Wie nog meer; heeeel lang wachten op kindje?

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door conejita, 26 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hanna83

Hanna83 Actief lid

1 dec 2014
    314
    96
    28
    Dag meiden! Dank voor het welkom :)

Ik zal wat over mezelf vertellen: hanna, zondag word ik 32 jaar.
    Nu 16 maanden op weg voor ons eerste zo gewenste kindje.
    Na 8 maanden heb ik een bbz rechts gehad, die vanzelf in regressie is gegaan zonder dat de eileider is gebarsten.
    Ik heb in mei een laparoscopie gehad, waaruit bleek dat de linker eileider (dus wat ik dacht dat de 'goede' kant was) niet doorgankelijk was.
    Nu mogen we weer een aantal rondes zelf aan de klus voor we starten met iui. Ik heb het er best moeilijk mee allemaal. Daarom is het zo fijn wat steun te kunnen vinden hier op het forum!

En voor de niet nod (dus eigenlijk, od;) ) lijst: als de maand weer eens op een teleurstelling uitloopt ga ik vaak lekker uit eten met mijn vriend, inclusief wijnarrangement waarna ik heerlijk teut mezelf heel zielig vind.

2. Magnolia83

Magnolia83 Fanatiek lid

12 jun 2014
    2.007
    1
    36
    Hanna, wat gezellig dat je mee komt Schrijven!
    Ik snap dat je het er moeilijk mee hebt. Het is ook niet niets allemaal. Welkom!

Veel gaan shoppen dus! Nooit aan gedacht, maar dat is best een goede. Ik koop nauwelijks meer iets voor mezelf. Ik ben er ook slecht in. In de winkel vind ik het geweldig, maar eenmaal thuis vind ik er niets meer aan. :D

3. Loenie

Loenie Actief lid

27 okt 2014
    479
    0
    16
    Zo, wat hebben jullie veel geschreven:$ Gezellig, maar ik weet nu eigenlijk al niet meer op wie ik wilde reageren:( Ik moet dus wat vaker langskomen om even bij te lezen haha.

@Hanna, welkom! Wat bijzonder dat de bbz vanzelf is weggegaan, dat hoor je toch niet veel. Is de rechterkant wel goed doorgankelijk? En konden ze links niet doorgankelijk maken?

@Lin, jeetje, dat is wel even schrikken. Gelukkig gaan ze meteen helpen! Er is inderdaad maar 1 goed ei en 1 goed zaadje voor nodig.

@Nijn:D Ik dacht ook dat het een naam was. Of de naam van een lekker drankje:D Nu ik het weet klinkt konijn veel logischer haha:p

@de rest, sorry dat ik jullie nu vergeet! Ik ga het beter bijhouden!

Hier ga ik ook graag aan de drank als ik weer eens ongesteld ben:) Blij om te lezen dat ik niet de enige ben;) Soms zou ik er ook graag een sigaretje bij roken haha, maar dat zou zonde zijn, ben al een tijdje gestopt.

4. Hanna83

Hanna83 Actief lid

1 dec 2014
    314
    96
    28
    Ha Loenie! Tja ik ben ook al 4 jaar gestopt met roken maar moet zeggen dat ik er de laatste maanden ook wel eens naar terug verlang!

Waarschijnlijk was het een miskraam in de eileider rechts. Deze rechter kant was bij het opspuiten tijdens de kijkoperatie wel doorgankelijk, maar aangezien dit de kant was van de bbz heb ik er zelf toch twijfel over. Trilhaarfunctie (die het ei voortstuwen) kan ook verstoord zijn en dat zie je niet bij het doorspuiten. De linkerkant zat totaal dicht :(

Ik heb vandaag weer een baalmoment. Vandaag mijn eisprong (gisteren positieve ovulatietest) maar is niet gelukt om het gezellig te maken met mijn mannetje. Voor het eest in al die maanden was de druk voor hem te hoog om te presteren. Ik begrijp dat hij er ook niks aan kan doen, maar het is zooo frustererend!

@loenie: waar zit jij in je cyclus/rondes/mmmtraject? Hoef je niet te zeggen hoor (!) maar kan me herinneren dat ik je een tijd geleden in een ander topic (bbz?) ook tegen kwam?

