drinken in vliegtuig?

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door stopcontact, 24 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. stopcontact

stopcontact Fanatiek lid

9 sep 2011
    1.674
    1
    0
    Hoi allemaal!

Wij vliegen in oktober naar Turkije met Corendon.
    Weet iemand of je drinken voor de kleine mee mag nemen in het vliegtuig? Pakje (met rietje) bijvoorbeeld?
    Of papfles? Dus tonnetje brinta of rijstebloem en een pakje melk.... kan de melk opgewarm worden in het vliegtuig?
    Wij vliegen om 04.00 snachts en op de terugweg om 8 uur sochtends...

Alvast bedankt!

2. Eylem

Eylem Niet meer actief

Je zoontje is 2 jaar ongeveer begrijp ik? Dan mag je in principe geen voeding meer meenemen. Over 1 (rietjes)beker of flesje water doen ze meestal niet moeilijk maar pakjes drinken etc gingen elke keer bij ons linea recta de vuilnisbak in.

Het beste wat je dus kan doen is gewoon een beker water meenemen en de rest aan boord kopen, of eventueel na de douane en dan laten sealen, dat mag ook. Mijn dochter drinkt vrijwel alleen water dus dat is makkelijk. Wat betreft de vliegtijden; op deze leeftijd ben je toch niet meer afhankelijk van pap als ontbijt? Lijkt me sowieso een onwijs geknoei onderweg, zou ik echt niet in een vliegtuig meenemen (opwarmen kunnen ze overigens wel als het nodig is). Maar als ontbijt zou ik gewoon iets lekkers meenemen wat je zoontje goed eet. Hier zijn krentenbollen altijd geslaagd. Hoef je ook niet te besmeren dus blijft lang goed. Pakje knijpfruit, paar doosjes rozijntjes (heel handig tijdens stijgen en landen als ze stil moeten zitten), wat voorverpakte koekjes....altijd handig om onder handbereik te hebben.

3. gemma87

gemma87 Actief lid

14 mrt 2011
    371
    2
    18
    wij zijn in mei naar turkije geweest met corendon.
    voor mijn dochterje van 13 mnd had ik kant en klare pakjes melk dat mocht wel pakjes drinken niet.
    flesje water had ik niet heb ik in t vliegtuig gehaald.
    had overginds ook poeder mee kon evt opgewarmt worden maar dochter dronk t koud,was flink warm in t vliegtuig:cool:..
    zou gewoon verschillende dingenn meenemen heb ik ook gedaan en dan kijken wat wel en wat niet mocht terug weg vanuit turkije mocht overginds pakjes drinken wel :(:(.
    deden moeilijk over het feit dat ik zichtbaar zwanger was ,23 weken :D,zonder verklaring had ik niet nodig voldgens de vk.
    had me later een hoop gemekker bespaart...

gr gemma

4. stopcontact

stopcontact Fanatiek lid

9 sep 2011
    1.674
    1
    0
    Bedankt voor jullie reacties!

Papfles is voor hem altijd een goed troostmiddel geweest, vandaar mijn vraag over een papfles. (kind hier kan nog zo ziek zijn, papfles gaat er altijd wel in ;))

En een pakje gewone melk? Mag dat wel?

Verder nemen we iig voldoende te snoepen mee en een tut voor tijdens het stijgen en landen (oortjes) Krentenbollen geeft hij al een hele poos niet veel meer om.

En wat betreft zwanger zijn tijdens de vliegreis.... ik zou dan op z'n verst 10 weken zijn ofzo... maar ik reken daar niet te hard op. Het zal nog wel een tijdje duren voordat het een keer lukt.
    Wel vervelend als de vk zegt dat je geen verklaring nodig hebt en de maatschappij zegt van wel. Ik dacht dat daar vaste regels voor waren?

5. Eylem

Eylem Niet meer actief

Het zal per douanier verschillen maar ik denk dat de meesten een pakje melk ook weggooien. Je mag namelijk 'babyvoeding' onbeperkt meenemen maar een kind uit 2010 geldt niet meer als baby ;) plus dat het gewone melk is, geen babyvoeding. Wat ik zeg, over 1 rietjesbeker water deden ze voor onze dochter niet moeilijk maar alle andere vloeistoffen werden wel weggegooid.

Deel Deze Pagina