Wie nog meer; heeeel lang wachten op kindje?

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door conejita, 26 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Magnolia83

Magnolia83 Fanatiek lid

12 jun 2014
    2.007
    1
    36
    Ego postje: ik realiseer me nu pas dat die babyshower van de vriendin waar ik tegelijk me zwanger was van de derde miskraam op de uitgerekende datum van de tweede miskraam is. Hoe cru is dat?

2. meme29

meme29 Actief lid

21 okt 2013
    132
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi meiden, mag ik mee komen kletsen?
    In mijn onderschrift staat heel beknopt hoe het ervoor staat bij ons. Ik wil best erover uitwijden hoor, maar hoor eerst graag of jullie nog een kletskous (valt wel mee hoor:D) en luisterend oor kunnen gebruiken.

3. Belony

Belony Fanatiek lid

11 jun 2014
    1.110
    90
    48
    NULL
    NULL
    @Magnolia, ontzettend cru! Een dikke knuffel voor jou.

Welkom Meme29. Je onderschrift zegt genoeg, maar voel je vrij om je hart te luchten. Daar is deze club immers voor. En tuurlijk mag je meekletsen. :)

4. meme29

meme29 Actief lid

21 okt 2013
    132
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank je belony :) ik ga eerst een stukje terug lezen bij jullie, dan weet ik een beetje wat er speelt.

5. Magnolia83

Magnolia83 Fanatiek lid

12 jun 2014
    2.007
    1
    36
    Welkom Meme!

6. Goldfishie

Goldfishie Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.331
    25
    48
    Meme: welkom! Klets gezellig mee! :)

7. meme29

meme29 Actief lid

21 okt 2013
    132
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dankjullie! Fijn om te weten dat je ergens terecht kan, heb genoeg mensen om me heen die heel lief zijn, ieder op zijn eigen manier maar niemand die in hetzelfde schuitje zit en ik toch wat terughoudend ben dan merk ik. Vandaar dat ik me toch maar eens ergens bij aansluit, hoe rot ik het ook vind voor jullie het is toch fijn te lezen dat je niet de enige bent op de wereld, zoals het soms wel kan voelen.

8. Hanna83

Hanna83 Actief lid

1 dec 2014
    314
    96
    28
    Welkom meme! Was ook mijn reden om me bij dit clubje aan te sluiten.
    Ik heb het idee dat niemand in mijn directe omgeving echt begrijpt wat ik doormaak, behalve degenen die het zelf ook (hebben) ervaren: jullie!
    Hoe lief en begrijpvol mijn vriend ook is, ook hij beleeft het niet zo intens als ik. Hij heeft dan ook geen lijf waarin de hele maand van alles gebeurt en waardoor je de cyclus van hoop, teleursteling en verdriet elke keer zo bewust doorloopt.

Magnolia: is heel cru :(
    Ook al gun je het haar vast, het doet wel pijn!

Maar onze tijd komt nog wel ladies!

9. conejita

conejita Fanatiek lid

14 jul 2013
    3.311
    248
    63
    Vrouw
    customer service
    Spanje
    goldfishie... jeeeuuj! groei, ei, groei!! hooop en duim op een succesvolle iui!

het wachten...: ik merk dat het wachten gewoon doorgaat als je zwanger bent :(. ik ben de eerste 12 weken echt aan het uitzitten.
    het is natuurlijk wel anders hoor, ben erg blij dat ik weer zwanger ben maar bij mijn vriendin die maakt al plannen voor als de baby er is. dat kán ik gewoon niet. mijn man en ik maken "plannen" voor de 12 weken grens. (dan wil hij iets kopen voor de baby, heeft ie nog nooit gedaan. zo lief!). verder durven we niet te kijken.
    maar het is natuurlijk wel echt fijner om wél zwanger te zijn dan niet.

met vriendin was leuk maar ook moeilijk gesprek gehad waarbij ik moest huilen omdat ik er gek van wordt om alsmaar "opgevrolijkt" te worden. ze zei ik geef om je en ik wil je gelukkig zien. ik zei nou sorry maar mijn leven is deels gevuld met pijn. dát is mijn realiteit. get used to it. ik hoef toch zeker niet voor ánderen de schijn op te houden om dat ánderen het te pijnlijk vinden om over de dood van mijn kind na te denken :x. echt helemaal klaar mee.
    ze schrok wel maar later viel het kwartje wel denk ik.
    we zullen zien...
    (sorry ego bericht)

