Wie nog meer; heeeel lang wachten op kindje?

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door conejita, 26 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. conejita

conejita Fanatiek lid

14 jul 2013
    3.311
    248
    63
    Vrouw
    customer service
    Spanje
    #481 conejita, 7 jul 2015
    Laatst bewerkt: 7 jul 2015
    Inpu daar komt ie dan. In 2009 was ik vijf dagen in Barcelona op vakantie met een vriendin. Toen mijn huidige man leren kennen in de bar waar hij werkte. Lekker cliché. We kwamen elke dag een mojito drinken (die hij dan oh zo heerlijk klaarmaakte :D) bij hem op weg naar onze dansavond.
    We kwamen elkaar toen ook nog "toevallig" in een andere bar tegen toen wij uit waten met twee ander jongens die ik niks aanvond btw. We raakten weer aan de praat (eerste avond heel veel gepraat) en vlak voordat ik weg ging trok hij me aan mijn arm met de legendarische woorden "I really like you".
    Vanaf toen kon ik hem niet meer uit me hoofd zetten en nodigde hem uit voor mijn 30 e verjaardag de volgende avond. Mij vriendin had me een T-shirt gegeven waarop stond "het is mijn verjaardag, kus me" in het Spaans. Dus toen hij kwam liet ik enthousiast min t shirt zien waarop hij de daad bij het woorde voegde :D .
    Schot voor open doel haha.
    Volgende dag ging ik naar huis en hij op vakantie.
    Hij zei ik kom je opzoeken over zes weken. En dat deed hij. Ondertussen hadden we zoveel geskypt dat het al helemaal "aan" was, hoewel wel gek om elkaar weer te zien! Hij werd meteen voorgesteld aan mijn ouders en vrienden. Elke zes/zeven weken zochten we elkaar op voor een paar dagen. Toen ben ik voor drie mnd naar Barcelona gegaan om te kijken of ik daar wilde wonen. Het eerste dat we deden was een Ikea kleding kast kopen gezamenlijk :D, dus dat zei al iets ;) hihi
    Na een jaar benik geëmigreerd. Dat is nu bijna 5 jaar geleden.
    In het begin heel moeilijk gehad met iedereen missen en de taal niet spreken etc. Maar ondertussen is dit mijn thuis geworden en heb ik meer vrienden dan hij :D (ik leg heel makkelijk contact).
    Dus dat is ons verhaal.
    Beetje lang maar dan weet je meteen alles :p.

2. mnr

mnr Niet meer actief

Hahaha konijn :D ik dacht ook aan een naam :)

Wel een mooi romantisch verhaal hoor! Je woont dus in Barcelona? Mooie stad :)

Noa is wel echt Nederlands toch? Of is dat ook een Spaanse naam?

Fijne dag meiden!

3. Magnolia83

Magnolia83 Fanatiek lid

12 jun 2014
    2.007
    1
    36
    Wauw Nijn! (sorry, voor mij heet je heet nu Nijn :p) Wat een romantisch verhaal! En Barcelona is een waanzinnige stad!

Mijn droom was ooit een Brit ontmoeten en naar Engeland emigreren.
    (vraag me niet waarom, maar ik heb wat met Engeland en Britten)
    Uiteindelijk met de ultieme kaaskop getrouwd. :D (Gelukkig heb ik mijn Engelse romans nog) ;)

Mnr: Heb jij niet een echo vandaag? Succes! Hopen dat die beurse plekken dit keer niet voor niets zijn!

Edit: oh! Hier eindelijk niet meer ongesteld. Nog nooit zo lang ongesteld geweest! wtf wat was dat? Hopen dat het komt omdat mijn lichaam zich klaar maakt voor DE goede zwangerschap.

4. Goldfishie

Goldfishie Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.331
    25
    48
    mnr: ja, dat kan natuurlijk ook. Misschien moet ik nog een ander proberen om te vergelijken. Als het dan alsnog niets is, dan ga ik niets meer doen met acupunctuur.

Bunny: grenzeloos verliefd! Dat klinkt al heerlijk romantisch! :)

5. Magnolia83

Magnolia83 Fanatiek lid

12 jun 2014
    2.007
    1
    36
    G: Bunny! LOL!

En door jullie ervaringen met acupunctuur denk ik dat ik me er voorlopig zeker nog niet aan ga wagen.

6. mnr

mnr Niet meer actief

Hahaha bunny :)

Ja vanavond echo. Voel wel sinds gisteren m'n eierstok. Hopelijk een goed teken!

Magnolia: ik ben altijd een week ongesteld. Wel raar dat het bij jou ineens anders is. Hopelijk een goed teken!

G: jij doet iui in eigen cyclus?

7. Magnolia83

Magnolia83 Fanatiek lid

12 jun 2014
    2.007
    1
    36
    MNR: ik hoop dat het een geweldig teken is! Wel balen dat je tot vanavond moet wachten! Ben je zenuwachtig of valt het mee?

