manisch depresief en zwanger worden...

Discussion in 'Zwanger worden' started by Xociquetzal, May 8, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Xociquetzal

Xociquetzal Actief lid

Jul 15, 2007
    438
    0
    0
    Huisvrouw
    uithoorn
    Hoi,

Nou de titel zegt het al een beetje...

Ik heb 2 kids....1 van bijna 11 jaar en een van 11 maanden en zou dolgraag zwanger worden van een 3de alleen ik zit met een groot probleem waar ik niet uit kom...

er is bij mij een hele tijd geleden borderline vast gesteld en sinds vorig jaar staat ook vast dat ik manisch depresief ben...

mn man en ik proberen al een tijd zwanger te worden, ik heb dat bij de psych gemeld en die heeft gezegt dat ik beter geen medicijnen kan gaan gebruiken tegen het manisch depresief zijn.

Het is alleen zo dat ik het gevoel heb dat het heel snel achteruit gaat...ik word steeds manischer....de depresieve periodes zijn goed vol te houden..niet te lang en niet zo heel diep..maaaaar de manische periodes zijn zo heftig.

Nu wilde ik graag weten of er mensen waren die meds hebben doorgeslikt toen ze zwanger waren, en welke deze waren.

2. Orwen

Orwen Actief lid

Feb 23, 2009
    397
    1
    0
    Hoi Xociquetzal,

Ik zie dat je niet al te ver van Amsterdam vandaan woont, en dat komt mooi uit! Via je huisarts of je psychiater kun je een verwijzing krijgen voor een afspraak bij de POP-poli in het St. Lucas Andreas Ziekenhuis. (Zie www.poppoli.nl)
    Deze poli is speciaal opgericht voor vrouwen die met psychische problemen kampen (depressie, manisch-depressief, schizofrenie) en een kinderwens hebben. In veel gevallen is het namelijk helemaal niet aan te raden te stoppen met medicijngebruik! Op de poli krijg je een consult met een kinderarts, een psychiater en een gynaecoloog. Zij geven je advies op maat. Het mooie is dat zij allemaal helemaal op de hoogte zijn van medicijngebruik tijdens de zwangerschap (waarschijnlijk meer dan jouw psychiater).

Ik slik sinds jaren antidepressiva en heb hier tot nu toe niet mee kunnen stoppen. Op de Pop-poli hebben ze me aangeraden er niet mee te stoppen. In veel gevallen geldt dat de stress die je als zwangere ondervindt bij het niet gebruiken van noodzakelijke medicijnen en dus het terugkomen van depressie/manie slechter voor het kind is, dan het gebruik van de medicijnen. Uiteraard verschilt dit wel van geval tot geval.

Ik raad je echt aan een doorverwijzing te regelen. Het was voor mij een last van mijn schouders.

Veel succes!

Share This Page