@palmboom: wat goed nieuws....Nou nu afwachten voor de komende 2 weken. de eerste dagen zullen nog wel raar zijn, tenminste dat had ik ook...durfde niets teveel te doen, bang dat ik iets verkeerd zou doen en vruchtje eruit duwen... @wen dee....wat vreselijk zeg! Hoop dat je vrijdag beter nieuws krijgt....De eerste icsi ronden wilden ze bij mij ook niet groeien, ze hadden toen besloten dat ik de vervolg rondes maar meteen met een hogere dosering moest gaan beginnen en het verkorte traject doen...Ik hoop voor je als dit echt niet tot het resultaat leidt, je in december nog een kand hebt...Zal voor je duimen!
@Palmboom....geweldig nieuws en nu dus ook in blijde afwachting, super! Thnx iedereen voor de positieve gedachtes en voor het duimen. het moeilijke nu is dat mijn grote kerel niet zoveel zegt....als in NIKS. Hij doet wel stoer en zegt, als het niet lukt jammer, maar hij is gek op kinderen en wil ze zo graag zelf dat ik me afvraag wat dit met hem doet. Het is een stier en een macho versie ook nog dus die praat niet over zijn gevoel... lastig.
Oh wendee, wat een onzekerheid bah! Ik hoop dat het vrijdag toch goed nieuws is. En dat van die man herken ik! Ik heb ook 2 kinderen uit een vorig huwelijk. Mijn huidige man is een geweldige vader voor ze... Hij is zo gek op kinderen... Hij zegt dat het ook goed is zoals het is... Maar de keren dat ik zwanger was merkte ik dat hij toch wel heeeeeeel erg blij was. Ik zou het heel erg vinden als hij nooit kinderen van zichzelf zou krijgen. Hij is nu wel vader, maar hij is geen 'papa'. Want de meisjes hebben al een papa... Palmboom wat een geweldig nieuws!! Laat maar lekker zitten dat kleintje! Hier gaat het wat minder, heb de helave nacht wakker gelegen, ben zo misselijk en heb knallende hoofdpijn! Zelf met paracetamol. Ik kan bijna niet kijken omdat het licht zo fel is. Verder ben ik al 3 keer in janken uitgebarsten vandaag.... dus... Maargoed... het is maar een week of 2... Oja, herkennen jullie dit? Maandag voelde ik niks van de gonal met prikken, maar gister brandde het heel erg... dat branderige gevoel bleef ook echt lang hangen! Heb ook het gevoel dat dat deca ook steeds meer pijn gaat doen... zou het gewoon beurs zijn van binnen?
Bewaar je de gonal f in de koelkast? Mij hebben ze gezegd dat die eens geopend niet meer terug in de koelkast hoeft.. Dat scheelt mss. Decapeptyl moet helemaal niet in de koelkast.
mij is vertelt ten alle tijden in de koelkast te bewaren en een half uur voor gebruik eruit te halen zodat het op kamertemperatuur kon komen (ik stopte de spuitjes onder mijn bh bandje, zodat die sneller op mijn lichaamswarmte kwam). bewaren - Vraag & Antwoord @anne77 volgens mij hoort het niet te branden, maar het kan wel zijn dat je t te koud spuit. Heb je al contact gehad met het ziekenhuis? als het niet aan temp ligt, misschien een gevoelige reactie op inhoud van spuit?
Ik heb morgen nog es gesprek met de prof en zal het nog eens vragen, Vorige week zeiden ze me dat het eens geopend niet meer hoefde. In de bijsluiter van decapeptyl staat ook niet dat het koud moet bewaard worden.
Hoi Meiden, hier weer even een berichtje van mijn kant. Het is even geleden omdat ik behoorlijk in een dip zat na de eerdere FM. Er waren maar heel weinig follikels te vinden. Inmiddels een paar FM verder kan ik iets positiever zijn. Er zijn 5, mogelijk nog iets meer, follikels groot genoeg om een stap verder te gaan. Vanavond mag ik Pregnyl spuiten en vrijdag moet ik voor de punctie. Ik zie hier enorm tegenop door alle ellendige verhalen hier op het forum. Ik hoop dat het heel erg gaat meevallen. Sorry trouwens voor het ego berichtje, zal snel alles bij gaan lezen. Voor jullie allemaal succes!
He moontje heel veel succes!! en de verhalen wisselen erg hoor. Ik vond het echt meevallen. Minder erg dan sommige verhalen, maar dat was voor mij zo in ieder geval. Ontspan....dat werkt echt!
Tsja, ontspannen.. dat is het probleem nou juist. Meestal ben ik een bonk zenuwen. Nu krijg ik wel een rustgevend infuus. (vind ik ook niet alles)
hier moest ik de deca ook in de koeling bewaren moontje spannend, vaak lees je op internet alleen maar verhalen over een punctie die mega zeer doet ect ect ik heb er nu 2 keer 1 gehad en is mij enorm mee gevallen ook met een infuus trouwens zet hem op je kan het!!! niet te druk proberen te maken
Moontje, ik vond de punctie niet prettig. Maar het was niet zo rampzalig dat ik pijn heb moeten lijden hoor. Was meer mn eigen onzekerheid. Gewoon zeggen tegen de verpleegkundige, dan stellen ze je heel fijn gerust. Ik doe t volgende week voor de 2e x, dus k heb geen trauma Spannend met alle puncties en testen hier. Ik mocht toen 15 dagen na tp testen, maar heb op dag 7 getest. Die was negatief en dus was de pregnyl uit mn lijf. Toen 9 dagen na tp weer, en die was positief ben benieuwd of k me deze x in kan houden. Morgen eerste echo, hoop dinsdag uiterlijk de punctie.
