Malou was met 17 maanden 8330 gram en 76 centimeter (geboorte 2155 gram en 47 centimeter). Ruben was met 17 maanden 8010 gram en 75 centimeter (geboorte 2045 gram en 47 centimeter). Benthe was met 18 maanden 8250 gram en 76 centimeter (geboorte 3720 gram en 51 centimeter).
Zeker weten! Kreeg overigens vorige week nav een foto waar de maxicosi ook op stond de opmerking of er een nummer 2 aan kwam Maar nee dus, die is gewoon nog voor ons meisje! Ben het helemaal met je eens! Mensen roepen vaak dat ze best wat meer kan eten want 'ze kan dat wel hebben' Tsja... Zo werk je volgens mij overgewicht in de hand... Ze krijgt hier gewoon datgene wat ze nodig heeft maar wel lekker gezond! (Waar ze overigens ontzettend veel van kan eten haha. Staan we zelf ook wel eens versteld van!)
Dennis is nog een stuk jonger dan de meesten van jullie kindjes, maar is ook een lichtgewicht. Hij woog met de geboorte 3265 gr., viel daarna af tot net boven de 3 kilo en heeft eigenlijk altijd op de onderste lijn van de groeicurve gezeten, de laatste keer boog hij iets af. Ik direct in de stress, vooral omdat ik bv heb gegeven en dat iets was wat me ontzettend onzeker maakte. Met 6 maanden was hij 5390 gr. en 64 cm. Ik wilde wel tot 6 maanden volledig bv blijven geven omdat er nogal wat allergiën in mijn familie voorkomen. Nu hij bijvoeding krijgt en ik met 6,5 maand gestopt ben met bv geven -omdat ik er veel te veel mee bezig was- groeit hij gelukkig zichtbaar. Aan de ene kant heel erg fijn, aan de ander kant een dubbel gevoel want het maakte echt dat ik twijfelde of ik hem niet heb gegeven wat ie nodig had. Maar dit was onzin volgens iedereen in m'n omgeving, ik heb letterlijk alles gegeven, mezelf behoorlijk 'opgeofferd' (zo voelde het niet overigens). Bovendien is Dennis al die tijd een heel erg blij en tevreden baby geweest, dat zegt natuurlijk al genoeg. Hij eet nu echt ook als een bouwvakker zeggen we wel eens en alles gaat altijd op en leeg. Over een paar dagen weer naar het CB, ben wel benieuwd wat ze zeggen en hoeveel hij nu is aangekomen. Ik heb wel een keer nog tussendoor gewogen en toen was hij bijna 250 gram per week aangekomen en dat was super. We kregen bij 6 maanden trouwens het advies van het CB om maar eens naar de huisarts en als die ons doorstuurde naar de kinderarts te gaan, maar de huisarts stelde ons zo gerust, Dennis is hartstikke gezond en is gewoon een klein en licht manneke. Geen reden tot paniek en zo doorgaan met de bijvoeding en de opvolgmelk die hij nu krijgt. De kinderarts komt pas in beeld als Dennis ziek wordt, of hij eet niet meer goed of er is duidelijk iets aan de hand. Gelukkig is dat allemaal niet aan de orde. Maar goed, ik merk nu aan de kleertjes dat maat 68 heel soms al aan de krappe kant wordt bij shirtjes. Broekjes zijn nog steeds 62 maar dan moeten het wel lange modelletjes zijn want anders zijn het hoogwater broeken. Weten jullie nog welke maat jullie kindjes hadden rond 7 / 8 maanden?
Grappig om te zien dat een zwaarder geboortegewicht ook niet alles zegt over het verdere verloop van de groei.
Zoonlief zat toen in maat 62/68. Kleine maat 62 werd te klein en grote maat 68 was nog te groot. Met 7,5 mnd was hij 65 cm en 6,5 kg.
Ons meiske is ook fijntjes: 9,5 kilo en 81 cm bij 15 maanden. Nu is ze weer een week ziek geweest, dus denk niet dat er ondertussen veel gewicht is bijgekomen. Normaal eet ze goed. Verder is ze vrolijk enz. Daarom maak ik me ook geen zorgen.
Misschien gek om te zeggen, maar ik ben wel blij met dit topic. Je leest zo vaak over (te) grote kindjes dat je je soms denkt dat het behoorlijk fout zit met je lichte kindje. Het is niet zo dat ik nu barst van de onzekerheid maar het is wel fijn te weten dat je inderdaad niet de enige bent, ook wat betreft het bv geven en een lichte baby hebben. Dennis ziet er ook super gezond uit, heeft lang een lang dun (niet mager trouwens) lijfje gehad, maar groeit nu in de breedte en dat is te zien. Dikke wangen had ie altijd al, maar z'n armpjes, beentjes en buikje zijn echt aan 't groeien nu. Hier is ie, lekker gezond ventje toch?
Dat is toch een heerlijk kereltje om te zien? Niks mis mee hoor, laat je niet gek maken door de cijfertjes
@Marjanneke: Dennis is een heerlijk ventje hoor! Mag je trots op zijn . En dat ben ik ook op mijn miniman en minikleuter.
Heerlijk ventje! Niks mis mee Net wat je zegt, je gaat ook nog aan jezelf twijfelen en de kinderarts hier waar ik woon (spanje) doet daar ook nog een schepje bovenop door altijd, bij ieder bezoek, te insinueren 'Je hebt zeker geen borstvoeding gegeven?' (dus wel gedaan) of van 'Je moet natuurlijk wel koken he! (kook drie verse maaltijden per dag, een engelse voor mijn man, een zoutloze voor baby en dan ook nog een prakkie voor mezelf)!!!!! Ik hou het er maar op, dat bij gezonde kinderen, erfelijkheid een grote rol speelt en dat een ieder zijn eigen lijntje volgt.