5. Belony

Belony Fanatiek lid

11 jun 2014
    1.110
    90
    48
    NULL
    NULL
    Jaaaa mooie dingen hebben zij hè. Ik heb de mijne gehaald bij Rivièra Maison. Ook mooi spul.

Dit dus! Ben erg goed in shoppen voor mezelf :D

@Hanna, heftig jouw verhaal. Welkom en ik hoop dat je hier wat steun kunt vinden.

6. Goldfishie

Goldfishie Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.331
    25
    48
    Helaas... :(
    De grootste was maar 11 mm...
    Afgelopen woensdagmiddag met veel zoekwerk en moeite een follikel gevonden van 12 mm, maar blijkbaar niet goed gemeten. Ik moet maandagochtend om 9.00 uur terugkomen voor fm3. Als dan blijkt dat er nog steeds niets gegroeid is dan kan er geen iui plaatsvinden. De afdeling gaat namelijk zaterdag 18 juli met zomerstop en ze zijn pas maandag 3 aug weer open.

We hebben op vrijdagmiddag 7 aug een afspraak met prikinstructies ingepland staat voor iui met hormonen. Zal je natuurlijk net zien dat ik dan al weer net te ver in mijn cyclus ben om gelijk daarmee te kunnen starten. Dus waarschijnlijk pas begin september met hormonen beginnen. Zwanger worden zit er dus voorlopig niet in...

Ik ben verdrietig en boos en teleurgesteld, heb gewoon stomme slome k*teieren die het niet meer doen...

7. Magnolia83

Magnolia83 Fanatiek lid

12 jun 2014
    2.007
    1
    36
    Oh G. Wat een rot nieuws. of je er op zit te wachten of niet, van mij krijg je een hele dikke knuffel.

En die zomerstop in ziekenhuizen is echt niet meer van deze tijd. Te belachelijk voor woorden.

Kun je er goed met je man over praten?

8. lin1989

lin1989 Fanatiek lid

27 sep 2014
    1.215
    181
    63
    oo jeeetje goldfishie wat een vervelende uitslag zeg! kan me goed voorstellen dat je er boos en verdrietig van word! balen dat het nog even duurt. maar wel fijn dat ze je gaan helpen met iui en hormonen! maar het duurt lang allemaal voordat het steeds zover is hea? ik herken het.. *zucht*

@ leonie ik vind het soms ook moeilijk bij te houden hoor! hahaha!

9. conejita

conejita Fanatiek lid

14 jul 2013
    3.311
    248
    63
    Vrouw
    customer service
    Spanje
    #529 conejita, 11 jul 2015
    Laatst bewerkt: 11 jul 2015
    Ooh wat naar van je eitjes Goldfishie :( maar is er niet nog een klein beetje hoop dat ie nog gaat groeien? Bah wachten is het vreselijkste wat er is. Ga je nog op vakantie tussendoor voor wat afleiding? Knuffel!

haha, ja conejita is een hele tropische cocktail :D haha

Enne... Ik houd normaal gesproken ook erg van mijn wijntjes als ik niet zwanger ben. Die mis ik nu dus soms ook wel. Had ik vorige zwangerschap helemaal geen last van, maar nu heb ik gewoon meer aan mijn hoofd en vooral nu in de zomer... lekker een fles witte wijn met me man op ons terras s avonds drinken. Nu rol ik gelijk me bed in :). Trouwens ik had donderdag weer een goede echo.
    ik hoor eigenlijk niet meer bij dit clubje.. nu ik zwanger ben.:cool:

Hanna, meid, welkom, wat een pittig verhaal ook. Mooie naam heb je, mijn dochtertje heet ook Hanna van haar tweede naam.

oh meiden ik duim echt allemaal voor jullie en de aanhouder wint hoor!
    Vriendin van mij heeft haar dochtertje verloren, daarna drie curettages vanwege placenta's en nu is ze eindelijk bijna "schoon", ze mag er nu ook weer voor gaan.
    De weg naar een (levend) kindje in je armen is zo lang en wreed voor ons he.

