Hee meiden. Ik vroeg me af of hier nog meerdere waren die samen zijn met een man die stukken ouder is dat jijzelf. Ik ben verliefd op een man, die 15 jaar ouder is dan ik. Ik vind eigenlijk dat leeftijd geen verschil (zou moeten) maken. Maar lopen jullie tegen dingen aan, die je 'de schuld' geeft aan het leeftijdsverschil?
Wij hebben een verschil van 8 jaar, Merk er niet heel veel van, Alleen soms als wij over vroeger praten keek hij naar andere programma's dan wat ik dee. Voor de rest nee, Ik vind leeftijd maakt niet uit toch ?
Ik heb een relatie gehad met een man die 14 jaar ouder was. De reden waarom wij uit elkaar gingen was dat ik huisje boompje beestje wou. Hij was daar nog niet aan toe...
man is 10 jaar ouder, maar vind ik nie ehct heel veel ouder! heb wel kortstondig iets gehad met iemand van 18 jaar ouder
Mijn huidige vriend en de papa van mijn zoontje is 12 jaar ouder dan mij......we merken geen verschil,hij lijkt jonger,en ik ouder. Hiervoor heb ik 8 jaar een relatie gehad met iemand van 21 jaar ouder,het ging uit omdat hij vreemd ging en er diverse andere relaties op na hield....hier was de laatste jaren het verschil wel duidelijk te merken hoor,alleen stak ik voor de liefde mijn kop in het zand.
HIer een partner die 10 jaar ouder is. Vooralsnog merk ik er eigenlijk weinig van. Ja, in de zin van bepaalde tv-programma's die hij dan wel kent en die ten tijde van mijn "jeugd" niet meer op tv waren enzo. Of dat ik met iemand sta te praten, dat hij vraagt wie het is.... Oh die ken ik niet, hoe oud is hij/zij dan? Maar ook andersom hoor, dan staat hij met iemand te praten van zijn leeftijd of net ouder, dat ik die persoon dan niet ken. Ondanks dat we uit hetzelfde dorp komen Maar vooralsnog geen grote problemen ofzo. Mn moeder zei altijd dat ik/wij het pas gaan merken wanneer we richting bejaard gaan. MN grootouders hadden een leeftijdsverschil van, ik meen, 16 jaar. En pas toen ze op leeftijd waren merkte je dat opa eigenlijk niets meer wilde en dat oma behoorlijk reislustig was
Hej Meis, Ik zou zeggen DOEN!!! Je weet die van mij is 14 jaar ouder en werkelijk waar het enige verschil wat wij hebben is de muziek keuze . Mijn mening is op een oude fiets moet je het leren!! Het voordeel is echt met een oudere man, dat ze levenservaring hebben in heeeeeel veeeel dingen . Nee maar zonder gekheid ik ben blij dat ik destijds de stap gemaakt heb. Heel veel succes!! En gewoon doen, schijt hebben aan wat andere mensen ervan vinden!! En doen wat je hart je ingeeft! XX Que
Mijn vader was 18 jaar ouder als mijn moeder. Weet wel dat ze er op latere leeftijd wat problemen mee kregen omdat hij niet meer werkte en mijn moeder nog vol in de maatschappij stond. Denk dat je er op jongere leeftijd niet zoveel van zal merken.
Hier is de kerel ook 14 jaar ouder (ik word 26 en hij 40 begin volgend jaar). Ik merk weinig van het leeftijdsverschil,idd die muziek maar gelukkig kan ik dat ook waarderen en moet er wel bij zeggen dat ik zelf wel veel volwassener ben als andere meiden van mijn leeftijd (uit onze omgeving).
mijn ex is 15 jaar ouder dan ik. dat hij mijn ex is heeft daar niks mee te maken dat had een andere reden. ik merk wel nu hij tegen de 60 loopt dat het gat groter wordt zeg maar. ( we zijn nog steeds goed bevriend namelijk en hebben nog veel contakt)
Mijn vader was 14 jaar ouder dan mijn moeder. Zij is jong weduwe geworden, dat lijkt me wel een nadeel, ook omdat ze nog vrij jonge kinderen hadden (jongste 2 waren 17 en 18). Maar ik weet zeker dat ze 39 jaar gelukkig getrouwd waren, en dat zij never nooit een andere man in zijn plaats had gewild.
oh bri dat was ook altijd de grootste angst van mijn schoonmoeder. dat ze alleen zou overblijven. mijn schoonvader was ook 16 jaar ouder. ze heeft haar halve leven voor niks getobt want ze ging uiteindelijk 10 jaar eerder dood als hij.
