wie nog meer groot leeftijdsverschil ertussen

Discussion in 'Zwangerschap' started by Littlejoy, Jan 4, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Littlejoy

Littlejoy Actief lid

Dec 29, 2012
    438
    0
    0
    Tussen onze 1ste en straks als ik bevallen ben van de 2de, zit 7 jaar tussen.
    Ik vind het veel, maar het kon helaas niet eerder.

Voordeel is wel dat, als alles goed gaat, dat ze alles bewust meemaakt en haar grote wens komt uit. :D

2. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

Dec 21, 2011
    17,861
    14
    38
    Jip hier ook!!
    Zoonlief is vorige maand 7jaar geworden.
    Ik wilde ze ook sneller op elkaar maar omdat we bij zoonlief erg jong waren (19-21) en nog bij zijn ouders woonde wilde ik wachten.
    Helaas had manlief verlatingsangst en zijn we vorige jaar oktober pas het huis uit gegaan;)

En weet je...alles heeft zijn voor en nadelen.
    Ik vind het wel een groot voordeel dat zoonlief nu meer "zelfstandig" is en zich zelf kan aankleden enzo.
    Ook kan hij nu helpen met de baby verzorgen wat hij ook erg leuk vind.
    Als je de kinderen sneller op elkaar krijgt zit je met 2 kinderen die "intensief" verzorgd moeten worden.
    Zie dat vaak bij andere mensen en dan ben ik toch wel blij dat zoonlief bepaalde dingen zelf kan. :D

3. tuc

tuc Niet meer actief

ligt eraan wat je groot vind, hier zit er ruim 4 jaar tussen. In onze omgeving vinden mensen het veel...tot 1 bizarre opmerking aan toe: jeetje wat zielig:( Gelukkig reageren de meesten positief. Het is hier overigens een bewuste keuze, toen ik beviel van de oudste riep ik al meteen dat ik er ongeveer 4 jaar tussen wilde. Het zou nu iets minder geweest zijn eigenlijk...er heeft een mk tussen gezeten. Maar ik ben er onwijs blij mee zo...ze snapt het allemaal en vind alle voorbereidingen zooo leuk. Je kunt ook alles heel goed uitleggen. Ik was in het begin heel ziek en zit nu al vanaf halverwege de zwangerschap met veel rust, dus ze snapt goed waarom mama bepaalde dingen niet kan.

4. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

Dec 21, 2011
    17,861
    14
    38
    Bah wat een opmerking Tuc!!
    Ik zou er echt boos om worden.
    Er zijn gezinnen die bijvoorbeeld 4kinderen hebben.
    Dan zit er vaak ook 10jaar tussen de oudste en de jongste..So what!!

5. Littlejoy

Littlejoy Actief lid

Dec 29, 2012
    438
    0
    0
    Wat kunnen sommige mensen toch lomp reageren he.
    Bij ons was er lange tijd sprake van dat er geen 2de zou komen door omstandigheden.
    Er waren mensen die zeggen dan gerust: dat vind ik zielig, dan is je dochter alleen.
    Alsof we een hele zielige dochter hebben.
    Het lijkt me fantastisch dat onze dochter straks mee kan helpen.
    En ik moet zeggen dat ik zelf ook jongere zussen heb met een groot leeftijdverschil ertussen. Met de jongste scheel ik 13 jaar en met allemaal heb ik een top band.

6. 3ebaby

3ebaby Actief lid

Apr 11, 2012
    407
    0
    0
    limburg
    Mijn oudste dochter wordt in maart 8 jaar, mijn jongste dochter is 6 jaar mijn meiden komen uit een ander huwelijk ben nu in verwachting van de derde!
    Ik heb nog geen negatieve reacties gehad maar kan me ook weinig schelen wat anderen vinden.....
    Mijn vriend en ik hebben er voor gekozen om samen nog een kindje te krijgen, en heb een ander niet nodig om te oordelen :p
    Mijn meiden vinden het helemaal geweldig dat ze straks grote zus worden van zo'n klein lief babytje :D

7. tuc

tuc Niet meer actief

ik moet ook zeggen dat de relatie met diegene aardig bekoeld is...
    Mijn reactie was: kindjes die mishandeld worden zijn zielig.:x

8. Nynke

Nynke VIP lid

Sep 30, 2006
    8,087
    0
    0
    Frankrijk
    Hier zit er straks 10,5 jaar 8,5 jaar en bijna 6 jaar tussen. Tja, het zij zo.

