Wie nog meer in augustus voor een 2e? (1e kindje van augustus 2009)

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door MissX28, 17 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. annekevdz

annekevdz Fanatiek lid

25 sep 2009
    2.515
    0
    0
    Yeeeeeeeeeeeeeeh! Ronja kan kruipen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

2. MissX28

MissX28 Bekend lid

2 aug 2009
    735
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    Hey Anneke,

Zo, dat is snel zeg!! Toen Jesper zou oud was, kon ie zich net omrollen zeg, hahaha! Wat goed! Kan me voorstellen dat je trots bent. Vanaf nu is het 'er achter aan vangen' begonnen, haha!

Kus

3. annekevdz

annekevdz Fanatiek lid

25 sep 2009
    2.515
    0
    0
    Ik weet niet zo goed wat gemiddeld is, maar met vier maanden kon ze al omrollen... het is zo super leuk om te zien! En het grappigste is nog dat ze niet naar mij of Frank kruipt, maar wel naar de hond en naar haar speelgoedpoesje op wieltjes...

4. bos

bos VIP lid

23 aug 2008
    8.268
    0
    0
    zuid holland
    @missX: hier geen noodweer. lekker buitje gehad voor het stof denk haha maar nu weer droog.
    wij hebben het aan de ouders verteld met kerst toen was ik zes weken. en aan de rest met ruim 11 weken toen had ik mijn tweede echo gehad.

de 14 maanden prik (BMR) kunnen ze nog tot 10 dagen last hebben daarna.

lars heeft hem ook gehad maandag (de 11 maanden prik) hij had geen verhoging maar gilde het 's avonds uit van de pijn in zijn benen. zo sneu en is ook niet bewogen in bed 's nachts. lag nog precies het zelfde de volgende ochtend als de avond ervoor....had hem lang niet meer zo overstuur gezien.

@anneke: jee wat goed zeg knappe ronja

5. bos

bos VIP lid

23 aug 2008
    8.268
    0
    0
    zuid holland
    waar is flotsje?? ben benieuwd of ze nog een keer getest heeft....

6. bos

bos VIP lid

23 aug 2008
    8.268
    0
    0
    zuid holland
    wij zouden eigenlijk in september voor een broertje of zusje gaan voor lars maar gaan er toch in augustus voor. moet namelijk precies ongesteld worden als we op vakantie gaan dus zei vriendlief: nou beginnen we maandje eerder hopen dat je dan niet meer ongi word op vakantie...spannend hoor dus nog 1 keer 'gewenst' ongi en dan hopen op heeeeeel lang niet meer...

ben er wel minder mee bezig als met lars toen....kan nog veranderen volgende maand natuurlijk haha...

7. annekevdz

annekevdz Fanatiek lid

25 sep 2009
    2.515
    0
    0
    Hey Bos, dat zou lekker zijn als je nog maar één keertje ongesteld wordt en dan alweer zwanger zou zijn.

Ik durf bijna niet te hopen dat als we straks beginnen met proberen, dat het dan snel raak is. We hebben de vorige keer zoveel mazzel gehad dat het in één keer zover was...

Het lijkt me wel echt ontzettend leuk straks een broertje of zusje voor Ronja.

Zie trouwens nu al op tegen die elf maanden prik. Wist nog niet dat die zo heftig was...

8. MissX28

MissX28 Bekend lid

2 aug 2009
    735
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    Hey meiden!

@Anneke, nou volgens mij is jouw meid er vlot bij hoor! Leuk toch! Stel je toch eens voor dat het weer in een maand raak is bij jullie! Dat zou toch geweldig zijn!? Wanneer beginnen jullie ook alweer? Sorry dat ik het vraag, maar heb het niet van iedereen onthouden...

