wie nog meer geen hartje 6,5 weken

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Dootje24, 20 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dootje24

Dootje24 Bekend lid

5 jan 2007
    561
    0
    0
    Teamleider Balie
    Nijmegen
    Hallo allemaal,

Zojuist een vroege echo gehad bij de gyn i.v.m. meerdere miskramen voor de zwangerschap van Roos. Theoretisch gezien ben ik vandaag 6 weken 5 dagen zwanger. Via een inwendige echo zagen ze een vruchtzakje met daarin (na goed zoeken) een vruchtje ter grootte van 5,5 week. Het was wel echt heel klein, 4.1 mm. Ze zei dat het twee dingen kan betekenen: of we zijn minder ver dan we denken (maar naar mijn idee kan dat maar 3 dagen schelen) of het is al gestopt met groeien. Echt balen joh, voel me er echt rot door nu...maar ja, we kunnen niets anders doen dan afwachten.

Wie heeft dit ook meegemaakt? Zowel met positieve als negatieve afloop?

Ik hoop meer ervaringen te horen van jullie, zal me vast helpen alles een beetje op een rijtje te krijgen. O ja, 3 januari heb ik weer een echo.

Knuffel dootje

2. Zonnebeertje

Zonnebeertje Fanatiek lid

1 jul 2007
    4.257
    0
    0
    iemand die ik van het forum ken heeft met 6,1 een echo gehad, was geen hartje te zien, 1,5e week (ongeveer) later wel!
    Ik duim voor jullie!!

3. MaaikeS

MaaikeS Fanatiek lid

16 nov 2010
    1.516
    0
    0
    Zuid Beveland
    ook ik had op 6w en 1 dag alleen een vruchtzakje, en 12 dagen later een mooi mini kindje met kloppend hartje.

heb dit bij mijn 1e en nu bij mijn 3e zwangerschap mee gemaakt.

Ik wens je heel veel sterkte, en hoop op een goede echo 3 januarie!

4. kimv

kimv Fanatiek lid

8 jul 2009
    1.055
    0
    0
    Ook ik heb dit gehad en bij mij waren ze er eigenlijk van overtuigd dat dit een miskraam zou worden kreeg alvast telefoonnummer verloskamers mee. Dit was vorig jaar rond deze tijd. Heb nu een zoontje van bijna 4 maanden;);)

Groetjes kim

ps sterkte deze weken

5. Vagans

Vagans Niet meer actief

bij mij was dit verder niet aan de orde maar wel vertelde de echoscopiste mij dat in het begin van de zwangerschap het vruchtje een tijdje ''stil'' kan staan en dus niet groeit, dit wordt dan niet meegeteld in de zwangerschaps duur en daarom kan het zijn dat je minder ver bent dan wat je denkt zelf als je precies weet wanneer de bevruchting heeft plaatsgevonden!

Ik hoop dat dit bij jullie ook het geval is en ik duim voor je dat je de volgende keer wel een mooi hartje ziet!

6. Tuttie

Tuttie Fanatiek lid

11 jan 2010
    2.855
    0
    36
    ik heb met 7w6d echo gehad en het vruchtje was 5w6d.
    een rotweek gehad en daarna opnieuw echo en vruchtje was niet gegroeid.
    conclusie was missed abortion.

nu hoor ik wel vaker dat het vruchtje echt nog wel kan gaan groeien en het hartje kan gaan kloppen.
    dus wees op het ergste voorbereid, dan kan het alleen maar meevallen.
    lang hoor dat je 3 weken moet wachten al snap ik het wel.
    heel veel sterkte met het wachten en ik duim dat je over 3 weken een goede echo hebt :)

7. Dootje24

Dootje24 Bekend lid

5 jan 2007
    561
    0
    0
    Teamleider Balie
    Nijmegen
    Hoi meiden,

bedankt voor jullie reacties! Ik ben er nu al iets rustiger onder. Het kan dus echt duidelijk twee kanten op gaan. Ik heb al veel verhalen gelezen dat er met 8 weken ineens een beebje zit dat prima op koers ligt.

Omdat ik dus al 3 keer een miskraam heb gehad, ben ik wel bang dat het deze keer ook die kant opgaat. Wel balen zo met de kerstdagen voor de deur, gadsie...

Maarrrrr, ik ga toch proberen te genieten van mijn welverdiende vakantie, misschien volgende week lekker een paar dagen weg ofzo. Afleiding helpt me goed en ik kan er op het moment helemaal niets aan veranderen.

Ben benieuwd of er nog meer meiden met deze ervaring zijn.

