wie nog meer extreem lage bloeddruk..??

Discussion in 'Zwangerschap' started by zonnestraal, May 29, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. zonnestraal

zonnestraal Niet meer actief

Hallo allemaal,

Ik ben inmiddels 11 weken zwanger. Nu weet ik ook al dat je de eerste maanden vermoeid kunt zijn, maar dit is echt wel erg extreem. De hele dag kan ik wel slapen.

Afgelopen week was ik bij de vk en zij heeft ook mijn bloeddruk gemeten, deze was 85 over 45. Dat bleek erg laag te zijn en dit verklaard ook mijn extreme vermoeidheid, slap zijn, duizeligheid, algehele malaise dus!..:(

Wat ik eraan kon doen was wat cup-a-soup drinken, bouillon maken, dropjes eten als het echt erg werd.

Maar nu vroeg ik mij af waar dit vandaan komt en of andere zwangeren dit ook hebben.

Tegen mij werd gezegd dat de bloeddruk niet verder moet dalen, omdat dit niet goed was.

Muts dat ik ben vergeet ik natuurlijk te vragen waarom. Als ik google kom ik ook niet echt veel verder.

Anyone?

2. Boefjesmamma

Boefjesmamma Fanatiek lid

Jan 23, 2010
    2,378
    1
    0
    Afgestudeerd en werk zoekende.
    Gouda
    Mijn bloeddruk was ook zo laag. Lager is hij niet gegaan gelukkig. Maar rond de 20 weken is het vanzelf weer omhoog gegaan.
    Mij is toen gezegd dat het geen kwaad kon dus ik kan je niet verder helpen.
    Sterkte er mee!!!

3. Baby80

Baby80 Actief lid

Nov 21, 2009
    131
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb ook een lage bloeddruk al de hele zwangerschap, hoe t komt geen idee maar heb er verder gelukkig ook geen last van.

4. Pepje

Pepje Lid

Dec 4, 2009
    88
    0
    0
    fulltime moeder
    Groningen
    Hoi Zonnestraal,

Ik heb ook een te lage bloeddruk, en al paar keer flauwgevallen.
    Ze kunnen er niks tegen doen alleen bouillon drinken en inderdaad cup a soup en dropjes.

Het is erg vervelend, toevallig ben ik eergister nog flauwgevallen echt geen pretje.
    Je weet niet hoe je valt, en tja met een zwangere buik is dat best wel eng!

Ze zeiden tegen mij dat wanneer ik verder in de zwangerschap zou zijn mijn bloeddruk omhoog zou gaan, maar dat is niet gebeurd!

Maarja, je kunt beter een lage bloeddruk hebben dan een hoge bloeddruk, ook al is het vervelend omdat het gepaard gaat met duizeligheid en flauwvallen.

5. muizz

muizz Actief lid

Jan 4, 2010
    447
    0
    0
    NULL
    NULL
    ook ik heb een hele lage bloeddruk.. 90/50 ik heb altijd een lage..maar nu ben ik ook zooooooooo moe... heeft dat er mee te maken dan???
    ben ook heel slap, kan de hele dag wel slapen... en af en toe krijg ik het spaans benauwd.. dan val ik net niet flauw...

maandag naar de VK en maar eens vragen wat ik kan doen buiten extra zout eten.. (ik eet al heeeeeeeeel erg zout!)

6. Trees

Trees Niet meer actief

Mijn bloeddruk was wel iets hoger, namelijk 90/50. Wel zo nu en dan flauwvallen en veel sterretjes zien. Het is pas vanaf 30 weken iets hoger en gestegen naar 100/60 en heb nu duidelijk minder last van duizelingen.

Warme douche/ bad en warme ruimtes veroorzaakte bij mij ook extra veel flauwtes en verder oppassen met opstaan. Alles hier in etappes en langzaam. Voor de zekerheid ben ik ook gestopt met autorijden, want flauwvallen achter het stuur leek me niet zo handig ;).

Het is ontzettend vervelend, maar heb toch veel liever een te lage dan een te hoge.

7. mama em

mama em Fanatiek lid

Apr 2, 2008
    1,315
    0
    36
    De lage bloeddruk komt door de zwangerschap.

Behalve dat het erg vervelend is kan het voor de zwangerschap geen kwaad.

Rustig aan doen dus! Suc6 ermee!

8. klingel

klingel VIP lid

Feb 15, 2008
    16,318
    14
    38
    iets met kunst en michelinsterren..
    import drentherella
    ik heb altijd een lage bloeddruk gehad, wat opzich gezond is, maar sinds zwangerschap zit ik nog lager.

afgelopen week 90/55.

opzich merk ik t wel maar echt last heb ik er niet van.
    beetje duizelig, maar dat went ;)

dropjes heb ik wel bij me als ik echt sterretjes zie, en van de HA kreeg ik de tip af en toe even door de knieen te gaan.

veel meer is er niet aan te doen he... take care in elk geval!

9. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

mijn bloeddruk was ook iets te laag.. heb er af en toe last van beetje duizelig vk zei ook af en toe door de knieen gaan of om de beurt je bovenbeenspieren aanspannen stroomt je bloed sneller..

