wie nog meer eerste verjaardag in zicht :D

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door mammz, 13 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MirandaV

MirandaV Fanatiek lid

30 dec 2010
    2.363
    10
    38
    NULL
    NULL
    Jaa gaat gelukkig wel stuk beter! Alleen toen was t niet leuk.. Maarja zoiets heb je niet in de hand gelukkig hebben ze t besef nog niet :) volgend jaar doen we t over :)

2. Nati

Nati Niet meer actief

Bij ons heeft het zwanger worden lang geduurd en er waren veel mensen, die in die tijd met ons mee hebben geleefd. Ik vond het dus leuk om ook vrienden en bevriende collega's uit te nodigen op deze voor ons toch zeer bijzondere dag (want toegegeven, voor mijn man en mij is het specialer dan voor onze dochter, die zal er nog niet zo veel van snappen, hahaha).
    Verder ben ik ook goed bevriend geraakt met een stel meiden van zwangerschapsyoga en die komen gezellig met hun 1-jarigen langs. :)

3. Anne1988

Anne1988 Actief lid

20 mrt 2012
    371
    0
    0
    Verzorgende IG ouderenzorg
    Schijndel
    Ons meisje word over een maand (12 september) 1 jaar :) Wij zijn nu aan het rondkijken voor een cadeau, en de taart. Ik denk dat we het 's middags vieren, van 13:00 tot 16:30 ofzo.
    Wil ook nog ff leuke uitnodigingen hebben, dus moet nog ff gaan zoeken...
    Wij nodigen ook alleen opa's, oma's, ooms en (peet)tantes uit. Veel meer hebben we ook niet, dus zal sowieso maar een klein feestje worden.
    Maar dat vind ik niet erg, want ik hou niet van feest haha!

4. raspberry

raspberry Niet meer actief

Hier gaan we het de dag zelf vieren, maar ze is 28 september jarig, dus dat is een zaterdag :) Als het op een andere dag gevallen was, hadden we het feest verschoven naar de zaterdag aansluitend.

We willen er wel echt een feest van maken, maar dat heeft alles te maken met het feit dat we heel dankbaar zijn dat ze nog bij ons is. Met 2,5 week oud zijn we op de spoedeisende hulp terecht gekomen en bleek ze een hartritmestoornis te hebben. Ze is ws niet ver van een hartstilstand geweest en als we gewacht hadden tot de volgende ochtend met actie ondernemen, waren we ws te laat geweest. Deze eerste verjaardag vieren we dus ook heel erg omdat ze nog bij ons is, en omdat we dit eerste jaar door zijn gekomen met z'n allen, (het was naast de hartritmestoornis verder ook allemaal nogal heftig :().

Ik wil -als het me qua energie en tijd lukt- zelf taarten maken: een koemelkvrij meppertje voor haarzelf, en voor de rest ligt het eraan hoeveel tijd ik overhoud :)
    We vieren het 's middags, tweede helft van de middag. Ze slaapt doorgaans 's ochtends en 's middags een keer en soms maar 1 slaapje die eind ochtend/begin middag valt, dus tweede helft van de middag is de handigste tijd hier: dan kan ze gewoon slapen als ze wil slapen en komt dat niet in het gedrang :)

Kadootjes: ws een nieuw loopwagentje en een prinsessenduplo-set.

5. Enfermera

Enfermera Fanatiek lid

7 nov 2011
    1.354
    0
    0
    Pff hier komt het ook al in zicht, wat gaat de tijd toch snel!! :eek: Wij gaan eerst nog op vakantie eind aug, 2 weken, daarna ga ik alles eens regelen. Heb al wel wat hoedjes besteld bij de hema hihi.. :D De rest doe ik wel lekker als ik thuis ben ^^

6. Zonnestraal77

Zonnestraal77 Fanatiek lid

20 aug 2011
    4.507
    2
    38
    Verpleegkundige (ambulance)
    Noord-Holland
    Haha net als ik! Ben er ook al mee bezig, hoe erg!! :)

:D

7. Zonnestraal77

Zonnestraal77 Fanatiek lid

20 aug 2011
    4.507
    2
    38
    Verpleegkundige (ambulance)
    Noord-Holland
    Snap ik helemaal! Heftige tijd zeg!!! Jeetje Mina!!

Hier ook een dubbel-geluk gevoel!! We zijn zo dankbaar dat we überhaupt een zoontje hebben mogen krijgen middels de MMM. Dus voor ons ook extra betekenis als B.eau 1 jaar wordt :D.
    Ik weet nu al, dat worden veel natte ogen momenten ;).

8. Snne

Snne Bekend lid

10 feb 2011
    840
    8
    18
    NULL
    NULL
    Wij hebben deze feestelijke dag nog niet zo heel lang geleden gevierd.. en wat was het een super gezellige mooie dag!! Heel bijzonder als je kleintje 1 jaar wordt. Wij hadden van te voren leuke foto's van Jasper gemaakt en een leuke uitnodiging gemaakt. Deze verstuurd via email en inderdaad ook de link van zijn lijstje.nl er bij gedaan. Hij was op een zondag jarig en vierden het van 15-19.30. 'S morgens hebben we lekker met zijn drietjes gevierd. Huis versierd en een lekker stukje taart met een kaarsje natuurlijk! Van ons heeft hij de vtech toet toet garage gekregen. Voor alle visite had ik cupcakes gemaakt met een foto van hem er op. Besteld via internet op frosty sheets laten drukken ( Kun je eten ). Er waren wel 36 volwassenen en 15 kids maar Jeej wat hebben wij een leuke dag gehad! Het voelde helemaal niet zo druk als dat het lijkt als je zegt er komt 50 man. We hadden iedereen ook uitgenodigd om te blijven eten en hadden mini bbq met hamburgers en stokjes met kip en varkensvlees. Lekker soepje erbij salades en stokbrood. Drinken en eten was verder zelf bediening. We hadden een partytent gehuurd zodat mocht het gaan regenen iedereen droog zou zitten. Maar het is de hele dag droog gebleven. Om half 8 ging iedereen naar huis en bleven onze beste vrienden nog even helpen opruimen, Jasper naar bed gebracht en daarna nog erg gezellig met een vuurkorfje gezeten tot 12 uur! Ik vond het zo'n bijzondere mooie en gezellige dag! En heb echt super genoten. En Jasper? Die vond het allemaal wel best hihihi...

