Wie nog meer in augustus voor een 2e? (1e kindje van augustus 2009)

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door MissX28, 17 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ukkie2009

ukkie2009 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    1.957
    0
    0
    Thuismama
    Zwolle
    overzicht :)

2. ukkie2009

ukkie2009 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    1.957
    0
    0
    Thuismama
    Zwolle
    en de laatste :)

3. bos

bos VIP lid

23 aug 2008
    8.268
    0
    0
    zuid holland
    Kom ff spammen oke had nog geeb tijd gevonden om te komen vertellen dat hij er was vanaf zaterdagavond 12 uur zijn de vliezen gebroken en daarna is alles zo snel gegaan dus t hele verhaal komt nog. Maar t gaat nu beter met tygo dus we hopen eind van de week naar huis te mogen

4. bos

bos VIP lid

23 aug 2008
    8.268
    0
    0
    zuid holland
    Tygo

5. MissX28

MissX28 Bekend lid

2 aug 2009
    735
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    Heb heeel weinig tijd maar toch:

@Bos, GEFELICITEERD MEID!!!! Wat een geweldig nieuws en wat een super leuke naam Tygo!
    Wat vervelend dat hij op de kinderafdeling ligt. Maar wel erg fijn om te horen dat het wat beter gaat nu. En hopelijk gaat het met jou ook goed? Want dit was een hele klus volgens mij!! Maar wat een prachtzoon hebben jullie zeg, een broertje voor Lars!!

Geniet lekker meid. En denk goed aan jezelf! Wij horen hier vanzelf wel weer hoe het gaat.

Ik reageer later op de rest. Krijg nu kraambezoek. Kus!

6. MissX28

MissX28 Bekend lid

2 aug 2009
    735
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    En veel haartjes, leuk leuk leuk!!! :)

7. Amarens

Amarens VIP lid

24 dec 2009
    11.522
    3.770
    113
    Bos, VAN HARTE GEFELICITEERD MET JULLIE ZOON EN BROERTJE TYGO!!!!!
    Wat een flinke mooie jongen, zeg. Ik hoop dat hij heel snel mee naar huis mag en dat jullie volop gaan genieten van jullie gezin.
    Ben heel erg benieuwd naar jouw verhaal.

Ukkie, zeer mooie kamer, meid, echt super! Mag ik daar komen slapen???? ;)

8. bos

bos VIP lid

23 aug 2008
    8.268
    0
    0
    zuid holland
    hoi hoi

heb even de tijd voor mijn verhaal in het kort.

de bevalling is heel snel en heel goed gegaan.
    rond 23.00 uur zaterdagavond kreeg ik buikpijn. niks geks want had er al de hele week last van. visite ging om 23.30 weg en om 23.45 lag ik op bed. buikpijn trok door naar mijn rug maar dacht zal morgen wel weer over zijn (net als de hele week) tot ik om 00.00 uur iets voelde knappen en meteen een nat bed had haha. ik zei shit mijn vliezen zijn gebroken. marco was meteen in de stress haha.... hij had wel in het vruchtwater gepoept dus vk gebeld en die kwam kijken. helaas naar het ziekenhuis maar vond het niet zo erg. nodig is nodig....daar aangekomen (na oppas te hebben gebeld) om 02.00 had ik al vier cm.... om 03.00 al 7 cm en om 03.50 mocht ik mee gaan persen omdat ik volledige ontsluiting had.... om 03.58 is hij geboren. hij zat wel een beetje klem met zijn hoofd en met zijn arm achter mijn schaambeen en zijn schouder wilde niet erg komen dus ze heeft behoorlijk aan hem moeten trekken. gelukkig heeft hij er niks aan overgehouden als wat blauwe plekken...

daar is tie dan tygo....5050 gram en 56 cm... wat een kerel he...

hij moet blijven ivm met zijn gewicht en word gecontroleerd op zijn bloedsuikers... hij moet 3x aaneenvolgend 3 zijn of meer en dan mag hij mee. de eerste twee waren goed de derde 2,9 dus hij moest langer blijven. helaas ging hij daarna alleen maar naar beneden ipv naar boven en bleef hij schommelen tussen de 2 en 3. hij dronk zijn voeding wel goed maar helaas.