Ik lig altijd dubbel van de ovulatiepijn. Niet altijd even fijn, maar wel lekker duidelijk! ;)
    Sinds ik de druppels van de natuurarts neem is mijn cyclus aan het veranderen. Hij wordt korter, de eisprong komt eerder en heftiger ongesteld dit keer voor het eerst. Lijkt me een goed teken. Ik weet het niet! haha.

8. Belony

Belony Fanatiek lid

11 jun 2014
    1.110
    90
    48
    NULL
    NULL
    Conejita, wat een leuk verhaal! 😊

Magnolia, ik heb ook acupunctuur geprobeerd tijdens de laatste zwangerschap. Mijn vriend had de afspraak voor me gemaakt, omdat ik zo slecht sliep. Het was mij zeker niet tegengevallen. Sliep daarna veel beter, maar of het daardoor kwam ........ don't know.

Mnr, succes vanavond!

9. Goldfishie

Goldfishie Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.331
    25
    48
    Mnr: succes vanavond bij de echo! Ik mag morgenmiddag.
    Ja, ik heb iui in eigen cyclus. Dit is de laatste ronde op deze manier. Na de zomervakantie hebben we gesprek met de gyn over hormonen en spuitinstructies. Dan mogen we nog 3x iui met extra hormonen doen.

Magnolia: wat voor druppels neem jij?

10. conejita

conejita Fanatiek lid

14 jul 2013
    3.311
    248
    63
    Vrouw
    customer service
    Spanje
    ok vooruit Bunny it is :D voor diegene die willen. of nijn, whatever ;)

succes mnr en goldfishie met de echo´s!

magnolia, ik hoop ook dat dit een goed teken is van je lijf! klaarmaken voor DE zwangerschap :)
    ja BCN is geweldig, hoewel ik nu sinds een jaar in een dorpje vlak buiten de stad woon. maar tis hier heel internationaal en daar voelde ik me altijd al goed bij. voelde me altijd al niet alleen maar Nederlands. zeg maar meer een wereldburger.
    jij dus Britse voorkeur? haha leuk. maar nu een fijne kaaskop. ach het leven komt zoals het komt he. als ie maar lief is toch

Noa is eigenlijk een hebreeuwse naam (en komt ook in de bijbel voor, wat we wel leuk vinden). je hoort m vaak in Nederland, daarom gekozen. hier hoor je m heel weinig. daarom vonden we het ook leuk, toch een beetje apart. en goed uit te spreken in alle talen. dat is wel een vereiste. Hanna is wel echt Nederlands. mijn moeder heet zo. de spanjaarden zeggen een lichte "g" waar de "h" staat, echt zo raar :(. maar we zouden haar gewoon alleen Noa noemen. niet steeds allebei de namen uitspreken hoor.

11. Magnolia83

Magnolia83 Fanatiek lid

12 jun 2014
    2.007
    1
    36
    G: jij vast succes voor morgen!
    Ik hoop dat je niet aan de hormonen hoeft te beginnen en deze poging goed zwanger mag zijn!

Ik ben met mijn miskramen verhaal naar een natuurarts gegaan die een vriendinnetje na IUI en zelfs IVF natuurlijk zwanger gekregen heeft. Binnen drie maanden zoals hij haar voorspeld had.
    Lamers Phytotherapie - Home
    Hij doet alleen nog telefonische consulten, even een mailtje sturen met je telefoonnummer en wanneer je bereikbaar bent, dan belt hij je terug.

Volgens hem ligt het aan mijn stofwisseling. Ik neem nu twee soorten tonicum waarbij ik voor en na mijn eisprong een verschillende dosis moet slikken. De één is om mijn cyclus te optimaliseren en de ander mijn stofwisseling.

Qua cyclus merk ik verschil. Je weet natuurlijk nooit of het door de druppels komt of niet maar ik denk het wel.

12. mnr

mnr Niet meer actief

Magnolia: ik lig ook altijd dubbel vd pijn tijdens m'n eisprong, duurt altijd ongeveer 12 uur daarna wordt de pijn minder.

Gf: extra spannend dan deze iui! Ik hoop ook voor je dat de hormonen niet nodig zijn!

C: ik vind noa ook echt een mooie naam!
    Wij hebben ook onze dochter als tweede naam vernoemd naar mijn moeder. Die leeft niet meer en zo is ze toch deel van haar leven.

Ik vind de echo een beetje spannend. Normaal helemaal niet, ben het al zo gewend nu. Maar omdat deze cyclus heel anders dan anders is, is het toch weer spannend.

13. conejita

conejita Fanatiek lid

14 jul 2013
    3.311
    248
    63
    Vrouw
    customer service
    Spanje
    Magnolia mag ik vragen. Is hij of de druppels heel prijzig of valt het mee?

Ben misschien ook wel geïnteresseerd. Hoe gaat dat te werk? Is aardige man?

