Weinig slapen overdag?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Ellen291982, 21 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Hoeveel slapen jullie baby's van 5/6 maand?
    Ik heb het idee dat Julia niet zoveel slaapt.

De eerste weken na de geboorte sliep ze wel aardig veel en ik weet dat het wat afneemt maar nu is het zo dat ze overdag nauwelijks slaapt.

S avonds gaat ze rond half 7/7 uur na de laatste fles op bed en slaapt ze tot ongeveer 6 uur s morgens. Soms word ze s nachts wakker omdat ze de speen kwijt is. Dit is natuurlijk erg fijn, ik weet dat echt niet elke baby al zo goed slaapt rond deze leeftijd s nachts. Het gaat over overdag.

Overdag slaapt ze soms maar een uurtje.

In de kinderwagen valt ze vaak wel in slaap als we gaan wandelen maar als we er niet op uit gaan slaapt ze maar weinig.
    Als ze wakker is is ze ook sneller mopperig.

Ze heeft overdag ook niet echt een tijd dat ze elke dag moe is.

Valt ook zo op omdat Emma vaker sliep.

Ze krijgt nu een tandje dus nu is ze meer van slag maar wat ik schrijf gaat ook over voor die tijd. Is dus niet hierdoor.

2. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Probeer je haar wel in bed te leggen? Misschien dan per dag bekijken wanneer ze moe is want je beschrijft wel dat ze humeurig is dus dat lijkt wel vermoeidheid te zijn. Alsnog rust en regelmaat inbouwen is ook een idee...

3. MamaenMini

MamaenMini Fanatiek lid

6 dec 2011
    2.649
    76
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Mijn dochtertje is bijna 4 maanden en slaapt ook erg weinig. Ze gaat elke dag op dezelfde tijd naar bed, en dan is ze wel moe maar speelt ze in bedje. Na een tijdje valt ze in slaap en na 3 kwartier is ze er klaar mee en gaat ze huilen tot je dr weer eruit haalt.

Soms is ze te moe om te drinken, maar heb ook geen idee hoe je dit kan veranderen. Ze speelt wel heel lief maar gaapt veel en is soms ook kribbig.

4. 11oktober

11oktober Actief lid

28 jul 2011
    266
    0
    0
    NULL
    NULL
    Onze zoon slaapt overdag ook weinig. Hij sliep de nacht al vanaf 2,5week door (met borstvoeding). Zijn schema is nu dat hij rond 20u naar bed gaat, rond 23u krijgt hij nog voeding en dan slaapt hij over het algemeen tot een uur of 8 door. Dan voed ik hem en gaat hij nog naar bed tot een uur of 11 (en wordt dan vanzelf wakker). Overdag krijgt hij om de 3 uur voeding en is hij de hele dag eigenlijk wel wakker, of wat korte slaapjes na... maar omdat hij de nacht zo goed doorslaapt denk ik dat het normaal is dat hij overdag wat langer wakker is...? Hij ligt overdag nooit in bed, maar slaapt af en toe een beetje in de box.

5. AnkeM

AnkeM Fanatiek lid

21 mei 2011
    2.278
    1
    0
    Onze dochter van 5 maanden slaapt ook niet zoveel overdag. 's nachts van 8.15 tot 7 ongeveer, dus niks te klagen. Na 2 uur wakker zijn wordt ze moe, slaapt ze een uurtje en dan weer na 2 uur wakker slaapt ze weer. Soms een uur en dan slaapt ze later og een keer, of ze slaapt langer en dan is ze wakker tot bedtijd.
    Dat is als er niks geks is, als er bezoek is of zo wil ze niet slapen. Overigens merk ik precies wanneer ze moe is, in haar ogen wrijven, mopperen. Dan leg ik haar wel in bed. Kan zijn dat ze dan nog een kwartier protesteert maar dan laat ik haar wel liggen, tenzij het echt krijsen wordt (en dan is het meestal etenstijd :D). Maar zelf in slaap vallen in de box wordt steeds minder, dan speelt ze gewoon door.

6. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Vandaag heeft ze zonder te moreen anderhalf uur in haar bedje geslapen. Ze was ook erg goed te pas.
    Vaak als we haar overdag in bed leggen gaat ze huilen. Helaas houd ze niet op en gaat ze vaak over tot krijsen.
    Eerder viel ze nog wel in slaap in de wipstoel. Daar sliep ze goed in dus deden we dat.
    Soms is een ritme moelijker te vinden. Ook omdat mijn man in verschillende diensten werkt is dat soms lastig.
    Idd wie weet omdat ze s nachts goed slaapt heeftr ze minder nodig. Het is gewoon minder dat ze wel moppert dan maar niet wil slapen.
    Vaak huilt ze ook even voor ze gaat slapen alleen soms dan gaat ze ook slapen maar een andere keer niet. Dan lijkt ze wel te blijven hangen in het huilen.

Maar lees dat er meer kinderen minder slapen overdag.

Deel Deze Pagina