Wie nog meer een sloddervos?

Discussie in 'De lounge' gestart door oleander1986, 31 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. piemie

piemie Fanatiek lid

28 mrt 2009
    1.769
    0
    0
    kapster
    het Gooi
    Tja ik houd wel van een opgeruimd huis dus dat doe ik wel, maar schoonpoetsen ben ik ook niet zo van. De ramen laat ik elke 2 maanden doen (buiten) binnen miss 3x per jaar. Gelukkig heb ik een vaatwasser.... Stofzuigen 5x per week en toiletten ook. Voor de rest oogt het wel opgeruimd en schoon, al moeten de keuken kastjes nu ook weer eens nodig....

2. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Ik doe iedere maandag stoffen, stofzuigen en dweilen.
    Verder ook de badkamer, (lees; Badkuip en wasbak) en wc grondig poetsen.
    Maar tussendoor doe ik ook te weinig. Afgelopen week heb ik ook nog niet eens een keer extra gestofzuigd. Echt geen zin meer in, ik ging veel liever wandelen met mijn zoontje.

Maar de badkamer zou best een grote beurt mogen hebben, en dat roep ik echt al wéken. :D Heb vandaag al wel een begin gemaakt, morgenavond ga ik verder. ;) (Ja echt!)
    Ook de keukenkastjes zouden best weer een stofdoek mogen zien, over de oven nog maar niet gesproken...
    Opruimen probeer ik iedere dag te doen, dat oogt meteen al veel netter. Probleem is dat ik geen dingen weg kan gooien, en er dus veel zooi in de kasten ligt. Zo hebben we een dressoir en een ladenkast in de huiskamer die echt bomvol zitten! Opruimen betekent bij mij dan ook dat veel dingen in die kasten belanden. :D

Verder is het hier gewoon leefbaar hoor. Geen toonzaal, maar zeker ook geen bende. Je kunt gewoon zien dat er hier geleefd wordt. :)

3. tweemeisjes

tweemeisjes Niet meer actief

Nou daar ik heb ik dus het probleem dat ik TE netjes ben. Direct ales opruimen, elke dag poetsen, opruimen, en soms.. ja.. ik haat het ook als er bergen speelgoed liggen. (kan ik me irriteren) vraag me niet waarom. Bij ons thuis moest altijd alles schoon zijn. Ik ben ook bang dat mensen dat vies vinden, of me huis niet schoon genoeg vinden. Wat dat betreft ben ik te erg in dat soort dingen. Wil best wel eens een dag een sloddervos zijn maar dan voel ik me innerlijk zo onrustig.

Manlief is wel een sloddervos en dat botst altijd behoorlijk!

4. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Ben ook best wel slordig hoor. Al is het een stuk opgeknapt nu ik parttime werk en een kindje heb. Waar we van eten en de wc is altijd goed schoon. Verder ligt er best weleens wat stof en haren van de kat.
    Ramen wassen is hier ongeveer een jaar terug ofzo hihihi.

wc 1-2x per week, wastafel 1x per week badkamer uitgebreid eehhhh weet ik niet precies, keuken elke week en aanrecht/kookplaat elke dag, huiskamer ordenen bijna elke dag. kleine dingetjes zoals deuren afnemen doe ik als het nodig is of snel voordat ik visite krijg hihihihi.

5. sjan

sjan Fanatiek lid

1 okt 2008
    1.934
    1
    0
    Administratief/CRM medewerkster
    In Brabant
    Hier zowel man als ik erg netjes ik boen niet elke dag maar mijn aanrecht is altijd leeg en overal in het huis is alles opgeruimd

6. theangels

theangels Bekend lid

20 jul 2008
    751
    0
    0
    lerares
    Alkmaar
    Ahum schoonmaken/opruimen zijn niet bepaald minj hobbies.
    Ik doe niets wat niet perse moet.
    Nu vriendlief tijdelijk zonder werk is hoop ik telkes dat hij zich fanatiek op het huishouden gaat storten maar is tot nu toe nog niet gebeurd *zucht*.

Ons huis is dus voer het algemeen een gezellige chaos waar inderdaad niemand ziek is vanwege onze goedde weerstand 8)

7. Lovetrust

Lovetrust Actief lid

27 jan 2010
    390
    171
    43
    Ik denk dat ik er een beetje tussenin hang, echt een troep zal het hier niet worden maar een huis is er ook om in te leven, Celyn is gek op knutselen en ik hou ook wel van prutsen en klooien dus ja, soms ligt er gewoon wat spul hier en daar en dan ruim ik het op als ik denk dat het moet maar ik ren niet door het huis om alles meteen maar op te ruimen

8. Esin

Esin Niet meer actief

Zo ben ik nu ook.

Ik houd ook van een opgeruimd en een schoon huis.
    Maar spik en span is het hier zeker niet, want daarvoor ben ik te lui.

Ik doe wel bijna elke dag stofuigen en dweilen, toiletten 2 keer in de week, maar de ramen worden hier ook maar 2 a 3 keer in het jaar gedaan... En de keukenkastjes bovenop en van binnen 1 keer per jaar... :) Maar de buitenkant (en soms met de franse slag de binnenkastjes) en het aanrecht doe ik wel altijd soppen met bleek of Dettol.

