Wie nog meer hartklopping en overslag in hart?

Discussie in 'De lounge' gestart door kippiekip, 7 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kippiekip

kippiekip Niet meer actief

Voel me echt zo beroerd.

Gisterenmiddag begon het met misselijkheid, hield niets binnen en lag als een doodvogeltje op de bank. Rond etens tijd kreeg ik last van hartkloppingen, dat heb ik wel eens vaker ( familie kwaal ) en dan kan ik het ook wel makkelijk onder controle krijgen, gisteren dus niet, het werd als maar erger en erger, ik heb ook een soort overslag in mijn ritme, dan is voelt het alsof het hart 2 sec stopt en dan daarna een extra harde stoot geeft, die ene enkele stoot is zo heftig dat het net is alsof je hart uit je borstkas springt. Heb het volgehouden tot 22:00 gisteren en ben toen toch maar de HAP gaan bellen, moest meteen langs komen. Bloeddruk gemeten 140/90 zuurstof was 99% procent ( teveel dus ) en mijn hart ritme was veel ste snel. Hart filmpje gemaakt en godzijdank geen gekke dingen gezien.

Vanmorgen langs de HA geweest en gelijk bloed laten prikken, word nu getest op cholesterol, suiker en mijn schildklier. Hij wilt nog niet gelijk over gaan op medicijnen omdat hij me daar eigenlijk nog te jong voor vind ( ben 28 )

Ben eigenlijk benieuwd naar of iemand zich hier in herkent en wat jij er dan aan doet zeg maar, zit je wel aan de medicijnen of doe je juist iets anders?

2. mamabri

mamabri Niet meer actief

Ik heb er geen ervaring mee, maar het lijkt me erg akelig, veel beterschap ermee.

3. kippiekip

Dankjewel mamabri, tis ook wel akelig ja, hoop dat er wat aan te doen is.

4. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

13 aug 2007
    4.077
    5
    38
    Ja ik heb het al een jaar of 10. Verkeerde ademhaling, slechte conditie en als ik moe ben heb ik er meer last van.

5. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

13 aug 2007
    4.077
    5
    38
    Rook je trouwens?

6. kippiekip

En gebruik je daar medicijnen voor? Of die je iets anders?

Slechte conditie heb ik op zich niet, tis niet perfect maar slecht kan ik het niet noemen.

Ik rook niet en heel sporadische drink ik ( bijvoorbeeld op mijn verjaardag ofzo )

7. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

13 aug 2007
    4.077
    5
    38
    Nou dan leef je best gezond, dan ligt het iig niet aan roken.
    Ik gebruik geen medicijnen, m'n bloeddruk is goed en heb ook bloed laten prikken, was allemaal goed.
    Zolang ik genoeg rust pak heb ik amper last.

8. kippiekip

Dokter zei ook inderdaad dat het niet aan mijn levensstijl kon liggen, hij denkt meer aan een erfelijk iets.

Nu ben ik niet aan de lichte kant qua gewicht maar omdat er al 17kg vanaf is dacht de dokter niet dat het puur en alleen door mijn gewicht zou kunnen komen.

9. ik heb het ook een hele tijd gehad, bij mij komt het van stress en hoge bloeddruk.
    Het is echt een k*tgevoel, ik heb er ook een keer voor naar de huisartsenpost gebeld, die kwamen met zo,n doktersautootje.
    Ik kreeg direct medicijnen om mijn vaten te verwijden en ook een hartfilmpje.
    Ik moest het heel rustig aan doen en stress vermijden.

Ze hebben gelijk een afspraak gemaakt voor een fietstest die was goed, maar mijn bloeddruk bleef aan het kloten.
    Uiteindelijk heb een tijdje medicijnen gehad, die waren er al snel weer af, toen snacht het niet willen slapen van dochterlief voorbij was ben ik zienderogen opgeknapt!

Daar bleek die stress dus vandaan te komen.
    Heel soms heb ik het nog wel eens als ik een hele drukke dag heb gehad!

10. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ik heb het idd ook een tijd gehad. Heb toen eens 24 uur lang zo'n kastje moeten dragen die je hartslag opneemt. Maar kwam niets uit.Waarschijnlijk was het stress/vermoeidheid ( mijn man is chronisch ziek en neemt beide met zich mee ).
    Merk het nu ook nog wel dat als ik moe ben , gevoeliger ben voor hartkloppingen.

11. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    ik heb het ook al jaren!!
    Moeheid, stress en ziek zijn maakt het erger.

Als mn hart weer eens 'stil staat' dan wil hoesten ook nog wel eens helpen. Daarmee kan je je ritme weer in het gelid krijgen.

Maar idd het is een rot gevoel! Heb het soms zo erg dat mijn hart zeker wel 5 seconden stil staat, ik voel dan ook geen pols. En dan lijkt het net of ik aan het stikken ben en het word zwart voor mn ogen. Door hard te hoesten slaat mn hart dan wel weer.
    Maar pffff leuk is anders ;)

12. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    ik heb trouwens dan geen last van dat mn hart te snel gaat.
    Heb dan redelijk een normale hartslag. Alleen helemaal van slag.

13. Luciaatje

Luciaatje Fanatiek lid

15 nov 2011
    2.349
    2
    36
    Psycholoog
    Hartkloppingen valt mee bij mij maar zie mn topic chronische hyperventilatie :) daar kun je ook te snelle hartslag van hebben geloof ik

14. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Heel af en toe hartkloppingen maar geen overslag gelukkig, dat klinkt helemaal naar.. :( Heb hier meer dat ik m'n hartslag vaak niet kan vinden.

Beterschap en sterkte, hopelijk kunnen ze je helpen!

15. lea

lea Fanatiek lid

#15 lea, 7 mrt 2013
    Laatst bewerkt: 7 mrt 2013
    Ik heb wel eens last van een overslaand hart, dan lijkt het net alsof ik heeel erg schrik in een keer, terwijl dat dan niet zo is. Maar dat blijft meestal bij 1 keer en dan een poos niet. Ik heb sowieso een onregelmatige hartslag. Dit schijnen sommige mensen gewoon te hebben?! Ik heb het idee dat het bij mij te maken heeft met stress dan wordt het erger.

sterkte, klinkt wel erg vervelend....

16. woezelenpip

woezelenpip Actief lid

12 jun 2011
    220
    0
    16
    Drenthe
    Mijn vriend heeft het ook. Als ik naast hem zit op de bank en ik mijn hand op zijn borst leg kan ik de overslag zelfs voelen.
    Al een aantal keer voor bij de huisarts geweest. Die zegt dat het geen kwaad kan. Mijn vriend heeft het wel erger als hij koffie, red bull of teveel koffie drinkt.
    Sterkte!

17. muis26

muis26 Fanatiek lid

je zuurstof gehalte is normaal hoor.... saturatie is tussen de 97 en 100% :)

18. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.548
    524
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Ik heb kortgeleden ook zo´n 24uurs meting gehad, ik had al sinds begin oktober minstens 6 maal per uur dat mn hart oversloeg... en het werd eigenlijk steeds wat erger. Mn vriend werd er erg zenuwachtig van.... hij had ook dat soort klachten en een jaar later had hij een hartinfarct :$ Dus ik heb de HA gevraagd en hij gaf me al vrij snel dat kastje mee.
    De cardioloog heeft het beoordeeld... er waren wel een aantal extra slagen, maar niet verontrustend volgens hem. Zodra ik meer klachten krijg, dan moet ik me weer melden.

Bij mij was het dus wel erg stress gerelateerd.... vorig jaar mn partner zoals gezegd een hartinfarct gehad en in totaal vijf maal met de ambulance opgehaald ivm allerlei rare klachten oa met zijn bloeddruk. Daarnaast hebben we in mei afscheid moeten nemen van ons zoontje ivm trisomie 18.

Inmiddels knap ik langzaam op wat betreft de hartkloppingen, weekendje weg geweest en dat heeft al veel geholpen.
    De bevestiging over dat het stress is, is afgelopen week wel gekomen. Hebben helaas ons neefje verloren na drie spannende dagen..... en dat zorgde wel weer voor een hoger aantal kloppingen.

19. kippiekip

Die dokter op de HAP zij dat dat te hoog was.

20. mgeul84

mgeul84 Bekend lid

17 aug 2012
    790
    116
    43
    Wat n vreemde arts dan :( 99% is toch echt prima en niet te hoog!
    Maar vervelend hoor als je zo'n last hebt van hartkloppingen! Zijn er geen dingen die je dan doet of gedaan hebt die dit mogelijk verergeren?

Deel Deze Pagina