Ja hier nog iemand!!! Brr ik heb het met vlagen en soms vind ik die overslag zo eng dat ik bijna ga hyperventileren!! En zo blijf je in een vizuele cirkel.. Ook had ik dit al voor de zwangerschap, in de zw is het wel iets minder geweest maar heb het wel gehad. Gister avond zelfs nog, is echt niet leuk. Zn jaar of 2/3 geleden heb ik een hart filmpje bij de ha laten maken en toen natuurlijk nergens last van maar er was niks op de zien. De assistent zei dat als er wat was het wel te zien was. Op het werk ( werk in de zorg) heb ik dit eens aan een ambulance medewerker gevraagd en hij zei dat veel jonge mensen hier last van hebben en als je het niet meer dan 7x per minuut hebt, het niet erg is. Maar het is en blijft akelig. Ik heb dit meestal als ik stress heb, of gespannen of nerveus ed Hoesten wil idd wel eens helpen..
idd de saturatie is goed. Moet tussen de 97 en 100 % zijn. Ondertussen weet ik er best veel van omdat mijn buurjongetje een trachea canule heeft en heel vaak aan de beademing ligt. Elke nacht word ie aan de hartbewaking en saturatie meter gelegd. En ik spreek de buuf heel vaak hierover. Dus zodoende weet ik dat een saturatie tussen de 97 en 100 procent perfect is. Misschien bedoelde je arts dat de bovendruk van je bloeddruk te hoog was.
Saturatiewaarden Normaalwaarden volwassenen: 93-100 % Normaalwaarden kinderen 2-15 jr. 95-100 % Zichtbare cyanose (blauwkleuring van de huid) treedt op bij een zuurstofsaturatie lager dan 67%.
Ik heb dit een paar weken gehad, 10 jaar geleden, toen bleek dat mijn schildklier te langzaam werkte, kreeg hier thyrax voor en mijn ijzergehalte was ook te laag. Daarna heb ik er nooit zo erg last meer van gehad gelukkig.
Mijn man heeft ook af en toe hartkloppingen. Na verschillende onderzoeken is nu gebleken dat hij flinke hartritme stoornissen heeft. Een gedeelte van het hart, waar de stoornissen ontstaan, wordt nu op korte termijn in een operatie weg geschroeid. Ze kunnen hem wel medicatie geven maar omdat hij pas 34 is, is dit een betere optie zei de cardioloog. Is er al wel eens verder onderzoek gedaan?
Nee 99% schijnt toch echt wel hoog te zijn hoor! Daaraan zijn mijn HA dat ik overduidelijk aan het hyperventileren was. Vooral als je zit en alles.
Ik had veel last van hartkloppingen begin januari. Ik bleek een fikse luchtweginfectie te hebben en mijn zuurstof was veel te laag, waardoor alles harder moest werken. Vond dat zo eng, voelde mijn hart steeds naar mijn keel slaan, kan het niet goed uitleggen dat gevoel. Succes ermee kippie!
Laag is het iig niet. Maar wees blij met die 99% want onder de 97% kan je al best benauwd zijn. Zoals eerder al was gezegd, 99% is echt goed. Saturatie (dus het zuurstofgehalte in je bloed) kan niet te hoog zijn. 100% is het hoogste en dat is hartstikke goed.
Ik ..vooral de overslag. dan voel ik dat hij hard bonst daarna. heb hiervoor een ct gehad. het was niet zo ernstig om er iets mee te doen. maar voel het naar mijn idee best vaak
De saturatie is inderdaad goed, helemaal niet te hoog. Ik heb het ook een tijdje gehad, en wat is dat een rot gevoel. Paar keer normaal tikken, en dan ineens een paar tellen stil en dan weer 2 tikken snel achter elkaar. Vooral als ik op bed lag, lig Altijd op mijn buik dus dan voel je het ook erg goed. Ik heb het al een tijd niet gehad maar volgens de dokter kon het geen kwaad. Ik had het wel in een drukke periode.