Extra lief voor onszelf zijn dus!
    Wie nog leuk plannen voor het weekend? Roept u maar.
    Ik mag werken en de admini doen jeeeej :) maar ga wel effe duik nemen vanmiddag.
    Morgen naar de kerk, altijd gezellig en fijn en er komt een vriendin op bezoek die woont in Engeland. Ken ik van hier. We waren samen zwanger vd eerste. Nu is ze ook weer zwanger. Vind het moeilijk bestel want zij heeft haar kindje en ik niet. Weer confronterend. Maar ze is wel heel lief en begrip dus ook zin om haar te zien.
    mijn beste vriendinnen wonen allemaal niet hier dus ben al lang blij als er eentje is!

Fijn weekend en sterkte voor diegene die het kunnen gebruiken. Knuff

10. mem van m

mem van m Lid

22 jun 2015
    18
    0
    0
    NULL
    NULL
    @conejita: wij zijn gister lekker wezen varen met een stel vrienden. Het was heerlijk weer. En super gexellig aan boord. Vandaag moet ik helaas aan het werk..

@goldfishie: wat stom dat ze een zomerstop hebben. Dat wist ik niet dat ze dat deden in het ziekenhuis.

@hanna: wat een heftig verhaal zeg.

11. Belony

Belony Fanatiek lid

11 jun 2014
    1.110
    90
    48
    NULL
    NULL
    Wat vervelend, Goldfishie. Hoop dat het eitje dit weekend als een malle is gaan groeien, zodat de IUI alsnog door kan gaan. Ik hoop dat je een beetje afleiding hebt gehad dit weekend.

Conejita, was het gezellig met je vriendin?

Vandaag babyshower gehad van een vriendin, die op 3 weken na gelijk liep met mijn 2e zwangerschap. Het was gezellig en ging prima, totdat ik in de auto zat terug naar huis. Heb heel de terugweg zitten janken in de auto. Snapte er helemaal niks van, want ik voelde me gewoon echt goed toen ik er heen ging en er was. Gewoon weer even een jankmoment.

Iedereen nog een fijne zondag!

12. Hanna83

Hanna83 Actief lid

1 dec 2014
    314
    96
    28
    Goldfishy, wat een kzooi dat je eitjes niet lekker doorgroeien!
    Ik hoop voor je op een wonderbaarlijke groeispurt zodat je die stomme zomerstop kan omzeilen!
    Zoals de titel van dit topic zegt: de weg naar een kindje voelt en is zoooo lang! Maar we houden vol toch?

Conejita: hanna is ook mijn tweede naam :)
    Heb je een leuk weekend gehad met je vriendin? Fijn dat je echo goed was!

Belony: ik ken het gevoel zo goed. Ook dat de tranen zich soms zo onverwacht weer aandienen! Blijkbaar sluimert het verdriet toch onder de oppervlakte, ook als je denkt dat je wel ok bent met al die baby confrontatie.

Ik heb een vol weekend gehad, gisteren huwelijk, vandaag verjaardag. Weer een jaar er bij...Voelde eigenlijk niet als iets om te vieren dit jaar.
    Ik had me mijn leven op deze leeftijd gewoon anders voorgesteld. :(

13. mnr

mnr Niet meer actief

G: wat balen zeg! En vervelend dat ze zomerstop hebben.. Lijkt me lastig om zo lang te moeten wachten..

C: leuke visite gehad?

Belony: niet leuk.. :( heel herkenbaar dat gevoel.. Sterkte..

14. Belony

Belony Fanatiek lid

11 jun 2014
    1.110
    90
    48
    NULL
    NULL
    Gefeliciteerd, Hanna! Herkenbaar dat gevoel. Hopelijk je volgende verjaardag met een kleine in je armen.

15. Magnolia83

Magnolia83 Fanatiek lid

12 jun 2014
    2.007
    1
    36
    Gefeliciteerd Hanna!

Belony, herkenbaar. Hier idem hoor. De tranen kunnen mij ook zomaar ineens overvallen. Ik heb begin volgende maand een babyshower voor een vriendin waarmee ik precies gelijk liep de laatste keer. Ik weet nog niet hoe ik dat ga doen. Niet gaan is geen optie, daar is ze me te dierbaar voor.

