Zat voor de grap te surfen op woningruil.nl en zag toen een advertentie van een stel. Zij willen hun grote eengezinswoning (4 ruime slaapkamers) met giga tuin op het zuiden D) verruilen voor een appartement met 2 slaapkamers. Ik heb mijn appartement pas 10 maanden terug opgeleverd gekregen (nieuwbouw), maar deze eengezinswoning is echt wat ik zoek en ook nog eens bij mijn moeder in de wijk. Heeeerlijk! Ze hebben dus aangegeven zeer geinteresseerd te zijn in mijn appartement A.s. zaterdag komen ze kijken. Ik ga er vooralsnog van uit dat ze het gewoon niks vinden.. Maarja, aan de andere kant denk ik; ik heb een gloednieuw appartement, geheel vloerverwarming, winkels om de hoek, vrij uitzicht etc. En hier zijn de appartementen over het algemeen oud en klein. Dus ik heb hoop Maar stel; ze vinden het wel geweldig. Hoe lang duurt het dan voor de ruil rond is?? Of bepaal je zelf wanneer je wilt ruilen? Iemand ervaring met woningruil?
Geen ervaring mee, maar WAUW! Ik hoop het voor je! Ik heb ooit in een ander topic gezien dat we uit de zelfde regio komen en voor een huur eengezinswoning moet je echt 7 jaar ingeschreven staan ongeveer, dus die kans zou ik dan ook idd met beide handen aanpakken! Ik woon in A. overigens...
Jaaa ik heb me sinds kort weer ingeschreven. Gelukkig maar! Aangezien dat een voorwaarde is voor woningruil, heb ik gelezen.. Ja dit is echt een ideale woning... Ruime woonkamer, grote voortuin, mega achtertuin op het zuiden... En voor de deur een grote veld met een speelplaats voor kinderen.. 4 slaapkamers (14 m2, 14 m2, 12 m2 en 8 m2) Maar het belangrijkste vind ik dat ik heel dicht bij mijn ma kan gaan wonen indien dit doorgaat. Ik woon in H.....rd En deze woning ligt daar ook.. Naast winkelcentrum. Misschien ken je dat wel? Pfffff hopelijk vinden ze het wat!!! en hopelijk is hun huis aan de verzorgde kant. Want ik ben pas 10 maanden terug verhuisd dus heb niet meer heel veel middelen om in 1x een hele huis op te knappen.
Ik heb een paar jaar terug woningruil gedaan en vond het wel een goede manier om een groter huis te krijgen alleen had ik het dus slecht getroffen met de persoon, het huis zag er goed uit (moest wel naar mijn wensen opgeknapt worden etc) maar toen ik er in kwam pff het leek wel of ze het nog even helemaal had uitgewoond .... maar op zich het woningruilen is goed bevallen! bij ons ging het als volgt; we moesten toestemming krijgen van de woningbouw en beide formulieren ondertekenen en daarna stem je met de woningbouw en de andere partij af wanneer de sleutel overdracht plaats vind. Bij ons was dat een kalendermaand later. Het enige wat is lastig vond is dat je allebei maar 1 dag hebt om te verhuizen want jij moet er uit en zij er in (en andersom)... maar het klinkt voor jou wel heel goed!! ik hoop dat ze je appartement wat vinden en willen ruilen! zou wel lekker zijn een groter huis en dicht bij je moeder!! Succes en ik ben benieuwd!!
Dan huren jullie een huis toch??? Je hebt toch geen koophuis?? En wat gebeurt er dan met de huurprijs??
ins ons geval was het inderdaad een huurwoning en je krijgt de huur van de nieuwe woning. vandaar dat bij ons de woningbouw toestemming moest geven voor de ruil...