na feest met dreumes. Hoe doen jullie dat?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Veraenroy, Mar 28, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Veraenroy

Veraenroy Fanatiek lid

Apr 2, 2006
    3,019
    0
    0
    Morgen hebben we feest. Het begint om 8 uur. Nu ben ik aan't twijfelen om Jelina mee te nemen. Het grootste deel van de familie heeft haar nog nooit gezien, en staan echt te springen om haar te ontmoeten, en ik wil haar ook graag meenemen. Maar van de andere kant heeft ze nu een ritme met slapen en wil ik dat graag zo houden.

Zijn jullie al eens 's avonds na een feest geweest met een 15 maanden oude dreumes en hoe is dat gegaan? En boven alles wat zouden jullie doen, meenemen of thuis laten.

2. jantina

jantina Fanatiek lid

Aug 13, 2006
    1,551
    0
    0
    Britt is bijna een jaar, maar savonds vind ik dat ze in bed horen...feest of niet.Mischien wel van de oude stempel maar ik voel er niks voor dus ik zou haar thuis laten.

3. Jo79

Jo79 VIP lid

May 6, 2007
    25,068
    3,862
    113
    Jammer dat het om 8 uur begint. Die van mij is wat jonger, maar ik denk dat ik niet zou gaan. Vooral als ze rond die tijd normaal op bed ligt en ze allemaal van die overenthousiaste types boven zich heeft hangen die haar nog nooit hebben gezien. Denk dat ze de rest van de avond en de dag erna helemaal van slag zou zijn. Ze heeft die rust en regelmaat nodig.
    Maar goed, dat verschilt natuurlijk per kind.

4. leonietje24

leonietje24 Fanatiek lid

Jul 25, 2006
    2,529
    0
    0
    Ik zou ook niet gaan. Vind dat kids s avonds in bed moeten liggen, vooral van deze leeftijd. Maar het is inderdaad wel mjammer voor de fam...

5. sim

sim Niet meer actief

ik zou ook niet gaan, overdag een slaapje overslaan maak ik me niet zo druk om, maar savonds dat is toch meestal een paar dagen tol betalen...

6. Manuela79

Manuela79 VIP lid

Aug 7, 2006
    10,145
    0
    0
    Hilversum
    Ik ben het hiermee eens... ik zou Louise ook om die tijd gewoon lekker in haar bedje willen hebben. Tuurlijk is het leuk als de familie haar kan zien, maar vervolgens zit jij (misschien) met de gebakken peren.

7. guppie81

guppie81 VIP lid

Sep 13, 2006
    12,334
    1
    0
    Is het geen mogelijkheid dat ze daar een slaapje kan doen? Veel vrienden van mij nemen hun kleintje wel mee en leggen hem of haar na een uurtje in een campingbedje in een aparte ruimte.

8. Veraenroy

Veraenroy Fanatiek lid

Apr 2, 2006
    3,019
    0
    0
    nee, die mogelijk is er helaas niet. Het is in een grote tent met warmtekanonnen.
    Maar ik denk dat ik het zo doe. De oppas kan zowiezo pas om 9 uur oppassen. Dan neem ik haar gewoon mee, en dan laat ik de oppas om 9 uur haar ophalen. Het is 10min van huis af, dan ligt ze uiterlijk om half 10 in bed. En dan laat ik haar nog een extra dutje doen 's middags.

Dat is toch redelijk he

9. tweeling

tweeling Fanatiek lid

Sep 9, 2006
    3,579
    0
    0
    mama van 2 meiden!
    als je geen andere optie hebt om ze meteen in bed te leggen zoals het ritme aangeeft, zou ik het ook zo doen als je nu zegt...

succes...en veel plezier met je kleine te showen :D

10. Mowtom

Mowtom Fanatiek lid

Aug 22, 2006
    3,530
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster kdv
    Omg eindhoven
    Tja morgen word oma 70 jaar en viert ze haar verjaardag, dan gaat Jesper echt wel mee. Hij gaat gewoon na half 9, na zijn laatste voeding het campingbedje in en slapen maar. Tot wij naar huis gaan. Dan de auto in en thuis weer eruit en hop in zijn eigen bedje. Dat gaat tot nu toe erg goed. Als het zomaar een feestje is zou ik hem wel thuis laten denk ik of bij iemand brengen. Of eerder gaan en op tijd naar huis weer.

11. missmariska01

missmariska01 Fanatiek lid

ik zou niet gaan.

