Hoi meiden, even snel een berichtje omdat jullie het over vitamines hebben, ik las dus vanmorgen iets over foliumzuur en dat wil ik jullie niet onthouden; Gevaren van synthetisch foliumzuur | Moxja zwanger worden Ik heb in ieder geval toch maar andere zwangerschapsvitamines besteld...
haha Lin, wij zetten onze mannen aan de vitamines. mijnes speelt elke ochtend de boze kleuter die een vies medicijn moet nemen van mij. hahaha. en hij heeft het zelf gekocht een jaar geleden!! Loenie, oef wat een info daar moet ik nog effe rustig voor gaan zitten. ik slik wel al heel lang foliumzuur. jullie wrsch ook? de natuurlijke vorm, ja zal effe kijken. maar ik slik de multivitamines van Gravitamon. daar zit wel b12 ook in. zal ik dan wel dit door blijven slikken?
Ik slik het nu een jaar denk ik (auw, confronterend dit), ik heb de laatste maanden die van davitamon met visolie gebruikt. Het etiket geeft niet zoveel prijs, op internet lees ik wel dat het synthetisch is. Dat lees ik over gravitamon ook trouwens. Ik heb nu Vitals Elke Dag Mama besteld, het is schreeuwend duur, maar ja, dat is davitamon ook als het blijkbaar niet veel goeds doet Op die site adviseren ze het volgende; Neem het om de andere dag gedurende 2 maanden. Terwijl je elke dag je natuurljk folaat supplementeert. Komt goed uit, want mijn davitamon is nog niet op haha.
whaha conejita.. hier doet manlief ook "dramatisch" over zijn vitaminetjes! hahaha! arme mannen! oo dat is wat van die foliumzuur.. even goed nalezen! thanks voor de tip!
Hmmm eigenlijk ook logisch idd dat het uitmaakt wat voor soort foiliumzuur je slikt, maar nog nooit zo bij stilgestaan... Goed artikel, goede tip! Blaasontsteking is het niet zo bleek. Waar ik zelf bang voor ben maar dat hoor ik vanmiddag of dinsdag dat de infectie terug is. En het medische misser nummer zoveel is in mijn verhaal.... In het kort bleek ik na 9 mndn buikpijn na mijn operatie pid te hebben (infectie van kleine bekken met opstijging naar mijn lever), de operatie in febr moest dit bevestigen en bekijken wat de schade was. Bevestiging is geweest maar de behandeling blijkbaar (volgens richtlijnen te vinden op internet) onvoldoende. Heb maar 1 dag antibiotica gekregen en moeten er 14 zijn. Het lijkt erop dat de symptomen terug zijn. Buikpijn, leverpijn, geen eisprong meer of cyclus. Ik word evht n btj gek als ze vanmiddag bellen en heel het circus opnieuw moet. Maar wie weet is het "niks" en moeten we net als de eerdere 9 mndn weer gaan zoeken wat dit is
Hallo meiden, hoe is het hier? Lin fijn dat het goed gegaan is in het zkh en dat de arts alles goed heeft uitgelegd. Hopelijk zijn de uitslagen verder straks goed. Heerlijk dat je binnenkort lekker weggaat. Loenie, wat leuk je vakantie. Fijn om iets te hebben om naar uit te kijken. Je hebt het verdiend en geniet er straks van. Truus, wat ontzettend vervelend. Hopelijk blijkt het iets anders te zijn wat onschuldig is. Heb je inmiddels wat gehoord? Hoe gaat het met de dames op het wachtbankje? En met de andere dames? Met mij gaat het ok. Last van moodswings de afgelopen tijd. De ene dag kan ik de wereld aan om vervolgens de volgende dag heel veel te huilen. Inmiddels ben ik op vakantie en ook al is dit pas mijn 2e dag, lijk ik de ellende van afgelopen tijd meer los te kunnen laten. Het zit niet 24u per dag meer in mijn hoofd. Hopelijk zet dat zo voort. Verder heb ik het ontzettend naar mijn zin en geniet ik volop. Een knuffel voor iedereen! 😘
