Onze jongste van bijna 6 is nu ruim een week ziek. Maar niet echt ziek, vorig weekend een nacht en dag overgegeven, daarna gewoon weer naar school gegaan, maar elke avond helemaal kapot. Temperatuur niet gemeten maar zo te voelen geen koorts. Vrijdagavond kreeg ze flinke koorts, na een nacht slapen voelde ze zich beter maar ze was gister echt niet fit. Klaagde gisteravond even over oorpijn. Goed geslapen vannacht, zo te voelen geen koorts of misschien heel lichtjes, en vanochtend leek ze weer helemaal opgeknapt. Maar goed, ik wacht eerst even af want dit zegt niets is mijn ervaring nu . Ze hoest soms flink, zit veel slijm in haar keel. Morgen naar de huisarts als ze niet goed is opgeknapt, want dit duurt nu wel lang. Maar wat kan hij doen? Ik zit zelf te denken aan bloedprikken, want denk dat het een virus is en dan heb je niets aan antibiotica, wil dat liever niet meteen geven. Vind het ergens wel eng zi lang 'ziek' maar aan de andere kant denk ik dus dat het gewoon een virus is die ze moeilijk weg krijgt. Maar ben dus benieuwd naar ervaringen van anderen
Ja mijn zoontje is nu al 2 weken aan t kwakkelen met buikgriep. Flinke buikkrampen met diarree. Vorige week is hij een hele week thuisgebleven van school om eens goed uit te zieken maar afgelopen donderdag zei de juf dat hij weer buikkrampen had. Nu heeft hij hele rare ontlasting dus morgen ga ik de huisarts weer bellen. Beterschap!
Ja uitzieken leek me ook een goed idee. Maar thuis is ze niet zo ziek dat ze niets doet ofzo en overdag slapen doet ze ook niet. Dan kan ze net zo goed op school zitten denk ik dan Morgen sowieso even langs de huisarts als ze niet verder opknapt en bso afzeggen en verder wel naar school, denk ik.
Wij zijn al vanaf november bezig met hem. Elke week koorts, heel erg verkouden en zere oren. Ben al tig keer bij de ha geweest, deze doet er weinig aan. helaas wel al 2 kg afgevallen in die tijd en het is al geen dikkertje (16,9 kg nu) Ik ben 3 weken geleden toch nog weer eens heen geweest, we lopen al 2 jaar met zijn oren de rommelen. Deze zitten erg vol (wij weten wel zeker dat hij daardoor ook slecht hoort ) heb nu met mijn vuist op tafel geslagen dat ze er iets aan moeten doen. de 22ste mogen we voor een 2de keer in 2 jaar tijd naar de kno arts, dit keer eis ik dat ze zijn oren helemaal schoon gaan maken en desnoods buisje gaan plaatsen. Ben er helemaal klaar mee nu. School gaat eronder lijden nu (spraak/taal)
Snap dat als je al een tijd gedonder hebt met de oren je wil dat er verder wordt gekeken. De heeft ze gelukkig nog nooit problemen met haar oren gehad. Het lijkt iets beter te gaan vandaag, zijn een weekend weg en de heeft in de speeltuin gespeeld, ook in de binnenspeeltuin en haar zus getrokken met de bolderkar (hadden we gehuurd voor haar). Oudste is met papa aan het zwemmen nu maar wilde de jongste niet laten zwemmen, kost zoveel energie. Ze is nu ook echt mager, ze eet wel maar een stuk minder. Ze is ongeveer 1.14 en normaal gesproken 17 kilo, ik denk nu rond de 15-16. Ze moet dus echt wel gaan opknappen. Misschien toch morgen thuis houden, ik weet het nog niet. Temperatuur was trouwens 37,6 vanochtend, voor haar doen niet hoog want ze heeft altijd rond de 37,2 gehad, ook als baby . Straks voor we naar huis nog eens kijken. Zelf ook erg spierpijn inmiddels dus zit ook niet helemaal lekker. Ik sukkel al vanaf begin december, jongste vanaf kerst. Echt irritant. Oudste heeft nergens last van (gelukkig!), papa is 2 weken geleden een weekend ziek geweest.
