@missx: oke dus misschien toch koemelkallergie. wij hadden ook de speciale voeding via de apotheek maar wel andere als jullie. ik had eerst de pepti geprobeerd van nutricia maar die hielp niet toen kreeg ik via de huisarts de nutramigen. ik merkte binnen een week dat hij rustiger werd. overgaan op vaste voeding moet je inderdaad rekening mee houden dat daar geen koemelkproducten in zitten. ik gaf hem vaak een potje warm eten daar staat precies op of het er wel of niet in zit. zo wist ik zeker dat hij het niet binnen kreeg. ook bleek lars niet tegen appel te kunnen. wel peer en banaan.... ben trouwens wel onder begeleiding gegaan van een dietiste toen ik overging op vaste voeding. (wel telefonische) zei vertelde precies wat ik kon proberen en waar ik rekening mee moest houden. toch wel handig om iemand te hebben om het aan te vragen. zou je nog kunnen overwegen dus als blijkt dat hij het heeft. en anders inderdaad met 1 nieuwe ding tegelijk gaan starten en niet te veel achter elkaar. zo weet je precies waar hij last van heeft als hij ergens op reageert. het is even lastig soms maar de meeste kinderen groeien er over heen. lars was er overheen met een maand of 14... fijn zeg dat hij het 's nachts zo goed doet. kom je tenminste wel aan je rust. jullie op zoek naar een andere auto dus. al enig idee wat je wilt? veel plezier met je vriendin vandaag.
moeten alleen nog nieuwe foto's in deze zijn al een jaar oud ofzo maar moet nog fotopapier halen morgen
@Bos: wat mooi! Ziet er echt leuk uit zo die letters en die lijstjes! Ik krijg helemaal zin om Ronja ook een grote meiden kamer te geven. Alleen denk ik dat ik nog even moet wachten. Ze draait in haar bedje nog alle kanten op, dus ben bang dat ze in een gewoon bedje er steeds uit zal vallen! @MissX: wat een gedoe met die allergene voeding enzo, maar ja als het dan maar werkt he? Wij hebben bij Ronja één keertje per ongeluk de hypo allergene voeding gehad, de gewone, omdat Frank niet goed had gekeken in de winkel. Daarvan waren de luiers ook echt niet te harden, dus kan me er iets bij voorstellen helaas. En is inderdaad knap van Kasper, denk dat ie gewoon heel sterk is. Dat zei de fysio ook toen ze hier donderdag was. Ik verheug me erop dat Ronja ook zoveel gaat praten als jij vertelt over Jesper. Zo schattig! En vaak is het inderdaad dan voor een ander niet te verstaan, maar als moeder weet je toch wel vaak wat ze bedoelen. Dat heb ik nu al bij haar. Hier gaat het goed. Gisteren echt een leuke dag gehad. Eerst meegedaan met een loop van zes kilometer en weer een snellere tijd neergezet dan de vorige keer. 's Avonds uit eten geweest met mijn schoonouders, nog als verjaardagscadeautje voor mijn schoonmoeder. En daarna naar een cd presentatie van de buurman en zijn band geweest. Heb nu een beetje een kater (schaamschaam), maar dat geeft niet. De kids zijn lekker weer thuis en slapen nu beide even. Frank is naar honkbal, die zal rond een uurtje of twee weer thuis zijn verwacht ik. Nou meiden, prettige dag verder!
@Anneke: lars vonden we in zijn ledikant ook nog aan alle kanten maar in het grote bed niet. gaat super goed. was er ook bang voor maar is we 200 % meegevallen. klinkt leuk zeg wat je allemaal hebt gedaan. vandaag lekker rustig dagje dus.. wij zijn ff uurtje in het bos geweest. ga ook ff liggen want heb moeie ogen. lars ligt ook lekker op bed...
Lekker hoor, even het bos in! En een uurtje naar bed is ook wel even fijn daarna. Hou je het allemaal nog goed vol? Of begint het toch wel zwaar te worden? Nog een dikke drie weken en dan is het ook al D day... Dus in het grote bed lag Lars gelijk een stuk rustiger? Dat is dan wel weer een geruststelling.
