Wie nog meer; heeeel lang wachten op kindje?

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door conejita, 26 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lin1989

lin1989 Fanatiek lid

27 sep 2014
    1.215
    181
    63
    lieve meiden bedankt voor de lieve woorden! zo fijn groepje dit!
    heb vanmorgen veel erover gepraat op mijn werk.
    lief ook dat je speciaal je bed uit bent gekomen mickey en idd 2/3 weken voelt als een eeuwigheid!
    vroeg in de overgang komt zover ik weet niet in de familie voor! maar gelukkig is dit bij mij nog niet het geval.
    Ik ben idd 26. dus nog behoorlijk jong om in de overgang te raken. dat was ook wel waar wij het meeste van schrokken. al zijn we ook heel erg blij dat we nu al in het zh lopen en er vroeg bij zijn voor ons gevoel!
    Het komt goed! we zijn vol moed!

ben benieuwt conejita!

2. truus81

truus81 Bekend lid

22 sep 2014
    778
    0
    0
    Ik ben ook benieuwd conejita! Moest er steeds aan denken.

3. truus81

truus81 Bekend lid

22 sep 2014
    778
    0
    0
    Ben ik de enige die denkt dat het geen goed teken is dat we nog niks van conejita hebben gehoord? :( ik hoop zo dat het allemaal gewoon goed is!
    Mickey bij jou de menstruatie doorgezet? Of zit je nog te zenuwen over wel/niet in deze dagen?
    Lin weer een paar dagen verder.... Ik hoop dat je veel afleiding hebt en de dagen voorbij schieten.
    Denk aan jullie!

4. mickey83

mickey83 Bekend lid

30 dec 2013
    515
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik las op een ander forum dat ze een goede echo heeft gehad!! Nu zal ze misschien ff afstand nemen van het forum ivm de geboortedag van haar dochtertje*.

Conejita ik denk aan je!! Wat een rollercoaster aan emoties zal er op dit moment op je/jullie afkomen!!! Heel veel sterkte hierbij gewenst!!

Truus wanneer heb jij je NOD?

Hier inderdaad weer rood, dus naar ronde ....?? :x Misschien binnenkort eens met de huisarts gaan praten vragen wat zei vindt van een second opinion en waar ze dat dan adviseert. En daarbij ook hoe het zit met de vergoedingen. Vorig jaar hadden we namelijk opeens een rekening van € 1600,- die we zelf moesten betalen en dat wil ik eigenlijk niet nog een keer hebben.

5. mnr

mnr Niet meer actief

Wat fijn te horen dat conejita een goede echo heeft gehad!
    En sterkte met deze dagen.. Moeilijk om woorden te vinden die troosten bij dit grote verdriet..

Lin: is je amh zo laag of is het iets anders?
    Sterkte meid! Ik weet helaas hoe moeilijk het is wanneer je in de mmm beland.

Mickey: waarom moesten jullie zoveel betalen?
    Ook al zo lang bezig :( wat is het toch oneerlijk allemaal!

Truus: fijn dat je zoveel hebt gehad aan de accupunctuur! Mij heeft het in het verleden ook geholpen en misschien ga ik binnenkort ook wel weer.

Hier: het gaat gelukkig allemaal iets beter al blijft het soms moeilijk. Eerst was het doel zwanger raken en nu hoop ik het vooral ook 8 maanden lang te blijven.
    Je hoort gewoon positief te testen en dan heel blij te zijn, niet alleen maar bang te zijn.
    Maar helaas is het niet anders, dat weten jullie maar al te goed!

6. lin1989

lin1989 Fanatiek lid

27 sep 2014
    1.215
    181
    63
    heej meiden

ben eventjes iets minder actief geweest op het forum! voornamelijk omdat ik gewoon weg geen tijd had! hihi! drukke dagen! woensdag en donderdag voelde ik en manlief ook ons voornamelijk leeg en machteloos en onzeker.. sinds gisteren hebben voelen we ons weer sterker en steviger! we beseffen ons heel goed dat we gewoon even de uitslagen moeten afwachten.. alleen is het voor ons echt zo van... Boem.. we zitten in de medische molen! en dat moeten we even een soort van een plekje geven.. maar.. bovenalles proberen we gewoon heel erg van elkaar te genieten! hihi!

