Wij hebben inmiddels een kaartje uitgekozen maar ik ben nu aan het nadenken over de tekst. Hebben jullie nog leuke teksten (soort versje ofzo ter inleiding etc.) en wat voor een gegevens zetten jullie er allemaal op?
Ik heb voor het geboortekaartje gewoon flink gegoogled (zowel internet als afbeeldingen) op geboortegedichtjes. Dat is zo persoonlijk en iedereen vind iets anders leuk dat je het beste een middagje de leukste kan kopieëren naar een word bestand en dan daar weer de leukste van uit kan kiezen. Wij hebben een spreuk met daaronder de gegevens van de baby, daaronder onze adresgegevens en telefoonnummers en aan de linkerkant staat in kleinere lettertjes in een rijmpje dat we kraamvisite graag in de kraamperiode ontvangen en we willen dat er even gebeld wordt.
Wij hebben een aantal mappen met voorbeelden van kaartjes en teksten geleend bij een printer...!!! Zo hebben wij een keuze uit een aantal tekstjes kunnen maken, misschien niet erg orgineel maar wij zijn heel erg blij met het resultaat Wij hebben links in het kaartje de namen van Peetoom en Peettante en daaronder een tekstje met rusttijden e.d. Rechts hebben wij bovenaan een gedichtje, daaronder de naam de kleine... vervolgens geb. datum, lengte enz. enz. enz. en daaronder weer onze namen met adres en tel. nummer...!!! Wij hebben het heel simpel en rustig gehouden...!!! Liefs Nelleke
ik vind dit een hele mooie: een stille wens werd een diep verlangen, naar jou een klein mens, je hebt hoop door geluk vervangen..
Hier hetzefde gedaan, samen met mijn vriend als hij donderdag thuiskomt zullen we het uiteindelijke gedichtje uitkiezen. Mijn kaartje: voorkant een illustratie binnenkant links het gedichtje en rechts: Hier is ze/hij dan! Onze dochter/zoon: naam datum gewicht + lengte onze namen plus adres en telnr daaronder het rijmpje: wil je ons wonder zien, bel dan even anders slaapt hij/zij misschien. Wij rusten van 12.00-15.00 uur en na 20.30 uur. Ik heb het hele kaartje zelf ontworpen en print het ook zelf
Wij hadden beide keren het zelfde zegmaar ! Voorkant een plaatje. Linker binnenkant gedicht(jes). Rechter binnenkant -> - Een aankondigingszinnetje zegmaar. - De naam/namen in hoofdletters. - Namen voluit in kleinere leteers eronder. - Gewicht. - Lengte. - Tijdstip. - Datum. - En dan onze namen (papa, mama)(broertje/zusje) Achterkant alleen het doorlopende patroon van het kaartje en bij M&R ook nog een klein plaatje met de namen en datum. Voor de kaartjes zie mijn album !
www.babyboefjes.nl Hier staan leuke versjes en verhaaltjes op die niet zo zweverig zijn, wij hadden deze: vanaf nu, ja het is echt heeft mama mij de huur opgezegd. Vanaf nu is het uit met de pret en slaap ik in mijn eigen bed.
Wij hebben een fries tekstje erop, daar de naam ( voluit) onder, Dan de roepnaam met "is geboren op..... " dan onze namen Op de rechter kant t vriendelijk verzoek ff te bellen wie langs wil komen..
wij hebben een grappig gedichtje gevonden in een boek: mama kon niet slapen, papa was ook niet moe. Pas na een paar uurtjes vielen hun oogjes toe. 9 maanden later ben ik gekomen, als antwoord op hun diepste dromen. weet nog niet of we dit gebruiken, maar vond het wel grappig. verder weten we nog niks over de teksten en het kaartje zelf...
die had ik ook op mn geboortje kaartje gezet alleen stond er bij op 18 juni 2008 , ja het is echt. vond het een grappige tekst..
Wij hebben bij de eerste al gedichtje gebruikt: In mama's buik was het feest Maar na 9 maanden is het mooi geweest!
Hoi, Bij de oudste hadden we deze: We hadden al hempjes we hadden al sokjes Er lagen al luiertjes klaar op een rij we hadden al flesjes we hadden al speeltje en nu hebben we ook nog een kindje erbij. ( zoiets dan ik weet hem niet precies uit mijn hoofd) En bij de jongste deze: hoera iedereen mag het horen mijn zusje is geboren we hebben haar in haar wiegje gelegd kusjes gegeven en hallo gezegd We telde haar teentjes het zijn er wel tien, kom maar snel kijken dan kunnen jullie haar zien
wij hadden: verre landen zijn bijzonder maar het allergrootste wonder is nu heel dichtbij want dat wonder dat ben jij omdat onze zoon al in de buik zat toen we een verre reis gemaakt hebben