ik lees en leef mee verder hoor! en duim voor jullie allemaal

10. Magnolia83

Magnolia83 Fanatiek lid

12 jun 2014
    2.007
    1
    36
    Oh nijntje, het is zo herkenbaar! Ik heb ook zo'n vriendin. Super lief, maar geen kinderwens, nooit gehad. Ze zegt allemaal oer nuchtere dingen tegen me over loslaten en onze tijd komt nog wel en we hebben al een gezonde dochter. Dat is allemaal ook zo, maar de pijn zit zo diep dat die soms alles overheersend is. En Nijntje, die van mij waren 'maar' met 5 en 8 weken. Ik kan met de pijn gewoon niet voorstellen van een doodgeboren kindje. Volgens mij druk ik me helemaal verkeerd uit, maar ik kan me voorstellen dat je misschien deels ook niet opgevrolijkt wil worden omdat dit als verraad naar Noa voelt. (Al is je hart meer dan groot genoeg om van beide te houden) en daarbij ook gewoon niet opgevrolijkt kan worden. Dat is iets wat slijt met tijd en niet geforceerd kan worden.

Snapte je vriendin het wel? Knuffel meid.

11. Elsssm

Elsssm Lid

21 mrt 2015
    20
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nu snap ik er helemaal niets meer van...
    ovulatietest gaf aan dat 29 juni mijn eisprong was. Dit wil zeggen dat mijn eerste nod 12 juli is. vandaag zijn we 14 juli, nog altijd niet ongesteld, maar een zwangerschapstest gisteravond was negatief. dus niet zwanger, maar ook niet ongesteld... hoe kan dat???
    #veryconfused

12. Elsssm

Elsssm Lid

21 mrt 2015
    20
    0
    0
    NULL
    NULL
    Daarom is deze groep net zo fijn dames, je praat met lotgenoten die (grotendeels) in hetzelfde schuitje zitten... vrienden hier snappen het vaak ook niet, en reacties zoals: je bent nog jong, er niet teveel aan denken (yeah right, alsof dat een optie is), jou tijd komt nog wel,... of zo snel mogelijk van onderwerp veranderen... (oh, heb je een miskraam gehad, wat erg, oja, ik ga zaterdag op date, en ik ben helemaal in de zevende hemel... again, i don't give a fuck) gewoon onwetendheid. Ze kunnen het zich niet voorstellen wat het in ons teweeg brengt. ze zullen het pas snappen als ze ooit hetzelfde meemaken (hoewel ik dit niemand gun!)

13. Belony

Belony Fanatiek lid

11 jun 2014
    1.110
    90
    48
    NULL
    NULL
    Hanna en Meme, ik heb jullie aan de lijst toegevoegd. Is dat ok? Zo ja, is de info correct dan wel zouden jullie deze willen aanvullen?

Elsssm jij staat ook op de lijst, maar ik heb geen info staan. Zou jij deze ook willen aanvullen? Ik wil het ook wel doen.

♥ Onze Lijst ♥

♥ Mickey83 - 31 jaar - ronde 29 - volgens gyn alles goed (2x MA)

♥ Belony - 37 jaar - PCOS - bezig sinds december 2013 - 3 miskramen - pauze vanwege miskraamonderzoeken

♥ Mem van m - 32 jaar - dochter van bijna 3 - ronde 18 - volgens zkh alles goed

♥ Truus81 - 34 jaar - bbz april 2014 - laproscopie ivm infectie; schade alleen lever middenrif - 1 eileider - ronde 14 - overweegt iui starten

♥ Goldfishie - 33 jaar - ronde 28 voor 1e kindje - in iui traject met pregnyl, zonder extra hormonen

♥ Mnr - 32 jaar - dochter van 3 - sinds 2012 bezig sinds april 2013 in de mmm - 2x mk 1x zs op verkeerde plek - bezig met iui 6

♥ Conejita - 36 jaar - bezig sinds januari 2013: 3 mk's - stilgeboren dochtertje - zwanger van tweede kindje - met aspirine, heparine, utro

♥ Lin1989 - 26 jaar - 19 rondes - momenteel druk met onderzoeken in het zh

♥ Magnolia83 - 31 jaar - dochtertje van 3,5 jaar - bezig sinds april 2014 - 3 miskramen - wacht op uitslagen miskraamonderzoeken

♥ Loenie - 28 jaar - bezig sinds mei 2014 - september 2014 1 eileider verwijderd ivm bbz