12. Pendrag

Pendrag VIP lid

Jul 26, 2006
    6,458
    1
    0
    Ik zou het zelf niet doen. En als de familie je kindje zo graag wil zien, komen ze maar langs. Maar zo denk ik er over.

Ik wens jullie in ieder geval heel veel plezier!

13. Moesje78

Moesje78 Fanatiek lid

Apr 26, 2006
    2,177
    1
    0
    nee, ik zou ook echt niet gaan met haar. Hoef ik niet eens over na te denken. Inderdaad 's avonds horen dreumessen in bed...

14. anniek

anniek VIP lid

Feb 5, 2006
    8,512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    tjonge wat ben ik toch een slechte mama! :oops:

Vrijdag nog een bruiloft gehad en kyana is lekker meegeweest en heb haar rond 9.15uur naar mijn moeder gebracht!
    moet wel bekennen dat Kyana nog 2 keer per dag slaapt...

Maar goed kyana is dat gewend... zal maar verder niet over ons leven en naar bed gaan uitwijden want dan wordt ik dadelijk verbannen :(

15. Ranjeewha18

Ranjeewha18 Niet meer actief

Lieve anniek...
    Je bent geen slechte moeder, omdat jij een keertje naar een bruiloft gaat en Kyana niet op de normale tijd in bedje hebt liggen!

wat ik zou doen, een goede tijd afspreken wanneer je weer naar huis gaat 9.00 en je daar aan houden.. Je meisje niet aan andere mensen geven.. daar wordt ze ook onrustig van..!

16. Natascha30

Natascha30 Fanatiek lid

Oct 4, 2006
    2,157
    0
    0
    Twente
    ik zou mijn kids er geen plezier mee doen om ze een avond op te houden
    als er geen mogelijkheid is om in een (camping)bedje te slapen als ze moe worden
    toen wij nog 1 kind hadden namen we hem indd wel eens mee en dan flesje daar en dan naar bed
    nu met twee kids heb ik daar geen zin meer in en hebben we gewoon oppas aan huis, er is altijd wel een vriendin of schoonzus die een avond tijd heeft

en die familie kan zo ook langskomen als ze haar zo graag willen zien

17. Niet meer actief

Mijn schoonouders vierden enkele weken geleden ook op een zaterdagavond hun trouwdag in het plaatselijke dorpshuis, dat begon ook om 20.00 uur.
    De oudste 2 (8 en 6 jaar oud) hebben we meegenomen, maar de jongste (net 1 jaar) bleef lekker thuis bij de oppas. Wij hebben geen moment nagedacht om haar mee te nemen. Zij heeft er niks aan en wijzelf ook niet als ze moe wordt, niet kan slapen en alleen maar gaat huilen.
    En ik moet eerlijk zeggen: zelfs de oudste 2 meiden hadden het rond 23.00 uur echt wel gehad.....

gr. Naja

18. Maaike23

Maaike23 Lid

Mar 28, 2008
    20
    0
    0
    Jij weet zelf heel goed wat je kind aan kan wel of niet! Onze dochter hebben we vanaf het begin af aan altijd bijna overal mee naar toe genomen. Van verjaardag tot uit eten. Momenteel is ze 1,5 jaar en kan dit nog maar uiterlijk tot 22:00 uur.

19. Laika

Laika Fanatiek lid

Jul 23, 2006
    2,334
    3
    38
    Het gaat niet om wat een kind aankan, maar wat een kind nódig heeft! En kinderen hebben behoefte aan een goede nachtrust. Punt.

20. LiedjeMV2

LiedjeMV2 Lid

Mar 25, 2008
    72
    0
    0
    Maarssen
    Poe hee... Laika is wel erg resoluut. Ik denk dat iedere moeder zelf wel bepaald wat hun kind nodig heeft.

Anyway.... het ligt aan de leeftijd. Mijn zoontje van bijna 5 maanden zou ik in de draagdoek (een sling) meenemen, en die zou heerlijk tegen me aan slapen. Mijn dochter van 2 zou ik thuislaten. Eigenlijk vanaf een maandje of 6 zou ik ze niet meer meenemen, omdat ze dan meestal echt een ritme beginnen te ontwikkelen.

Maar goed... regels zijn er om gebroken te worden. Hoe vaak doe je dit? Als je het elke week doet, lijkt me niet handig. Als je het alleen bij speciale feestjes doet... tja, lijkt me niet erg.

Maar bedenk je vooral: Vind ik het leuk, en vind zij het wel leuk? Mijn dochter vind grote-mensen-feestjes weinig aan, en ik vind er niks aan als ik steeds ontzettend moet opletten op haar, als ik op een feestje ben.

Share This Page