♥ Onze Lijst ♥ ♥ Mickey83 - 31 jaar - ronde 29 - volgens gyn alles goed (2x MA) ♥ Belony - 37 jaar - PCOS - 3 miskramen - pauze vanwege miskraamonderzoeken ♥ Mem van m - 32 jaar - dochter van bijna 3 - ronde 18 - volgens zkh alles goed ♥ Truus81 - 34 jaar - bbz april 2014 - laproscopie ivm infectie; schade alleen lever middenrif - 1 eileider - ronde 14 - overweegt iui starten ♥ Goldfishie - 33 jaar - ronde 27 (bijna afgelopen) voor 1e kindje - in iui traject met pregnyl, zonder extra hormonen ♥ Mnr - 32 jaar - dochter van 3 - sinds 2012 bezig sinds april 2013 in de mmm - 2x mk 1x zs op verkeerde plek - bezig met iui 6 ♥ Conejita - 36 jaar - 3 mk's - mama van een engeltje - zwanger van tweede kindje - gebruikt medicatie. ♥ Lin1989 - ♥ Elsssm -
natúúrlijk vind ik dit niet erg! juist heel lief en mooi. wij willen elk jaar uit eten gaan. of iets gezelligs/ speciaals doen met het gezin
♥ Onze Lijst ♥ ♥ Mickey83 - 31 jaar - ronde 29 - volgens gyn alles goed (2x MA) ♥ Belony - 37 jaar - PCOS - 3 miskramen - pauze vanwege miskraamonderzoeken ♥ Mem van m - 32 jaar - dochter van bijna 3 - ronde 18 - volgens zkh alles goed ♥ Truus81 - 34 jaar - bbz april 2014 - laproscopie ivm infectie; schade alleen lever middenrif - 1 eileider - ronde 14 - overweegt iui starten ♥ Goldfishie - 33 jaar - ronde 27 (bijna afgelopen) voor 1e kindje - in iui traject met pregnyl, zonder extra hormonen ♥ Mnr - 32 jaar - dochter van 3 - sinds 2012 bezig sinds april 2013 in de mmm - 2x mk 1x zs op verkeerde plek - bezig met iui 6 ♥ Conejita - 36 jaar - 3 mk's - mama van een engeltje - zwanger van tweede kindje - gebruikt medicatie. ♥ Lin1989 - 26 jaar - 19 rondes - momenteel druk met onderzoeken in het zh ♥ Elsssm -
Hoi meiden, ik heb hier een tijdje geleden ook meegeschreven. Mijn vriend en ik hebben wel 1,7 jaar geprobeerd (kan ook nog langer). Rond 19 januari 2016 zijn we uitgerekend dus meiden KOM OP!! Geef de moed niet op, dat hebben wij ook niet gedaan... Dikke knuffel van ons <3<3<3
Hoi allemaal! Mag ik misschien met jullie meeschrijven. Sommige ken ik van naam en anderen ken ik van andere groepjes zag ik. Meiden wat een schrijnende verhalen allemaal. Wij zijn nog niet super lang bezig, april 2014 heb ik mijn spiraal laten verwijderen. Sinds die tijd ben ik drie keer zwanger geweest maar helaas allemaal uitgelopen op een miskraam. We krijgen morgen de uitslagen van alle onderzoeken n.a.v. de herhaalde miskramen. Ik ben 31 en we hebben een dochter van 3,5 jaar oud.
Lieve Magnolia, ik ken jou inderdaad van een andere topic. Welkom en fijn dat je hier komt meeschrijven. De reden waarom is natuurlijk niet fijn. Het is een fijn clubje. Ik heb hier veel steun gekregen en nog steeds. Ik zal jou op de lijst plaatsen.
♥ Onze Lijst ♥ ♥ Mickey83 - 31 jaar - ronde 29 - volgens gyn alles goed (2x MA) ♥ Belony - 37 jaar - PCOS - bezig sinds december 2014 - 3 miskramen - pauze vanwege miskraamonderzoeken ♥ Mem van m - 32 jaar - dochter van bijna 3 - ronde 18 - volgens zkh alles goed ♥ Truus81 - 34 jaar - bbz april 2014 - laproscopie ivm infectie; schade alleen lever middenrif - 1 eileider - ronde 14 - overweegt iui starten ♥ Goldfishie - 33 jaar - ronde 27 (bijna afgelopen) voor 1e kindje - in iui traject met pregnyl, zonder extra hormonen ♥ Mnr - 32 jaar - dochter van 3 - sinds 2012 bezig sinds april 2013 in de mmm - 2x mk 1x zs op verkeerde plek - bezig met iui 6 ♥ Conejita - 36 jaar - 3 mk's - mama van een engeltje - zwanger van tweede kindje - gebruikt medicatie. ♥ Lin1989 - 26 jaar - 19 rondes - momenteel druk met onderzoeken in het zh ♥ Magnolia83 - 31 jaar - dochtertje van 3,5 jaar - bezig sinds april 2014 - 3 miskramen - wacht op uitslagen miskraamonderzoeken ♥ Elsssm -
@Belony: ja ik durf gewoon niet. Te vaak negatief getest. En zo nu en dan ook wel eens een uitschieter in de cyclus die dan veel langer duurt. Ik word er wel wat krampachtig van. Denk steeds dat het toch weer begonnen is. Maar dat is dan niet zo. Misschien van het weekend nog maar eens afwachten en dan toch maar eens testen... @Magnolia83: Succes met de uitslagen. Hopelijk zijn ze goed.