helaas werkte het niet dus wilde ze hem om het uur prikken en voeden. hiervoor moest hij zondagmiddag naar de kinderafdeling. dat viel wel even tegen... zondagavond was het nog niet beter en wilde ze hem bijspuiten via infuss. ze kregen alleen het infuus nergens in dus na lang tobben en half lekgeprikt te hebben besloten ze eerst een sonde te proberen. dat hielp ook niet en 's nachts hebben ze nog een infuus via de navelstreng geprobeerd maar toen ook die niet goed bleek te zitten moest hij toch naar rotterdam voor infuus...

de kinderarts stond dus 's nachts om half vijf naast mijn bed met de mededeling dat hij direct naar rotterdam werd gebracht. pff dat is even rot wakker worden zeg. ben meteen mee naar beneden gegaan en heb hem nog zolang vast gehouden tot hij met de ambulance weg ging...

ik vroeg of ik mee mocht maar ze konde me niet zeggen hoelang het ging duren en of ik daar wel een bed kon krijgen. ze advizeerde hier te blijven dus maar gedaan (met pijn in mijn hart zeg pff) we zouden om zeven uur bellen naar het ziekenhuis of het infuus gelukt was en of hij terug kwam of moest blijven. dan konden vriendlief en ik er alsnog heen als hij moest blijven. uiteindelijk hoorde we pas om half negen dat het infuus er in zat en dat ze hem nog even daar wilde houden. ze wisten nog niet hoe lang.

we zijn er meteen heen gegaan want we hadden ons al klaar gemaakt om eventueel te gaan. gelukkig hadden ze daar (na heeeel lang tobben en prikken) het infuus er ingekregen en waren zijn suikers nu op pijl.... nu mocht hij weer terug (maandag middag 13.00) en nu mocht ik wel met de ambulance mee rijden. dus weer terug naar het ziekenhuis in gorinchem..

daar overleg gehad met de kinderarts en we zouden dinsdagochtend beginnen met afbouwen. gelukkig ging het maandag avond zo goed en zat zijn waarde ruim boven de vier (een aantal keer) dat ze die zelfde avond nog wilde afbouwen. ook vannacht hebben ze hem nog een stapje naar beneden gezet en vanochtend en vanmiddag dus hij is inmiddels gezakt van 4 naar 2.

als hij voor elke voeding goede waarde heeft nu mag hij met een halve naar beneden. met een beetje geluk is hij dus vanavond of vannacht van het infuus af. daarna willen ze hem waarschijnlijk nog 24 uur observeren om te kijken of zijn lichaam het zelf kan. ik hoop dat als hij van het infuus af is dat hij gewoon weer bij mij op de kamer mag maar dat moet ik nog aan de arts vragen.

tot zover dus even het verhaal (mmm misschien toch iets langer dan ik dacht sorry)

nu is het afwachten....

oh en lars vind het gelukkig allemaal prima.... hij heeft zijn broertje zondag geaaid en ging daarna lekker spelen alsof hij het doodnormaal vond haha... hij is vannacht bij mijn ouders blijven slapen zodat marco ook nog de dingen kon regelen vandaag en even een dagje hier was omdat gister zo hectische was allemaal...

helaas mag lars niet bij tygo omdat hij op de kinderafdeling op de couvouse (schrijf je dat zo??) kamer ligt daar mogen geen kinderen onder de 12 komen ivm kinderziektes en besmetting...

sorry dat ik even niet op jullie reageer maar ga nu ff liggen..

9. gimena

gimena Niet meer actief

@Bos GEFELICITEERD met de geboorten Van Tygo

10. MissX28

MissX28 Bekend lid

2 aug 2009
    735
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    Hey meiden!

@Bos, pff wat een verhaal! Hoop zo voor jullie dat Tygo snel naar huis mag! Hoe is het verder met jou gesteld? Heb je fysiek veel 'geleden'? Kan me zo voorstellen!
    Wat zal dat een mooi moment zijn wanneer jullie voor het eerst als gezinnetje echt samen zijn en Lars zijn kleine broertje ziet!
    Denk aan je meid!