9. Nora1983

Nora1983 Fanatiek lid

Dec 21, 2011
    2,624
    4
    38
    NULL
    NULL
    Tussen mij & mn broer zit 4 jaar, heb nooit iets vh leeftijdsverschil gemerkt, althans, niet negatief. Ik vond het wel fijn dat mijn broer overal de 1e mee was; kon ik hem alles vragen als het bv ging over de eerste tijd toen ik op de middelbare school zat, hij was mij al voor gegaan!
    Nu merk ik ook niks vh verschil, ik ben juist sneller in de tijd vooruit gegaan dan hij. Ben getrouwd, hij woont samen, wij krijgen onze 1e, zij willen nog geen kids op korte termijn.

Ik denk dat wij ook bewust niet zo kort op de 1e voor een 2e gaan, althans, ik niet. Het lijkt mij prettig als de 1e wat zelfstandiger is. Daarnaast is het juist leuk als je bewust je kleine broer/zus meemaakt en kan helpen met de verzorging enz.

Meid, geniet van je gezinnetje! Veel succes!

10. Bubi

Bubi Bekend lid

Apr 8, 2012
    531
    0
    16
    visagiste haarstyliste ZZP
    Zuid Holland
    Ik ben zelf nog zwanger van de eerste dus geen pers. ervaring :) maar ik heb toevallig een groot leeftijdsverschil met mijn zusje (15 jaar verschil). Ik denk dat het ook best wat positieve kanten heeft.

11. Missmama2be

Missmama2be Bekend lid

Jan 26, 2012
    830
    0
    0
    Hier vanuit de oudste, ik was 4 en rende over straat met mn armpjes in de lucht, we krijgen een baby!!! we krijgen een baby!!! toen de bevalling was begonnen en op mijn 15e mocht ik bij de bevalling zijn van mn jongste zusje... heb het bijde al fijn ervaren...

Zelf ben ik nu zwanger van de eerste en zie het als ideaal om 4 jaar later een 2e te krijgen, mits ons dat gegunt is... 7jaar vind ik ook niet zo'n heel gek leeftijdsverschil...

12. dame

dame Bekend lid

Jun 19, 2007
    587
    0
    0
    Zoonlief hier wordt in juni 5 jaar dus er zit bijna 5 jaar tussen
    de twee straks. Wij hebben hier bewust voor gekozen om te wachten totdat de oudste wat zelfstandiger zou zijn. Nu hij naar school gaat heb ik meer tijd voor de baby straks overdag. Ook ik heb nare opmerkingen gehad waar ik me soms mateloos aan irriteerde. Mensen zeiden soms dat hij zich wel dood zou vervelen zo alleen thuis. Of inderdaad,oh wat zielig zo alleen.
    Nou hij vermaakt zich prima hoor! En hij maakt nu de zwangerschap bewust mee! Hij vroeg zich laatst af of die baby uit mijn navel gaat komen straks! :$

13. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

Dec 21, 2011
    17,861
    14
    38
    Ja sommige mensen kunnen hun botte opmerkingen niet voor zich houden:(
    Hier gelukkig geen vervelende opmerkingen!
    Maar wij hebben zoonlief ook "jong" gekregen.
    Was 18 toen ik zwanger raakte en net 1maand 19 toen hij ter wereld kwam.
    Ik ben de jongste mama van de school,en dan ben ik nu 26:D hahaha

14. shahrazed

shahrazed Fanatiek lid

Aug 12, 2012
    1,638
    0
    0
    NULL
    NULL
    Tussen mijn eerste en tweede zit ook bijna 7 jaar. T was een combinatie van factoren, maar mensen hebben er wel gelijk een oordeel over. Alsof je babies kan bestellen of zo. En nu slaan ze ineens weer stijl achterover want nu zit er 'maar' 2 jaar tussen. Dus krijg ik continue te horen dat ze dachten dat de derde ook wel weer minstens 5 jaar na de tweede zou komen. Mensen moeten gewoon echt ns leren hun commentaar voor zich te houden. Wordt er doodmoe van soms.

