@lin ik test nog omdat ik simpelweg te ongeduldig ben... Deze maand heb ik het vooral gedaan omdat ik hier in Bali het wel meer in de gaten moest houden. Moet er snel bij zijn ivm eug ih verleden. Moet dan gelijk controle op stijgend hcg en echo. Je wilt niet ih vliegtuig een scheurende eileider hebben zeg maar. Denk dat komende ronde thuis ik er ook mee stop. Die dagen zijn toch wel spannend.... Wat betreft religie.... Ik denk niet dat het je tegen Gods wil in zwanger wordt doordat je voor mmm kiest. Ik denk wel dat god je kan helpen om de zwaarte te dragen om het "aan te gaan". Dat hij je de kracht kan geven om überhaupt dit traject in te gaan. Tis een soort gevecht voor iets wat je wilt. Hij sterkt je daarin. Maar dat is mijn idee
Ik bedoel dat ik geen eitjes vol groeien.. Ik heb geen cyclus van me zelf, daarom spuit ik hormonen. Die zorgen er voor dat er dan 1, 2 of het liefst 3 eitjes gaan groeien. Morgen weer een echo om te kijken of er iets groeit. Maar ik voel nog niks dus
oh haha ik snap m. je voelt ze groeien? ik voel ook altijd iets rond mijn eisprong. soms lijjkt het aslof ik m voel "afdalen" maar missch is dat ook wl de groei haha Truus mooi gezegd over het geloof! ik geloof ook dat je best mmm mag doen hoor! die middelen zijn er toch om ons te helpen? ik ervaar vooral steun uit het feit dat Noa in de hemel is, en dat er een betere plek is dan hier. zonder pijn en verdriet. en dat dát onze uiteindelijke bestemming is. maar hier op aarde hebben we een "missie" en dat is elkaar liefhebben en God liefhebben daar bedoel ik mee zorgen dat je hart niet van steen wordt en dat is voor velen al een hele missie! als veel meer mensen dit zouden nastreven zou de wereld een mooiere plek zijn. daarom geloof ik dat God ín mensen leeft, en kracht en liefde en genezing kan geven. heb ik ook vaak genoeg zelf ervaren gelukkig. maar dat wil niet zeggen dat ik me nu niet grootste deel vd tijd niet waardeloos, leeg en verdrietig voel. die gevoelens horen er nou eenmaal bij, maar gaan hopelijk wel minder worden. zo dat was mijn preek voor vandaag sorry ja Truus ik snap dat je eerder test. ook ik moet/wil er snel bij zijn want moet dan met bloedverdunners beginnen. maar toch ga ik deze keer niet testen. ik wacht gewoon mijn ongi af. ik haat witte testen nl. dan nog liever gewoon ongesteld.
Ik ben niet gelovig, kan me er ook niets bij voorstellen eigenlijk. Is zaterdag nou jouw NOD Conejita? Voel je al iets? Spannend hoor! Hier pas 3 of 4 dagen na de eisprong en de tijd gaat zoooooooo traag. En dan heb ik ook alweer zo'n het-is-toch-niet-gelukt-gevoel. Aargh! Ben trouwens best onder de indruk van het topic wat Truus geopend heeft. Spijker op zijn kop zeg maar.
Ik kom uit een gelovige familie. Zelf ben ik gelovig, maar niet religieus. Mijn geloof in God staat los van religie. God staat voor mij gelijk aan liefde. Dat wachtbankje is inderdaad verschrikkelijk. Hoop dat dit de laatste keer is dat jullie er zitten. Ook ik ben onder de indruk van de woorden van Truus. Mooi en verdrietig tegelijkertijd.
@truus.. oke begrijpelijk dat je het goed in de gaten wilt houden ivm je eileiders! ben je op vakantie in bali? Mooi je verhaal wat je geschreven had. begrijp heel goed hoe je, je voelt! ik kan me goed vinden in het verhaal wat jullie hier schrijven over het geloof! thanks ook voor de woorden die mij ook inspireren! ben soms echt nog zoekend wat ik er mee wil en wat het voor mij in houd! steeds ontdek ik meer! @belony heb jij al een eerste echo gehad?
Reageer ff hier truus. Wat heb je een (helaas) zo realistische en gevoelige bericht geschreven!! Al die goede tips van allerlei mensen... ik heb er helaas geen voor je meid!! Het enige wat ik hoop is dat jullie ooit zo samen mogen kijken naar jullie eigen kindje!! Mooi gesproken ook over MMM en geloof. Ik denk dat God de mmm ook kan gebruiken tot iets goeds!! En dat Hij je daarbij kracht wil geven, want allerlei behandelingen lijken me geen pretje. Je hoort weleens dat mensen moeite hebben met VEEL eitjes bevruchten met IVF omdat er dan soms embryo's worden weggegooid. Belony. Hoe is het bij jou?? Conejita: Jij bent de eerste nu met je NOD!! Spannend en ik hoop op goed resultaat!!! Ik heb over een week m'n NOD denk ik. Ik twijfel alleen wel. Gisteren wat buikpijn en ook wat extra slijm. Nou ja we zien het wel.