@Gimena, leuk weer even van je te horen en fijn dat het goed met je gaat!

@Anneke, wat gaaf dat je geskydived hebt zeg! En leuk dat jullie er even tussenuit zijn geweest! Ik heb tien jaar geleden eens gebungeejumped in Lloret de Mar, was ook echt geweldig! 80 meter hoogte! Zou het zo weer doen.
    Jee wat kan Kasper al veel zeg!

@Ukkie, wat een mooie kamer is het geworden! En wat knap dat ze gewoon in het grote bed blijft liggen zeg! Deze fase is pittig he, heel herkenbaar! Jesper heeft hier 'goede' en 'slechte' dagen om het zo maar te zeggen, hahaha! Wij gaan aankomende week een eenpersoonsbed halen voor hem. Het gaat nu zo goed in het open ledikantje! Hij is er alleen de eerste twee nachten uit gevallen, daarna niet meer.
    Wat heb je al vroeg verlof of niet? 8 weken van tevoren?

Nou, ik sta klaar om voor het eerst weer te gaan hardlopen. Ga maar een schema volgen, want heb al zoooo lang niets meer gedaan! Wish me luck!

11. bos

bos VIP lid

23 aug 2008
    8.268
    0
    0
    zuid holland
    @Missx: good luck hoop dat je nog wat conditie hebt.

met mij gaat het goed. op wat moeiheid na voel ik me goed. heb maar 3 hechtingen waar ik eigenlijk weinig last van heb. beetje trekkerig maar dat is alles. ben ook niet duizelig geweest ofzo dat had ik bij lars wel en het vloeien is ook al minimaal (vergelijkbaar met gewoon ongi) terwijl ik bij lars ook veel heftiger heb gevloeid...

ga ff foto's op de laptop zetten van lars en tygo. lars heeft hem net voor het eerst vastgehouden. had gevraagd of hij erbij mocht omdat hij toch alleen ligt en dat mocht... zal zo ff spammen...(als dat mag)

ik hoop trouwens dat we vrijdag naar huis mogen maar er is nog niks zeker.

12. bos

bos VIP lid

23 aug 2008
    8.268
    0
    0
    zuid holland
    ik kom alleen even zeggen dat we naar huis mogen. eindelijk genieten met zijn vieren...

13. MissX28

MissX28 Bekend lid

2 aug 2009
    735
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    Bos wat fijn!!! Ben zoooo blij voor jullie! Dat is een teken dat het goed gaat met de kleine man. Super!!!! Lekker genieten nu meid, dat heb je zeker wel verdiend! Kus voor jou!

14. MissX28

MissX28 Bekend lid

2 aug 2009
    735
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    En fijn ook om te horen dat het met jou goed gaat, top!

15. annekevdz

annekevdz Fanatiek lid

25 sep 2009
    2.515
    0
    0
    @Bos: wat super meid, gefeliciteerd met de geboorte van Tygo en wat fijn dat hij nu ook lekker thuis is en dat jullie met zijn viertjes kunnen genieten!!! En wat een flinke knul is het al. Gelukkig dat zijn bloedwaarden nu goed zijn! Hij ziet er prachtig uit en wat een mooie bos haar. Geniet ervan!!!!!!!!!!

@MissX: hoe is je lopen gegaan?

@Gimena: met mij gaat het ook erg goed! Lekker weer aan het werk, de kids gaan uitstekend en ik sport weer vrij veel. Zit erg lekker in mijn vel op het moment. Heerlijk is dat!

16. gimena

gimena Niet meer actief

erg fijn om dat horen dat het goed met jullie gaat. en dat je heerlijk in je vel zit:)

17. MissX28

MissX28 Bekend lid

2 aug 2009
    735
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    Hey meiden!

@Bos, en?? Hoe bevalt het thuis? Hoeveel dagen kraamhulp krijg je nog? Toch wel het maximale of niet? Hoop dat alles goed gaat met de kleine Tygo en dat Lars het allemaal een beetje kan handelen?!