Nou...helaas. Weer een ronde verder zonder resultaat. Begint zo langzamerhand een obsessie te worden. Iemand tips hoe je dat kan voorkomen?
Hier ook weer een ronde verder. Tips: ik probeer de dgn rond mijn nod andere dingen te plannen. Hoop te houden (hoe moeilijk ook) en verwen mezelf met iets wat niet meer zou kunnen wanneer ik wel zwanger was geweest. En accepteren dat dit -piep- dagen zijn en vooral realiseren dat dit over 2-3 dgn weer anders voelt. Die andere rondes heb ik ook overleefd, dus deze ook!
♥ Onze Lijst ♥ ♥ Mickey83 - 31 jaar - ronde 29 - volgens gyn alles goed (2x MA) ♥ Belony - 37 jaar - PCOS - bezig sinds december 2014 - 3 miskramen - pauze vanwege miskraamonderzoeken ♥ Mem van m - 32 jaar - dochter van bijna 3 - ronde 18 - volgens zkh alles goed ♥ Truus81 - 34 jaar - bbz april 2014 - laproscopie ivm infectie; schade alleen lever middenrif - 1 eileider - ronde 14 - overweegt iui starten ♥ Goldfishie - 33 jaar - ronde 28 voor 1e kindje - in iui traject met pregnyl, zonder extra hormonen ♥ Mnr - 32 jaar - dochter van 3 - sinds 2012 bezig sinds april 2013 in de mmm - 2x mk 1x zs op verkeerde plek - bezig met iui 6 ♥ Conejita - 36 jaar - 3 mk's - mama van een engeltje - zwanger van tweede kindje - gebruikt medicatie. ♥ Lin1989 - 26 jaar - 19 rondes - momenteel druk met onderzoeken in het zh ♥ Magnolia83 - 31 jaar - dochtertje van 3,5 jaar - bezig sinds april 2014 - 3 miskramen - wacht op uitslagen miskraamonderzoeken ♥ Elsssm -
Ik moet zeggen dat ik me nu ook erg verdrietig voel na afgelopen ronde. Ik had goede hoop en toch weer die ongi, die ook nog eens twee dagen te vroeg kwam. En dan komt die 2,5 jaar grens ineens toch behoorlijk dichtbij. De tijd gaat gewoon voorbij, de gewone dingen gaat ook gewoon verder. Werk geeft op zich genoeg afleiding. En in de weekenden leuke dingen plannen. Soms weet ik niet hoe ik al die rondes doorkom. Ik ben toch ook bezig met het aftellen naar fm1 en dan naar fm2 en dan naar de iui. Vooral die tweede wachtweek na de iui is zo killing. Magnolia: ik lees dat je 3 miskramen hebt gehad. Krijg je dan geen extra onderzoek daarvoor? Of bijvoorbeeld utro?
Belony, wij kennen elkaar idd al! Gezellig om weer samen in een groepje te zitten. In het miskramen topic is nu bijna iedereen zwanger zag ik en dat vind ik heel confronterend. Truus en Mem van M, ik ben ook net ongesteld geworden. Ik heb er deze maand voor het eerst een potje om zitten janken. Deze maand voelde als goud, eisprong tijdens de vakantie in mijn geboorteland, dat moest toch wel DE maand zijn toch? Helaas niet dus. Afleiding proberen te zoeken. Ik maak ook consequent afspraken rond mijn NOD die leuker zijn als ik niet zwanger ben. Sauna, kroeg avondje met de meiden, ga zo maar door. En ik plan ook steeds meer op de lange termijn. We hebben ons ingeschreven voor de Dam tot Dam loop in september bijvoorbeeld. Tja, het zijn magere vervangingen voor wat ik echt wil maar het verlicht iets. Goldfishie: Helemaal niets, noppes, nada. Ik heb ernaar gevraagd bij onze gyn. Die vindt dat onzin. Het is puur toeval dat ik drie miskramen gehad heb. Niets aan het handje. Daar hebben we dus bitter weinig aan he? Vandaar dat we een second opinion in Gent gepland hebben staan voor september. Met het hoofd van de afdeling, zij heeft ook wat publicaties op haar naam staan voor onderzoek naar herhaalde miskramen. Die afspraak heb ik gelijk in april gemaakt na de laatste miskraam met het idee dat mocht ik goed zwanger zijn voor die tijd we de afspraak af kunnen zeggen en anders staat hij maar vast. (wat een mega wachtlijst heeft vrouw he? Dan moet ze wel goed zijn! )
Goldfishie, ik ga je naam afkorten als het mag. (luie donder) G: Hoe gaat IUI nou precies in zijn werk en wat is FM?