Ik heb het ook gehad voor het afvallen ergen uiteindelijk bleek mijn schildklier niet goed te zijn en gebruik ik hier medicijnen voor en nu gaat het beter, maar zodra ik me ergens druk over maak gat het weer heel erg slecht en komt het terug bij mij echt te wijtten aan een combi die veel met stress te maken heeft.
Vreemd idd dat die arts gezegd heeft dat de saturatie te hoog is. Die hoort namelijk tussen 97 en 100 te zijn.... Heb zelf wel eens last van hartkloppingen: met name gehad tijdens de zwangerschappen en de afgelopen 2 jaar ws ook wat schildklier-gerelateerd. 't Is hier altijd heel kort, dus nog nooit voor bij een arts geweest. Onze jongste dochter heeft het wpw-syndroom, wat bij haar kan zorgen voor een hele hoge hartslag, (bij haar doorgaans rond de 300 als ze een tachycardie heeft). Dat syndroom kunnen ze diagnosticeren op het hartfilmpje, niet op een echo. Vaak wordt het pas ontdekt in de puberteit of als volwassene en als het dan vaker voorkomt, wordt je er gewoon aan geopereerd, (je hart heeft dan een 3e zenuw, die ze wegbranden, waarmee de oorzaak voor het snelle kloppen weggenomen wordt).
Je saturatie schijnt anders te zijn als je zit of ligt. En dan nog maakt het verschil of je plat op je rug ligt of op je zij. Dus 99% als je zit of plat op je rug ligt is dan hoog, dan kom je eerder op de 97 of 98 uit. Kennelijk maakt bij je saturatie 1 procent flink verschil. Waardoor het makkelijk kan zijn dat je dan hyperventileert. Maar goed, hyperventileren ligt ook niet aan je zuurstofgehalte. Ik weet dat mijn HA dit ook zo, dat het best hoog is. Maar goed TE hoog kan inderdaad niet, het is zo moeilijk om verder dan die 100 procent te gaan .
Jep hier ook het overslaan... Al zoon 8 jaar ongeveer(ben 22 ) met vlagen... Ik voel het ook echt aankomen... Je raakt eraan gewend... Al maakt dt t er niet leuker op Al heb ik ook heel erg last van hyperventilatie met perioden.. Dan is het veel erger
Ja met inderdaad zo'n apparaatje. Ach jah, lig daar niet extreem wakker van, tis meer die hartkloppingen enzo Maar het het nog steeds, word er ook zo moe van, heb het idee dat ik wel de hele dag kan slapen, gaat uiteraard niet maar ik zou zo in slaap kunnen vallen.
dat zien we bij onze jongste ook, die vermoeiedheid. Na een tachycardie slaapt die echt uren, die is dan zo ontzettend bek-af! Maar heeft je huisarts nou alleen bloed laten prikken? Ik mag toch aannemen dat er ook even gekeken gaat worden met een echo en een hartfilmpje?
Hartfilmpje heb ik al gehad op de HAP, daar kwam niets geks uit, behalve dan die overslag maar dat was nog niets ernstigs, hij wilt eerst even de bloeduitslagen afwachten en dan verder kijken, heb gisteren toen ik van de HA kwam gelijk bloed laten prikken ( had toch nog niet gegeten en gedronken ) en dan krijg ik daar maandag de uitslagen van. Daarna gaan we verdere stappen ondernemen.
Ik heb het in bepaalde periodes (vlak voor menstruatie bijv.) Ik heb een te traag werkende schildklier als gevolg van auto-immuunziekte Hashimoto. Geen idee of het daarmee te maken heeft, maar heb het wel sinds dat ik dat gedoe met die schildklier heb. Wel goed dat ze je nu even goed gaan onderzoeken.
Alhoewel ik ook een trage schildklier heb (ook Hashimoto) heb ik soms ook last van hartkloppingen. Na 1,5 jaar ben ik wel aan gewend. Kippie: nog iets gevonden in je bloed?