@Bos, jeetje zeg, dus nog na 10 dagen met de 14-maanden prik! Gelukkig duurt die nog eventjes. Jesper heeft gelukkig nergens last van gekregen gisteren. Is 's avonds als een blok in slaap gevallen. Viel me wel op dat ie vanmorgen al om 5.00 uur een beetje begon te jengelen. Uiteindelijk toch tot 7.00 uur door geslapen. 6 Oktober staat de volgende gepland. Wat sneu dat Lars zoveel pijn in z'n beentjes heeft gehad zeg, ach gos...
    Wat super dat jullie er ook al in augustus voor gaan! Gezellig, haha! Wanneer verwacht je je ongi? In volgende week zondag, tenminste... als mijn cyclus weer 28 dagen duurt net zoals afgelopen maand. Als dat zo is, zou ik 22 augustus kunnen testen. Maar goed, moeten er maar niet vanuit gaan dat het meteen raak is.

Hebben jullie dat ook, dat jullie geheugen je zo vaak in de steek laat? Ik heb dat naar mijn idee echt sinds de zwangerschap. Niet normaal! Moet soms zo m'n best doen om iets terug te halen! Bijvoorbeeld als ik nadenk over wat ik het weekend gedaan heb. Slaat echt helemaal nergens op, haha! De hele belangrijke zaken vergeet ik gelukkig niet.

Ik vind het ook weer super spannend om weer zwanger proberen te worden. Maar merk wel dat ik gewoonweg minder tijd heb om er bij stil te staan en om van alles op te zoeken op Internet. Ook wel goed hoor, want ik kan mezelf helemaal gek maken!

Slaap lekker voor zo. Liefs, MissX

9. MissX28

MissX28 Bekend lid

2 aug 2009
    735
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    @Anneke, de 11 maandenprik is gewoon dezelfde als de eerdere prikken hoor. De 14 maanden prik schijnt qua mogelijke reacties heftiger te zijn.

10. MissX28

MissX28 Bekend lid

2 aug 2009
    735
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    Neemt niet weg dat het vreselijk is om die kleintjes zo'n pijn te zien lijden!

11. flotsje

flotsje Niet meer actief

hey allemaal!

Jaja heb eergisteren nog een digitale test gedaan en ja hoor zwanger 1-2 wekwn.. wel niet nmet ochtendurine want daar had ik het geduld niet voor.. maar zal wel beetje kloppen.... ik ben dan eind maart uitgerekend hihi..
    kwartje moet nog een beetje vallen maar heb al zoveel kwaaltjes.... moet nu al echt op tijd eten anders word ik misselijk.. kan niet teveel eten want dan ga ik kokholzan hihi had ik van bram ook.... oh ja en ruik heel erg goed..... zo gek... maar hoorde van mensen om mij heen dat dat bij de tweede normaal is en komt omdat je veel meet herkenning hebt..
    hebben het onze ouders al verteld en ik een goede vriendin... mijn mans familie woont in turkije en die al zo langzamerhand ook wel op de hoogte zijn helemaal...
    och ja morgen was eigenlijk nod maar denk dat ei eerder is geweest.. heb bedacht het morgen ook maar aan broers en zussen te vertellen.. en iedereen waar ik zin in heb en dan als met eerste echo alles goed is ga ik het van de daken schreeuwen.. heb deze keer echt geen zin om te wachten.. heb dat van bram wel gedaan maar vond ik ook wel iets vervelends hebben....

Spannend dat jullie allemaal al bijna gaan beginnen!! hoop dat het snel raak is! verder even weinig reactie sorry.... morgen is mijn man 's avonds werken heb ik wat meer tijd!!

Slaap lekker allemaal!

12. bos

bos VIP lid

23 aug 2008
    8.268
    0
    0
    zuid holland
    @missx: ik verwacht mijn volgende ongi rond 3 augustus. mijn cyclus schommelt nu rond de 30 dagen.

@flotsje: jee dus toch zeg wat spannend....

13. MissX28

MissX28 Bekend lid

2 aug 2009
    735
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    Hey meiden!

Het is rustig hier! Iedereen lekker aan het genieten van het weekend?