Mnr sterkte en succes xxxxx ik duim

14. Magnolia83

Magnolia83 Fanatiek lid

12 jun 2014
    2.007
    1
    36
    Natuurlijk mag je het vragen lief konijntje! :D

De eerste rekening was rond de 90 euro voor het telefonisch consult en de druppels. Met de druppels kon/kan ik zo'n 3 tot 4 maanden doen. Net weer bijbesteld voor 70 euro.

Ik vind het best duur voor iets waar ik niet zeker weet of het wel werkt en bij mij worden alternatieve geneeswijzen niet vergoed.
    Misschien bij jou wel? Maar goed, die vriendin (en dat is iemand die ik ook echt ken, niet via-via-via :D) heeft hij een soort klein wonder klaargespeeld. Ik hoop dat dat bij ons ook zo gaat zijn.

15. lin1989

lin1989 Fanatiek lid

27 sep 2014
    1.215
    181
    63
    whaha dat van conejita's naam. ik dacht dat het misschien een samenvoeging van 2 namen was! hahaha!

Gisteren heb ik een echo gehad om te kijken naar de voorraad eitjes in mij eileiders. links lagen er 4 en rechts 2. in totaal moeten dat er eigenlijk gemiddeld 15 zijn. dus 6 eitjes is behoorlijk weinig voor mijn leeftijd. dit zegt iets over hoeveel tijd we nog hebben voordat zeg maar de overgang zich aan gaat bieden.
    binnenkort heb ik een hsg en daarna gaan we hoogstwaarschijnlijk de mmm in!
    was gisteren en vandaag heel verdrietig na de uitslag.. ookal was ik dank baar dat we nu al bij de arts zijn beland en dat we geholpen kunnen worden.. het maakte mij en ook manlief behoorlijk verdrietig. het zet je zo aan het denken soms!

maar goed schouders eronder en we gaan er weer voor!!

16. Belony

Belony Fanatiek lid

11 jun 2014
    1.110
    90
    48
    NULL
    NULL
    Jeetje Lin, wat heftig. Zeker omdat je nog zo jong bent. Kan me voorstellen dat jullie er erg verdrietig onder zijn. Ik hoop zo dat jullie geholpen kunnen worden. Dikke knuffel.

17. conejita

conejita Fanatiek lid

14 jul 2013
    3.311
    248
    63
    Vrouw
    customer service
    Spanje
    Hey Lin, heftig nieuws om te horen. Neem even je tijd ervoor. Dit wil je niet horen :(. Maar het goede nieuws is natuurlijk wel dat je de mmm in gaat en ze hebben maar een goed ei en een goede zwemmer nodig voor julie kindje!
    Ik denk echt dat het goed gaat komen! Houd moed meis.

Haha wat heb ik jullie allemaal aan het denken gezet met mijn "naam". :p

Nou ik vind het wel redelijk ok Magnolia, als de druppels incl zijn.
    Ik ben nl bij een natuurarts geweest, consult 60,- maar de pilletjes waren 249,- :$. Maar ja ook ik had het verhaal van mijn tante in mijn hoofd. Die meerdere miskramen had en na bij hem te zijn geweest twee prachtige kinderen. En na wat ik heb meegemaakt ... Had ik het er voor over. Nu ik zwanger ben en bijna door het eerste trimester heen ga ik de pilletjes niet bij bestellen. Ik ben voor mijn gevoel door de moeilijkste weken heen en miskraam en heb er gewoon vertrouwen in. Heb ook nog pilletjes voor twee weken of zo. Hij zei trouwens dat er niets mis met me was en dat ze bij de onderzoeken niets zouden vinden. Hij was helderziend of zo bleek achter af, het leek alsof ie dwars door me heen keek.
    nee hier wordt niets vergoed kwa alternatieve zorg. Maar mijn ouders hebben gezegd dat ze willen helpen betalen als ik hulp nodig heb op dit gebied (therapie na Noa*, ect).
    Maar nu ik het zo opschrijf vind ik het voor nu wel even goed zo.
    Maar ik bewaar jouw adresje voor wie weet wanneer ;)

18. Goldfishie

Goldfishie Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.331
    25
    48
    Magnolia: heb jij alleen een telefonisch consult gedaan? Ik vind het ergens een beetje raar door alleen een telefoongesprek. Ik denk dat ik een persoonlijk gesprek fijner vind. Dan krijg je als dokter toch een beter beeld van een persoon om die dan beter te kunnen helpen?
    Wel fijn dat jij het gevoel hebt dat het helpt.

19. Goldfishie

Goldfishie Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.331
    25
    48
    Lin: hele dikke knuffel!!

20. mnr

mnr Niet meer actief

Lin: wat een rot nieuws zeg.. Heel veel sterkte!

Wel goed dat ze je niet lang laten wachten!

Ik vind het ook wel vreemd dat iemand het alleen via de telefoon kan beoordelen.
    Maar wonderen bestaan! Ik ben echt benieuwd en misschien gaan we straks allemaal bellen als blijkt dat je snel zwanger bent!

Hier gelukkig eindelijk goed nieuws! Morgen heb ik iui en mag ik eindelijk weer op de wachtbank! :)

Deel Deze Pagina