hola chicas! Belony wat fijn dat je op vakantie. bent. op en neer gaan in humeur lijkt me heel normaal. sterkte en ik hoop dat de vak je goed doet! ps: zijn er nog onderzoeken gepland? Truus; neeee! ik wil dit niet voor jou ik hoop zó dat het allemaal mee valt of er snel duidelijkheid komt, en herstel natuurlijk en dat je weer verder kunt! goede tip over die Gravitamon of Davitamon. Mijn broer had net een nieuw potje meegenomen uit Ned dus ik ga ook niets anders kopen (en helemaal niet its duurs want dat kan ik niet betalen ). dus dat van om de dag ga ik doen! fijne tip! hier gaat het wel ok. ik was op een soort bezinningweekend van de kerk met alle vrouwen en ik het begin voelde ik me verloren en overweldigd, heb ook veeeel gehuild maar toen "alles" er eenmaal uit was, kon ik er weer "zijn" en heb er veel aan gehad. bemoediging en al die posi energie, het was echt geweldig! ik was wel erg moe en ging toen gister wijntjes drinken met mijn man en broer (die was in BCN met vrienden) en toen werd ik op het einde van de avond heel boos op de mensen van de avondwinkel omdat ze me heel wantrouwig aankeken en ik hield niet op met boos zijn . dus nu voel ik me best rot daarover. misschien maar even wat rustiger aan met de wijntjes, misschien ben ik toch nog minder stabiel dan ik denk anyway ik wil ook niet de posi vibe loslaten dus probeer nu weer die goede moed te verzamelen en goed de week in te gaan! dit weekend ergens OD, zondag denk ik. het gaat soms wel door mijn hoofd, wat als ik zwanger ben, en vooral als ik dingen denk te voelen in mijn lijf (zeurderig gevoel, of gevoeligere borsten) maar het zit meer tussen mijn oren. ik besteed er niet veel aandacht aan verder. hoest verder met de nod´s en wachtbankjes?
Conejita, fijn dat je je bezinningsweekend positief hebt ervaren. Soms is een stevige huilbui nodig om je weer even goed te voelen. Ik hoop dat je het positieve gevoel vast kunt houden. Bijna je NOD. Ga duimen voor positief nieuws. 19 juni hebben we een gesprek in het zkh en dan worden de onderzoeken ingepland. Ook hebben we een afspraak gemaakt in het UZ Gent op 3 juli. Hopelijk worden wij verder geholpen.
Spannend belony... Maar misschien ook "fijn" dat er actie komt! Loenie meid ik hoop dat jij het daar meer kan loslaten dan dat mij toen lukte en je fris en herboren terug komt. Conejita dat geschommel in emoties ken ik heeeeel erg. Deze weekend ook een enorme jankbui en denk ik eindelijk aan mijn vriend en aan mezelf uit kunnen leggen. "Ik ben niet eens het meest verdrietig over dat er geen kindje is, ik wil dat graag maar kan nog wachten. Ik ben het meest verdrietig dat het compleet mijn gedachten beheerst" "en daar word ik dooooood moe van" "het schiet van filosofische vraagstukken, tot wat kan ik doen, wat is er mis etc etc etc" niet perse altijd negatief maar zelfs als ik er niet mee bezig ben ben ik er mee bezig omdat ik dan blij ben dat ik er even niet mee bezig ben. Daarmee is het er ALTIJD! Dat vind ik slopend. Geen bacteriën gevonden deze keer die de pijn opnieuw doen oplaaien, maar weet het niet meer. Zodra ik me ga inspannen voel ik dezelfde pijn als ongesteld moeten worden. Maar ben niet ongesteld en wordt het ook niet binnenkort (merk dat altijd aan mijn borsten) en eisprong is er ook niet geweest. Dus weet het niet meer eigenlijk....
Ha Meiden, Wij zijn lekker een lang weekend weggeweest, dus net ff weer hier gelezen. Interessant artikel over foliumzuur. Zal straks mijn potjes er eens bijpakken om te bekijken! Conejita: Fijn dat je zo'n goed weekend hebt gehad! Soms erg nodig om weer even op te laden! Truus: Wat een onzeker gedoe allemaal zeg! Ik hoop dat je snel duidelijkheid hebt!! Je gevoel van er niet mee bezig zijn, maar dat dus ongemerkt toch wel herken ik helaas maar al te goed! Belony: Jullie gaan nu toch ook door naar Gent? Doe je dan beide ziekenhuizen naast elkaar? Hier misschien rond ei... ik weet het eigenlijk helemaal niet. Aan één kant erg lekker, maar aan de andere kant vind ik dat ook niet fijn. Dan weet ik ook niet wanneer ik straks m'n NOD kan verwachten en daar denk ik dan nu al weer over na. Dus dit loslaten lukt helaas nog niet zo goed! Heb vandaag weer overwogen om ovutesten te kopen, maar ik heb het nog niet gedaan.