9. beauty2012

beauty2012 Fanatiek lid

4 mei 2012
    3.184
    16
    38
    Mijn meisje is ook bijna jarig!:$ haha kan het nog nauwelijks beseffen dat ze al 1 jaar wordt.:D

Ik ben er nog niet zo heel veel mee bezig eigenlijk. Ik heb bij de bakker al wel gekeken wat voor taarten ze allemaal hebben voor de kleintjes. Heb al een mooie prinsessentaart gezien;) Al heeft ze er waarschijnlijk nog helemaal geen besef van dat er prinsessen op staan;)
    Mijn moeder heeft al gezegd dat ze een poppenwagentje gaat geven en zelf wil ik graag een fotoshoot laten maken van mijn meisje en geven we haar natuurlijk nog een cadeautje. (moeten we nog bedenken)

10. beauty2012

beauty2012 Fanatiek lid

4 mei 2012
    3.184
    16
    38
    Mijn meisje op 15 September:)

Gek he... ik kan me haar geboorte nog zo goed herinneren.
    Vinden jullie het ook zo vreselijk snel gaan?

11. Cindy81

Cindy81 Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.271
    50
    48
    Ons mannetje is 2,5 week terug 1 jaar geworden. Eerste jaar is omgevlogen!

Ik had via Wij fotoservice een uitnodiging gemaakt met foto. We hebben de verjaardag gevierd van 15.00 - 17.30. Alleen de opa's en oma's bleven daarna nog eten.

We hadden een fototaart besteld bij de bakker en als meptaartje nog een slagroomtaart in de vorm van een 1 (was niet zo groot). Verder had ik nog fruitspiezen gemaakt.

Binnen hadden we uitbundig versierd en buiten ook nog slingers en lampions onder de parasol. En natuurlijk de kinderstoel! De ballonnen vond meneer prachtig. Het was behoorlijk warm die dag, dus we hebben de verjaardag lekker buiten gevierd.

Al met al was het een superdag!

12. raspberry

Ja, dan besef je des te meer hoe zo'n groot wonder het is, om een kindje te mogen hebben :)
    Kan hier nu al heel emotioneel worden als ik aan de eerste verjaardag denk, maar dat is misschien ook omdat het sinds afgelopen week eindelijk rustiger aan het worden is en we over 2,5 week ook nog eens stoppen met de hartmedicatie, dus ook wel spanning of ze eroverheen gegroeid is en of het dus goed zal blijven gaan.

13. raspberry

Ja, ik vind het ook heel snel gaan idd. Ben er hier wel blij om, want net als bij de oudste gewoon een heel heftig jaar.
    Maar volgens mij is dat eerste jaar bij elk kind het heftigste jaar: de intensieve zorg, al die eerste stappen die je kind zet -letterlijk en figuurlijk, de enorme ontwikkeling die ze dat eerste jaar doormaken.
    Maar ik kan me de bevalling nog herinneren als de dag van gisteren, dus dat het jaar alweer bijna voorbij is, is dan soms wel even heel onvoorstelbaar :)
    Van klein hulpeloos hummeltje naar een dame die al aan 1 hand stapt en de trap opklimt.... :$

14. LittleStarr

LittleStarr Actief lid

11 aug 2013
    109
    0
    0
    Omgeving Hoorn

jeetje dat is heftig :(

15. mammz

mammz Fanatiek lid

25 mrt 2013
    1.845
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vandaag zijn de uitnodigingen binnen gekomen, alle adressen al erop geschreven nu nog even postzegels halen :D

Oh heb er zon zin in!

Alleen nog even opzoek naar een "mep"taartje/cubcake die koemelkvrij is wil hem zelf maken maar even opzoek naar een recept

16. raspberry

17. mammz

mammz Fanatiek lid

25 mrt 2013
    1.845
    0
    0
    NULL
    NULL
  18. raspberry

Nee. Heb ooit 1 keer eivrij gebakken, maar dat werd niet goed gaar in het midden. Zou dus sowieso even ee keer uitproberen vooraf, en als het niet goed gaar wordt, in 2 lagen bakken, (dus beslag verdelen over 2 vormen en die dan stapelen met vulling ertussen, voor je meptaartje :))

19. mammz

mammz Fanatiek lid

25 mrt 2013
    1.845
    0
    0
    NULL
    NULL
    Haha ja slim ga ik eerst ff een keer oefenen ;)

20. mnonc

mnonc Fanatiek lid

9 mrt 2012
    2.589
    0
    0
    Jaaaa 10 sept is t ook hier zover!
    Vieren t die dag met babyzwemmen haha (valt op dinsdag)
    En verder lekker met mijn ouders.
    Voor goede vrienden en familie op d zaterdag tussen 2 en 5.
    Lekker versieren, mooi jurkje aan, zelf taart+meptaartje maken.
    Geef zelf een smartrike driewielertje.en een mand met wat kadootjes.
    Mn ouders hadden al een autostoel gegeven.

Deel Deze Pagina