fijne vakantie Truus! hoop op lekker veel afleiding & ontspanning en je hoort vaker dat meiden zwanger terug komen van vakantie lekker veel "samen zijn" inderdaad fijn clubje dit ! xxxx
Haha ja who knows... Ik hoop het maar het feit dat ik het hoop daar laat ik het al niet mee los natuurlijk Maar sowieso een heerlijk vooruitzicht! Jij weer voor een tijdje naar Nederland? Sowieso fijn denk ik om weer even bij familie en vrienden te zijn denk ik❤️ Uiteraard hoop ik voor jou met goed nieuws en een mooie test en anders hoop ik dat je sowieso kunt genieten
ja haha maar ja, écht loslaten kunnen we het tóch niet maar ontspanninng en afleiding is altijd goed! ik ga maar 5 dagen naar nederland want mijn man kan niet mee. we hebben eigen bedrijfjes en ik vind het niet leuk om langer te gaan en alles op zijn bordje te laten langer dan 5 dgn. maar ik ga elke paar mnd dus 5 dgn is prima. nou ik heb gemengde gevoelens. nu weer even echt zin in maar als ik straks ongi word, zal ik toch weer het gemis extra voelen, de leegte. ik ga ook om 25 jaar vriendschap te vieren met mijn twee beste vriendinnen en zus. we gaan nachtje hotel, erg leuk. één vd meiden woont in Honk Kong en heb ik lang niet gezien. zij heeft Noa* ook nooit gezien, dus er zullen ook wel veel emoties loskomen. ook waren we tegelijk zwanger en zij heet "natuurlijk" wel een levend kindje... dus ook erg confronterend. maar ook dat begrijpen mijn vriendinnen natuurlijk dus het zal samen huilen samen lachen worden. lekker dat jij zo lang gaat!!
Jeetje idd gemengde gevoelens... Maar zo te horen heb je wel hele fijne en lieve vriendinnen die alle ruimte hebben hopelijk voor de dubbelheid. Ik vond het ook raar om bij mezelf voor het eerst echt jaloezie te voelen naar een goede vriendin die Zo makkelijk zwanger wordt, blijft en bevalt... Of jaloezie... Misschien meer benijden. Hopelijk wordt het vooral gewoon fijn en leuk! En anders mopper je hier maar even
Logan.. heb jij ook al een kindje? Ik zie dat je je eerste miskraam ook in 2010 hebt gehad. Jullie denken dus inderdaad net zo over die NOD lijsten . Daarom begin ik daar dus maar niet aan. Truus... heerlijk ff op vakantie!! Ik hoop dat je er echt even tot rust kan komen!! Waar ga je naartoe? En volgens mij best lang? conejita... jouw staat ook wel weer een heftige confrontatie te wachten met het kindje van je vriendin!! Heel veel sterkte hiermee... lijkt me namelijk niet gemakkelijk. En ik sluit me aan bij truus hoor... je mag hier je frustraties spuien . Wel fijn dat je elke maand ff naar Nederland vliegt. Is jouw man Spaans? Ik zit nu eind van m'n cyclus... denk binnen een paar dagen ongesteld te worden. Testen daar doe ik (over het algemeen) niet aan... pas als ik bijna zeker weet dat m'n menstruatie uitblijft. Die witte testen vind ik zo deprimerend, dan maar liever gelijk rood als antwoord. Maar daar is iedereen natuurlijk weel verschillend in.
Hoi Mickey Een maand naar Indonesie!! We hebben daar nog een duikschool en gaan "even" checken of alles nog goed gaat. Er zijn ergere dingen en pff wat wacht jij ook al lang. Ik hoop van harte dat jullie wachten snel beloond wordt❤️
Conejita, nee geen alternatieve dingen geprobeerd nog. Weet ook niet goed wat. Wat confronterend met je vriendin straks. Wat zal dat even moeilijk zijn. Truus, geniet van Indonesië! Hebben jullie ook even tijd voor jezelf? Vast wel toch? Mickey nee helaas niet. Die had ik er trouwens wel bij gezet dan . Eerste miskraam was in 2010 tussen de pil door, gelijk erna geen pil meer aangeraakt. Juni 2012 voor het echie begonnen... na een ruim jaar zwanger van de bbz, en na een maand of 8 de vorige miskraam en dat is nu weer een jaar geleden.