♥ Elsssm -

♥ Hanna83 - 32 jaar - bezig sinds maart 2014 (?) - bbz rechts gehad, die vanzelf in regressie is gegaan zonder dat de eileider is gebarsten - laparoscopie mei 2015, waaruit bleek dat de linker eileider niet doorgankelijk was

♥ Meme29 -
    ? jaar - gestopt met de pil 17 sept 2013 - 2 miskramen - MMM geen afwijkingen gevonden

14. Belony

Belony Fanatiek lid

11 jun 2014
    1.110
    90
    48
    NULL
    NULL
    @Conejita, helaas eindigt het wachten niet als je zwanger bent. Het zwanger worden en zijn is een heel wachtproces. Je hoeft zeker niet de schijn op te houden voor anderen. Het is jouw pijn en jouw verdriet. Hopelijk heeft je vriendin wat meer begrip nu.

@Elsssm, ik heb geen idee. Ik was/ben sowieso niet zo goed met ovulatietesten, dus ik kan je geen raad geven. Misschien toch vergist in datum?

15. Goldfishie

Goldfishie Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.331
    25
    48
    Belony: bij mij mag er ook bij dat we al bezig zijn sinds feb 2013.

Ik zit ook op zp om te kunnen praten met lotgenoten. In mijn omgeving begrijpen ze echt niet wat de mmm is en hoe dat voelt. Ik kan dan ook mijn verhaal niet echt kwijt. De meeste vrienden van ons hebben 1, 2 of 3 kinderen of zijn zwanger. Zij kennen ook het gevoel van wachten niet. Of een bericht van 'we nemen er nog eentje'. Dus ik sluit me volledig aan bij wat jullie zeggen. Hier voelt het fijn om ervaringen uit te wisselen en om emoties te uiten. Jullie weten precies hoe het voelt.

16. meme29

meme29 Actief lid

21 okt 2013
    132
    0
    0
    NULL
    NULL
    Belony: ik ben 30 jaar, verder klopt het.

elsssm: hier hetzelfde al heb ik deze ronde geen ovulatietest gebruikt omdat mijn cyclus erg regelmatig is (of was) ik had mijn ei rond de 28e en had dit weekend ongesteld moeten worden, maar niet ongesteld en test negatief.... nog nooit gehad dit. Had je al eens eerder een ovutest gebruikt?

We nemen er nog eentje..... aaarrggg dat vind ik wel zo'n pieeeep opmerking! Je hebt t niet over een glaasje wijn of zo. Alsof je iets te kiezen hebt, ja als je het wilt voorkomen dan is er genoeg te koop maar als je graag zwanger wilt worden is het het grootste wonder dat er bestaat als het lukt en goed gaat.
    Over wijn gesproken, in het begin toen we net van start gingen dronk ik helemaal niet meer, na de tweede miskraam dronk ik alleen wel eens voor mijn eisprong, maar afgelopen maand heb ik ook wel een wijntje gedronken na de eisprong. Niet dat ik nu zo'n zuipschuit ben hoor haha, maar met die warme dagen lekker buiten zitten met een drankje was toch erg fijn. Hoe doen jullie dat?

conejita: wat een mega spannende tijd is dit voor jullie zeg, ik snap dat het erg moeilijk is om vooruit te denken. Ik duim voor jullie!

17. Hanna83

Hanna83 Actief lid

1 dec 2014
    314
    96
    28
    Conejita: goed dat je duidelijk zegt wat je nodig hebt van je vriendin. Zij moet er voor jou zijn, ook als je geen behoefte hebt om steeds maar opgevrolijkt te worden. Sommige dingen draag je nu eenmaal met je mee. En voor je beste vrienden en familie zou je niet het gevoel moeten hebben dat je de schijn moet ophouden toch?
    Ook ik kan me jou pijn alleen maar proberen in te denken, maar ik moet zeggen dat ik vind dat magnolia het heel mooi verwoordde.

Oh, en ook ik word echt gek van de mensen die zeggen dat ik het een beetje los moet laten, en het geen obsessie moet laten worden.
    Nou, het is toevallig het belangrijkste in mijn leven nu dus het gaat even niet anders dan dat de focus daar ligt!

Belony: de lijst klopt bijna, wij zijn alleen ook bezig sinds januari 2014.

