/of te kijken of hij al in slaap is gevallen. De methode werkt als volgt.

De eerste avond: Breng je kind op de gewone manier naar bed, volgens een vast "ritueel".
    Zeg je kind welterusten, een nachtzoen en vertel hem dat je na 5 minuten nog even bij hem komt kijken. Je kunt dan eventueel samen een wekkertje zetten, maar op een horloge kijken kan ook. Als je kind huilt, ga dan toch weg.
    Als het wekkertje gaat, of de tijd is om, ga je bij je kind kijken.
    Als hij huilt of onrustig is, troost je kort.
    Laat hem in zijn bedje. Als hij er uitgekomen is, leg hem dan consequent terug.
    Ga niet in op zijn 'verhaaltjes' of zijn vraag om iets te drinken.
    Zeg hem nogmaals welterusten en vertel hem dat je straks nog een keer komt kijken, bijvoorbeeld na 7 minuten.
    Doe dit net als de vorige keer.
    Kom daarna nog een keer, na bijvoorbeeld 10 minuten.
    Blijf zo de eerste avond telkens 10 minuten weg totdat uw kind in één van de periodes dat je weg bent in slaap valt.
    De tweede avond: Doe hetzelfde als de eerste avond, maar maak alleen de periodes wat langer. Bijvoorbeeld 5 minuten, 10 minuten, 15 minuten.
    Blijf deze avond zo lang als nodig is elke 15 minuten terugkomen.
    De derde avond: Hetzelfde als de tweede avond, eventueel de periodes dat je wegblijft wat langer maken.
    Maak de eerste periode dat je wegblijft nooit te lang. Blijf uiteindelijk ook niet al te lang weg, 20 minuten is lang genoeg. Een kind dat overstuur is valt namelijk niet makkelijk in slaap.

11. Biancaaa

Biancaaa Fanatiek lid

22 mei 2006
    1.852
    0
    0
    Flevoland
    Okeej nou dan mag ik dus niet klagen
    Dacht dat kindjes op de dag nog meer sliepen

12. kiddie

kiddie Niet meer actief

Mijn dochter doet denk ik twee keer twee uur, soms nog een uurtje. Maar... zij gaat pas om 21.00/22.00uur slapen, tot 7.00uur, en is nog minstens 4 keer wakker om te troosten of te drinken. Heel onrustig 's nachts..

Deel Deze Pagina