wie nog meer een (te) klein kindje

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door elasMIEKje, 7 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. elasMIEKje

elasMIEKje Actief lid

14 feb 2006
    152
    0
    0
    Hoi,

Vorige week maandag had ik mijn 20 weken echo en toen bleek het kindje (in proporties dat wel) 2 - 3 weken te klein te zijn. Wie heeft hier nog meer ervaring mee? Ik maak me op zich best wel zorgen alhoewel ik zelf ook maar een hele kleine baby was (2300 gr. 43 cm.)

Morgen moet ik naar de gynaecoloog voor een tweede echo en ook i.v.m. steeds wisselende bloeddruk. Ik hoop maar dat ons ukkie een beetje gegroeid is de afgelopen week en er verder niks ernstigs aan de hand is.

Miek

2. chiesa

chiesa Fanatiek lid

4 mrt 2006
    2.533
    0
    0
    Geen ervaring, maar succes voor morgen meid.

3. MissPuma

MissPuma Fanatiek lid

29 dec 2005
    4.389
    0
    0
    Bij mij werd er ook iedere keer gezegt dat het een klein kindje zal worden. Er was zelf een verloskundige die zei als je niet oppast en niet snel er voor zorgt dat je bloeddruk zakt dan word het misschien wel een couveuse kindje. Nou ja mijn zoontje werd geboren na 39 weken zwangerschap en hij woog 2905 gram en hij was 47cm dus al met al is alles goed gekomen.
    Succes morgen bij de gyn en het komt allemaal wel goed hoor!

liefs, misspuma

4. elasMIEKje

elasMIEKje Actief lid

14 feb 2006
    152
    0
    0
    Vandaag bij de gyn geweest en weten nog niks. Omdat de vorige echo minder dan 2 weken geleden was moeten we wachten tot volgende week woensdag voor de volgende echo om te bepalen of ons ukkie genoeg gegroeid is. Donderdag neemt de gyn dan telefonisch contact met ons op om de echo te bespreken.

Gelukkig vond hij mijn bloeddruk verloop niet zorgwekkend dus daarin ben ik al wel gerustgesteld.

Miek

5. MissPuma

MissPuma Fanatiek lid

29 dec 2005
    4.389
    0
    0
    Jammer dat je nog niks weet meid, maar goed dan moet je nog even tot volgende week woensdag wachten.
    Succes meissie!

liefs, misspuma

6. renske

renske Actief lid

19 mei 2006
    311
    0
    0
    Het geeft volgens mij niks dat als een kindje wat klein is..
    De mijne is ook kleiner dan gemiddeld en de verloskundige zegt dan heel eenvoudig : ach meid hij moet er ook nog uit en dan maakt ie vanzelf een groei speurt...

Zolang het hartje goed klopt en alles wel gelijkmatig groeit kan het echt geen kwaad hoor ....

7. MissPuma

MissPuma Fanatiek lid

29 dec 2005
    4.389
    0
    0
    Nee hoor het maakt ook niet uit of je kindje klein is, zolang het inderdaad maar gelijkmatig groeit is alles goed hoor.

liefs, misspuma

8. yofoda

yofoda Actief lid

hoi
    negen jaar geleden is mijn dochter geboren
    ze woon bij 39 weken 2080 gram
    dus je hoeft je geen zorgen te maken
    komt wel goed

veel sterkte verder met je zwangerschap

groetjes jolanda

Deel Deze Pagina