Knuffel dootje

8. Sappie25

Sappie25 Actief lid

19 mei 2010
    386
    0
    16
    Hoi Dootje,

Je vroeg op positieve en negatieve reacties. Ik heb ze beide. Ik heb 6 miskramen gehad.

Bij twee echo's waren alleen lege vruchtzakjes te zien en is er nooit hartactie geweest.
    Bij één echo bleek mijn vruchtje in mijn eierstok te zitten (buiten baarmoederlijke zwangerschap) Gek genoeg was er wel hartactie te zien. De vrucht zou alleen niet overleven in mijn eierstok en is toruwens ook geknapt tijdens de echo...

Bij de overige echo's was een vruchtje te zien zonder hartactie. Bij alle zwangerschappen kwam ik niet verder dan maximaal week 9, de buitenbaarmoederlijk was 11 weken.

Bij mijn laatste echo was er met 5 weken en 5 dagen alleen een vruchtzakje te zien, zonder hartactie. Met 6 weken en 5 dagen was er weer niets te zien.........totdat op het allerlaatste moment, toen de gyn het wilde opgeven er ineens een stipje bewoog. Het bleek toch in orde.....Moet er wel bij zeggen dat ik bij deze zwangerschap aan een onderzoek mee deed naar herhaalde miskramen en dus medicijnen heb gekregen om een zwangerschap vast te houden.

En met succes!! Op dit moment zit ik met mijn prachtige dochter op schoot ;).

Geef niet op, en zoals je zelf al schrijft; je kunt er toch niets aan doen! Ik hoop voor je dat alles goed blijkt en dat je lekker kunt genieten met de feestdagen!!

Liefs Sappie

9. Twijfel

Twijfel Fanatiek lid

4 mei 2010
    2.003
    1
    0
    huisvrouw/moeder
    Noord Brabant
    Een vriendin van mij heeft het volgende meegemaakt;
    echo met 6 wk 3 dagen: ze werd terug gezet naar 5 wk 6 dagen
    echo met 7wk 2 dagen: kloppend hartje gezien
    vandaag zou het dan ong 8 weken zw zijn, weer een echo en nu zit ze ineens op ruim 9 weken :$ En alles ziet er goed uit.
    Ik hoop voor jou ook zo'n verhaal. :)

10. wendy2010

wendy2010 Fanatiek lid

25 jan 2010
    4.155
    0
    0
    fulltime mama
    Goes (ZE)
    heb ook veel verhalen gehoord waarbij ze een dergelijk slecht bericht hoorden en waarbij het toch allemaal goed bleek te gaan achteraf.

ik help je hopen dat dat bij jou ook zo is!

veel sterkte met wachten tot de volgende echo.

11. Dootje24

Dootje24 Bekend lid

5 jan 2007
    561
    0
    0
    Teamleider Balie
    Nijmegen
    Meiden, bedankt voor al deze reactie's!!! Super lief van jullie!!!
    Gisteravond was ik er nog rustig onder, nu niet meer, haha! Omdat het vruchtje niet goed in beeld kwam (het floepte de hele tijd onder een randje van het vruchtzakje, alleen als ze dat inwendige echo-ding in een voor mij onmogelijke positie draaide kwam het te voorschijn), zit ik de nu te twijfelen wat te doen.

Voor hetzelfde geld was het wel oke, maar kon ze het gewoon bijna niet op de foto krijgen. Ze heeft dit sowieso maar 1 minuutje geprobeerd. Niet lullig bedoeld, want die meid was super aardig, maar wel in opleiding...

Ik zit echt te denken om het ziekenhuis te bellen en te vragen of ik eind deze week nog een echo mag krijgen. Maar ik vind het zo lastig om te bellen. Ik denk al snel dat mensen me een zeur vinden en dat ik maar gewoon twee weken moet wachten. Maar voor hetzelfde geld is de echo over een paar dagen prima en heb ik een superkerst. Terwijl ik me nu alleen maar rot voel, omdat mijn allereerste miskraam 3 jaar geleden op 1ste kerstdag is gebeurd. Daar heb ik toch wel een soort trauma aan over gehouden, dus.....

Wat zouden jullie doen? Gewoon bellen en voor vrijdag een echo vragen?

Knuffel dootje

12. MaaikeS

MaaikeS Fanatiek lid

16 nov 2010
    1.516
    0
    0
    Zuid Beveland
    je kunt natuurlijk altijd even bellen, misschien hebben ze er ook begrip voor met de feestdagen voor de deur, maar meestal nemen ze een standaart tijd van 2 weken voor de volgende echo.
    Ik hoop zo voor je dat alles goed zit!!
    Ik heb tot nu toe 2x een leeg vruchtzakje gehad, wat 2 weken later gewoon goede zwangerschappen bleken te zijn!
    Ik ga echt heel hard duimen voor je!