@Anneke, ben net weer wezen lopen, ging lekker! Moet het wel echt helemaal opbouwen hoor. Volg een schema (in 9 weken naar 5 km in 30 min.). Maar ben bij week 2 begonnen. Wil straks twee keer in de week 5 km lopen, dat vind ik wel genoeg. Hoeveel loop jij eigenlijk? En hoe lang doe jij over 5 km? Je hebt het laatst geloof ik wel verteld, toen je die loop had, maar ben het even kwijt.
    Wat heerlijk dat je zo lekker in je vel zit! Hier eigenlijk hetzelfde. Zo fijn dat het met Lars gewoon goed gaat nu. Kom zelf echt weer aan leuke dingen toe. Ben vorige week een avond weze stappen (tot 5 uur 's ochtends!!) met vriendinnen. En morgen lekker een dagje winkelen met m'n schoonmoeder. Ben ook begonnen met buikspieroefeningen. Wil nu ook fysiek nog echt lekker in m'n vel komen te zitten!

@Gimena, kom je weer lekker meeschrijven hier meid!

Ik plof de bank op! Fijne avond allemaal!

18. annekevdz

annekevdz Fanatiek lid

25 sep 2009
    2.515
    0
    0
    @MissX: goed bezig hoor met lopen! Ik loop op mijn snelst een kleine 27 minuten over 5 kilometer, in een training doe ik dat veel rustiger, dan kost het me 35 minuten. Wat goed dat je je ook zo goed voelt nu! Buikspieroefeningen zou ik ook echt moeten doen, maar heb er zo'n ontzettende hekel aan... maar ik ben wel al lichter dan voor mijn zwangerschap en wordt ook steeds strakker. Ben eigenlijk wel happy zo. Respect trouwens voor het stappen tot vijf uur! Wel echt lekker dan om weer wat dingetjes voor jezelf te doen he?

19. bos

bos VIP lid

23 aug 2008
    8.268
    0
    0
    zuid holland
    het is heerlijk om weer thuis te zijn met alle mannen. ik heb officieel kraamhulp tot zondag maar krijg twee dagen extra van 5 uur per dag... ik heb dezelfde kraamhulp als bij lars en dat is echt een schat van een mens. is de eerste dag dat we thuis kwamen al geweest van zeven tot 11 (helft ouwehoeren hoor haha) schrijft ze maar tot negen...
    gister is zeg geweest van 10 tot bijna 20.00 terwijl ze maar tot vijf hoefde en nu staat ze ook nog eten te koken terwijl ze tot vijf uur maar hoeft (maar ze blijft gezellig eten.) ze is erg lief voor lars en tygo en lars vind het allemaal wel erg gezellig en is blij dat ik weer thuis bent en vind het allemaal prima dat tygo er ook is. (hopen dat het zo blijft natuurlijk als hij straks wat minder aandacht krijgt als de hulp weg is en marco gaat werken)

tygo doet het super. is erg zoet en slaapt veel. wel wat last van krampjes maar gelukkig vandaag al minder als gister. krijgt ook infacol nu want is ineens zo omhoog gegaan met de voeding.
    heb hem al twee nachten wakker moeten maken om 3 uur en 's ochtends zeven uur voor de voeding. als het zo blijft hoor je mij niet klagen :D

20. Amarens

Amarens VIP lid

24 dec 2009
    11.522
    3.770
    113
    Bos, heerlijk dat jullie met z'n allen thuis zijn en dat Tygo het zo goed doet! Geniet van deze bijzondere tijd.

MissX, hard aan het trainen, respect, hoor. Zijn jullie al naar de dierentuin geweest (in Arnhem?). Wij wel, vond onze zoon leuk, hij zegt nu de hele tijd: zeehond gezien, zeekoe gezien, olifant gezien. Andere dieren hebben volgens mij toch veel minder indruk op hem gemaakt al vond hij de aquarium ook mooi.
    En het geslacht weten wij al (hoezo nieuwsgierig), hahahahaha.

Ukkie, begint echt op te schieten nu, nog eventjes volhouden!

Anneke, alles goed? Druk met werken en de kleintjes?

Deel Deze Pagina