Mag ik ook op de lijst? Loenie - 28 jaar - bezig sinds mei 2014, september 2014 1 eileider verwijderd ivm bbz Ik had het gisteren ook ff zwaar toen ik ongesteld werd. Zeker ook omdat ik toch misschien wil pauzeren tot na de vakantie, maar dat voelt dan weer als weggegooide maanden. Het blijft een strijd in mijn hoofd en ik moet héél hard mijn best doen om mezelf te vertellen dat ik moet genieten van de dingen die nu kunnen en als je zwanger bent niet meer. Soms kan ik ook zo nijdig worden, waarom is het ons nou niet gegund!:x
Magnolia: Dat mag hoor! Een fm is follikelmeting. Ik ga rond cyclusdag 12 naar mijn gyn en dan krijg ik via een echo op het beeldscherm te zien hoe dik mijn bms is en of er eitjes zitten links of rechts en hoe groot. Bij een fm moet je vaak meerdere keren terugkomen zodat ze de groei van de follikel kunnen meten. Als deze (bij mij) 18 mm is, dan moet ik diezelfde avond pregnyl spuiten. Dit stuurt de eisprong, een goede timing voor de iui behandeling zelf. Anderhalve dag na die spuit moet manlief in de ochtend zijn zaadjes inleveren en worden deze bewerkt. De beste worden eruit gehaald. Rond het middaguur mogen we terugkomen en worden die zaadjes via een dun buisje ingespoten. De zaadjes hoeven op deze manier een stuk minder ver te zwemmen en het ei springt dan ook op die dag door de pregnyl. Daarna nog 10 minuten blijven liggen en daarna mag je weer naar huis en gaan de wachtweken in.
G: Vooropgesteld dat het natuurlijk verschrikkelijk is dat het zo moet, vind je het fijn dat je de touwtjes uit handen mag geven zo, of maakt dit het zwanger worden proces nog heftiger? Kan me zo voorstellen dat je hier naartoe groeit. (ik hoop dat ik het zo goed verwoord) Loenie, het is ook een continu conflict tussen hart en verstand. Voor mij is het belangrijk dat ik qua gevoel 'in balans' probeer te blijven. Dus als ik voel dat ik doorschiet naar wanhoop/verdriet en me daardoor neerslachtig of opgejaagd voel probeer ik hier bewust sturing aan te geven om weer in evenwicht te komen. Klinkt heel zweverig maar dat bereik ik door even lekker tegen mijn man of een nuchtere vriendin aan te janken. Daarna kan ik er weer tegenaan. Dat en een goede fles prosecco. En baaldagen mogen he? Die heb je nodig. Gun die jezelf dus ook. Zijn we nou met vier vrouw tegelijk ongesteld met volle maan? hahaha. Geestig dit. Ik wacht nu trouwens op een telefoontje van het ziekenhuis met de uitslagen. Ik heb al besloten dat als er niets uit komt ik een afspraak met mijn huisarts ga maken om om een recept voor utro te smeken zodat ik die op eigen houtje buiten mijn gyn om kan slikken
@Magnolia, die balans zoeken gaat nu ook beter gelukkig. De maanden na mijn bbz waren echt een rollercoaster aan emoties. Te bizar gewoon, ik herkende mezelf soms amper. Hormonen hè? Ik heb wel geleerd om in zo'n depri bui even mijn hart te luchten bij mijn vriend, alleen al even alles hardop opsommen wat me dwars zit kan al zo opluchten! Haha, met z'n allen ongesteld, het lijkt de middelbare school wel, daar gebeurde dat ook al
Dat was het eerste wat ik dacht: er zijn een heleboel tegelijkertijd ongesteld. Wat toevallig en uiteraard k*t dat jullie weer een ronde verder zijn. Een potje keihard janken kan daarna inderdaad als opgelucht voelen. Een knuffel voor jullie allemaal. @Magnolia, hier exact hetzelfde met het miskraamtopic. Bijna iedereen is zwanger daar en ik gun het iedereen heel erg, maar die banners zijn zo confronterend. Met name van degenen die ongeveer gelijk met mij liepen. @Loenie, tuurlijk mag je op de lijst. Ik zal je toevoegen. Het gevoel van weggegooide maanden snap ik helemaal. Wij hebben nu een pauze vanwege de onderzoeken en ook hier voelen deze maanden als weggegooid. Ook ik probeer dan de dingen te doen die ik niet zou kunnen doen als ik zwanger zou zijn. Ik moet het wel steeds tegen mezelf zeggen, maar dat houdt me op de been. Hoe laat word je gebeld, Magnolia?