13. Dootje24

Dootje24 Bekend lid

5 jan 2007
    561
    0
    0
    Teamleider Balie
    Nijmegen
    Gebeld en de afspraak een week kunnen vervroegen! Heb nu dus a.s. maandag om 13.45 uur een echo. Mijn geduld wordt flink op de proef gesteld, maar dit is beter dan 2 weken wachten :) Hopelijk geen rare dingen tot maandag, zodat ik nog een beetje kan genieten van de kerst!

Bedankt voor jullie lieve reactie's! Ben soms zooooooo blij met dit forum!

Knuffel dootje

14. MaaikeS

MaaikeS Fanatiek lid

16 nov 2010
    1.516
    0
    0
    Zuid Beveland
    Wat goed!!!
    Ik ga voor je duimen hoor maandag,
    het is en blijft gewoon spannend de tijd op het *Wachtbankje* om uiteindelijk te weten of alles nu goed is of niet,
    het zijn hier ook 12 slopende dagen geweest hoor!
    Met gelukkig een goede afloop tot nu toe.

Wens je toch alvast hele fijne kerstdagen, en hoop op goed nieuws maandag!

15. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Super dat je gebeld hebt!! Die inzekerheid is niks! Ik hoop dat je toch een beetje kan genieten van de kerst en ik ga duimen voor een goede echo maandag. Ik ga duimen voor een chamagneloos oud en nieuw voor jou!

16. Dootje24

Dootje24 Bekend lid

5 jan 2007
    561
    0
    0
    Teamleider Balie
    Nijmegen
    Hoi meiden,

Ik wilde nog even laten weten hoe het nu gaat. Geen bloed, geen krampen en redelijk toenemende kwaaltjes. Al weet ik dat dit niet alles wil zeggen, maar ik houd me vast aan het feit dat alle drie mijn miskramen spontaan zijn afgekomen. En ik ben nu 1 dag verder dan mijn laatste miskraam. Dus dit geeft hoop voor morgen! Ik ben nu wel heel zenuwachtig...de kerst heeft me lekker wat afleiding gegeven, maar nu, pffffff, laat die echo maar komen, dan weten we waar we aan toe zijn!

Ik laat morgen even weten hoe het is gegaan!

Knuffel dootje

17. sjorsjette

sjorsjette Fanatiek lid

31 mei 2010
    3.251
    0
    0
    Docent
    Rotterdam
    Jeetje meid ik heb zojuist alle berichtjes hier gelezen... wat naar allemaal joh... ben heel benieuwd hoe het is gegaan.... kom straks nog even spieken. sorry dat ik zomaar inbreek hier.

toi toi toi nog even voor je;)

18. zustertje

zustertje Niet meer actief

Ik heb een echo gehad met 6 weken en 5 dagen (vruchtje was ook gemeten en kwam ook op 6 weken en 5 dagen uit)
    En er was geen kloppend hartje weekje later weer een echo gehad en alles was goed. Kan 2 kanten op heel veel suc6 met wachten en de spanning die het meebrengt

19. Dootje24

Dootje24 Bekend lid

5 jan 2007
    561
    0
    0
    Teamleider Balie
    Nijmegen
    Joepie!!!!!!!!!!! We hebben net een vruchtje gezien van 7 weken en 2 dagen met een knipperend hartje!! We hebben het hartje ook gehoord, ging lekker snel en was goed krachtig!!! In 1 week tijd is het vruchtje dus 12 dagen gegroeid, haha!

Wat een opluchting, ik heb me toch een potje zitten huilen in die stoel!! Alle spanning kwam er uit, pfiewwwwwwww. Over twee weken mogen we weer!!!

Bedankt voor al jullie medeleven, echt super fijn!!!

Dikke knuffel dootje

20. Myrthe

Myrthe Niet meer actief

Ik weet nog heel goed toen ik in die onzekerheid zat. Ik dacht 7 weken te zijn ivm meerdere miskramen kreeg ik een vroege echo. Vervolgens de echo te hebben gehad kreeg ik te horen dat het geen volwaardige zwangerschap zou zijn en moest me voorbereiden op het ergste. Twee weken later een nieuwe echo gehad en zag een kloppend hartje maar ben wel 2 weken terug gezet, terwijl mijn berekening toch echt wel klopte.

Deel Deze Pagina