@mnr ik begrijp jou zo goed.. voor sommige mensen lijkt zwanger worden zo van zelf sprekend maar voor mij is het de kunst dat ik het ooit een keer word en blijft.. en voor jou is de hoop dat je het ook ooit een keer een maand of 8 gaat blijven. Kan me zo goed voorstellen dat je zo veel angst hebt als je weer een positieve test in handen hebt!
    @ Mickey ik heb voor dat wij de mmm in gingen de verzekering gebeld. ik was voor alles goed en behoorlijk aanvullend verzekerd! mijn verzekeringsmaatschapij was heel blij dat ik even belde om te checken hoe dat zat. want voor verassingen willen we niet staan!

@ ja truus wanneer is je nod? ben benieuwt naar de werking van de acupunctuur!

7. truus81

truus81 Bekend lid

22 sep 2014
    778
    0
    0
    Heeee dat is goed nieuws van conejita, blij dat te horen!
    Mijn nod is volgende week dinsdag/woensdag ongeveer. Dus weer een week wachten.
    Mickey balen dat het weer niet gelukt is. Ik snap dat je terug wilt naar de huisarts maar niet al die kosten wilt/kunt dragen😳
    Ik ben er nog niet aan toe ofzo.... Ik denk dit najaar brrrrr
    Mnr wat knap dat het weer redelijk gaat met je! Is toch weer een klap geweest en idd je verlegt je doel steeds. Eerst is het zwanger worden en daarna blijven. Het onbezorgde is er wel van af :(
    Lin wat fijn dat jullie na 2 dgn alweer power vinden❤️
    Je hebt ook geen keuze misschien gevoelsmatig, maar respect hoe je dit oppakt
    X

8. mem van m

mem van m Lid

22 jun 2015
    18
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,
    Ik ben nieuw hier. Heb hier en daar al stukjes gelezen bij verschillende onderwerpen. Nu ik dit onderwerp zag, dacht ik ik ga ook meedoen.
    Ik ben 32. We hebben een dochtertje van bijna 3. Op haar hebben we anderhalf jaar moeten wachten. Sinds vorig jaar januari bezig voor een 2e wat tot op heden niets opgeleverd heeft. We zijn voor de zekerheid naar het zh geweest. Maar er is niets aan de hand met ons. Dus afwachten maar. Op zich geen probleem, maar het duurt al lang en om ons heen lijkt iedereen maar zwanger te worden. Zo langzamerhabd begin ik de moed een beetje te verliezen.. Tijd om maar eens met lotgenoten mee te praten op een forum.:)

9. truus81

truus81 Bekend lid

22 sep 2014
    778
    0
    0
    Hoi mem van m
    Anderhalf jaar. Gefeliciteerd je voldoet aan de voorwaarden om bij deze club te mogen horen! Ik breng het maar gezellig want eigenlijk wil niemand hierbij. Maar op wat neerslachtige momenten na is het hier echt super gezellig ;)
    En we hebben ook een best redelijke score met conejita die toch zwanger is en wie weet wie nog meer.

10. mem van m

mem van m Lid

22 jun 2015
    18
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Truus81.
    Ja idd je kan er maar beter wat luchtig over doen...toch blijft het enorm vervelend.
    En vooral dat afwachten iedere keer...het is soms zo deprimerend..
    En daarnaast heb je altijd de vragen van andere mensen. Ik kan me daar mateloos aan ergeren...maar goed we houden moed. Daar ga ik voor!!

11. Belony

Belony Fanatiek lid

11 jun 2014
    1.110
    90
    48
    NULL
    NULL
    Lin wat is dat schrikken als je zulks nieuws krijgt. Niet wat je had verwacht uiteraard. Ik hoop dat alle info een beetje is bezonken bij jullie. Fijn jullie positieve instelling. Maar het is zeker niet niks allemaal.

Mickey wat zwaar k*t dat je weer ongesteld geworden bent. Ik zou inderdaad maar even met je huisarts gaan praten en kijken wat voor advies je krijgt. Hoezo moest je zoveel geld betalen dan?

Mnr fijn dat het iets beter met je gaat. Het is allemaal zo oneerlijk. Gaan jullie het weer proberen of wachten jullie nog even?

Conejita ik lees dat je een goede echo hebt gehad. Wat ontzettend fijn! Ik heb afgelopen weekend aan je gedacht ivm de geboortedag van Noa*. Hoe voel je je?

Mem van m welkom bij de club, waar je eigenlijk niet bij wilt horen. Maar het is een fijne club. Ik heb in ieder geval veel aan de steun van de andere meiden hier.

Hier gaat het prima. Vrijdag gesprek en controle gehad in het zkh. Alles zag er goed uit. Vandaag bloed wezen prikken voor het chromosomenonderzoek. In augustus bloedprikken voor de andere onderzoeken. Voor deze onderzoeken moet ik eerst volledig ontzwangerd zijn en kunnen dus niet eerder gedaan worden. Volgende week vrijdag Gent. Vind het best spannend allemaal.