Ik heb nu 2 wasmanden vol met strijkgoed wat al een week op mij ligt te wachten... Ga er vandaag maar aan beginnen want de kasten beginnen aardig leeg te raken door deze luie moeder.. haha
    Moet ook nog tig wassen draaien trouwens. haha

9. Daantje85

Daantje85 VIP lid

10 nov 2007
    24.059
    0
    36
    limburg
    ben ik tenminste niet de enige ;). Tis niet dat het hier smerig is hoor, het is wel schoon, maar soms gewoon een bende. Als ik de wc doe dan doe ik dat meestal met van zo'n glorix doekjes, vind dat veel hygienischer dan met een sopje, waar je elke keer je spons in doet en uitwringt om dan weer in dat zelfde water je spons weer in te dopen. Manlief vind dus dat ik de wc met een sopje moet doen ipv met die hygiene doekjes. De keuken en badkamer doe ik eens in de 2-3 weken met een sopje (op de wc na dan) en de rest ook met die doekjes. Vind ze super handig. Wie doet dat nog meer? Of is het echt zo dat het met een sopje beter is?

10. monkeylove

monkeylove Niet meer actief

De wc met en sopje :( Never did it!!!
    Ik gooi m vol glorix, poets m uit en dan de bril en de buitenkant met dettol spuiten en met een wc-papiertje afnemen...

Het is hier op zich wel opgeruimd, maar je meot niet boven kijken hahaha...
    Pfffff... Ik vind schoonmaken zoooooow saai en boring, af en toe pak ik het flink aan met muziek erbij, maar het verveelt me al snel haha...
    Kreeg net wel de belastingdienst over de vloer dus heb even met de franse slag "schoongemaakt".
    Uiteraard wel de wc grondig, maar ff met de bezem gauw kruimels enzow onder de bank geveegd hahaha....
    Dat stofzuig ik wel als ik in de mood ben, straks ofzo :p

11. Dani11

Dani11 Niet meer actief

ik ben een enorme cleanfreak, wordt af en toe wel moe van mezelf hoor!! zou willen dat ik wat relaxter was zoals mijn man maar alles moet meteen worden opgeruimd, elke dag stofzuigen, dweilen, tafels afdoen, boven stofzuigen, wc poetsen, keuken moet altijd schoon zijn, laatst kwam een vriendin op visite ze zei hoe krijg jij je keuken zo schoon bij mij is het elke dag een rommel ik zeg ja ik ben gewoon een poetsmiep ik kan niet tegen vuiligheid/rommel....nou moet ik wel zeggen dat we 2 honden hebben daarom vind ik het hygienischer om in ieder geval elke dag even te stofzuigen, maar dat wordt vaak meer want dan zie ik altijd wel weer iets dat gedaan kan worden.

12. Jeem22

Jeem22 VIP lid

12 nov 2009
    7.203
    0
    0
    Den haag
    hihi ik ben ook een sloddervos :D

En ook ik laat dingen slingeren haha...
    Opruimen doe ik wel maar nooit meteen :D
    Afwas hoef ik niet te doen heb een vaatwasser.. Maar ook dan ben ik soms gewoon te lui om hem in of uit te ruimen :D

13. debs

debs Actief lid

19 nov 2006
    271
    0
    0
    Barendrecht
    hier een sloddervos met hoofdletters, tja kan ook niet anders met Vos als achternaam hihihi. En niet alleen slordig, ook nog lui!
    jammer genoeg is mijn vriend precies hetzelfde.
    Neem me iedere x weer voor het anders te doen, maar het is zo niet mijn hobby. Zit in mijn genen hoor. Mijn moeder en oma zijn ook zo slordig.
    Er ligt hier ook altijd rommel. Spullen die terug naar de schuur ofzo kunnen liggen hier dagen later nog. Toilet doe ik wel een paar x per week met van die glorix doekjes. Zo makkelijk.
    Vaatwasser inruimen als het aanrecht vol staat (eerst nog de schone vaat eruit halen!!) Badkamer ook vaak ff snel met de glorix doekjes. (die verdienen goud geld aan mij)
    En dan de was en strijk...... :) die is nog ht ergste van alles. Hebben een washok die altijd stampvol ligt met schone was waarvan ik geen zin heb om op te vouwen.....

14. angel77

angel77 Fanatiek lid

29 mrt 2008
    1.428
    0
    36
    oosten van het land
    Lang leve de partner die de afwas na het eten doet.
    Lang leve de partner die net de keuken een grote beurt heeft gegeven
    Lang leve de winter, (partner grondwerker) waardoor partner al 4 weken verlof heeft
    Balen, hij moet morgen weer werken en overmorgen is het weer een puinhoop

15. Blaak

Blaak Niet meer actief

Je doet het nog aardig goed als ik het zo lees, nu voel ik mij een ontzettende sloddervos hahaha. Mja ik vind als je huis er gewoon netjes uit ziet is er niks aan de hand, ik ruim op/maak schoon als het echt nodig is, anders vind ik het ook tijdverspilling van het leven, tja maar dat is mijn mening. Ik ga iig niet de hele dag lopen poetsen enzo, ik speel liever met mijn kindjes en een lekker bende maken en eind van de dag ff snel opruimen/schoonmaken. Het leven gaat veels te snel voorbij.. geniet van iedere moment!

Deel Deze Pagina