Mijn man is 8 jaar ouder dan dat ik ben. In het dagelijks leven merken we er helemaal niks van. Maar net als muziek en films en series ed van vroeger. Dan begint hij het een en ander te citeren, en dan zit ik echt te kijken van.. eeeh.. okee?? en dat is van?? Zoiezo lopen mannen toch een aantal jaar achter qua ontwikkeling *geintje
Mijn vriend is 26 jaar ouder. Ik loop ook tegen bepaalde dingen aan. Sommige klein en onbelangrijk zoals het feit dat hij dutjes moet doen overdag, als we ruzie hebben we heel anders kunnen reageren doordat hij zich overduidelijk minder druk maakt om dingen enz. Grote verschillen zitten in het feit we beide in een andere fase zitten. Ik studeer en hij heeft al jaren een eigen bedrijf. Hij vind het soms onbegrijpelijk dat ik me vaak niet druk maak om werken en ik begrijp soms niet dat dat wel doet. Hij weet gewoon niet meer hoe het is om 24 te zijn, we begrijpen elkaar soms echt niet. En ik maak me zorgen om de toekomst. Hij is over 15 jaar gepensioneerd terwijl ik dan net begonnen ben, ga ik dat wel trekken? Ga ik het hem kwalijk nemen? Vind ik hem straks nog wel aantrekkelijk? Kan hij mij wel blijven geven wat ik zoek? Hoelang blijft hij gezond enz enz enz. Dat zijn issues die ik wegstop omdat ik nu leef en niet over 20 jaar maar af toe komen ze bovendrijven en zie het heel somber in. Nu zal dat bij jou wel meevallen gok ik, 15 jaar is wel een verschil maar niet zo vreselijk groot. Ik zou wel over alles praten met hem waar je eventueel tegen aanloopt, dat is superbelangrijk. Verder niet teveel nadenken en gewoon genieten van je verliefdheid
mijn man is 12,5 jaar ouder als ik ik 30 en hij bijna 43...en ik merk er niks van eigenlijk hahaha..hij is af en toe echt nog een kind....
Mijn man is 9 jaar ouder en merk er ook niks van. Heb vroeger ook vriendjes gehad die nog ouder waren en sommige die jonger waren en volgens mij maakt vanaf een bepaalde leeftijd iemands leeftijd zoveel minder uit dan zijn of haar persoonlijkheid dat je het net zo goed kunt negeren . Go for it dus...
Bekende van ons hebben een groot leeftijdsverschil van zo'n 15 jaar (of meer, weet het niet zeker) Hij is al in de 80. En inderdaad... zij geven ook wel eens aan dat ze beide niet bang zijn om te sterven maar wel om alleen achter te blijven. Bij het ouder worden is het wel merkbaar dat zij veel beter ter been is en hij steeds minder kan. Daarentegen houdt zij hem weer jonger! Da's ook wel mooi om te zien! Verschil in de huidige tijd is dat je nu (hoogstwaarschijnlijk) met een aow-gat zit. Vroeger ging de vrouw ook gewoon met pensioen!
Mijn vriend is 20 jaar ouder. Ik riep altijd heel hard dat het geen donder uit maakt en ik er niks van merk. Maar uiteindelijk merk je het wel. Ik ben 20, hij is 40.. Het is niet alleen muziek, televisieprogramma's en dat soort ongein. Het is ook dat hij alles al heeft mee gemaakt.. Ik ben soms heel enthousiast over dingen, die hij al heeft meegemaakt. Het ligt ook aan de persoon zelf natuurlijk, het karakter. Maar ik ga niet zeggen dat je niks merkt van een groot leeftijdsverschil. Want ik moet regelmatig zeggen dat hij niet tegen mij hoeft te doen alsof hij mijn vader is. Maar gewoon werk van maken natuurlijk, zeker als die jong van geest is!
Hier is mn vriend 8 jaar ouder, maar merk er niks van. Ja bepaalde tv series etc. ken hij wel en ik nie, en hij heeft eige bedrijf gehad, en ik heb op stage's en vakantie baantjes na nog nooit echte baan gehad.. dus dat zijn wel verschille, maar verder kan ik nie echt wa bedenke.