12. lin1989

lin1989 Fanatiek lid

27 sep 2014
    1.215
    181
    63
    welkom Mem van M!

wat vervelend zeg dat het zo lang duurt! tot hoelang moeten jullie t zelf blijven proberen?

Hier weer even een off moment! wat een emoties komen er kijken bij die onderzoeken zeg! pfff! optijd naar bed vanavond!

13. mem van m

mem van m Lid

22 jun 2015
    18
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ze hebben ons verteld dat er niets aan de hand is. Hierdoor heb je iedere maand 50% kans. Als we een behamdeltraject zouden volgen dan wordt de kans juist verkleind..naar 30-40%. Dus moeten we het een jaar volhouden. Masr ja daar is al een half jaar van om.

Wat voor onderzoeken zit je in? Het voortraject? Of zijn jullie al verder?

14. Elsssm

Elsssm Lid

21 mrt 2015
    20
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi dames,
    Na het vinden van dit 'clubje' wil ik graag ook meepraten aangezien het hier ondanks de vele tegenslagen/ontgoochelingen toch zo gezellig lijkt...
    kort (in hoeverre dat dit nog kort te noemen valt) ons verhaaltje: zomer 2011 gestopt met de pil, met het idee we zien wel wat komt, veel gesukkel met onregelmatige cyclussen (tot 92 dagen), anderhalf jaar zonder succes, voorjaar 2013 eindelijk die langverwachte positieve test, een week later bloedingen, wat bleek: een mola-zwangerschap (kanker van de moederkoek) dus curettage moeten ondergaan, daarna mocht ik een half jaar niet zwanger worden aangezien die mola kon terug groeien. Voor mezelf had dit gelukkig geen verdere gevolgen. mola weg, kanker ook weg. oktober 2013 menstruatie, maar veel meer en gepaard met meer pijn, dus naar de huisarts: miskraam. op natuurlijke manier laten afkomen, ik was ongeveer 7 weken, maar door men onregelmatige cyclus geen exact idee hoe ver precies. daarna hebben we beiden de moed een beetje verloren, begin van depressie, langzaam maar zeker weer terug erbovenop geraakt en nu ondertussen weer iets meer dan een jaar aan het proberen. sinds januari aan de ovu-testen gegaan, maar nog steeds zonder resultaat. Mijn cyclussen schommelen nu tussen de 31 en de 49 dagen, maar zijn sinds oktober'14 nog geen twee keer hetzelfde geweest...
    Ik heb het er bijna helemaal mee gehad, 16 juli afspraak bij de gynaecoloog om verder te kijken. Na de tweede miskraam vertelde hij me dat alle in orde was, we konden gewoon zwanger worden (2x) maar we hadden gewoon pech gehad. (mola: 1 kans op 20 000, miskraam 1 kans op 7) ondertussen begin ik meer en meer schrik te krijgen dat er meer aan de hand is. en iedereen rondom me wordt maar zwanger, dus zit midden in de hele baby-toestanden.
    woensdag begin ik weer met ovu-testen.

Enige raad die jullie me kunnen geven? Ik merk dat er verschillende onder jullie zijn die ook al verschillende tegenslagen gehad hebben, maar het voelt wel al fijn om bij enkele lotgenoten men verhaal kwijt te kunnen!

15. mem van m

mem van m Lid

22 jun 2015
    18
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Elsssm,
    Wat een heftig verhaal is dat.
    Ga je langs ha of zh om te kijken of er meer aan de hand is?
    Ik hoop voor je dat je snel ander nieuws hebt.

16. mnr

mnr Niet meer actief

Welkom mem en elsssm!

Elsssm: ik kan je helaas geen advies geven. Ik hoop dat je snel blijvend zwanger zult zijn!
    Ik ken het helaas.. 2x een mk en 1x een zs op de verkeerde plek, iets wat ook heel zeldzaam is en maar enkele keren per jaar voorkomt.

Wij hebben een half jaar moeten afwachten of ik ooit nig wel zwanger mocht raken en dat vond ik het aller moeilijkst.. Om eerst zoveel mee te maken en dat het dan allemaal voor niets zou zijn geweest.
    Maar gelukkig mochten we weer verder, wel helaas gelijk weer een mk maar ik blijf hopen dat ik ooit nog een keer blijvend zwanger raak.

Geef de hoop niet op!

Belony: ik ben toen het hcg gedaald was gelijk weer verder gegaan met spuiten. Vanavond tweede keer echo om te kijken of er een ei groeit.
    Ik vind het nog wel heel dubbel.

