Wie nog meer in augustus voor een 2e? (1e kindje van augustus 2009)

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door MissX28, 17 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Burberry

Burberry Actief lid

21 dec 2007
    417
    0
    0
    ......................

2. bos

bos VIP lid

23 aug 2008
    8.268
    0
    0
    zuid holland
    @ukkie: nope heb geen dutje gedaan vanmiddag. had het te druk naar mijn zin met allerleid dingen die ik wilde doen.

ging ik naar ikea voor 1 specifiek ding.. is het op grrr. heb gewoon andere kleur genomen ga ik hem zelf wel wit spuiten. levertijd was zes weken en heb geen zin om zo lang te wachten. nou maar hopen dat mijn letters van de naam ook snel binnen zijn bij karwei dan is het maar af :D

@burberry:.....?? heb je toevallig een testje gewaagd al?

3. Burberry

Burberry Actief lid

21 dec 2007
    417
    0
    0
    haha nee nog niet, morgenochtend ga ik testen...ben echt zeeeer benieuwd want ik heb al 3 dagen van die krampen in me onderbuik. weet nou niet of me ongi eraan komt of dat het toch raak is?...pff wil uit de spanning!

4. bos

bos VIP lid

23 aug 2008
    8.268
    0
    0
    zuid holland
    @burberry: en en en ??

hier thuis met een ziek kind. we wilde eigenlijk weg maar blijven maar lekker thuis hij heeft koorts en is snotverkouden..

5. Burberry

Burberry Actief lid

21 dec 2007
    417
    0
    0
    Jaaa een dikke vette plus!met kv test. We moeten hier nog ff laten bezinken wooohooo we zijn weer zwanger,zoo blij!!!

P.'s beterschap voor je kleine

Xxx

6. bos

bos VIP lid

23 aug 2008
    8.268
    0
    0
    zuid holland
    @Burberry: wow wat gaaf gefeliciteerd zeg en weer zo snel. kan me voorstellen dat het nog moet bezinken maar ga er maar lekker van genieten meid...

gaan jullie het geheim houden of mag meteen iedereen het weten?

thanks hij is gelukkig niet vervelend of hangerig alleen erg moe. vanmiddag geslapen van 1 tot 4 (toen hebben we hem wakker gemaakt) en denk vanavond weer half acht in bed na een lekker warm, stoom bad.

@all: nog wat leuks gedaan vandaag met dit slechte weer? wij zijn even wezen kijken voor een tuinkast vanochtend en ben tussen de middag even met mijn ma naar de stad geweest. vast cadeautjes gekocht voor mijn schoonzus voor als ze bevallen is. weet niet als ik eerder beval of ik wel zin en tijd heb om de stad in te duiken voor haar.... ga nu even eten koken anders word het zo laat fijne avond allemaal..

7. Burberry

Burberry Actief lid

21 dec 2007
    417
    0
    0
    @bos: ja wonderbaarlijk joh weer zo snel,we stonden er gewoon echt van te kijken!

nee we houden het nog even voor ons, alleen mams mag het binnenkort weten.de rest na de 12 weken echo pas.(toch die onzekerheid weet je wel...)

gelukkig is je zoontje niet vervelend. die van mij is wel helemaal uit zijn doen, sinds 2 dagen wil hij niet meer vanzelf slapen,ook nu is hij aan het gillen.mijn man is nu met hem bezig. erg vermoeiend hoor,hij krijst gewoon en wil niet slapen pffff.