@anneke: heb wel twee uur geslapen geloof ik haha. lars 3 uur heerlijk... ja ik hou het wel vol maar is wel zwaarder dan bij lars hoor. ben het wel een beetje zat aan het worden dus ik hoop dat de kleine man eerder komt. heb de hele dag last van mijn rug namelijk dat word ik wel zat.. en mijn buik zit in de weg haha.. ja in het grote bed heb ik hem nog niet 1x keer achterstevoren gevonden. alleen nog maar dwars maar meestal blijft hij wel aardig liggen...en als hij wakker is gaat hij zitten of blijft hij liggen tot we komen.. hij weet donders goed dat hij er uit kan vallen want dan wijst hij over de rand en zegt larsje boem he.. (zei hij in het begin als we zeiden dat hij moest blijven liggen of zitten in bed.) als ik hem roep en hij komt er zelf uit gaat hij netjes bij het voeteneind eruit daar zit geen steun aan de zijkant.
Wat schattig: Larsje boem... maar wel heel handig dat hij dat door heeft. En wat je zegt herken ik. Ik vond de tweede zwangerschap ook zwaarder. Nou, het duurt nu sowieso niet zo heel lang meer... nog eventjes doorzetten en hopelijk is jullie kleine spruit er snel!
Meiden even een ego berichtje... Lars is gisteren opgenomen in het ziekenhuis ter observatie... De eerste dagen leek de dieetvoeding wat aan te slaan, maar sinds zondag weer drama. Hij huilt zoveel, ontroostbaar. Lijkt echt door z'n darmpjes te komen: krampjes, scheetjes, boeren... Hij is daarbij zo ontzettend veel wakker ook, vaak 8 tot 9 uur! En dat overdag... 's Nachts gaat het gelukkig wel erg goed. Dat maakt het ook zo vreemd he... Ook gaat het drinken erg slecht (onrustig). Hij gilt het uit na de eerste slokken. Het duurt dan telkens erg lang voor ie de speen goed pakt en de fles rustig leeg drinkt. Hij krijgt gelukkig wel genoeg binnen en groeit goed. Maar voordat ie de fles rustig pakt... een hele strijd! Ook krijgen we sinds zondag het medicijn tegen de Reflux niet meer bij hem binnen. Ook zo'n strijd. Nadat ie maandagavond en dinsdagochtend weer uuuuren achter elkaar huilde zonder te stoppen, hebben we de knoop doorgehakt. Of eigenlijk heeft de kinderarts voor ons de knoop doorgehakt... Ze gaan hem nu intensief observeren en bekijken of ze misschien een bepaald patroon kunnen ontdekken en of ze uberhaupt hetzelfde zien als wij thuis. Maar wat denk je: sinds gisteravond heeft ie in het ziekenhuis alle flessen rustig gedronken en slaapt ie heerlijk. Zul je altijd zien. Hij heeft er thuis soms ook zo'n dag tussen zitten, dan is ie gewoon zo gesloopt dat ie niet anders kan dan slapen. Dus ze houden hem gewoon nog wat langer. Volgens de kinderarts zien ze vaak dat de eerste 24 uur bij baby's die net opgenomen zijn, erg rustig verlopen, puur door de verandering van omgeving op zich... Daarna worden vaak de klachten weer zichtbaar. We wachten het wel af. Misschien is dit gewoon even nodig om de vicieuze cirkel te doorbreken. Maar goed, feit blijft dat we echt pijn bij hem zien. Lijkt mij dat zoiets niet zomaar doorbroken wordt... Maar goed, we zullen zien. Vind het wel echt heel erg moeilijk om hem daar achter te laten. Ben nu even thuis en ga er zo weer heen. 's Nachts is ons aangeraden om thuis te blijven en even goed bij te tanken. Ook overdag zijn we er niet de hele tijd bij, zodat zij een goed beeld krijgen van zijn gedrag zonder dat wij hem telkens op de arm hebben. Ik hou jullie op de hoogte! @Bos, meid nog eventjes! Balen van je rugpijn! @Anneke, alles goed met jou? Niet te zwaar zo met werken? Lekker genieten van de momenten dat je vrij bent en tijd hebt voor je gezinnetje! Heb je nog leuke foto's van je kroost? Sorry als ik iets vergeet. Liefs!
Hey MissX, Wat een schrik meid! Maar hopelijk komen ze er nu wel achter wat die arme Lars zo dwars zit. Een kindje dat zo moet huilen gaat je ook door merg en been! Hoop dat je zelf ook een beetje tot rust komt nu, want dit lijkt me ook wel erg zwaar voor jou en Jeroen. Dikke knuffel!!! Hier gaat het goed. Het werken bevalt wel weer erg goed. En het is wel druk, maar ook wel te doen. Het vereist allemaal een strakke organisatie, maar daar ben ik wel van. Dat scheelt! Ik zal zo wel even kijken voor een mooi fotootje van de kids...