Meme: ik was het eerste jaar ook heel braaf niet aan het drinken na de eisprong. Nu, ruim 1,5 jaar en veel ellende verder drink ik weer lekker mijn wijntjes. Door bewust niet te drinken en daarmee soms de lol op feestjes te missen (ik weet het, daar zou je drank niet voor nodig moeten hebben maar is toch een beetje zo) was de teleurstelling soms nog groter als ik weer ongesteld werd. Had ik mezelf dat ook nog, voor niks, onthouden.
    Dus nu drink ik gewoon, na de ovulatie met enige mate. Voor je eventuele innesteling is er toch nog geen bloedcontact met de frummel hou ik mezelf maar voor!
    En een kleine beneveling kan ik in deze tijd soms wel gebruiken...

18. mem van m

mem van m Lid

22 jun 2015
    18
    0
    0
    NULL
    NULL
    @goldfishie: begrijp precies wat je bedoelt. Mijn schoonzusje maakte tot 3x toe zo'n opmerking. Terwijl ze weet hoe het er hier voor staat. Ben er helemaal klaar mee.
    En ook met de drankjes was ik eerst heel braaf. Niet drinken, want je weet maar nooit. Maar dat doe ik ook niwt meer hoor. Ik drink niet vaak en ook niet veel, maar heb nu wel zoiets van stel dat het nooit meer iets zou worden, dan heb ik me dit ook al die tijd onthouden.

Heel langzaam aan begin ik de moed te verliezen...tenminste. Zolang ik niet ongesteld ben, heb ik zoiets van laat ook maar, vergeet wat een ander zegt, en we zien wel. Als het dan daadwerkelijk zover is dat ik dan toch ongesteld wordt, dan ben ik boos en komen de waterlanders.

19. mem van m

mem van m Lid

22 jun 2015
    18
    0
    0
    NULL
    NULL
    En waar ik me ook heeeeel erg aan kan ergeren zijn mensen die op gaan letten wst je drinkt. Oh ze drinkt fris? Ben je zwanger? Grrrr....
    Ik heb tig mensen om me heen die van dit soort reacties op je loslaten. Soms zou ik willen verhuizen naar een hutje op de hei. Toen ik dat tegen een collega zei, zei ze ja nou je moet het ook niet aan je voorbij laten gaan. Waarop ik dacht: als ik alle opmerkingen en dikke buiken eens aan me voorbij zou kunnen laten gaan. Zou soms heel fijn zijn. Behalve van degenen waarvan je weet wat het verhaal is. In mijn omgeving zijn veel mensen die in de mmm zitten. En die zijn dan nu toch zwanger. Van hen ken ik het verhaal. Daardoor weet ik ook hoe zij reageren op mijn verhaal.

Sorry meiden. Ik moest even de frustraties kwijt...

20. truus81

truus81 Bekend lid

22 sep 2014
    778
    0
    0
    Ola lieverds,

Conejita: herkenbaar... Mensen vinden het soms echt lastig om om te gaan met een ander zijn/haar verdriet. En iemand willen opvrolijken is lief, maar soms voel je je daardoor extra alleen. Alsof alleen jij snapt dat dit echt niet weggaat met een weekendje iets leuks doen :(
    Tuurlijk is het zwanger fijner, maar echt geen halleluja's momenteel en dat mag!! Je kunt niet anders. Je man klinkt als n lieverd.
    Hanna en loenie alsnog van harte. Had jullie ook liever met iets anders gefeliciteerd maar toch... En loenie ik heb ook getwijfeld ivm vakantie en bbz etc. Ik heb besloten er gewoon voor te gaan. De kans leek mij nogal klein dus heb er maar vrij nuchter naar gekeken.
    Lieve lin: wat een tegenvallende uitslagen, maar "blij" om te horen dat jullie hulp krijgen. En ik hoop de allerbeste.
    Goldfishie: ik hoop dat je een fantastisch ei uit broedt zodat je vrijdag toch voor iui kan. Spannend hoor.
    Belony ik snap je tranen die ineens komen. Zoals je wel hebt kunnen lezen snotter ik ook met regelmaat wat af.
    Hier weer ovulatie en verplichte seks drama. Ik wil niet eens meer advies want we hebben alles al geprobeerd. Maar schijnbaar kunnen we 24 dgn per maand heerlijke seks hebben met knal orgasme, behalve als het moet. Begint aardig op te breken. Voor allebei. Vanavond maar weer "proberen". Ik hoef niet meer naar yoga of de sportschool en doe een moord voor een snel passioneel en functioneel vluggertje zeg maar ;)
    De rest van harte welkOm.
    Nog meer mensen met hier en daar "weigerende" mannen. Zo ja hoor ik het graag en zo nee ben blij want het scheelt een "probleem". Dan had ik maar een ongevoelige mannenman moeten kiezen denk ik :)

Deel Deze Pagina