10. Klijntjuh

Klijntjuh Fanatiek lid

May 28, 2010
    1,059
    0
    0
    Freelance Illustrator& Grafisch Vormgever!
    Gouda
    Ik viel flauw... en ik was nog nooit flauwgevallen! Dus testje gedaan, en zwanger!

Daarna vaker flauwgevallen simpelweg door mijn lage bloeddruk.

Onderdruk was zelfs 40! en dat op een dag dat ik me minder slap voelde!

Ik kom soms dagen mijn bed niet uit omdat ik zo slap ben, en gelijk bijna flauwval met opstaan. Mijn man loopt de hele dag voor me, echt sneu.

Maar.. niets aan de doen zegt de verloskundige en nu gyn..en de huisarts.

Het is gelukkig beter dan een te hoge bloeddruk, maar prettig is het niet!

Ik kan vanuit mijn bed NET naar de wc (precies 4 passen) voor ik niets meer zie van het zwart voor mijn ogen en me ergens op de wc moet laten vallen...

hopelijk gaat het wel iets stijgen nu!

11. Sijke

Sijke Bekend lid

Herkenbaar hoor, hier ook een. Maar gelukkig kan het geen kwaad. Dropjes inderdaad, laurierdrop helpt extra goed volgens mij, en hartige dingen. Regelmatig iets eten en drinken. Zoethoutthee kan je bloeddruk ook iets verhogen.

12. Pepje

Pepje Lid

Dec 4, 2009
    88
    0
    0
    fulltime moeder
    Groningen
    Ja ik heb tuinkruiden bouillon, maar het schijnt dat kippen bouillon ook erg goed is, daar schijnt veel zink in te zitten!

Dus allemaal op naar de kippen bouillon dan maar heh! :D

13. Einneh

Einneh Fanatiek lid

Mar 2, 2009
    4,581
    0
    0
    Friesland
    ik had altijd al een niet hele hoge bloeddruk. Bij de 1e controle VK begon ik met 100/40. Ik heb er verder geen last van gehad gelukkig. voordeel is dat ik gewoon drop mocht blijven eten :D
    ondertussen is mijn bloeddruk gestegen naar ongeveer 120/70.

14. paloe

paloe VIP lid

Jan 13, 2010
    7,473
    1
    0
    werkende student
    goed zout gebruiken bij het eten helpt ook! Dat moet ik altijd,
    mijn bloeddruk is altijd 90/60, heb er gelukkig geen last van
    Om het zo te houden moet ik er wel op letten dat ik genoeg zout binnen krijg. Zout bij het warm eten, geregeld een gekookt eitje met zout, soms bouillon tussendoor en soms zoute drop:)

tip voor flauwte: een beetje zout eten. Is echt smerig, maar het helpt wel! En flauwte kan ook worden veroorzaakt door een te laag suikergehalte:) Een zakje suiker in de tas kan wonderen doen!

15. zonnestraal

zonnestraal Niet meer actief

Ik ben dus niet de enige die er last van heeft.

Gisteren was het weer eens heel erg. Ik heb echt totaal geen energie hierdoor! Gek eigenlijk he! dat sommigen hier totaal geen hinder ondervinden van de lage bloeddruk..:( Ben allang blij voor jullie.

Ik die altijd een fervent hardloopster was, kan nu nog niet eens de trap op. Laat staan dat ik 15 kilometer kan hardlopen....., mis het wel hoor..:( Het lukt mij gewoon niet!

Maar goed, er groeit wederom een wonder in mijn buik en ik heb mij erbij neer te leggen. Ik let goed op en heb altijd iets bij mij om even mijn zouten aan te vullen. Ben ook een mijn met flesje spa, om maar goed te blijven drinken om de aderen gevuld te houden...:D

16. Yukl

Yukl Niet meer actief

Een lage(re) bloeddruk hoort bij de zwangerschap. Ik geloof dat dat te maken heeft met het feit dat je bloedvaten zich verwijden voor een betere doorstroming?

Maar sommige vrouwen hebben inderdaad last van een extreem lage bloeddruk. Die van mij is ook niet hoog, de laatste keer was mijn onderdruk 55. Ik had er alleen tijdens de eerste zwangerschap meer last van dan nu. Ik heb toen regelmatig een dropje gegeten overdags en dat hielp erg goed. Dus zeker een aanrader! Bouillon is inderdaad ook een goede. Wel doen hoor want anders kun je je er inderdaad behoorlijk flauw door voelen.

17. muizz

muizz Actief lid

Jan 4, 2010
    447
    0
    0
    NULL
    NULL
    vandaag bij de VK geweest.. bloeddruk is nog steeds 90/50 dus erg laag! dat verklaart ook mijn erge moeheid en duizelingen.. ik moest maar dropjes en chips eten! en opletten met douchen want dan wordt ik heel duizelig en niet te warm douchen...
    met een beetje pech wordt hij nog lager.. rond de 26 a 27 weken krijg je een periode een daling in de bloeddruk..

Share This Page