8. bos

bos VIP lid

23 aug 2008
    8.268
    0
    0
    zuid holland
    @burberry: oh vervelend dat hij niet wil slapen. gaat jullie kleine man naar een groot bed straks als de kleine komt?
    is hij toch nog zoet gaan slapen?

hier gaat het heel erg goed in zijn grote bed. hij valt lief in slaap en blijft lief liggen als hij wakker is (of gaat zitten maar klimt er alleen uit als ik hem roep dat hij er uit mag) even afkloppen hoop dat het zo blijft.

zo wij hebben een geboorte kaartje gevonden en tekst nu maar hopen dat de drukkerij deze kan maken. iemand ervaring met geboortekaartjes bestellen op internet? Vind het toch beetje eng weet niet waarom. morgen nog een keer de lijst door kijken die we nog hadden van lars of er nog mensen af of bij moeten om een kaartje te sturen dan is dat ook van mijn to do list af... dan mag de kleine komen :D (als zijn eerste shirt binnen is dan he hihi)

9. MissX28

MissX28 Bekend lid

2 aug 2009
    735
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    Hey meiden!

Daar ben ik eindelijk weer. Onze laptop deed het niet meer. De adapter bleek kapot en moesten dus een nieuwe bestellen. Heb jullie gemist! Heb nog niet bij gelezen, maar dacht ik schrijf iig vast hoe het hier is, voor Lars zo wakker wordt.

Lars doet het op zich goed. Het is heel wisselend met hem. Soms zit er een dag bij dat ie een paar goede slaapjes doet van een uur of twee achter elkaar. Maar meestal slaapt ie overdag bijna niet... Het zijn dan hazeslaapjes, telkens een half uurtje of zo, en dan weer een uur of vier wakker... Helaas huilt ie dan ook nog erg veel vanwege de krampjes. Denk dat ie gemiddeld aan twee uurtjes slaap in totaal per dag komt. Denk dat we ondertussen kunnen spreken van een huilbaby... Jammer, maar is niet anders. Moet zeggen dat we er goed mee om kunnen gaan, ondanks dat het pittig is. Denk dat het echt helpt dat het de tweede is en we zelf veel minder onzeker zijn. Het is iig erg fijn dat het spugen nagenoeg gestopt is nu hij medicijnen krijgt en we de voeding indikken. Dat scheelt voor hem een hoop narigheid en voor ons een hoop tijd. Morgenvroeg weer voor controle naar de kinderarts. Het lukt ons wel om heel erg van hem te genieten. Hij is ook zo leuk! En hij heeft echt wel zijn vrolijke momentjes hoor!
    Met Jesper gaat het ook weer beter. Jee, wat heeft hij een driftbuien gehad zeg, niet normaal! Was geen land mee te bezeilen. Is ook niet zo gek nu de aandacht verdeeld moet worden. We hanteren nu een heel andere aanpak en dat helpt erg goed! Moeten het touw bij hem gewoon iets meer laten vieren en hem heel anders benaderen, zodat hij denkt dat hij zijn zin krijgt, maar wij uiteindelijk wel voor elkaar krijgen bij hem wat wij willen, hihi! De oude Jesper is weer aan het terug komen, weer lekker knuffelen en vrolijk, zo fijn! En die buien houden we voorlopig toch wel nu hij twee jaar gaat worden, haha!

Ik heb nog 7 weken verlof vanaf vendaag. Merk nu ook dat het steeds leuker wordt om thuis te zijn. Hoewel Lars nog niet echt een ritme heeft overdag, gaat alles toch steeds gemakkelijker. 's Nachts doet hij het gelukkig heel erg goed! Hij kwam telkens tussen 4 en half 6 voor een voeding en sliep daarna altijd meteen weer in. Maar sinds twee dagen komt hij pas om 6.30 uur!! Heerlijk! Daardoor kunnen we het overdag denk ik ook zo goed aan, nu we zelf weer meer nachtrust krijgen. Hoop dat hij dit zo doorzet!

Zo, nu ga ik eerst alles bij lezen en daarna op alles en iedereen reageren.

