Wie nog meer in augustus voor een 2e? (1e kindje van augustus 2009)

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door MissX28, 17 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MissX28

MissX28 Bekend lid

2 aug 2009
    735
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    Hey meiden!

@Anneke, zo maar dan loop jij echt wel snel zeg! Idd heerlijk om weer leuke dingen te kunnen doen. Gisteren met een vriendin uit eten geweest en daarna nog lekker wat gedronken op een terras. Nog maar 2 weekjes en dan weer werken. Ik neem het er dus nog maar even lekker van, haha!

@Bos, vandaag je laatste dag kraamhulp of niet? Wat ontzettend fijn dat ze zo'n leuk mens is! Dat hebben jullie zeker wel verdiend! En zo te horen is Tygo lekker tevreden, wat super! Hopelijk kunnen jullie gauw de nachten echt doorslapen!

@Quint, en wij mogen het zeker niet weten he?! ;) Haha! Ben zooooo benieuwd! Belangrijkste blijft natuurlijk dat hij/zij gezond is. Hoe gaat het verder met je? Wil wel een buikfoto zien!!

Hier staat vandaag de dierentuin op de planning. Heb er zo'n zin in! We rijden hier rond 10.00 uur weg. Brengen dan Lars naar mijn moeder en rijden dan door naar Burgers Zoo. Hopelijk slaapt Jesper dan even in de auto, want we slaan zijn middagslaapje dus over. Ben benieuwd hoe dat zal gaan! Ben uberhaupt benieuwd wat ie ervan zal vinden. Het fototoestel en de filmcamera zijn iig ingepakt! En het is heerlijk weer, wat willen we nog meer!

Met Lars gaat het ook echt goed. Behalve dan het drinken nog steeds. We hebben voor volgende week woensdag een afspraak met de logopediste staan. Zij gaat een voeding mee kijken, om te bepalen of zijn drinktechniek, mondmotoriek e.d. in orde zijn. Ik weet zelf eigenlijk wel zeker dat dat het niet is, maar goed, dan hebben we dat maar uitgesloten. De ka wilde graag dat we dat zouden doen, dus dan doen we dat maar. Hij laat best veel voeding staan, maar hij is er wel tevreden onder. Ook is het dus nog steeds een hele strijd om het binnen te krijgen. Hij duwt de speen gewoon naar buiten, soms in het begin al, soms pas na een minuut ofzo. Soms gaat het gepaard met huilen en verslikken, maar vaak ook niet. En soms is er niks aan de hand. Zo wisselend! Als ie eenmaal goed drinkt, pakt ie de speen van de fles hartstikke mooi, dus daar ligt het gewoon niet aan. We hebben de Difrax fles voor hem, maar hij doet het ook bij Avent en Dr. Brown. Dus het ligt ook niet aan de fles. Deze pakt hij zelfs het beste. Ach, we zullen zien. Het is een hartstikke tevreden mannetje en dat is echt wat wij het belangrijkste vinden! Na de fles van 23.00 uur, slaapt hij al door tot 7.00/7.30 uur! Dan ligt ie er om 8.00 uur weer in tot 11.00 uur. Dan ligt ie er vaak om 12.00 uur alweer in en slaapt ie tot 15.00 uur. Na die fles slaapt ie vaak nog maar heel kort en is ie wakker tot een uurtje of 20.00. 's Avonds heeft ie toch nog best wel veel van krampjes en heeft ie echt zijn huiluurtjes. Maar als dat alles is!!

Liefs!!!

2. MissX28

MissX28 Bekend lid

2 aug 2009
    735
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    Hey meiden! Even vanaf m'n telefoon, lig al lekker in bed. Huis is versierd, het cadeau staat klaar! Morgen de dag, want dan wordt Jesper alweer 2 jaar! Jeetje wat is dit jaar voorbij gevlogen zeg, niet normaal! Kan me nog zo goed zijn eerste verjaardag herinneren. En wat heeft hij veel geleerd in de afgelopen 12 maanden zeg... Heb heel veel zin in morgen. Hopelijk blijft het droog zodat we 's middags ook nog lekker buiten kunnen zitten! Hoe is het met jullie allemaal? Zo rustig hier!

