hoeveel IUI's kregen jullie "aangeboden"?

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Mamamarin, Mar 1, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mamamarin

Mamamarin VIP lid

Mar 5, 2006
    5,590
    0
    0
    Hoi,
    Mijn gyn had het voor onze eerste IUI poging (voor een tweede) over dat we een keer of 8 wel moesten incalculeren voordat ik zwanger zou zijn.
    Nu zijn we na de eerste IUI overgegaan naar de fertiliteitspoli en daar zeggen ze dat het ziekenhuisbeleid is dat je maar 6 IUI's krijgt.
    * Hoe zit dat bij jullie? Ze zitten toch in feite onbeperkt ind e verzekering?
    * En is er bij jullie onderscheid in IUI eigen cyclus en IUI met medicatie?
    groetjes Femke

2. Enise

Enise Fanatiek lid

Jan 4, 2007
    3,996
    0
    0
    Noord-Holland
    Wij krijgen er 6 met hormonen. Maar of ze na die 6 ons nog een paar cadeau geven is afwachten.. Onze verzekering vergoed er ook maar 6.

3. Zara75

Zara75 VIP lid

Jul 10, 2007
    12,032
    6,135
    113
    Happyland
    Hoi
    Mijn gyn heeft mij uitgelegd dat uit onderzoek is gebleken dat als je na 6 pogingen niet zwanger geraakt bent de kans heel klein is dat er dan nog middels iui een zwangerschap ontstaat.
    Daarom doen ze in de meeste gevallen niet meer dan 6 pogingen.

Ik heb eerst in het EMC gezeten en hier doen ze alleen maar iui in eigen cyclus.Ik heb 2 pogingen gedaan,maar vond het zo zonde van m'n pogingen.Er was nl geen enkele controle op,moest zelf dmv ovulatietesten m'n ei spotten en daarna werd ik geinsemineerd,zonder echo or what so ever.
    Ben overgestapt naar het Albert Schweitzer zh,omdat zij wel iui met hormonsters doen.

4. Zara75

Zara75 VIP lid

Jul 10, 2007
    12,032
    6,135
    113
    Happyland
    Weet je dit wel zeker?Ik zit bij cz(voormalig oz) en hier zit iui onbeperkt in het basispakket,dus zou het toch maar even navragen.Is dit niet gewoon landelijk zo?

5. Enise

Enise Fanatiek lid

Jan 4, 2007
    3,996
    0
    0
    Noord-Holland
    Ik zit bij Zilverenkruis, wij zijn toen vorig jaar langsgeweest en kregen te horen dat we er maar 6 vergoed kregen.

6. Mamamarin

Mamamarin VIP lid

Mar 5, 2006
    5,590
    0
    0
    Bij de FBTO is het ook onbeperkt vergoed.
    Alleen heeft het medisch centrum leeuwarden de richtlijn van 6 keer.
    Wat ik raar vind is dat de NVOG (beroepsvereniging van gyn.) zegt dat na 6 keer 25-25% zwanger is. (zie hieronder kopietje van hun site. Deze pagina wordt geadviseerd door het mcl zelf voor verdere inlichtingen. da's dan toch raar?
    IUI leidt gemiddeld bij 1 op de 10 behandelingen tot een zwangerschap. Na zes behandelingen is de kans dat u zwanger bent geraakt, ongeveer 25 tot 35 procent.
    De meeste vrouwen zijn dus na zes behandelingen nog niet zwanger. Uw arts zal hierna met u en uw partner een nieuwe afweging maken: doorgaan met IUI, overstappen op een andere behandeling, bijvoorbeeld IVF (reageerbuisbevruchting, zie folder IVF) of stoppen met behandelen.

7. Vlinderkind

Vlinderkind Niet meer actief

De arts zei tegen ons dat we 12 IUI's mogen doen.

8. Linda

Linda VIP lid

Sep 24, 2006
    7,819
    0
    36
    Gelderland
    bij ons maar 4!

9. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

Feb 10, 2007
    10,549
    0
    0
    zandvoort
    Het VU vond bij ons 3x gestimuleerde IUI en daarna IVF de beste manier.

Wij hadden al 4x IUI gehad en ze vonden het te belastend om er nog een keer 6 bij te laten komen.
    Ik vond dit heel prettig want ik wilde zelf eigenlijk liever met IVF beginnen!

10. Mamamarin

Mamamarin VIP lid

Mar 5, 2006
    5,590
    0
    0
    Ik wil zoals we er nu over denken beslist geen IVF. Dat is ten eerste nog veel belastender, en het kan niet in ons ziekenhuis. Voor een TP moeten we naar Groningen en dat is hier anderhalf uur vandaan. Daar telkens heen en weer naar toe racen maakt de belasting nog groter.
    Ik weet natuurlijk niet hoe ik er dan over denk, maar zo staat het er momenteel dus voor.

11. Jippie

Jippie VIP lid

Feb 3, 2007
    11,784
    776
    113
    Wij mochten 6 tot 9x IUI doen. Dit omdat ik goed op de hormonen reageerde en de zaadkwaliteit goed genoeg was. Na 6x IUI hadden we er zelf niet meer zoveel vertrouwen in, dus toen hebben we de intake voor IVF gehad en zijn we daarvoor op de wachtlijst gekomen (die in ons ziekenhuis een halfjaar is, ook tussen de behandelingen door). In de tussentijd zijn we wel verder gegaan met IUI, omdat anders alles een halfjaar stilstond en je weet natuurlijk maar nooit. Uiteindelijk hebben we 10x IUI gedaan, zonder resultaat helaas.

Daarna een IVF-behandeling gedaan, maar daarmee hadden we geen bevruchting. Overgestapt op ICSI en dat was meteen raak. Woensdag wordt onze prachtige meid alweer 1! In januari dit jaar weer met ICSI begonnen en dat is ook meteen gelukt. Eind oktober verwachten we een tweede kindje (kan ook nog een tweeling zijn).

Mamamarin Wij zijn ook onder behandeling op de fertafdeling in het MCL. De gyn zei toen dat ze standaard 6-9x IUI doen, als de voorwaarden daarvoor goed zijn. De IVF en ICSI's hebben we in combinatie met het UMCG gedaan. De fm's en punctie hadden we in Leeuwarden, het labwerk en de terugplaatsing was in Groningen. Dus qua reistijd was dat best te doen (zowel Groningen als Leeuwarden is voor ons een halfuur rijden)

12. mandy80

mandy80 Actief lid

Apr 2, 2006
    485
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    deventer
    hoihoi,

Wij kregen er eerst 6, bij poging 6 kreeg ik een mk
    daarna kregen we er 3 bij, bij poging 9 kreeg ik een mk.
    Kregen er weer 3 bij en uit poging 10 een hele lieve kleine man!

ik wens je heel veel s6

gr mandy

13. Mamamarin

Mamamarin VIP lid

Mar 5, 2006
    5,590
    0
    0
    Wij zitten zelf aan de Harlingenkant van Leeuwarden. Leeuwarden zelf is als er echt geen ander verkeer is al 20 minuten rijden. dan nog een minuut of 50 naar het UMCG.

Welke gyn heb jij?

14. Zora

Zora VIP lid

Jun 12, 2007
    11,369
    2
    36
    Wij krijgen ook 6 pogingen en daarna moeten we over op IVF.

Share This Page