16. Loenie

Loenie Actief lid

27 okt 2014
    479
    0
    16
    @Hanna, voor mij is het bijna een jaar geleden nu. Ik was in het weekend ook jarig, dubbel confronterend dus:(Ook ik had me mijn leven toch iets anders voorgesteld op deze leeftijd.
    Ik zit niet in de mmm, momenteel hebben we even een pauze ingelast tot na onze vakantie. We kijken echt enorm uit naar die vakantie en ik wil niet het risico lopen om aan de andere kant van de wereld met een bbz te zitten. Het is lastig hoor, het voelt alsof ik die maanden weg gooi, maar het is even niet anders. Ik denk dat ik me in oktober maar eens bij de huisarts ga melden.

@Goldfishie, wat balen zeg! Hopelijk gaan ze toch nog groeien. Vind die zomerstop maar raar trouwens.

@Magnolia en belony, hier ook zo'n spontane jankerd hoor. Het kan me dan ineens overvallen.

17. Goldfishie

Goldfishie Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.331
    25
    48
    Conejita: dank je wel. Ja, we gaan over anderhalve week weg. Even een weekje er tussen uit en op zoek naar de zon!

mem van m: ja, hier doen ze wel zomersluiting van twee weken. Is maar een streekziekenhuis. Waarschijnlijk draaien de academische ziekenhuizen wel gewoon door.

lin: ja, het is steeds weer wachten. Wachten op je eisprong, wacht op je nod. Hopelijk gaat het wachten heel mooi beloond worden!

Belony: je mag best je jankmoment hebben, ook al komt deze onverwacht. Waarschijnlijk zit er onbewust toch een hoop verdriet, wat er dan na zo'n babyshower eruit komt, ook al voelde je je goed. Knuffel!

Hanna: natuurlijk houden wel vol! Niet opgeven en er voor blijven gaan!

Magnolia: ik snap dat het heel moeilijk is. Maar wat je zelf zegt, ze is een goede vriendin, gewoon gaan en het beste ervan maken. Zij begrijpt vast wel hoe je je voelt.

Loenie en Hanna: toch nog gefeliciteerd met jullie verjaardagen!

Loenie: idd, het gevoel dat je rondes weggooit. Ik ken dat heel goed. Hopelijk kan je je gedachten genoeg verzetten en vol gaan voor die vakantie! Naar de ha komt daarna wel. Gaan jullie een verre/lange reis maken?

Nadat er afgelopen woensdag en vrijdag alleen maar kleine eitjes waren gevonden en de afdeling zaterdag met zomersluiting gaat, mocht ik toch vanochtend nog langskomen voor fm3. En ben er zo blij mee! Een follikel gevonden van 14 mm! Morgenmiddag heb ik nog fm4 om te kijken hoe snel deze groeit. En dan nu heel hard hopen dat ik woensdagavond pregnyl kan spuiten en vrijdag de iui heb. Blijft het bij mij ook alsnog spannend! :)

18. Loenie

Loenie Actief lid

27 okt 2014
    479
    0
    16
    @goldfishie, het wordt geen lange vakantie (9 dagen), wel een verre;) Wel ontzettend balen dat ik precies in de vakantie ongesteld moet worden als mijn cyclus niet ineens raar gaat doen. Maar ja, ook daar is even niets aan te doen.
    Hopelijk is het de laatste vakantie met z'n tweetjes (maar ja, dat dacht ik vorig jaar ook:x)

Wat spannend, je ei! Ik ga duimen dat hij goed doorgroeit!

19. Magnolia83

Magnolia83 Fanatiek lid

12 jun 2014
    2.007
    1
    36
    Visje, wat goed!!! Ik ga duimen dat dit HET ei blijkt te zijn die tot een mooie zwangerschap gaat leiden!

Loenie, ik hoop het ook meid!

20. Belony

Belony Fanatiek lid

11 jun 2014
    1.110
    90
    48
    NULL
    NULL
    Yeah, Goldfishie!!! :)
    Hopelijk is je eitje morgen flink gegroeid. Kan hard gaan, is mijn ervaring.

Deel Deze Pagina