15. sarahtj3

sarahtj3 Fanatiek lid

Jun 8, 2012
    1,628
    0
    0
    almere
    Ja..hier ook bijna 7 jaar tussen de eerste en deze als ze geboren wordt..

Ik was bij mijn eerste 19... en wilde eerst alles op een rijtje voor ik aan een tweede begon... dus vandaar het grote leeftijdsverschil... Het heeft ook zo zijn voordelen... Denk ik dan maar...mijn oudste is al best zelfstandig.. en dat scheelt met een baby straks... als je nog een tweejarige in huis hebt lijkt mij dat ook best zwaar...
    Aan de andere kant zullen ze misschien niet zoveel aan elkaar hebben zeler de eerste paar jaar... maar dat zullen we nog ondervinden..

16. Summer Breeze

Dec 26, 2012
    87
    0
    0
    Coördinator in het welzijnswerk.
    Buitenland
    Hier zit er straks, als alles goed gaat, ruim 5 en een half jaar tussen. Dat was wel bewust, we wilden eigenlijk maar 1 kindje maar het begon toch weer te kriebelen. Zoals anderen ook al aangaven, ik krijg ook al sinds zoonlief 1 jaar is, "goedbedoelde" opmerkingen, dat het zo zielig is dat hij alleen is, wanneer er een tweede komt, etc. Kan er zo nijdig over worden, onze zoon is niet zielig! Grrrr... Zelf vind ik die 5 jaar een mooi leeftijdsverschil, hij kan al veel zelf en kijkt erg uit naar zijn broer of zus!

17. Pip24

Pip24 Lid

Oct 16, 2011
    71
    0
    0
    NULL
    NULL
    Tussen onze oudste is in nov 4 geworden. En deze baby zit ruim 4 jaar! Wij studeerden nog toen we onze eerste kregen en vonden het afmaken van onze studie, een geschikte baan vinden en een groter huis (meer stabiliteit) belangrijker. En het leeftijdsverschil van 4 jaar is heerlijk. Onze dochter snapt alles heel goed, het bewust zus worden is zo mooi om te zien.
    Denk dat als begin situatie anders was geweest ik precies het zelfde had gedacht over het leeftijdsverschil. Hoe heerlijk 1e naar school, alle tijd voor de tweede. Niet twee kids in de luiers/flesjes etc.
    Ik zeg, voordelen zat!!

18. tresje

tresje Fanatiek lid

Jun 13, 2011
    2,414
    0
    36
    het is echt superleuk als er een groot verschil tussen zit.
    ik heb 2 dochters waar 2,5 jr tussen zit. nu een 3e dochter gekregen.
    mn oudste zijn nu 6 en 8. mn jongste 4 maanden.
    het is echt zooo leuk. ze zijn zo trots op hun zusje. ze maken alles heel bewust mee en ze zijn heel lief voor haar.
    het is ook makkelijk, want ik laat ze wel eens de fles geven, kan ik ondertussen wat anders doen.
    en ik heb zelf een zusje waar ik een jaar mee verschil in leeftijd en 2 broers waar ik ruim 10 jaar mee schil.
    ik zal je vertellen, met mn zusje heb ik geen goede band( nooit gehad) en met mn oudste broer wel!
    dus wat dat betreft, je hoeft ze niet dicht op elkaar te hebben omdat t zo leuk is voor de kinderen zelf.
    als ik het over zou moeten doen, had ik tussen alle 3 een jaar of 4 verschil willen hebben.

19. Brechtje

Brechtje Actief lid

Sep 22, 2008
    493
    0
    0
    Als de baby komt is mijn oudste ruim 6 en de jongste 4. Ik vind het super dat vooral de oudste het zo leuk vind:)

20. Littlejoy

Littlejoy Actief lid

Dec 29, 2012
    438
    0
    0
    Wat een leuke positieve reacties allemaal.
    Ik zelf vind bijv. 2 kinderen binnen een jaar heel snel op elkaar. Toch moet iedereen dat zelf weten. Ik vind dan ook, dat of je nu kiest voor 5 kinderen vlug op elkaar of 2 kinderen ver uit elkaar, als je er maar achter staat en gelukkig bent :D

Share This Page