wie nog meer een kleine dochter/zoon voor zijn leeftijd??

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door rensje, 13 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Alita

Alita Niet meer actief

Hier zijn allebei mijn meiden kleiner dan het gemiddelde...maar omdat het meiden zijn vindt ik dat minder erg. Kan me voorstellen dat het bij een jongetje later minder leuk is. Maar ze kunnen best opeens goed gaan groeien denk ik?

2. Angela2009

Angela2009 Niet meer actief

@Saskia, ja ik ken je probleem mijn zoontje had precies hetzelfde hij zat afgelopen winter nog gewoon in 80 alleen zijn winterjassen waren 86 en dan val je nog in die babymaten.

Maar nu valt hij in de jongensmaten maar bijna alles is 98/104 en ik moet gewoon alleen 98 hebben anders is het gewoon te groot. En 92 kopen wil ik nu eigenlijk ook niet meer want dat is zonde omdat het nog net aan is.

Vind het weleens lastig hoor qua kleding en broeken want dan denk je dat een broek goed zit maar dan zit het voor het mooie gewoon niet echt netjes bij zijn billen (die hij dus ook niet heeft) haha!

En nee een Nijntje trui is eigenlijk niet zo stoer hoor ;)

3. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Mja hier is qua shirts/truien 98/104 vaak prima...
    soms zelfs 104.
    Maar ze loopt nu stelselmatig met omgeslagen broekspijpen (wat ik NIET mooi vind)
    maarja.. je moet wat he :)

en die nijntje trui.. die mag ze vrijdag aan naar opa/oma :)
    hij is ook echt wel leuk.. zeker in combinatie met de rest van de kleren die ze kreeg... maarja.. ben echt bang dat het niet cool is..

Overigens.. voor meisejs had je wel leuke kleinere broeken bij c&a die wel goed om de luierloze billen zaten.
    Maar tot maat 92 dus :)

4. Alita

Alita Niet meer actief

@Saskia ja ik kan alleen broeken kopen bij C&A en H&M idd....die zitten het fijnst

5. joyce1980

joyce1980 Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.308
    0
    0
    we hebben hier echt een ukkie, onze oudste vent is nu net 4 geworden en ongeveer 93 cm.

onlangs de medische molen in geweest omdat meneer sinds november net 2 cm gegroeid is, dus dat was niet echt goed. kukelde dan ook van de -2 lijn naar de -3 lijn, zelfs daar nog onder.
    uit onderzoeken is gelukkig niets gekomen, hij is gewoon klein!
    doet verder alles wat een 4 jarige moet doen , zegt de juf ook, gelukkig.
    maar hij wordt vaak rond de 2 en een half geschat aangezien hij ook die lengte heeft.

heb trouwens nog nooit een kindje gezien wat kleiner is dan die boef van ons!! maar gelukkig laat hij tot nu toe niet over zich heen lopen en staat zijn mannetje

joyce

6. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    Onze boef van nu 3 jaar en 3 maanden is 91 cm en 12,5 kilo. Ook een echt pukkie dus. Ik ben al blij dat ik nu voor de winter naar maatje 92 heb kunnen kopen. De broeken moet ik nog wel allemaal omslaan, maar goed! Ik heb foto's van hem als hij 3 is met dezelfde outfit aan als mijn oudste met anderhalf aan had! Ook zijn neefjes en nichtje die allemaal jonger zijn dan hij, tot ruim 9 maanden jonger, zijn allemaal inmiddels groter. Maar....het is mijn lieve boef en hij is wel weer heel snel in zijn ontwikkeling. Allerlei mensen staan te kijken als hij zijn mond opentrekt bv. want daar komt me een taal uit en dat verwachten ze al helemaal niet bij zo'n klein manneke. Hij wordt inderdaad standaard jonger geschat. Hij mocht echter van de psz eerder naar de drie jarige groep omdat hij zijn mannetje wel stond en qua taal niet meer aansloot bij de 2 jarigen. En inderdaad....hij laat zich absoluut niet de kaas van het brood eten door de grotere kinderen. Moest van de week toch effe lachen: op de psz hadden ze een papieren meetlat gemaakt van de kindjes en bij allemaal streepjes gezet. 12 streepjes allemaal vlak bij elkaar en dan 3 cm onder de laagste...die van ons manneke....

7. theangels

theangels Bekend lid

20 jul 2008
    751
    0
    0
    lerares
    Alkmaar
    hier ook een kleintje met 2 jr 82 cm.
    nu met 3,5 93 cm mt 92-98

8. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Mijn dochter was met 2 jaar ongeveer 82cm en 10,5 kg.
    Ook behoorlijk klein maar ja, ik ben niet groot (normale lengte) en haar vader is klein voor een man. Dus werdt verder niets over gezegd.

Nu is ze 2 jaar en 3 maanden en is ze 86cm en 11 kilo en ze lijkt nog altijd midden in de groeispurt te zitten.
    Op haar verjaardag droeg ze nog maat 80 en nu past maat 92 precies (beide broekmaten). Maat 98 kan ze soms ook al aan.
    Ze heeft een heel jaar in maat 80 gezeten. Dan te bedenken dat mijn zoontje van 6 maand al maat 80 draagt.

Tja, het is moeilijk te zeggen op deze leeftijd. Wellicht is er bij jullie ook nog een flinke groeispurt onderweg.

9. Saskia78

Hier ook zo lang toen ze 4 werd!
    Maar hier dus enkel gemopper over gewicht en veel minder over lengte.

10. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

13 nov 2008
    3.423
    447
    83
    Limburg
    Hier een meid die met 2 jaar en 2 maanden 83 cm en 11,6 kg is. Ook een kleintje dus. Maar goed, ze volgt haar eigen lijn en lengte en gewicht waren prima in verhouding. Ze waren helemaal tevreden over onze meid.

11. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Hoe zwaar is ze dan? Hier nooit gemopper gehad over dochter: ze zat altijd net onder het onderste lijntje en sinds 3j3mnd zit ze ineens in het groene gebied en nu in september ook weer. Ook gek want daar heeft ze nog nooit gezeten. Ze is nu 95 cm en 14 kg.

En zoonlief is al net zo`n mini met zijn 14 mnd in maatje 68/74. In september 7.8 kg en 71 cm. Hij is alleen nog slanker in verhouding dan dochter.

12. Saskia78

mja met gewicht op "gemiddeld" en met lengte net onder -2.

dat dat niet gelijk loopt is blijkbaar zeer schokkend.
    Dat het al 4 jaar zo loopt.. is blijkbaar nu pas een probleem.

Deel Deze Pagina