Wie nog meer geen combinatietest

Discussion in 'Onderzoeken en echo's' started by Rataplan, Nov 18, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Miepiemoos

Miepiemoos Bekend lid

May 13, 2013
    973
    160
    43
    Ja dat is ook prima om het niet te doen!

Overigens is de kans op een miskraam bij vwp na 20 weken aanzienlijk kleiner dan 1:200...namelijk 1:500 de kans dat er wat anders misgaat is statistisch gezien groter. Maar idd dat is Een afweging die je maakt. Maar doordat wij te horen kregen dat kindje niet gezond was nav nipt hebben we toch gekozen voor vwp.

2. Daisyvdm

Daisyvdm Actief lid

Nov 2, 2014
    326
    23
    18
    Female
    Wij hebben er ook voor gekozen het niet te doen. Bij termijnecho een nekplooi van 7.1 uiteindelijk wel vlokkentest laten doen. Maar tijdens gesprekken over beëindiging zwangerschap zouden we dit toch niet kunnen. Niks uit de vlokkentest en 16 en 20 weken echo gekomen. Onze kleine man heeft in ieder geval geen grote afwijkingen kleine niet uitgesloten. Denk toch dat als we gezegend zijn met een tweede we het ook niet zouden doen. Had me een zwangerschap heel anders voorgesteld nu alleen maar zorgen.

3. Amber05

Amber05 Lid

Sep 7, 2014
    73
    0
    0
    Wij kiezen wel voor een combinatietest, reden; eerder zwangerschap van een downkindje met indicatie tot zware afwijkingen waarbij kans aanwezig was dat deze niet met het leven verenigbaar waren. Wij hebben deze zwangerschap met pijn in ons hart afgebroken. Wij waten fel anti-abortus maar toen wij geconfronteerd werden met de uitslagen, eerst CT, daarna VT, merkten wij dat wij nooit hadden kunnen denken dat wij de zwangerschap zouden beëindigen, maar in het licht van het geluk en het welzijn van onze dochter hebben wij deze keuze gemaakt. Nu 1 jaar na overlijden van onze dochter kwamen wij erachter weer zwanger te zijn. Ik wacht nu de CT af, bloed wordt 5 januari getrokken en een week later weten wij alles... een hele onzekere tijd voor ons, maar we proberen er maar vanuit te gaan dat nu alles goed zal zijn...

Fijne dagen voor iedereen

4. Meca

Meca Fanatiek lid

Jul 23, 2014
    1,642
    276
    83
    Luizen plukker
    Nee, bij dochter niet gedaan dus nu ook niet.

Reden: Ik kan echt helemaal niks met een kansberekening. Behalve me alsnog zorgen maken. Dus voor nu struisvogel politiek en zien we het wel met de 20 weken echo.

Share This Page