10. Burberry

Burberry Actief lid

21 dec 2007
    417
    0
    0
    hij is wel gaan slapen maar me man moest een half uur naast zijn bed staan zodra hij even wegloopt dan weer krijsen.hij doet dit sinds donderdagavond. we denken dat hij misschien op de creche iets heeft meegemaakt?we maken ons echt zorgen,ons ventje is ons ventje niet meer, zoo angstig en anders:(

gister is hij om half 11 pas gaan slapen,toen werd ie 3 uur wakker vannacht en uur krijsen toen slapen en om 6uur weer wakker tot nu 12uu smiddags.hij slaapt nu een uurtje...wat zou er toch zijn???

onze kleine man gaat niet meteen naar een groot bed,de baby komt eerst bij ons op de kamer in een wieg pas na 3 maandjes krijgt hij een groter bed. durf die omschakeling van bed nu al helemaal niet aan,hij slaapt al zo slecht. wel fijn dat die van jou het wel goed doet!! en wanneer moet je bevallen? ik zie geen banner?;)

11. Burberry

Burberry Actief lid

21 dec 2007
    417
    0
    0
    @MissX28 : jouw verhaal over jou baby doet me denken aan me zoontje toen hij baby had? waarom moet hij naar de kinderarts?vanwege reflux toevallig? mijn zoontje had dat namelijk+eczeem,ik vondt het ook erg pittig toen.slapen ook nauwelijks en veel huilen.hij is nu bijna 2 en nog steeds niet makkelijk...

maak me nu ook al zorgen en hoop zooo enorm dat me 2e kindje anders zal zijn in de 1e plaats gezond natuurlijk maar als het even kan ook wat makkelijker..meer slapen enzo en niet zoveel huilen..

12. gimena

gimena Niet meer actief

ik nee afscheid van deze form,
    we gaan niet voor een 2e kindje.
    de reden hou ik liever privé tussen mijn en me vriend.

13. ldm

ldm Actief lid

1 sep 2009
    320
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi meiden,

Hier weer eens een berichtje van mij. Ik heb al een poosje niet bijgelezen of gereageerd maar het is toch wel druk met twee kleintjes en de boerderij.
    Bij ons gaat alles goed, we hebben een tevreden mannetje en we genieten enorm van onze kindjes.
    De afgelopen anderhalve week wilde Lennart alleen iedere 2 uur drinken, dat is wel pittig. Het leek net of hij niet genoeg binnen kreeg, maar hij groeide wel goed. We hebben zo nu en dan een flesje gegeven en dan liet hij er ook meer tijd tussen zitten. Vandaag gaat het gelukkig beter.
    De nachten gaan ook goed, het was vanmorgen half 7! Gister was het 10 uur voor zijn laatste voeding, dus hij heeft het echt goed gedaan. Maar meestal is het 1 voeding snachts.

Gaat het met iedereen goed?

Liefs

14. MissX28

MissX28 Bekend lid

2 aug 2009
    735
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    Nou, vanmiddag kwam het er dus niet van, dan nu maar even. Net lekker met de twee jongens in bad geweest, allemaal weer lekker fris (behalve Jeroen want die moest aangeven etc. ;) )

@Anneke, het leek er idd op dat Lars zijn slaap aan het inhalen was. Helaas waren het maar een paar 'goede dagen' en zijn we nu weer terug bij af...
    Monkey Town klinkt leuk zeg! Als Jeroen straks vakantie heeft, gaan we ook dat soort dingen doen. We willen dan ook voor het eerst met Jesper naar de dierentuin. Denk dat ie dat prachtig vindt!
    Daar dus ook drama's gehad met Ronja. Fijn dat dat nu weer beter gaat. Het is ook wel een hele verandering he, ineens een broertje erbij.
    Wat een ontzettend gave bankhoes zeg! En zo schattig hoe ze daar zo mooi naast elkaar zitten!
    Je bent ondertussen weer aan het werk. Wel raar weer of niet? Maar ook wel lekker lijkt me. Hoewel ik toch wel blij ben dat ik nog even thuis mag zijn! Moet wel zeggen dat dat pas sinds een paar dagen is, nu Jesper weer wat lekkerder in zijn vel zit. Zoals het hier laatst ging, pfff, dat was erg vermoeiend! Dan kun je beter op je werk zitten!