3. Amarens

Amarens VIP lid

24 dec 2009
    11.522
    3.770
    113
    MissX, van harte met Jesper!!! Een hele fijne dag met z'n allen vandaag! Wat voor cadeau heeft de kleine man van jullie gekregen? En hoe was het in de dierentuin, vond Jesper het leuk?

Het geslacht mogen jullie wel weten ;) hahahahaha. Nu de naam nog, vind het zo moeilijk...

4. bos

bos VIP lid

23 aug 2008
    8.268
    0
    0
    zuid holland
    @Quint: oh ben benieuwd wat het word dan bij jullie :D

@missx: gefeliciteerd met de verjaardag van jesper. hopelijk hebben jullie een leuke dag...
    fijn dat het beter gaat met lars... heeft hij niet een tekort tongriempje waardoor hij slechter drinkt?

5. MissX28

MissX28 Bekend lid

2 aug 2009
    735
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    Hey meiden,

Bedankt voor de felicitaties! Het was een geweldige dag vrijdag! Jesper was echt de jarige Job, hij is zo ontzettend verwend! Van ons heeft ie een rode tractor met aanhanger gekregen (waar ie zelf op kan). Hij vond het helemaal leuk! De hele dag door bezoek en 's middags idd lekker buiten gezeten. Jee wat heeft hij veel gekregen: een waterbaan, krokodillenbek met tanden (spel), politiehelm, auto's, trucks (zelfs een met afstandbediening!), een kleiset, boekjes van Bob de Bouwer, verf, een tafeltje met twee stoeltjes (Ikea natuurlijk ;) ), schepnetje, stickervelletjes, veel van Lego Duplo, etc.. Hij wist niet waar ie kijken moest. Vooral toen 's middags heel veel bezoek tegelijk kwam binnenvallen en hij overstelpt werd met cadeau's. Eigenlijk ook niet normaal hoor, wat hij aan speelgoed heeft! Wel erg leuk dat Lars er straks ook mee kan spelen.

Alleen vandaag was Jesper erg ziek. Hij heeft de hele dag door overgegeven, zo sneu!! Echt een buikgriep met koorts... Hij wilde niet eten en drinken, alleen maar hangen... Gelukkig ging het eind van de middag wat beter en nu ligt ie lekker te slapen.

Met Lars gaat het ook echt goed gelukkig. Hij is zo'n tevreden mannetje! Hij huilt ook bijna niet meer, zo fijn!

@Bos, we hebben voor a.s. woensdag een afspraak met de logopediste in het ziekenhuis. Zij kijkt een voeding mee. Ben benieuwd! Ik denk zelf niet dat het te maken heeft met iets mondtechnisch... Hij weigert gewoon al zodra ie de fles ziet. Denk dat dat allemaal gekomen is vanwege de pijn in z'n buik destijds. Denk dat ie dat is gaan associeren met drinken. We zetten gewoon door en uiteindelijk pakt ie de fles wel, maar het is telkens een hele strijd. Als ie eenmaal drinkt, gaat het prima.
    Hoe is het met jou? Moeheid een beetje onder controle? Nog even en dan is jullie Lars ook alweer 2!!

@Quint, vertel op!!! Je weet ons wel nieuwsgierig te maken zeg!!!!

Nou, wat een dag. De bank 3 x ondergespuugd, ons bed, ikzelf ben helemaal ondergespuugd door Jesper, pfff.... Zo eerst maar eens een wasmachine aanzetten, haha! Verder is alles gelukkig weer lekker fris. Zielig klein mannetje. Nou zijn mannen sowieso zielig als ze ziek zijn... ;)

Fijne avond nog!!

