hoe komen jullie de dag door (misselijk)

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door mamav2boefies, 5 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamav2boefies

mamav2boefies Fanatiek lid

22 dec 2010
    1.158
    0
    36
    Ik vroeg me af hoe jullie de dag door komen
    Als ik op sta ben ik al erg beroerd
    Vanaf vandaag wil het eten ook niet

Wat eten jullie zoal om maar wat van de misselijkheid af te komen?

Heb erg zin in lasagne maar als het op mijn bord ligt ga ik denk ik over mijn nek (ik hoef nog niet over te geven gelukkig) :p

2. bloem86

bloem86 Fanatiek lid

31 jan 2011
    1.004
    0
    0
    Oh zo vervelend he?
    ik weet hoe je je voelt...vooral zo rond de 8 weken had ik het t ergst.
    ik probeeeerde te eten waar ik trek in had.
    heel moeilijk maar als ik sochtens zin had aan tosti met curry at ik t ook... om de twee uur eten in mijn maag hielp ook,
    maar was wel heel erg moeilijk, nog steeds.

misschien helpen van die homeopatische middeltjes?
    NUXVOMICA heet t geloof ik!

Suc6 er mee..hoop dat t niet heel erg lang meer duurt! En dat je je snel beter voelt.

3. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    Hee meis, ik weet ook hoe je je voelt :). Mijn misselijkheid begon rond de 8 weken en is eigenlijk alleen maar erger geworden -alleen de geur van eten maakt al dat ik over mn nek ga.
    Maarreh om antwoord op je vraag te geven: luister lekker naar je lichaam. Neem wat extra vrije dagen op of meld je af en toe ziek (als je werkt) en geef die dagen lekker toe aan al je bankhang/ middagdutjes wensen. Ik hang tegenwoordig soms uren op de bank met een kotsemmertje naast me ;). Om toch calorieeen en vitamienen binnen te krijgen drink ik vooral calorie rijke dranken zoals volle melk (soms zelfs chocomelk) en vruchtensappen (kiwi, sinasappel). Kommetjes vla gaan hier ook nog redelijk naar binnen net zoals droge crackers. En mocht je af en toe een 'craving' hebben, hoe gek dan ook - geef daar dan ook lekker aan toe ook al is het iets vets/zoets - alle calorieen zijn welkom als je zo slecht kunt eten. Zolang je maar braaf je vitamine pillen neemt, hoef je je echt niet gelijk zorgen te maken om je kleintje. En ondertussen natuurlijk toch proberen te genieten van het lieve wondertje in je buik :D. Als ik heel misselijk ben leg ik mn liefste echofoto naast me neer en probeer ik me op het kindje te concentreren.
    XX

4. happymama

happymama Niet meer actief

he , even geen antwoord op je vraag , sorry
    heb laats geschreven dat i niks voelde enzv
    nou sind 3 dagen ben ik in de ochtend toch een partij misselijk , bah bah , heb dat bij de eerste niet gehad !
    nu weet ik hoe somige zich voelen !!!
    hoef niet te kotsen maar zo voelt t wel , nu zie ik hier dat jullie zeggen in week 8 is t ergst . pppfff hoop t niet hoor .
    allemaal s6 met de zwangerschap

5. elsa

elsa Bekend lid

14 mrt 2007
    693
    0
    0
    eindhoven
    hoi,

ik heb sinds een week ook weer dezelfde misselijkheid als bij mijn eerste zwangerschap.

Een aantal dingen die bij mij goed helpen zijn:

- meerdere kleine beetjes door de dag heen eten, en dan vooral eens wat vaker een sultana cracker of droog toastje oid
    - geen vette dingen, die vallen per definitie verkeerd
    - gembervelletjes, dezelfde als die je bij de sushi krijgt, koop je gewoon in de supermarkt bij de sushi afdeling. Het helpt ECHT tegen de misselijkheid. Af en toe eens een blaadje naar binnen werken.
    - oh ja, tuc koekjes vind ik ook af en toe lekker.

En voor de rest kun je er niet zoveel aan doen, bepaalde medicatie helpt natuurlijk wel maar dat zou ik altijd in overleg met de verloskundige doen.

Ik moest bij de eerste zwangerschap van mezelf warm avond eten eten omdat ik dacht dat dat moest, maar dat heb ik nu even aan de kant geschoven. Eet wat ik kan, en voor de rest is het ff pech. Komt wel weer goed.

Ik vind het nu zwaarder omdat er al een peuter van 3 rondloopt die niet snapt dat mama liever op de bank ligt :)

Succes!

6. Esk

Esk Actief lid

16 jul 2006
    197
    0
    0
    Heeeeel herkenbaar. Ook hier loopt een kleine wuppie van 3 rond... Die gelukkig wel snapt dat mama 'een beetje ziek' is, en daardoor niet alles doen kan wat ze anders altijd doet...

Wat helpt?? Dat is vast per persoon verschillend.
    Bij mijzelf werken vooral de "zure producten" het beste: 's ochtends de dag beginnen met cruesli en yoghurt, tussen de middag een beker verse yokidrink.
    En verder... eet en drink ik net waar ik zin in (denk te) heb(ben). Als niet voldoende is, of als dat niet gezond is, is dat dikke vette pech. Als ik er maar op kan leven. En die kleine in je buik die groeit wel hoor, ongeacht wat je momenteel wel/niet naar binnen werkt. Zodra het HCG-hormoon verdwijnt, en je je weer beter voelt, kun je je weer concentreren op gezond eten.

Oh, enne... frisse buitenlucht en afleiding doen wonderen!
    Veel succes!!!!

7. Pinda83

Pinda83 Actief lid

10 nov 2010
    407
    0
    0
    Juf van groep 4!!
    Woonomgeving: Oosten van Nederland
    Hoi hoi,

Ik zit nu in de 8e week en ben erg misselijk. Alleen dan toevallig wel de laatste twee dagen een stuk minder, maarre daarvoor... pfff!
    Ik eet waar ik zin in heb, ook al is het vet... Soms eet ik een dag alleen maar gezond, dan weer een dag meer vet (lees: hamburger, chips, etc.:)) Zolang het maar niet te gek wordt en ik probeer elke dag verse groente en fruit te eten.

Ik merk wel dat zuivelproducten helpen bij mij, vooral als ik dit eet vlak voor het slapen gaan.

succes en hopelijk wordt het bij jou snel minder. Ik hoop dat ik me de komende tijd net zo voel als vandaag!

groetjes, Pinda83

8. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Bij mij hielp (coca) cola super. dan wel zonder prik. dit raden ze ook aan voor mensen die buikgriep hebben of die ziek zien van chemo-therapie. misselijkheid werd echt stukken minder.

9. bellamanuela

bellamanuela Bekend lid

8 mrt 2011
    770
    0
    0
    huisvrouw
    gennep
    hey dames,,
    ik schuif me hier ook bij aan..
    ook sinds 2 dagen super misselijk als ik iets gegeten heb..
    dan begint me buik te knoren en draaien en net of ik moet over geven maar komt gelukkig (nog) niets.. ;)
    als ik dan op de bank ga luiggen zakt het weg en voel ik me weer beter..
    wat is het beste te doen, lees hier vershillende dingentjes..
    groetjes en sterkte dames:)

Deel Deze Pagina