Ja dat is dus ook pcies wat ik hier heb zitten, tel daarbij op dat hij sowieso geen prater is qua gevoel enzo en we allebei het liefst het de ander naar de zin willen maken, dan snap je dat ik geen idee meer heb wat die nou echt voelt. Ik voel me iig nu even heel erg tekortschieten als vrouw...ben ook de hele tijd boos op hem, maar misschien zijn dat hormonen?? Wat betreft dat prikken....soms doet het zeer en dan prik ik snel ergens anders. Komt dan denk ik omdat ik een bloedvaatje heb geraakt want vaak komt er ook wat bloed dan. Die kant-en-klare spuit met die eisprong-remmer is gewoon botter en het spul zelf brand en jeukt een beetje, dus die vind ik sowieso minder fijn.
Ik moest van de arts alleen maar letten op mijn ademhaling! Ik was daar zo mee bezig dat het voorbij was voordat ik er erg in had. De kleine blaasjes deden wel pijn, maar het was goed te doen! Echt waar!!!
Dit was het laatste lijstje Er zullen al wel dingen gewijzigd moeten worden Start Deca/GonalF Sas27, 16 september /gonal f 26 september Palmboon, 19 september Moontje, 20 september, deca, Fostimon 300 3 oktober Mirangel, 25 september Rozaly, 26 september - 9 oktober Anne, 1 oktober Lady1987, 4 oktober Butterfly2405, deca 19 oktober / gonal f 20 oktober Echo Moontj B, 2 oktober, eerste FM 9 oktober, tweede FM 11 oktober sas27, 8 oktober (FM3) Palmboom, 9 oktober (FM2) Rozaly, 17 oktober Punctie Dievine, 4 oktober Palmboom, 11 oktober Sas, 11 oktober Testen...
Heej heej Mijn man en ik zijn ook sinds paar weken in het ICSI traject. Van de hormonen die ik de afgelopen weken heb geprikt heb ik geen last gehad. Eerst de decapeptyl, ging allemaal prima en ook de Menopur was (afgezien dat je het zelf in elkaar moet knutselen als laborant) ook geen probleem. De pregnyl, zei de arts van tevoren, was een gemeen prikje, maar ik voelde tijdens het inspuiten niets bijzonders...de volgende dag had ik wel een rode gevoelige plek (alsof je een blauwe plek hebt waar op gedrukt wordt, zo voelde het), maar dat schijnt normale reactie te zijn en na paar dagen is dat ook weer weg. Heb toevallig gisteren de eicelpunctie gehad in het Flevoziekenhuis in Almere. (want daar woon ik) Van tevoren heeel veeeeel stress gehad over de punctie. Ben zelfs meerdere malen bij een maatschappelijk werkster geweest vanwege mijn angst. Wilde eerst nog naar het buitenland omdat ze het daar onder narcose doen..kortom paniek...nou als ik toen had geweten wat ik nu weet had ik me echt niet zo druk gemaakt. De punctie was voor mij een eitje (mag ik dat zo zeggen?) Ze hebben sinds half jaar nieuwe verdovingen, dus een gemene prik in de vaginawand is er gelukkig niet meer bij. Ik kreeg een prikje in mijn bil. Merkte weinig van de verdoving behalve dat er ook wat kalmerends inzat, want ik voelde me wel rustiger erna. De assistent heeft mij er echt goed doorheen gepraat en ik moet heel eerlijk zeggen dat ik erg weinig tot niets gevoeld heb van de punctie en wat ik voelde was meer een irritant gevoel dan pijn, maar goed, dat zal ook per persoon verschillend zijn. Iedereen heeft weer een andere pijngrens en niemand is gelijk. Ik ben echt niet zo'n held, maar het is mij 100% meegevallen, dus ik hoop dat dat een troost voor je is. Het was ook zo snel voorbij...maar ik snap dat het spannend is, omdat je van tevoren niet weet hoe het gaat voelen. Tip; probeer op je ademhaling te letten (desnoods vraag je de assistent of je vriend/man of ze jou daarmee kunnen helpen.) Er zijn bij mij gisteren 8 eicellen weggehaald en morgenochtend mogen mijn man en ik het ziekenhuis bellen voor de uitslag. Dan horen wij of er celdeling heeft plaatsgevonden en of er een terugplaatsing volgt van een embryotje. Dat is toch wel erg spannend! Maar kortom, het traject is mij tot nu toe echt heel erg meegevallen. Er staan zoveel horrorverhalen op internet en er zullen vast wel eens nare dingen gebeuren, maar er zijn ook een hoop (misschien wel meer) goede verhalen die niet op internet staan. Je kan het meid! suc6! en vooral positief blijven, want de kans dat je volgend jaar een mooi kindje hebt is het zeker waard