@Flosje, uitgerekend eind maart zeg je, maar ga je dan uit van de eerste dag van je laatste menstruatie en daar 40 weken bij op geteld? Of ga je uit van de 1-2 weken van de test? Als je een test doet, dan ben je toch altijd al minimaal 4 weken zwanger? (Tenminste, bij een cyclus van 4 weken). Hoe kan er op zo'n test dan 1-2 weken staan? Toen ik die dingen op de tv-reclame zag, vond ik dat al zo raar! Heb je al naar de vk gebeld? Jeetje zeg, wat spannend allemaal weer he?! Heb je mooi goed, dat je het lekker aan iedereen verteld! Hoe reageerden je (schoon)ouders? Is je man Turks? Haha, hoezo nieuwsgierig?!

@Bos, netjes he, dat je cyclus rond de 30 dagen schommelt! Gaan we straks een beetje gelijk op, leuk leuk!

Jesper is ziek. Gisteravond werd ie huilend wakker en hij voelde zo warm aan dat ik hem even getemperatuurd heb: 38.4. Gelijk maar een zetpilletje gegeven. Om 23.00 uur werd ie weer huilend wakker. Toen was de temp gelukkig naar 36.9 gezakt. Vanmorgen tot 7.00 uur geslapen en toen 38.6. Hij leek prima in orde dus maar even niets gegeven. Kreeg meteen de indruk dat het met z'n tandjes/kiesjes te maken had. Hij stopt iedere keer z'n vingertjes in z'n mond, doet ie anders nooit. Na z'n ochtendslaapje voelde hij wel heel warm aan, dus weer getemperatuurd en 39.3. Toen maar weer een zetpilletje gegeven. Vanmiddag 38.9, maar vanavond 39.8! Schrok er best wel van. Hij gloeide helemaal. Dus hup, derde zetpilletje erin. Op zich merk je niet echt aan hem dat ie ziekjes is.Tja, hij is een klein beetje jengeliger, maar ook niet heel erg. Moet wel sneller huilen als ie zoch stoot ofzo, wil wat liever bij je zitten. Zo sneu voor hem! Vanavond is ie meteen gaan slapen, maar ik had er geen fijn gevoel bij en toch even de huisartsenpost gebeld. Ze vertelde dat zo'n hoge koorts nooit van de tandjes kan komen. Kan natuurlijk wel meespelen, maar ze dacht aan een virusje. Jesper is nog nooit ziek geweest, dus vind het best spannend allemaal. Hij lijkt geen last van z'n oortjes of keeltje te hebben, dus daar lijkt het niet aan te liggen.
    Moeten hem nu goed in de gaten houden. Hij moet z'n kinnetje op z'n borst kunnen krijgen en als ie eventueel rode vlekjes krijgt, moeten die met de vinger even weg te drukken zijn. Zo niet, dan weer bellen. Verder goed opletten of ie alert is en goed drinkt en voldoende plasluiers heeft. Zonder deze alarmsymptomen, mag dit drie dagen aanhouden. Anders dus maandag weer even bellen. Denk dat we hem straks maar even wakker maken voor wij gaan slapen. Wil dat van dat nekje toch even checken. Stel je voor, ik heb dan altijd de ergste doemscenario's in m'n hoofd. Slaat natuurlijk nergens op. Maar zo'n klein pupke met hoge koorts, bah!

Liefs, MissX

14. bos

bos VIP lid

23 aug 2008
    8.268
    0
    0
    zuid holland
    @missx: wat sneu dat hij ziek is zeg....beterschap met hem. niet te druk maken hoor meid en zolang hij niet te veel last heeft van de koorts lekker uit laten zieken. koorts is ook goed voor het lichaam he (tot op zekere hoogte natuurlijk)
    vertroetel hem maar goed heeft hij wel nodig nu hij ziek is...

hoeveel tanden heeft hij nu?

15. MissX28

MissX28 Bekend lid

2 aug 2009
    735
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    Hey Bos,

Hij heeft nu twee ondertandjes (de middelste) en drie boventandjes (ook de middelste en voor hem de eerste links naast de middelste. Ik heb het idee dat er nu linksonder een kiesje door komt. Zou dat al kunnen? Zolang Jesper 'normaal' doet en niet te slapjes en hangerig wordt, zal het allemaal wel meevallen ja. Hoop dat de koorts snel zakt.