@Bos, wauw wat een leuke kamer voor Lars! Heel stoer inderdaad. En zooo lief, hoe Lars daar in zijn nieuwe bed ligt te slapen! Hoe reageerde hij erop dat ie nu in een 'echt' bed ligt?
    Je hebt lekker verlof!! Hier nog 'maar' 7 weekjes... ;)
    Ohh, en de babykamer is ook zo leuk geworden! Heel erg mooi ook dat behang! Leuk he, om alles weer in te richten!
    Je moet idd even je banner aanpassen, zodat wij kunnen zien hoeveel dagen nog! Haha!
    Hoe is het nu met Lars?

@Gimena, meid wat jammer dat je weg gaat! Maar ik kan het me ook voorstellen dat dat je keuze is. Begrijpelijk dat je de reden voor je houdt. Mocht je de behoefte hebben om er toch over te praten, dan kan dat altijd met ons he! Ik wens jou en je gezin alle geluk voor de toekomst!

@Ukkie, het is idd goed om Sophie straks veel bij alles te betrekken als haar zusje er is! En het komt echt wel goed hoor. Ik zal niet zeggen dat het niet pittig is, maar je groeit er echt in. Hier gaat het ook steeds beter nu Jesper wat meer gewend is aan zijn nieuwe leventje en wat minder aandacht. Ik merk bij hem dat hij het ook erg fijn vindt als we af en toe alleen met hem iets ondernemen. Bijv. lekker fietsen, naar de winkel, naar de speeltuin, even alleen mee naar opa en oma, etc.
    Jeetje wat raar hoe dat allemaal gegaan is met die glucosetesten! Hopelijk heb je toch een onbezorgde vakantie en kun je wel genieten van allerlei lekkernijen! Heel veel plezier!

@Quint, je bent de 12 weken voorbij, fijn!!! Wat een mijlpaal, het gaat snel he! Hoe voel je je?
    Oh, ik lees nu je bericht over de vk. Hoe kan het dat ze dat denkt? Omdat je bij de eerste ook zo vroeg bevallen bent? Wel spannend zeg! Hopelijk blijft de kleine uk zo lang mogelijk zitten! Kom je nu onder controle bij de gyn? Waar gaan jullie naartoe op vakantie?

@Burberry, leuk dat je mee komt schrijven! En gefeliciteerd zeg! Jee, direct de eerste maand zwanger, dat is super! Voel je je al anders? Van de hoeveelste augustus is je zoontje? Wat vervelend dat ie 'moeilijk' doet met slapen. Erg je, die fases!
    Hier idd onder controle bij de ka vanwege de Reflux. Morgen eens overleggen of we door moeten gaan met het medicijn. Het is elke dag drama om het bij hem binnen te krijgen en het is puur een maagzuurremmer. Het zorgt er niet voor dat ie minder spuugt, maar alleen dat het zure eraf is. Nu ie toch niet meer spuugt (danzij het Johannesbroodpitmeel), lijkt het mij dat ie dat medicijn ook niet echt nodig heeft. Ben benieuwd wat ze ervan zegt. Hoop dat we mogen gaan stoppen/afbouwen!

Nou, Lars is gaan slapen en Jesper ligt er ook al een uurtje in, dus wij gaan even genieten van de rust in huis, haha! Fijne avond allemaal!

15. bos

bos VIP lid

23 aug 2008
    8.268
    0
    0
    zuid holland
    @burberry: ik moet nog vier weken. zal mijn uitgerekende datum wel even onder mijn banner zetten :D

@gimena: jemig meid ik schrik van je bericht. snap dat je het prive wilt houden hoop wel dat jullie nog wel bij elkaar mogen blijven. sterkte met de dingen die er spelen...

