Bloed was helemaal goed, suiker was goed, cholesterol was mooi en ook niets afwijkends te zien aan mijn schildklier. Moet de 21ste weer terug dus even verder kijken.
Aan de ene kant fijn, aan de andere kant irritant, want nu weet je nog niks! Wbt die schildklier: artsen vinden de waardes al gauw goed, dat is omdat de referentiewaardes heel ruim zijn.
Precies mijn gedachtes, ik houd het er maar op dat het gewoon erfelijk is. Mijn ouders hebben het beide, moeder van mijn moeder ook en nog een paar in de familie. Die zitten allemaal aan de medicijnen. Ik moet de 21ste mijn bloeduitslagen nog met hem beoordelen dus ik zal het er nog even over hebben.
Hier ook precies hetzelfde. Zit bij ons ook in de familie, laat het elk jaar even checken. Heb gelukkig geen hoge bloeddruk, wat mijn vader wel heeft icm een hartritme stoornis. Als ik me erop concentreer kan ik het ook 'voelen' in mn borst. Mijn hart haalt het wel weer in zeg maar, dus er zit geen regelmatige hartslag in, maar als hij er 1 overslaat haalt ie het wat sneller weer in. Beetje rare uitleg maar zo heeft de dokter het aan me uitgelegd. Moet ook mn bloed eigenlijk laten prikken, schildklier heeft ook afgeweken en moet nu weer gecheckt worden. Fijn dat jouw uitslagen zo goed waren!
Hier een man die sinds 2 jaar hartpatient is. Hij heeft aan zijn aandoening ook hartkloppingen en de zogenaamde overslagen overgehouden. Dit: Extrasystole of Premature Ventriculaire Contractie (PVC) is een cardiologisch verschijnsel, waarbij het hart een contractie (hartslag) overslaat waarna er een extra krachtige contractie volgt. Hij had het alleen niet af en toe, maar zeker zo'n 300 tot 400 per dag. Ze zijn nog steeds heel veel aan het uitproberen met medicijnen etc. Maar het is lastig want hij heeft dus een slecht hart en ze kunnen dus niet teveel proberen. Maar hij heeft er ook ernstige ritmestoornissen bij en heeft daarom ook een S-ICD. Met deze info kun je niet zoveel, maar ik zie wel aan hem hoe vervelend het kan zijn. Hij kan er echt heel beroerd van zijn. Als hij een slechte dag heeft, heeft hij zeker een langere stoornis of 10. En die overslagen kunnen zelfs oplopen tot ongeveer om de 10 a 15 seconden. Heel vervelend gevoel zegt hij. Hij is dan ook moeilijk aanspreekbaar. Bij hem is het dus wel zo ernstig dat hij medicijnen krijgt, maar deze zijn ook nog voor de andere aandoeningen. Hij slikt 4 verschillende per dag. En hij is ook nog jong, nu 33, maar hij heeft het overgehouden aan de myocarditis die hij bijna 2 jaar geleden heeft gehad. Sterkte ermee, het is inderdaad erg vervelend. Als je meer wil vragen mag je altijd een PB sturen ook.
Oh ja, saturatie is prima hoor. Ik heb er weeeeeken naar zitten kijken op het schermpje in het zkh bij mijn man en het moest bij hem tussen de 97 en 100 zijn (dat was het niet altijd).
Klopt, en wanneer je er klachten van krijgt, verschilt per persoon. Ik heb door mijn miskramen in 2011 schildklierklachten gekregen, terwijl mijn waarden keurig waren. TSH was echter steeds tussen de 2,0 en 2,8 en daarbij had ik dus klachten. Toen ik weer fit was, heb ik nog eens laten prikken en toen was m'n TSH weer netjes op 1,2. Gelukkig dus wel vanzelf weer hersteld, hier heeft mijn lijf gewoon steeds langer nodig om te ontzwangeren, (heb nu ook weer klachten, ga er maar van uit dat ik minimaal een jaar nodig ga hebben deze keer).
Ik heb ook hartkloppingen en het gevoel dat je hart overslaat sinds vorig jaar. Bij mij komt het door chronische hyperventilatie en paniekaanvallen. Ik heb dan ook snel door een klein beetje stress een verhoogde hartslag en af en toe heb je het gevoel of je hartslag overslaat of net het gevoel of je hart 1 keer vergeet te kloppen, dan heb je gelijk zo'n schrikreactie. Bij hyperventilatie, is door verkeerd ademhalen je CO2 te hoog. Succes de 21e!!
Ik heb ze soms weken achterelkaar aan en vaak! soms is het weg. in mijn laatste zwangerschap heb ik het gehad dat de hele avond mijn hart oversloeg wat ik soms eng vind is dat het lijkt soms te trillen of dat ik ergens sta een harde plof in mijn buik voel kuchen helpt idd. bij mij zit het in de familie en stressigheden en voor mijn menstruatie heb ik er ook last van