Truus: dat doe je goed!! beetje jaloers hoezo coolll zeg een duikschool! kom ik met mijn snoepwinkels haha genieeeeeet maar lekker meid je verdient het! ik ga niet elke maand naar Ned hoor. 3/ 4 keer per jaar. en mijn ouders of zus komen ook nog meestal een keer op bezoek (of andere vriendinnen). nou mijn man is Ecuadoriaans! maar hij heeft de Spaanse nationaliteit en woont hier al 14 jaar en zijn ouders en meer familie ook. micky, ja zal wel heftig worden maar zij zijn wel de lieeeeefste vriendinnen en de béste in troosten en meehuilen. dus dat komt wle goed. maar ik vind ik die gemengde gevoelens wel zwaar hoor. rollercoaster. maar ja, het is niet anders. testen: nou ik doe het zo "snel" omdat ik moet beginnen met medicatie zodra ik zwanger ben dus ik laat het niet graag "op z´n beloop". omdat ik morgen vlieg moet ik weten of ik tampons inpak of heparinespuitjes... ik haát wiite testen ook ja :x maar zal er wrsch morgenochtend weer een zien. grrrwat een peep-moment
Hoi meiden, graag sluit ik me bij jullie aan. Wat hebben jullie (helaas) al veel meegemaakt Hier helaas ook nog steeds met lege handen, ben 36 en wil al vanaf mijn tienerjaren moeder worden van een heel groot gezin (ik zei altijd minimaal 6 kids!). Dat ga ik niet meer halen. Ik zal blij zijn als 1 me al gegund is, heel heel heel misschien 2, maar daar durf ik nog verre van te hopen op dit moment. Het is een enorm emotioneel proces maar ja, alles voor het doel Ik moest best lachen om jullie NOD-lijst-verhalen. Zo herkenbaar. Vorige keer mee gedaan met zo'n lijst. Ik werd echt gék ervan. De een na de ander bleek zwanger en ik als een gek testen... niks natuurlijk en jaloers dat ik was! Pff, nee, ik hou me daar nu ver van
unicorn, welkom meid. ook al veel meegemaakt. balen dat de laatste IVF mislukt is adoptie gaat nog wel door? ik ook 36 en ik wilde altijd 4 kids! nu "al" blij als ik nog één levende mag krijgen.. hópelijk twee maar of dat lukt... ik denk ook aan pleegzorg, adoptie duurt me te lang maar weet niet of ze echt pleegzorg doen hier in Spanje. doen ze wel, maar binnen de familie volgens mij. anyway, kom er "gezellig" bij! ja die nod lijsten pfff het is wel leuk, maar alleen als je uiteindelijk zwanger bent! ps wat betekent IVF in Ned "nvt" 3 ziekenhuizen? niet gelukt?
Nieuwe naam: anti-nod-lijst 2015/2016... We leggen ons maar geen druk op door er een maand aan te koppelen anders liggen we er na een maand al uit haha En wij gaan 4 weken iedere dag heftig vrijen haha en een beetje werken Op de rest reageer ik later welkom nieuwkomers
hahaha goeie! een anti-nod-lijst van een jaartje of twee zet m op daar in het verre zuiden! je weet wel wat ik bedoel
Hallo dames, Mijn vriend en ik zijn nog niet heeeeeeeeeel lang bezig, sinds december 2013 "pas", maar we zijn helaas twee miskramen verder en staan nog steeds met lege handen. Inmiddels ben ik 37 en zakt de moed mij zo nu en dan in de schoenen. Ik heb best heftige verhalen van jullie hier gelezen. Poeh sommigen van jullie hebben wat te verduren gekregen. Moest lachen om dat NOD lijst verhaal Heb mij er nooit voor aangemeld. Dacht: daar ga ik niet aan beginnen. Volgens mij wil je dan inderdaad alleen maar testen. En testen is iets wat ik juist niet vóór NOD wil doen. Ben daar van genezen na maandenlang keer op keer teleurgesteld te worden na een negatieve test.
Hoi Belony, welkom. Het ontmoedigt enorm, miskramen. 11 weken is ook al best ver! en 9 ook. Mijn miskramenwaren met 6 en met 8 weken. Ook vanwege de leeftijd denk je soms.. wat als..? Toch? Maar er zijn zat vrouwen die laat kinderen krijgen. dus we hebben nog tijd hoor. Ik heb op zich goede hoop. er zijn geen contra indicaties en Noa* was er bijna. ..! en ze was gezond dus... maar ja ik sta wel nog met lege handen. soms denk ik laat ook maar. Maar dat is meestal maar even
Hoi Conejita, Dank je wel. Ik kreeg kippenvel bij het lezen van jouw banner. De twee miskramen hebben bij mij er echt ingehakt en inderdaad het ontmoedigt, maar een stilgeboren kindje ....... wauw weet even niet wat ik moet zeggen. Hoe gaat het (nu)met je? Hoe ga je met het verdriet om? Ja inderdaad, de leeftijd spookt ook door mijn gedachten. Wat als inderdaad? Af en toe bekruipt mij ook het "laat maar gevoel", dus ik begrijp jou heel goed. Ik heb bovendien ook nog de medische molen nodig om überhaupt zwanger te raken. Af en toe ben ik de ziekenhuizen en de hormonen gewoon zat. Maar inderdaad ook voor korte duur, want de wens om een lief beebje in mijn armen te mogen sluiten is heel groot, dus ik heb het er voor over. Ik zie dat jij morgen je NOD hebt. Ik overmorgen. Volgens mij had ik eerder vandaag gelezen dat je al getest had. Klopt dat? Voel je al iets?