@missx; klinkt pittig. kan het niet zijn dat hij er ook nog een allergie bij heeft. ik herken ook heel veel in je verhaal van mijn lars die huilde ook steeds en werd vaak na een half uur huilen wakker en bleef maar kramp houden. toen ik andere voeding had voor koemelkallergie had ik een heel ander kind in huis. veel rustiger, meer slapen, weinig krampen en zo vrolijk.

lars was mega trots dat hij een groot bed had. hij wilde niet meer in het andere bed en zegt steeds kleine bed baby, grote bed lars. zo lief.

sorry reageer later weer ga er nu vandoor
    @

16. bos

bos VIP lid

23 aug 2008
    8.268
    0
    0
    zuid holland
    wat is het rustig hier.

vandaag weer een dagje zonder lars. die is bij mijn ouders. kan ik mooi wat in huis doen. moet nog de naamslinger afmaken. mijn pa komt vanmiddag dingen ophangen voor in lars zijn kamer. kan ik nog naar de stad en boodschappen doen en mijn was wegwerken voor het weekend en als ik nog zin heb stofzuigen.

17. annekevdz

annekevdz Fanatiek lid

25 sep 2009
    2.515
    0
    0
    Hey meiden,

Dat is even geleden dat ik hier geschreven heb. Merk toch wel dat het een flink stukje drukker is nu ik weer werk. Het is wel erg lekker hoor om weer aan de slag te zijn. En het is dan ook weer des te lekkerder om zoals nu weekend te hebben. Lekker tijd doorbrengen met de kleintjes. Het gaat hier nog steeds erg goed. Ronja krijgt ineens nu veel tandjes en ze praat steeds meer. Ook steeds vaker twee woordjes die bij elkaar horen. Haar eerste kleine zinnetjes zeg maar. Is wel heel schattig hoor, want wij voeden haar tweetalig op, Nederlands en Fries. Ze combineert nu zo nu en dan beide door elkaar. Daar heeft ze nog geen idee van natuurlijk. Kasper is beresterk en blijft lekker draaien van rug naar buik. De fysio is langsgeweest voor zijn nekje en we merken nu al dat dat ook sterker wordt. Donderdag komt ze weer, maar ze verwachtte dat het dan al een heel stuk beter zal zijn. Ik denk het eigenlijk ook wel. Hij is steeds heel blij en tevreden. Echt een prachtkereltje.

@Gimena: ik weet natuurlijk niet wat er bij je aan de hand is, maar ik wil je wel sterkte wensen!

@Bos: redelijk druk programma heb je voor vandaag zo te zien. Ben je dan ook helemaal op aan t eind van de dag of valt het allemaal nog mee?

@MissX: bij jullie gaat het nu ook echt goed he? Mooi is dat! Kun je ook lekker gaan genieten. Ik vond het eerst ook zwaar hoor... volgens mij is dat niet meer dan normaal. Hoe lang heb je nog verlof?

18. annekevdz

annekevdz Fanatiek lid

25 sep 2009
    2.515
    0
    0
    @Burberry: vergeet ik natuurlijk het allerbelangrijkste! Van harte gefeliciteerd met je zwangerschap. Wat heerlijk dat het zo snel raak is!

19. bos

bos VIP lid

23 aug 2008
    8.268
    0
    0
    zuid holland
    @Anneke: leuk he als ze zo beginnen te kletsen. hier ook 1 die zijn mond niet stil kan houden haha.
    ja aan het einde van de dag ben ik blij als mijn vriend thuis komt en lekker even met lars gaat spelen en hem in bad doet zodat ik ff rustig kan opruimen en soms nog wat stofzuigen en dweilen (vooral op de dagen dat hij thuis is dan ga ik vaak tussen de middag namelijk even liggen en kom ik niet aan alle huishoudklusjes toe overdag) vandaag probeer ik alles af te hebben zodat ik van het weekend niet zo veel hoef te doen en lekker van de mannen kan genieten. vind het ook vervelend om aan vriendlief te vragen als hij de hele dag gewerkt heeft. dan heeft hij ook geen zin om te stofzuigen ofzo...

(alhoewel hij me gister op het hart heeft gedrukt dat ik vandaag niet te veel mocht doen omdat ik gister bijna krom liep van de pijn in mijn rug ;))

20. MissX28

MissX28 Bekend lid

2 aug 2009
    735
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    @Idm, fijn om te lezen dat het goed gaat! Komt Lennard ondertussen al weer wat minder vaak om te drinken?