Hallo meiden, Even een kort berichtje van mij. Na een positieve test waren we echt heel blij! Helaas begon ik al snel te bloeden, eerst nog een beetje maar na 2 dagen werdt het steeds meer en inmiddels is het echt veel meer dan bij een menstruatie.. Weer een mk 😞 Ik ben zo verdrietig.. Eerst lukt het zwanger worden niet en nu gaat het steeds mis. Of een mk of een kloppend hartje maar op een verkeerde plek Hoe of wanneer nu verder.. Nog geen idee. Het liefst wil ik zo snel mogelijk door maar dan zal wel eerst het hcg uit m'n lichaam moeten zijn..
Ooooh neee! Mnr wat enorm verdrietig voor jullie! Hoe kan dat nou toch he Hebben jullie onderzoeken gehad? Heel veel sterkte dikke knuff Micky wat fijn, even weg. Ik weet mijn ei en mijn nod ook niet en ik vind het juist wel fijn. Kun je jezelf ook niet gek maken. Of minder gek iig Maar jij voelt je toch we beter met testen? Truus hoest met jou meid? En met de anderen? Ik hier dipje gehad maar was vrnl vermoeidheid ook na het weekend. Ik heb ttrouwens een vitamine B complex gekocht, natuurlijk. Moet ik dan om de dag deze nemen en om de dag Gravitamon?
Ik zie niet echt wat er nou precies in zit. Er staat acido folico dat is foliumzuur. Die mevr zwoer dat het natuurlijk is maar er staat niks verder uitgelegd of het fosfaat is, de natuurlijke versie. Het kostte ook maar 11.50
Hè nee mnr, nu weer een vroege miskraam. Dan is er eerst de hoop die daarna zo weer is vervlogen!! Hopelijk is de HCG snel uit je lichaam en hoef je daar niet zolang op te wachten. Hoe zitten jullie met onderzoeken omtrent miskramen? Hebben jullie die al gehad? Conejita... ik heb gisteren ook m'n potjes en doosjes zitten bekijken, maar ik kwam er ook niet helemaal uit. Heb in huis VSM Multi zwanger zijn/worden, kruidvat, etos Multi zwanger worden en davitamon. Van VSM zou je toch sowieso verwachten dat het 'goed' is.
Och lieve mnr, wat een verdriet.... Ik snap dat je nu gewoon snel weer normaal wilt en door. Ik hoop dat een snelle miskraam je dan iig wel gegund is. Hou vol hoor meid want wat moet dit ook zwaar en verdrietig zijn xx
micky, ik ga op internet bijsluiter opzoeken. ja, natuurlijk moet natuurlijk zijn lijkt me nogmaals dikke knuff MNR
Mnr wat een verdrietig nieuws. Heel veel sterkte, meis. Een dikke knuffel. Mickey, we doen inderdaad 2 zkh naast elkaar. In België doen ze meer onderzoeken dan in NL. Dus de onderzoeken die ze hier niet doen, doet Gent. Gent adviseerde ons om de onderzoeken alvast in NL op te starten omdat men hier sneller de uitslagen krijgt.
Vandaag was de test zelfs iets donkerder.. Waarschijnlijk weer een gemeen dingetje van moeder natuur. Ik heb verder geen onderzoek gehad omdat dit "pas" de tweede mk is. De eerste was met 7 weken, en nu heel vroeg dus..
Meiden, ik heb zondag vermoedelijk mijn nod en test gedaan. Negatief. Het gekke is dat ik al een paar dagen lage rugpijn heb. Dit heb ik meestal pas vlák voor mijn ongi. Dus nu hoopte ik stiekum... Maar nee dus. Heb eerder wel eens voor nod getest en toen was het ook negatief. Ook niet zwanger. Pffff baal echt enorm. Voel zeurderig gevoel ook in onderbuik. Wat ik meestal pas vlak voor nod heb. Wordt hier zo moedeloos van . Ps heb ook geen testen meer in huis dus ik zal gewoon moeten afwachten. (Hier kosten ze tien euro per stuk). Zondag en maandag zijn winkels dicht. Ma feestdag hier. Maar hoogst wrsch word ik gewoon ongesteld. Ik baal echt zo enorm. Waarom is het ons niet meer gegund? Waarom niet dit lichtpuntje? Op het vlinderforum wordt de een na de ander zwanger. Ik kan er niet eens meer meeschrijven. Pffff wat een ellende. Heb al snoep en ijs en choco gegeten. Gewoon om die ellendige leegte op te vullen maar het helpt niks Sorry ik ben het allemaal even verschrikkelijk zat.