6. bos

bos VIP lid

23 aug 2008
    8.268
    0
    0
    zuid holland
    @missx: ja probeer nog wel te slapen tussen de middag want ben toch vaak wel in de weer nog 's nachts. slaapt zo'n vijf uurtjes per nacht nu denk ik...

ja mannen zijn erg zielig he als ze ziek zijn haha. wel sneu dat jesper zo veel moet overgeven. hopelijk is hij snel beter
    wat is hij lekker verwend zeg... heerlijk dat het zo leuk was.
    ja lars ook al bijna twee. waar blijft de tijd he...

ik ben vandaag alleen met de mannen voor het eerst. net ff boodschappen gedaan. vanavond komen mijn ouders eten en komt er een vriendin op visite...

vriendlief komt wel rond 3 uur thuis en de rest van de week weer lekker vrij...

hadden jullie kleintjes ook moeite met zelf in slaap vallen?? wanneer was dat over??

ben weer weg lars word ondeugend haha

7. annekevdz

annekevdz Fanatiek lid

25 sep 2009
    2.515
    0
    0
    Hey meiden,

Das alweer lang geleden! Sorry, het komt er steeds niet van. Het is gewoon best druk met 32 uren werken en twee van die kleintjes. Het gaat hier wel erg goed hoor! Ronja praat steeds meer in kleine zinnetjes van twee/drie woorden en Kasper is vrolijk en draait alle kanten op en probeert zelfs al een beetje te kruipen!

@Bos: de moeite met inslapen duurde bij Kasper een week of vijf. eeft Tygo er veel last van? Hoe gaat ie met jou zelf nu?

@MissX: nog gefeliciteerd met de verjaardag van Jesper. Hoe gaat t nu met lopen? En deze week weer werken, heb je er een beetje zin in?

@Quint: nou, wat is het? Net als iedereen ben ik natuurlijk hartstikke benieuwd!

8. ukkie2009

ukkie2009 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    1.957
    0
    0
    Thuismama
    Zwolle
    He.. hier is het ook te lang geleden zeg! We zijn volgens mij gewoon allemaal te druk ;)

Anneke.. goed dat het zo goed gaat met het praten van Ronja. leuk is dat he :) en 32 uur werken. Pff hoe hou je het vol ;)

Bos.. balen dat je mannetje zo'n moeite heeft met in slaap vallen. Misschien inbakeren?

Miss.. ook vanuit hier nog gefeliciteerd met de verjaardag van Jesper!

Hier gaat het wat minder. Veel last van voorweeën en last van mn KS. A.s. woensdag naar de gyn en dan maar eens overleggen hoe en wat. wel is ze volledig ingedaald dus dat is dan weer positief. We zijn er bijna :) nog even volhouden ;)

9. ukkie2009

ukkie2009 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    1.957
    0
    0
    Thuismama
    Zwolle
    Ik ga het toch ook even hier neer zetten want ben wel benieuwd wat jullie van deze situatie vinden:

(voorverhaal.. sinds zondag behoorlijk last van het litteken van mn KS en flinke hoofdpijn)

ooeefff ik was/ben echt woest! Bel ik de gyn.. zegt de ass.. nee je moet je verloskundige bellen want je bent pas vanaf morgen officieel over gedragen(!!) dus ik zoo.. uuh ja en wat moet een verloskundige met pijn aan het litteken?? Ja geen idee zegt ze maar je moet hun bellen..

dus zo gezegd zo gedaan.. verloskundige gebeld.. aangegeven van de hoofdpijn en de pijn in mn litteken.. "tja, zegt ze.. er hebben wel meer vrouwen last van hun litteken met dit termijn. Gewoon wachten tot morgen' nou oke.. alla.. ip mag zei er uberhaupt niets over zeggen en al helemaal niet zonder beoordeling maar goed dan wacht ik maar tot morgen prima.. en die hoofdpijn "ach ook gewoon morgen even bij de gynaecoloog aangeven, ze nemen dan vast je bloeddruk op" PARDON!!! grrrrrr beide diciplines nemen me gewoon niet serieus! Ik vind het e echt belachelijk! ik mag niet eens even langs komen om mn bloeddruk op te laten meten.. blijkbaar val ik tussen wal en schip!