Truus... Lekker naar de zon!! Heerlijk!! Ik hoop dat je er ook echt van kan genieten (in meerdere opzichten)!!!! Doen jullie in NL ook niets met duiken of in andere landen?? Klinkt leuk!! Logan... wat vreemd dat je eerst door de pil heen zwanger wordt en je er nu lang over doet. Soms zijn dingen niet te begrijpen hè. Gekke vraag... maar raak jij ook alleen maar in bepaalde maanden zwanger? Ik namelijk wel... alleen in november en december (helaas duurt dat alleen nog heel lang). Conejita... waarom moet jij medicijnen als je zwanger bent? unicornbaby... welkom!! Wat ben jij al lang bezig zeg!! Belony... ook welkom hoor!!!
Volgens mij ga ik alweer een maandje verder op de NOD lijst... dus zo'n anti-NOD lijst lijkt me een prima idee !!
meiden even kort ik moet nog koffer inpakken en werken ben ongesteld geworden. voelde het gisteravond al. zeurderig gevoel in onderbuik en rug. testje gedaan omowit. vanmorgen bloed. precies op de verwachtte dag. dat dan weer wel. ja Belony het verdriet is enorm. hoe het gaat? overleven eerlijk gezegd. werk bied me houvast en mijn man. lieve mensen om me heen. lotgenootjes op het vlindertopic hier en op fb. dag voor dag. maar tis enorm zwaar en je wil het zó niet! maar het is wel zo en je kunt er niks aan doen soms voel ik me supertrots en "blij" met mijn meisje. ze is wel mijn dochter!! en ik denk aan dat ik haar eens terug zal zien. maar hoe langer ik niet zwanger ben, hoe moeilijker het wordt. ach, da´s ook niet zo, het wás ook verschrikkelijk moeilijk. maar ik had gedacht nu weer zwanger te zijn. was ik ook, maar werd een ma. toen een pauze gehad en wat onderzoeken. alles was goed. nu dus er weer voor gaan. medi´s: ik ga heparine slikken, bloedverdunner. ik slik nu al aspirine. dat kan helpen bij meerdere miskramen (aspirine alleen ook al geloof ik) en mijn placenta bij Noa* was klein en heparine helpt de doorbloeding (hoewel er niks mis was met de doorbloeding). het kán helpen en ze weten verder niet wat ze moeten doen. ook krijg ik missch progesteron. maar omdat ik er zelf op sta. ships, toch lang verhaal. moet nu echt gaan spreek jullie later! liefs C
Belony snap dat dat niet voelt als "pas" hoor! Werkelijk iedere maand voelt er als 1 te lang. Ook ik ben 34 en voel al tijdsdruk. Volgens mij zijn we allemaal "wat ouder omg..." Hier in Nederland doen wij niks met duiken ik werk als therapeut en vriend zit id techniek. Hij heeft 15 jaar in Azië gewoond vandaar de duikschool. Voor mij is hij naar nl terug gekomen maar daarom "moeten" we regelmatig die kant op. Alles loopt daar door maar af wn toe checken is wel belangrijk. Hopelijk hebben we die periode leuke gasten en geen vervelende Russen bleh. Een snoepwinkel klinkt heerlijk. Op vele manieren. Naar dat zojuist nu je menstruatie weer is gekomen maar hier ook al een opluchting als het idd iig op tijd en normaal is. Alsof je dan iig wat hebt.
@Mickey, dank je. @Conejita, jammer dat je ongesteld bent geworden. Kan me voorstellen dat het verdriet enorm is. Gelukkig heb je veel steun om je heen en biedt ook je werk je houvast. Ik hoop voor je dat je snel weer zwanger bent en dat alles goed gaat. @Truus: inderdaad iedere maand is er 1 te lang als je zo graag wilt. Ik heb de tijdsdruk nooit eerder ervaren, maar nu wij bijna 1,5 jaar bezig zijn, het 2 keer is misgegaan en wij dus nog steeds met lege handen staan, denk ik toch: heb ik misschien te lang gewacht? Maar wat Conejita al zei: er zijn zat vrouwen die laat kinderen krijgen, dus ik heb goede hoop dat onze dag ook komt. Goed paasweekend iedereen!