@missx: jeetje meid wat een toestand allemaal. ik hoop dat ze er snel achter zijn waarom hij zoveel huilt en dat ze er ook snel wat aan kunnen doen. vreselijk als je kind zoveel huilt he meid. heel veel sterkte @anneke: leuke foto's..
Hey meiden, Lars mag misschien morgen op 'weekendverlof'! Het gaat best goed met hem. Tot aan vanmorgen had ie alle flessen rustig en helemaal leeg gedronken. Ook slaapt ie best veel. Gisteravond is hij wel erg onrustig geweest en vanmiddag ook een paar uur gehuild. Ook hebben ze vanmiddag voor het eerst gezien dat ie het uitschreeuwt tijdens het drinken. Heel dubbel, want het liefst wil ik natuurlijk dat ie het goed doet, maar het is ook fijn dat zij zien wat wij thuis zien. Toch is het nog acceptabel als een baby van zijn leeftijd een keer per dag tussen twee voedingen veel huilt/onrust laat zien/weinig slaapt. Zodra dat meer is, is het niet goed. Thuis was dat dus bijna de hele dag door, maar in het ziekenhuis zien ze dat nog niet. De verpleegster van vanmiddag zei dat zij meestal het omslagpunt bij de 3e dag ziet en dat zij zelf het dus altijd goed vindt als kindjes 4 a 5 dagen blijven, om een zo goed mogelijk beeld te krijgen. Maar goed, de kinderarts gaf vanmorgen aan dat als vandaag goed zou verlopen, hij morgen op weekendverlof mag, om dan na het weekend te bekijken of hij terug opgenomen moet worden of niet. Morgenvroeg loopt ze weer visite op de afdeling en dan horen we dus of ie mee naar huis mag. De fles van 18.00 uur heeft ie wel goed gedronken en daarna is ie ook lekker gaan slapen. Ik ben er vanavond weer geweest, maar toen sliep ie dus. Straks voor het slapen gaan nog maar even bellen hoe het met hem is. Mis hem zo ontzettend! @Anneke, leuke foto's zeg! Wat wordt ie al groot! Leuk t-shirt trouwens! @Bos, hoe is het met je rug meid? Jesper is aan het huilen. Volgens mij komen er weer kiesjes door. Vind hem veel aan het kwijlen. Vanmiddag heeft ie ook maar kort geslapen en werd ie huilend wakker. Nu is ie weer even stil. Zo maar even bij hem kijken en lekker instoppen voor de nacht. Slaap lekker!
Lars is weer thuis! Gistermiddag mocht ie mee op weekendverlof. Hij is dus nog niet officieel ontslagen. Maandagochtend met de afdeling bellen naar de kinderarts, om door te geven hoe het gegaan is. Mocht het vandaag of morgen thuis mis gaan, dan kan ie gewoon terug. Maar daar gaan we niet vanuit! Het gaat best goed met hem, zo fijn! Nu ook, hij ligt al te slapen vanaf 10.15 uur, een wonder! Wel vind ik dat ie nog niet geweldig drinkt. Wel voldoende, maar de manier waarop... Het gaat nog niet van harte. Maar goed. Zo lang hij het maar niet weer elke fles uit gaat krijsen of heel veel laat staan, dan ben ik tevreden! Gisteravond kraambezoek gehad en vanavond weer. Verder dit weekend niets op de planning. We blijven voor Lars maar lekker thuis, om hem even zoveel mogelijk ritme en regelmaat te bieden. Slapen dus dit weekend alleen in bed en even niet met hem wandelen. Hoe is het met jullie allemaal!? Het is rustig hier zeg! Anneke, meid bedankt voor je lieve smsje!