@Anneke, wat knap dat Kasper al kan draaien! Fijn dat de therapie lijkt aan te slaan. Kan me voorstellen dat het druk is als je weer werkt. Leuk dat je toch nog hier komt schrijven! Grappig is dat he, als ze meer woordjes achter elkaar gaan zeggen. Bij Jesper ging het toen ineens heel snel. Hij maakt nu al zinnetjes van 5 a 6 woorden! Niet dat ie alles al heel goed articuleert hoor, maar we begrijpen wel goed wat ie bedoeld en daar gaat het om. Hij kan zich goed uitdrukken.

@Bos, zo meid jij bent druk! Wel verstandig dat je 's middags ook af en toe lekker gaat liggen. Je hebt alle energie straks nog hard nodig!
    Je vroeg of het niet mogelijk is dat Lars misschien een koemelkallergie heeft: nou, waarschijnlijk wel. Ik moest er al steeds vaker aan denken gezien zijn symptomen: veel huilen, weinig slapen, veel krampen, windjes, boeren, fles weigeren/erg onrustig drinken. We moesten dinsdag weer naar de kinderarts vanwege de Reflux en zij gaf ook aan daar aan te denken. Lars krijgt nu sinds woensdag speciale voeding (via de apotheek: Friso allergy care). Hoop zo dat dat aanslaat! Natuurlijk wil je niet dat je kind een allergie heeft, maar dit zou voor ons wel heel veel ellende verklaren! Welke voeding kreeg jullie Lars toen? De hypo-allergene uit de winkel of ook op recept? Deze stinkt wel enorm zeg! En smaakt nog veeeeel viezer! En dan hebben we het niet over de poepluiers die eruit voort komen, haha! Maar goed, als het maar helpt. Jullie Lars bleek dus echt een koemelkallergie te hebben? Moesten jullie daar ook rekening mee houden toen hij op vaste voeding over ging? Geloof dat je dan pas echt met bijvoeden mag beginnen als ie 6 mnd is of niet? En alles stap voor stap introduceren toch? Maar volgens mij groeien ze er ook best snel weer overheen, toch?
    Als deze speciale voeding aanslaat, dan heeft Lars volgens de ka inderdaad een koemelkeiwitallergie. Anders gaan we denk ik verder kijken waar het vele huilen door veroorzaakt wordt. Woensdag zat ik er echt helemaal doorheen. Toen heeft ie gehuild van half 3 's middags tot half 11 's avonds!!

Even iets dat wel goed gaat: Lars wilde al drie avonden om 23.00 uur niet meer drinken. We probeerden het wel, maar legden hem dan maar weer terug in bed en vervolgens sliep ie echt lang door! Nu hebben we dus gisteravond de laatste fles op 20.30 uur gezet en hij kwam vanmorgen pas om 4.30 uur! Vervolgens lag ie er om 5.00 uur weer in en heb ik hem om 9.15 uur maar wakker gemaakt voor de volgende fles. We zitten nu dus nog maar op 5 flessen. Gelukkig slaapt ie dus 's nachts wel goed en heeft ie dan geen krampen.

Jesper is vandaag een dagje bij mijn moeder. Jeroen heeft late dienst. Ik ga zo met Lars even naar een vriendin. Ze woont op St. Maarten maar is een weekje in Nl. Daarna door naar m'n moeder. Ik eet daar mee, Jesper gaat daar lekker in bad en dan kan ie thuis zo hup het bed in. Ideaal! Morgenmiddag komen twee vriendinnen op kraambezoek. Zondag moet Jeroen de hele dag werken. Verder dit weekend nog niets op de planning. Ook wel lekker. Maandag probeert Jeroen een dagje vrij te nemen. Jesper zit dan op het kdv. Kunnen wij die dag langs wat autogarages om een andere auto te zoeken.

Liefs!

Deel Deze Pagina