Hier lijken we elkaar ook wel steeds aan te steken. Ik heb eerder dit jaar 5 weken met oorpijn en voorhoofdholt/bijholteontsteking gelopen. De oorpijn is gelukkig over ben alleen wel al ruim 8 weken heel erg verkouden en af en aan last van mijn holtes (veel hoofdpijn ook). Mijn man is ook al weken verkouden en elke keer als we denken de goede kant op te gaan begint alles weer van voor af aan. Het is een hardnekkig griepje dit jaar.
Het is idd een hardnekkige griep dit keer! Zelfs ik ben al 2 keer ziek geweest waarvan ook een keer bijholte ontsteking terwijl ik normaal gesproken misschien eens in de 5 jaar ziek ben. (Als het niet minder is) Mijn zoon had met carnaval longontsteking en sinds die tijd heeft hij ook regelmatig een dag koorts om vervolgens een dag later nergens meer last van te hebben. Nu ligt hij weer met 39 graden op de bank. Ben vanaf zijn longontsteking ook al 4 keer met hem bij de ha geweest en ik ga niet snel naar de huisarts.
Vanochtend de huisarts gebeld en de assistente zei dat het inderdaad hardnekkig is. Zelf ben ik sinds gister ook ziek, gister koorts en lamlendig, nu alleen lamlendig. Zomeren naar de huisarts voor dochter, ikzelf bloedprikken en zij misschien ook? We zien het wel. Elke ochtend zegt ze dat ze zich beter voelt, maar elke middag kakt ze weer in. Even kijken wat de huisarts zegt, ik heb haar het liefst naar school zodat ik kan slapen straks . Nadeel is dat zij niet helemaal lekker in maar niet gaat slapen. Als ze thuis blijft gaan we boven in bed wel tv kijken en ik slapen
Voor jou ook beterschap snoopy! Wij zijn net bij de ha geweest en die vond het toch ook wel lang duren. 2 potjes meegekregen voor ontlasting in te doen. Als hij morgen nog niet gepoept heeft of woensdag nog ziek is moet ik weer terugbellen.
Dank je! Fijn dat ze bij jullie iets gaan doen nu! Moest mijn crp waarde laten bepalen, met een vingerprik en dan krijg je meteen de uitslag. Als die verhoogd is heb je een bacterie. Waarde moet onder de 10, liefst 5 zijn, waarde was 27. Wordt er straks over teruggebeld. Dochter moet rustig aan doen, als ze eind deze week niet wat opgeknapt is bloedprikken op hb en pfeiffer. Zal dan ook meteen voor crp vragen. Ze is wel naar school en blijft over, ze gaat alleen niet naar de bso. Van de week ook niet afspreken en gymmen, maar lekker uitrusten. En ik ga nu even slapen
Ik kwakkel zelf ook al ruim 10 dagen. Ben een paar dagen echt flink ziek geweest (met koorts in bed) en voel me nu nog steeds lamlendig. Het lijkt gewoon maar niet over te gaan dit jaar. Bleeghhhhh!!!! Beterschap voor jullie!
Dank je Humptydumpty, jij ook beterschap! Ik ben na lang kwakkelen eindelijk goed ziek, hopelijk ben ik er straks echt vanaf! Heb antibiotica gekregen omdat ze vermoeden dat het een bacterie is. Voelt alsof alle kracht uit mijn lijf verdwenen is. Dochter heeft lekker gespeeld op school en rende lekker op het schoolplein toen ik haar had opgehaald, alsof er niets aan de hand was. Nu ligt ze net in bed en wil niet slapen, goed nieuws dus . Ze heeft het de afgelopen 1,5 nog niet zo lang uitgehouden . Ze heeft ook weer genoeg praatjes. Hopelijk gaat het nu echt de goede kant op!