Lin ik heb vorige week donderdag mijn echo gehad ipv gisteren. Ik had vorige week namelijk wat bloedverlies, waardoor ik een vervroegde echo kreeg. Hartje klopte. Bloedverlies kwam door een bloeduitstorting in mijn baarmoeder. Volgende week vrijdag heb ik mijn 2e echo. Vind het nu al heel spannend. Mickey bij mij is alles prima, dank je. Bij vlagen misselijk, maar is goed te doen zolang ik steeds wat eet. Er zitten wat NOD's aan te komen, wat spannend! Ik ga heel hard voor jullie duimen dames!!
Ik moest gisteren ineens heel hard huilen, voelde me zo verdrietig Dat topic van Truus wat me zo raakte en ik werd ineens overvallen door zo'n gevoel en angst dat het me nooit gaat lukken om zwanger te worden. Voelde me zo'n loser, iedereen in mijn omgeving wordt van lucht zwanger en ik wil zo graag en het lukt niet. Niet leuk Het is nu wel weer gezakt, maar moet nog even mijn best doen om alles weer positief in te zien.
Loenie, dikke knuff. Je hoeft het niet positief te zien hoor. Ik bedoel, verplicht positief zijn is ook weer zo wat. Je voelt wat je voelt. Toch? Truus, heel erg herkenbaar wat je schrijft. Het leven is niet meer hetzelfde. Hoe deden we dat vroeger inderdaad? Dat was toch anders. Mijn leven is zowieso verdeeld in voor en na Noa* maar kan me voorstellen dat het bij jullie ook allemaal heel anders voelt. Het is niet meer onbezorgd, vol verwachting klopt je hart. Pf absoluut niet. Dat hart is idd vol met verdriet. Overleven is het. Dikke knuff ook voor jou. Hier: toch getest en spierwit. Ik wist het wel. Gelukkig had ik me goed voorbereid maar boos ben ik wel. Op een ander topic is weer een moeder zwanger (topic vlinderkindjes) sorry maar ik kan even niet reageren hoor. Voel zoveel leegte en gemis. Morgen een bruiloft, hoop dat dat wat afleiding geeft.
Micky, wat slijm is geen goed teken bij jou? Waarom twijfel je? Ja, (bevruchte) eitjes weggooien lijkt me inderdaad wel heel moeilijk. Dat zou wel heel vreemd voelen lijkt me. Niet fijn. Belony, dank je wel maar ik ga dus weer een nieuwe ronde in . Ik denk dat deze maand extra moeilijk voor mij was omdat ik mijn man haast niet heb gezien, veel stress met werk etc. Hopelijk vanaf nu minder druk en wat meer fijne momenten samen. Dan hoef ik me niet zo depri te voelen als ik nu doe. Hoop dat bij jou alles goed blijft gaan! Volg week vrijdag dus een echo? Mnr, jij vandaag eitjes kijken? Hoop dat ze goed gegroeid zijn! Lin, fijn dat je wat hebt aan onze woorden over het geloof! Je mag me ook altijd pb-en hoor als je nog verder wilt kletsen daarover. Ik ben er wel veel mee bezig. Voetstap jij vandaag echo toch ook? Succes!
Conejita Balen van je test meid. Snap ook heel goed dat het je ff niet lukt om te reageren op die andere moeder. Ik vind het ook heel lastig als ik zoiets lees van iemand die een herkenbaar verhaal heeft. Door die herkenning leef je extra mee met iemand, maar het doet ook extra veel pijn als die ander zwanger is en jij weer zo'n stomme witte test hebt
Even een kort berichtje. Helaas geen groei te zien maandag weer terug komen. Over embryo's weggooien: wij hebben ook ivf gehad en ik heb altijd gezegd dat ik nooit een embryo zou weggooien. Ik geloof niet in een god, maar wel in liefde en in goed doen. Ik zou nooit na zo'n lang en zwaar traject er voor kunnen kiezen om embryo's weg te gooien..
Knuffel!!!! Hopen,ijk maandag wel. Ik zou ook nooit embryo's weggooien los van het feit of ik wel of niet geloof.
Och Conejita, wat ontzettend balen. Wat had ik het jou gegund. Evenals de rest hier. Hoop dat je een beetje afleiding hebt gehad vandaag. Een hele dikke knuffel Loenie ook voor jou een dikke knuffel! Voetstap, goed nieuws. Extra knuffelen met manlief deze dagen. Mnr, wat jammer. Ik hoop dat er maandag wat te zien valt.
@belony spannend die echo vrijdag! Is al wel snel maar kan me indenken dat t met de dag spannender word! @mooi ei voetstap! Succes! @conejita lief.. zal je zeker berichten als ik meer wilt weten! Jij n digi knuffel! Confronterend die andere zwangerschaps meldingen. Je gunt t n ander.. maar je zelf zoveel meer! Hier ren ik nog rondjes om t wachtbankje! Haha