Het verlangen en de wens is te groot om op te geven, maar ik vind het ook wel moeilijk om nog vertrouwen te houden.

Ik zit al weer ruim 2 jaar in de mmm, elke maand weer alle bijwerkingen van het spuiten.. Het is best zwaar.
    Konden we maar garanties krijgen he.. Dat zou alles een stuk makkelijker maken!

17. lin1989

lin1989 Fanatiek lid

27 sep 2014
    1.215
    181
    63
    welkom elsssm
    wat een pittig verhaal heb je zeg! goed van je dat je lotgenoten opzoekt. Ik merk dat het mij veel helpt in iedergeval! verder tips en raad heb ik niet! Hopelijk kan de gynecoloog je verder helpen!

18. mickey83

mickey83 Bekend lid

30 dec 2013
    515
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ha nieuwe meiden!! Welkom bij de club waar je eigenlijk niet bij wil horen!!

Belony... fijn weer iets van je te horen! Spannend nu er allerlei andere onderzoeken gaan lopen.

MNR... jij dus nu gelijk alweer door voor een volgende IUI behandeling? Dat gaat wel snel zeg. Hoeveel van die behandelingen kun je krijgen?
    Ik snap je uitdrukken van konden we maar garanties krijgen maar al te goed. Als we nu eens zouden weten dat het bijvoorbeeld over een jaar zo is, dan zou dat een stuk spanning nu wegnemen.

Wij hadden vorig jaar zoveel kosten omdat we het DNA onderzoek (chromosomen) niet vergoed kregen. Dat was een onderzoek n.a.v. de meerdere miskramen, waar uiteindelijk ook niets uit kwam. Nu wil ik natuurlijk niet weer achteraf voor zulke onvoorziene kosten komen.

Heb nog geen afspraak gemaakt bij de HA, maar ik wil eigenlijk aanstaande vrijdag. Dus misschien morgen even bellen (als ik het niet vergeet tussen m'n werk door).

19. mnr

mnr Niet meer actief

Wat vervelend van die rekening Mickey!

Iui's worden in principe onbeperkt vergoed, maar meestal ga je na 6 iui's over op ivf.

Ik heb "pas" 5 iui's gehad en ben er 3x mee zwanger geworden, voor mij is het dus wel de juiste oplossing om zwanger te worden.. Nu het ook nog zien te blijven, maar dat heeft niks met de iui's te maken.

Ik ben benieuwd wat de HA zegt!

20. Goldfishie

Goldfishie Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.331
    25
    48
    Hoi allemaal!

Hierbij ons (beknopte) verhaal:
    Wij zijn (nog steeds) bezig voor ons eerste kindje. In februari 2013 de pil de deur uit gedaan. In januari 2014 via de ha bij de gyn terecht gekomen. Eerst de standaardonderzoeken gehad. Manliefs zaad was in orde en mijn cyclus werd gevolgd, bloed laten prikken, samenlevingstest gehad. Volgens de gyn alles prima in orde en werden we naar huis gestuurd. In mei 2014 een hsg gehad en beide eileiders waren toegankelijk.

In oktober 2014 vervolggesprek bij de gyn gehad en we gingen het iui traject in. Helaas was manlief ziek geweest met koorts waardoor hoeveelheid zaadjes na bewerking onder de 1 miljoen waren. En de iui werd verkeerd getimed, op een cyste ipv een follikel. We moesten drie maanden wachten, eerst moest het zaad opnieuw worden getest. Eind december 2014 dat laten doen en het zaad was onbewerkt weer meer dan begin nov 2014 bij de iui. Dus we konden weer verder.

De tweede iui goed getimed, maar helaas kreeg manlief eind januari 2015 de buikgriep met koorts en waren de zaadjes weer in hoeveelheid bewerkt onder de 1 miljoen. Weer drie maanden wachten met een tussentijdse zaadcheck.

Begin mei 2015 was deze check goed, maar omdat mijn eisprong er al bijna aankwam en die ronde mijn cyclus niet was gevolgd, kwam er geen iui. Half juni 2015 de derde iui gehad en zit nu in de laatste wachtdagen voor nod. Ik heb niet het gevoel zwanger te zijn. Het voelt als alle andere rondes.

Mijn nod is dit weekend, maar ik verwacht maandag te moeten bellen om een afspraak te maken voor een fm. De laatste iui zonder extra hormonen kan nog plaatsvinden voor onze vakantie. Als het dan nog steeds niet is gelukt, dan krijgen we nog 3x iui met extra hormonen om de kansen te vergroten. Daarna gaan we over naar ivf/icsi.

Deel Deze Pagina