Hallo dames, Volgend jaar gaan wij, na bijna 2,5 jaar zelf proberen, het IUI traject in. Erg spannend allemaal maar we zijn er helemaal klaar voor. Ik weet dat de IUI behandelingen uit de basisverzekering word goed maar vroeg mij af hoe het zit met de man. De moet uiteraard sperma inleveren bij het laboratorium zodat het bewerkt en geprepareerd kan worden voordat het word ingebracht. Horen die laboratorium kosten dan ook bij de IUI behandeling? Of komen daar nog extra kosten overheen? En zou mijn vriend zich daar dan extra voor moeten verzekeren? Toen ik namelijk 1,5 geleden voor het eerst bij de gynaecoloog kwam (alleen omdat mijn vriend niet vrij kon krijgen) kreeg hij wel een rekening voor een eerste consult, terwijl hij er niet eens bij was! Dit vond ik zo gek! Maar omdat hij bij mij hoort en we het traject samen in gaan was dit volgens de assistente een standaard procedure. Vandaar dat ik graag wat extra informatie inwin zodat we straks niet weer voor verrassingen komen te staan. Hoor graag van jullie. Liefs Ienepien
mn man heeft een goedkopere jongerenverzekering en we kregen dit jaar wel een rekening thuis. maar dat was van het eigen risico gedeelte. de eerste 350 euro moet je zelf betalen. daarna word alles vergoed volgens mij
Volgens mij valt het gedeelte van de man onder de basisverzekering en dan is het je eigen risico (360) dat je wel moet betalen. Wij moesten inderdaad ook het eerste consult betalen voor mijn vriend. Loop je toevallig ook in Emmen?
Dit vraag ik mij ook af. Het eerste consult krijgt de man zoiezo een rekening maar hoe zit het met opzwemtesten en iui behandelingen?
Misschien waren jullie al over het eigen risico heen? Of wordt de factuur pas het einde van het jaar verstuurd. Dat was bij ons het geval.
Bedankt voor jullie reacties, ik geloof dat het afwachten is wat ze rekenen als ik jullie verhalen zo lees. @phoebelie, wij worden behandeld in Leeuwarden.
Ons traject startte in mei van dit jaar. Het begon met het OFO: orienterend fertiliteitsonderzoek. Hierbij hoorde ook een semenanalyse. Hiervoor heeft manlief in december een factuur gekregen, iets van 170 euro.
Wij hebben hier nog nooit een rekening voor mijn vriend gekregen. Bij ons wordt alles op mijn naam gezet. Even navragen in het ziekenhuis?
Nee, man was niet over eigen risico heen en we zijn 2 jaar in het ziekenhuis geweest dus dan hadden we nu op zn minst al 1 rekening gehad.
Bij ons ging het alleen van zijn eigen risico af. In t zkh wordt ook aangegeven dat vruchtbaarheidsbehandelingen ook voor je partner zijn dus dat ze daar ook op declareren klonk mij ook vaag in de oren tot op heden alleen eigen risico bij manlief