Hoi! Ik heb vanochtend een echo gehad, maar nu ben ik eigenlijk heel onzeker. Er was wel duidelijk een hartslagje en dooierzakje te zien maar het vruchtje was zo klein dat het niet te meten was. Heeft iemand dit ook meegemaakt met 6 weken? Hoe is dit toen afgelopen? Ik heb namelijk al eerder een miskraam gehad met 10 weken dus ik maak me veel zorgen. Groetjes Littleme
Bij mij hebben ze het expres met 6.1 weken niet willen meten omdat je er al snel een paar mm langs zit en dan maak je het enkel onzekerder. Mij lijkt een hartje super goed ik zou me om de meting geen zorgen maken nu! (in mijn album kun je een echo zien van 6.2, misschien heb je er wat vergelijk aan?)
ik zou me geen zorgen maken.. met mijn echo 6wkn 5dgn hebben ze het vruchtje gemeten, en werden we 4dgn terug gezet, maar mijn vk zei met 12wkn schiet je ddl weer naarboven met dagen omdat ze dan beter kunnen meten!!
ik denk ook dat je je geen zorgen moet maken meid ik had met 7 wk 6 dagen een echo en toen zei ze al het is zo klein ik probeer het te meten maar t kan zijn dat ik er iets naast zit dat klopte dus ook want tussen de 10 e en 12 e week kunnen ze het definitieve termijn bepalen en bleek ik 4 dagen verder. probeer maar te genieten meis
Bedankt voor jullie reacties. Ik vind het moeilijk om positief te blijven, omdat ik zo bang ben dat het mis gaat. Maar een kloppend hartje is natuurlijk al heel wat. Ik had bij mijn vorige zwangerschap (MK) met 6 weken al wel een te meten vruchtje, maar als ik de echo foto's vergelijk zie ik dat de kwaliteit van de apparaten ook verschillend is, dus misschien ligt het daar aan. Het enige wat ik kan doen is afwachten. 18 Januari heb ik de volgende echo, hopelijk zie ik dan een bewegend frummeltje met een grootte die klopt bij de duur van de zwangerschap. Groetjes Littleme
Positief blijven na een miskraam is erg moeilijk, dat hoef je mij helaas ook niet te vertellen. Het is eigenlijk zo jammer van je zwangerschap maar je doet er niets aan, het zit er in, het verleden heeft gewoon heel veel kapot gemaakt. Verschillende echo apparatuur doet heel veel, en ook het meten kan zeker schelen. Probeer te geloven dat het daar aan ligt, hoe gek je jezelf ook kunt maken soms. Sterkte de komende weken! *knuf*
Ik heb ook met 6 weken een echo gehad waar we 2 kloppende hartjes zagen (jaja een tweeling) Maar verder ook niks ik ben op dit moment ook erg onzeker maar mag gelukkig donderdag alweer komen voor een echo.....Heb heel erg buikpijn en dat maakt me zo ozeker dus zou t gewoon fijn vinden als donderdag alles goed is en iets meer zien kan.... Dus ja ik snap jou zeker!En lees even hier mee....Succes en wanneer mag je nu weer komen voor een echo? Groetjes!
Hoi Sjaantje, Ik heb de volgende afspraak pas op 18 januari, dus dat duurt nog wel even... Ik heb ook af en toe buikpijn, het maakt me ook zeer onzeker. Misschien dat ik toch vraag of ik misschien al wat eerder mag komen. Gewoon ter geruststelling. Groetjes Littleme
Littleme ik zou het idd gewoon vragen hoor!!Als je zo onzeker bent is ook niet goed voor je lichaam toch!! Buikpijn zal er idd bij horen maar doordat de echo natuurlijk zo vroeg was wil gewoon een extra bevestiging heb ik teminste!! succes met je zwangerschap en komt vast helemaal goed!! liefs sjaantje
Hi meiden Ik heb vorige week mijn eerste echo gehad. De echoscopiste zei dat ik waarschijnlijk 7 weken en 1 dag was. Zelf weet ik bijna zeker dat ik toen al 4 dagen verder was. Maar omdat het zo klein nog was kon ze het niet met zekerheid zeggen. Wij mogen daarom 3 weken later terug komen(12 januari) dan kunnen ze meer zien en vertellen. En ook wij hoorden een hartslag. Natuurlijk maak ik me ook een beetje zorgen maar ze zei echt heel duidelijk dat alles wat ze voordat termijn zag dat het er goed uit zag. Dus ik wacht maar ongeduldig tot 12 januari. Wachtten duurt lang, maar inderdaad als je echt te nerveus bent zou ik ook bellen om eerder langs te mogen komen hoor!
@Jacquelineklep Vandaag pcies hetzelfde meegemaakt, eerste echo gehad, gerekend vanaf me ongi zou ik tegen de 11/12 wkn aanzitten. Bleek ik korter zwanger dan verwacht nl. 8,2 wkn. Wel een prachtig kloppend hartje te zien en mag over 2 weken terug om te kijken of alles goed is en de exacte termijn te bepalen!
Hoi meiden, Hier gelukkig goed nieuws, zojuist terug van het ziekenhuis en we zagen een nog sneller kloppend hartje en een vruchtje van 7 weken, dus dat klopt wel ongeveer, zou namelijk volgens mijn eigen berekening 7 weken en 1 dag zijn, dus 1 dagje verschil is niet zo erg. Al met al een grote geruststelling, vooral omdat ik zo'n last van buikpijn heb. Groetjes Littleme.
Wat goed Hier hetzelfde, een mooi kloppend hartje maar niet kunnen meten. Ik ga 4 januari weer voor een echo en dan zal onze spruit vast wel gegroeid zijn. Het is moeilijk om positief te blijven na 1 of meerdere miskramen maar voor ons is de mijlpaal daarvan al voorbij. Alledrie mijn miskramen waren voor 8 weken. Meid, geniet er nu lekker van en hopelijk is de meeste onzekerheid nu opgeschoven voor positievieteit.