mijn man heeft nu geen overgewicht meer, maar was wel een tijd te zwaar. Nu moet ik zeggen dat als hij weer veel stress heeft op zijn werk (wat regelmatig voorkomt) dat hij ook zo weer kilo's kwijt is. Ik had zelf ook overgewicht (na de zw.schappen) en ben gaan s.bakkeren. Ik haal ook gewoon geen lekkers meer in huis, ook niet voor mijn man. 1 zak chips (hij kon er wel drie op in een week) en geen lekkere koeken oid. Met het avondeten zorg ik dat ik gezond(er) kook. Gevolg is in ieder geval dat hij nu al tijden een heel normaal gewicht heeft. Overigens is hij er zelf wel allert op hoor.
Mijn vriend heeft ook overgewicht en last van cholesterol!! Helaas helpt hier niks in huis halen niet. Hij haalt gewoon zelf boodschappen omvervolgens de voorraad chips mayo en snoep aan te vullen. Ik heb het opgegegeven in de zin het is zijn lichaam hij moet het doen en erachter staan anders werkt het niet.
uhu .. jep heb ik ook .. ik weeg zelf al te zwaar.. ( ik weeg 112 - 179 lang ) 20 jaar en mijn vriend is ( 150 - 195 lang.. ) 32 jaar dus wij willen na mijn zwangerschap allebij een nieuwe start maken en beginnne met afvallen
Ik denk ook dat het alleen werkt als hij zelf wil... Maar goed jij schept zijn eten op, zeg je, en dat vind JIJ genoeg.. Hij blijkbaar niet... Het is toch beter dat hij van het avondeten meer eet, dan daarna aan de chips enzo begint? Want zeg nou zelf hoe zouden wij reageren als onze man dat tegen ons zou zeggen!! Dan waren inderdaad de reacties heeeeel anders! En overigens begrijp ik dat het niet leuk is en dat je het niet gezond vind! Hopen dat hij het 'licht' gaat zien!
@Luannie, als ik voor hem opschep, dan is dat dus twee keer zo veel als wat iedereen normaal zou vinden, een bord vol dus. En als je bijvoorbeeld Sonja Bakkert dan zie je al snel wat normaal is en dan schrik je wel, behalve met de groente, daar mag je dan veel van. Het gaat er ook om dat hij heel snel eet en dus niet die 20 minuten neemt om het te laten zakken en om de maag de kans te geven om het signaal naar boven te laten gaan dat je vol zit. Het is gewoon gewoonte en zijn maag is kennelijk erg groot. Hij zegt: ik ben groot dus ik moet meer eten....maar zo werkt het natuurlijk niet. En als ik gegeten heb, en ik heb nog trek dan denk ik jammer dan, ik wacht dan even en als ik om 21 uur nog trek heb neem ik een bakje yoghurt. Chips hebben we sowieso niet in huis, alleen als we mensen op visite krijgen. Ik vind het ook vaak te zout. Daarbij wil onze dochter het dan ook eten. Maar hij moet het inderdaad zelf willen en de knop omzetten. Het is zijn lichaam. Heb hem al vaker verteld dat het vet niet alleen aan de buitenkant zit maar dus ook tussen je organen zit en alles verdrukt. Je gaat er uiteindelijk gewoon eerder dood aan. Ik heb gisteravond erover gesproken met hem en gezegd dat ik het prima vind als hij 2 keer in de week in de ochtend wil gaan zwemmen (hij heeft ooit wedstrijdgezwommen). Normaal geeft hij ons dochtertje ontbijt omdat hij haar in de avond niet ziet, ik ga dan snel douchen. Ook ga ik sochtends ontbijt voor hem maken, magere yoghurt met fruit enzo want nu eet hij standaard boterhammen met pindakaas (en margarine) omdat het lekker snel is. @Lovepeet, goed van jullie dat je er straks samen voor gaat. Lijkt me veel makkelijker dan. Ga je Sonja Bakkeren? Ik vond het echt goed te doen. @Myrthe, die van mij komt ook thuis met potten pindakaas, gaat hier 1 pot per week doorheen... Bedankt voor jullie reacties meiden. Charlie
Hmm maar als hij ineens veeeel minder krijgt, krijgt hij toch honger en grijpt hij dan niet ineens naar andere dingen? Mijn man eet ook echt absurd veel, maar komt geen grammetje aan dus ik heb makkelijk praten.. (is het niet zo dat mannen soieso meer nodig hebben?) Maar lijkt me wel lastig hoor!
Mannen hebben ook wel meer nodig natuurlijk maar een mens in zijn algemeenheid heeft gewoon minder voedsel nodig dan we denken. Als je een tijdje iets minder opschept went je maag er van zelf aan. Probeer dat mijn man maar eens te vertellen . Als je aan komt eet je gewoon toch te veel dus zit je de hele dag op kantoor en doe je verder de hele week geen sport of fietsen dan moet je ook minder brood en andere tussendoortjes eten. Maar goed als je zelf geen overgewicht hebt is het makkelijk praten. Ben blij dat ik niet zo'n enorme trek heb dat ik twee borden op wil eten. C.
Mijn man heeft een tijd geleden geprobeerd om aan te komen dus at heel veel. Dit deed hij ook om spieren te kweken. Helaas is hij gestopt met sporten en sinds hij 29 is is hij flink aangekomen ( wel minder gaan eten). Ik moet zeggen dat ik het nu best mooi vind! ( voorheen was hij heel dun (3jr geleden) ) hij is 1m90 en weegt tussen de 90-93 kg.
Wij hebben de luxe om met zijn allen aan tafel te kunnen gaan zitten. De ene week om tussen de middag (J late dienst) en de andere week 's avonds (J vroege dienst) Maar begrijp ik het nu goed, je man draait onbetaald overuren, dan krijgt hij er toch op zijn minst snipperuren voor terug, en die kan die dan mooi gebruiken om te snipperen om naar de sportschool te gaan. Klopt wat je zegt het duurt veel langer om je eetpatroon aan te passen, Ik pas ook maar 1 ding tegelijk aan zodat het doel makkelijker te halen is.
Hier sluit ik me bij aan. Mijn man begon ook wat extra spekkies te kweken de laatste tijd en ik had al een aantal keer gezegd dat het wel wat minder mocht, haalde ook nooit snoep/koek e.d. in huis, maar dan zat hij op zijn werk te schranzen enzo en vond ik weer lege zakken pinda's en snoepwikkels in de auto. Tot hij het pas ineens zat was. Hij heeft de knop omgezet en is nu al bijna 10 kilo afgevallen. @ TS: Maw, ik denk dat je man het echt zelf moet willen. Als hij zelf niet de drive heeft om af te vallen dan gaat het gewoon ook niet gebeuren.