@Missx: fijn zeg dat hij thuis is dit weekend. bijzonder zeg dat het nu rustiger met hem gaat. ze hebben nog geen andere voeding geadviseerd ofzo toch? hij was toch alleen ter observatie? nou ja super fijn in ieder geval hoop dat hij de rust vast houd en het beter met hem blijft gaan. met mijn rug gaat het op zijn zachts gezegt k*t maar ga woensdag wel even overleggen met de vk of het nou uit mijn rug komt of van mijn bekken. anders misschien naar fysio ofzo denk ik want met traplopen zak ik soms gewoon door mijn been en ook als ik een tijdje in de zelfde houding heb gezeten/gelegen. wij gaan ff eten. fijne dag allemaal
Hey meiden! Volgens mij is iedereen aan het genieten van het lekkere weer! @Bos, hoe is het nu met je rug? Hou je het nog tot woensdag vol om met de vk te overleggen? Wat balen zeg! Laat je maar goed verwennen! Hoewel het hoe dan ook natuurlijk zwaar is met al een kleine dreumes! De 27e komt steeds dichterbij! Heb je al voorweeën gehad? Hier gaat het nog steeds erg goed! Lars slaapt heel veel en als ie wakker is, is ie erg tevreden. Een heel ander kind dus! Nog steeds gaat het drinken niet geweldig. Een hele strijd is het soms! Maar toch lukt het hem om bijna elke fles helemaal leeg te drinken! Ben zo trots op hem! Hij zit nu op de Allergy Care voeding. Dat kreeg ie al een week voor ie opgenomen werd. Denk dat het toch de tijd nodig heeft gehad voor het lichaam het helemaal heeft opgenomen. Hij doet het er nu goed op. Of het daadwerkelijk een koemelkallergie is??? Volgende week weer naar de ka en ik denk dat we dan gaan overleggen over hoe verder. Waarschijnlijk gaan we voorlopig w.b. voeding niks veranderen omdat het nu goed gaat. Als we over een tijdje gaan provoceren, merken we het vanzelf wel. Krijg zo een oud-collegaatje op kraambezoek. Jeroen heeft late dienst. Over twee weken krijgt hij vakantie, lekker 3 weken! Jesper is vandaag bij mijn moeder. Hij slaapt de afgelopen 2 weken telkens uit tot 9.00 uur/ 9.30 uur!! Heerlijk! Liefs
@missx: mijn rug gaat gelukkig beter. had die dag ook veel te veel gedaan (stofzuigen en dweilen en soppen was te veel achter elkaar denk ik) merk wel dat ik er op moet letten maar als ik de dingen verdeel gaat het gelukkig stukken beter. heb alleen zondag beetje te ver gelopen nu heb ik last van ik denk mijn banden. (voelt alsof ik een trap in mijn kruis heb gehad) merk wel dat ook dat weer beter gaat nu ik rustig aan doe maar het voelt nog niet prettig maar ach eigen schuld he. wat fijn zeg dat het met lars zoveel beter gaat. bij ons zei de huisarts dat het twee weken duurt voordat de oude voeding (dus de niet koemelkvoeding om het maar zo te zeggen) uit zijn lichaam was dus dat je pas na 2 weken echt kan zeggen of het helpt (bij ons zag je ook al na een week verschil gelukkig) kan dus wel kloppen dat het wat tijd nodig heeft. hoop dat je voorlopig deze voeding kan blijven gebruiken en dat je voorlopig nog niet hoeft te proveceren. wij hadden erg mazzel met onze huisarts die schreef de tweede keer meteen een recept uit dat ik het vergoed kreeg tot lars een jaar was. van het bureau moesten we andere voeding proberen maar onze huisarts vond het niet nodig. wel gedaan toen maar merkte al snel dat hij weer onrustig werd en de nutramigen mooi gebruikt tot 1 jaar. was het gezellig met je oud collega? lekker zeg dat hij bijna vakantie heeft. even heerlijk genieten met zijn vieren. gaan jullie nog op vakantie? lekker zeg dat hij zo uitslaapt. en hoe laat komt lars 's ochtends? hier was het ook iets over negen vanochtend. schrok gewoon toen ik op de wekker keek haha. maar was wel lekker want had vannacht onwijs slecht geslapen. mijn schoonmoeder dacht al dat we niet meer kwamen (breng hem op dinsdag meestal rond negen uur namelijk) wat een weer he vandaag. ben lekker binnen gebleven. heb de letters voor de baby vandaag geverfd. enveloppen geschreven, was weg gewerkt en huis gezogen. verder had ik weinig zin. vanochtend te horen gekregen dat de bloedwaarde van mijn schoonmoeder weer veel te hoog zijn dus ze moet volgende week door de scan. hoop zo dat de kanker niet terug is. (heeft baarmoeder en eierstokkanker gehad toen ik zwanger was van lars maar is daarvan toen genezen verklaard na twee operaties)
he dames.. ik kim even zwaaien.. we zijn weer terug van vakantie.. heerlijke vakantie gehad en goed bruin geworden allemaal op hyves staan fotos burberry.. gefeliciteerd met je zw! Bos.. super leuk die letters! ik ga ook even Spammen.. Sophie haar letters hangen ook