Heb net met vriendlief de achtertuin even helemaal gedaan. Is niet zo groot hoor, maar toch best veel werk vanwege een grote boom die in het pad achter staat en ontiegelijk uitvalt. Pff... Kunnen we morgen met het mooie weer lekker buiten zitten. Wordt weer warm he, aankomende week.

Nog plannen voor het weekend? Wij krijgen morgen mijn nicht en haar vriend op bezoek. Verder rustig aan. Heb vandaag een hoop in huis gedaan dus morgen maar eens relaxen.

Liefs

16. bos

bos VIP lid

23 aug 2008
    8.268
    0
    0
    zuid holland
    @missx: kiezen zou zeker kunnen. die krijgen ze vaak rond een jaar. maar meestel komen eerst de vier boven tanden (dus moet hij er nog 1) bij lars kwam de vierde boventand ook als laatst pas was best een gek gezicht 3 boventanden vond ik haha..

wij zouden eigenlijk vanavond op visite gaan maar die belde af omdat ze een ongeluk hadden gehad in de stad. niks ernstigs gelukkig maar ze moesten nog eten en kinderen wassen en op bed brengen en het was al acht uur.

morgen heb ik een high tea met mijn moeder en zus. voor moederdag nog....

lekker zeg dat je tuin nu gedaan is. hier is vandaag de voortuin aangepakt door mijn zwager, vriend en schoonvader.
    nu nog wat boompjes erin en dan is hij af.
    van de week maar ff shoppen in het tuincentrum.

ja het word weer warm he aankomende week. dinsdag weer 30 graden (precies als ik moet werken haha)
    lekker hoor maar hoop niet dat het te warm word. het is nooit goed he hihi

17. flotsje

flotsje Niet meer actief

Hallo!

Omdat ik voor nod positief heb getest kan dat.... berekeningen op internet zeggen 27 maart maar denk dat ik een iets kortere cycles had.. die testen zeggen 1-2 weken sinds bevruchting is dus eigenlijk drie tot vier weken zwanger.. vandaar...

MissX: wat vervelend dat hij ziek is!! Maak je maar niet al te druk.. zal morgen vast al weer beter zijn.. Bram is trouwens ook 1 keer heel erg ziek geweest hele hoge koorts en daarna kwam een tandje door... ik weet dat ze zeggen dat het niet kan maar ik vond het wel erg toevallig...

Hier geen plannen voor rest van weekend... lekker relaxen..

18. annekevdz

annekevdz Fanatiek lid

25 sep 2009
    2.515
    0
    0
    @Flotsje: gefeliciteerd, je bent er echt snel bij!

@MissX: is Jesper alweer wat opgeknapt? Is niet leuk he? Een ziek kindje. Ronja is alleen nog maar erg verkouden geweest en dat vond ik al heel zielig. Van de prikken heeft ze tot nu toe weinig last gehad. Ze wordt er wel erg boos van. Dat iemand het lef heeft om haar te prikken.

Wij willen eigenlijk in september gaan proberen. Maar nu ben ik ook overtijd. Drie dagen en we zijn deze maand wel een beetje onvoorzichtig geweest. Tegelijk hoop ik dat het nog niet raak is. Heb wel een paar keer alcohol gedronken en ik zou niet graag willen dat een kindje daar last van krijgt... maar even afwachten. Heb wel al wat buikpijn. Denk dat ik gewoon een iets langere cyclus heb deze keer, dat heb ik wel vaker!

Hebben jullie allemaal een lekker weekend gehad? Wij waren naar de Haarlemse honkbalweek. Erg leuk en Ronja was uit logeren bij haar opa en oma. Nu is ze lekker weer thuis. Ik vind het heerlijk om eventjes geen rekening met een kindje te hoeven houden, maar mis haar dan toch wel heel erg...

19. gimena

gimena Niet meer actief

2 dames al zwanger hihi wat leuk GEFELICITEERD

20. bos

bos VIP lid

23 aug 2008
    8.268
    0
    0
    zuid holland
    2???? wie wie wie nog meer (heb blijkbaar wat gemist :D)

Deel Deze Pagina