Ik heb nu mn moeder gevraagd of ze hier wil komen met hun bloeddruk meter zodat ik het iig even kan meten en het me gerust kan stellen.. dus nu moet zei (hoe graag ze het ook doet) van raalte naar zwolle rijden(30KM) en dan vanuit hier naar haar werk in deventer (20KM om)... *zucht*...

stel ik me aan of is dit een vreemde situatie?

10. bos

bos VIP lid

23 aug 2008
    8.268
    0
    0
    zuid holland
    @anneke: kan me voorstellen dat het druk is als je zoveel werkt en twee van die kleintjes.

tygo is soms gewoon 3 a vier uur wakker en dan is hij overstuur omdat hij zo moe is maar de slaap niet kan pakken.

@ukkie: inbakeren wil hij niet althans hij heeft niet veel te willen natuurlijk maar het helpt niet dus schiet niet op.

vind het raar dat je bij geen van beide welkom bent..

11. Amarens

Amarens VIP lid

24 dec 2009
    11.522
    3.770
    113
    Ukkie, balen dat het niet zo goed met je gaat. Ik hoop dat je morgen bij de gyn terecht kan maar z'n behandeling is niet leuk, nee. Heel veel sterkte met de laatste loodje, nog eventjes volhouden!

Anneke, fijn dat alles goed gaat met jullie!

Bos, Lars is bijna jarig! Alvast een fijne verjaardag, lekker genieten samen met je mannen.

MissX, wanneer moet je weer gaan werken of ben je al begonnen? Valt het mee om weer aan de slag te zijn?

Het geslacht, tja, schrijf toch niet voor niks in dit topic (Ukkie is een uitzondering ;))... Het wordt weer een jongen!

12. bos

bos VIP lid

23 aug 2008
    8.268
    0
    0
    zuid holland
    @Quint: Wat leuk nog een zoon :D had je het verwacht of had je geen idee??
    hoe voel je je?
    buik al aardig aan het groeien?

dank je wel het word mooi weer dus denk dat het een geslaagde dag gaat worden. moet alleen nog soep maken en taart halen dan is alles klaar...

13. ukkie2009

ukkie2009 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    1.957
    0
    0
    Thuismama
    Zwolle
    Quint..wat leuk zeg een zoon! gefeliciteerd.. hoe voel je je? en idd wat bos schrijft... hoe gaat je buik?

Bos.. ooh lars morgen jarig! Leuk hoor! Alweer twee! Fijne dag morgen!

Hier vannacht niet geslapen ( op 2,5 uur na) veel harde buiken/voorweeen en paracetamoll helpt niet :( Nu ook nog steeds buikpijn en ik zit qua para aan mn max. Net ook niet goed geworden.. bleek mn bloeddruk 98/48 te zijn en een pols van 50 (logisch ook) dus vanmiddag direct vragen wat dit toch kan zijn.. en ik word door de lage pols en bloeddruk zo vreselijk moe en ik slaap dus niet waardoor ik nog moeier word :(

vanmiddag een update :)

14. ukkie2009

ukkie2009 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    1.957
    0
    0
    Thuismama
    Zwolle
    wilde even het gesprek met de arts ass hier neer zetten.. alles was goed meisje wordt nu 2500 gram geschat dus is w.s een kleintje. pijn aan het litteken schijnt inderdaad normaal te zijn. Heb slaapmedicatie gekregen om even een paar nachten te kunnen door trekken en verder a.s. disndag weer een afspraak met een echte gyn. Al met al prima dus.

15. MissX28

MissX28 Bekend lid

2 aug 2009
    735
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    Hey meiden!

Allereerst:
    @Bos, gefeliciteerd met Lars!! 2 Jaar alweer zeg! Hopelijk hebben jullie een fantastische dag. Aan het weer kan het niet liggen!

@Quint, wat super een jongen!!! Echt leuk zeg!

@Ukkie, jee wat naar voor je dat je je niet serieus genomen voelt zeg! Gelukkig gaat alles wel goed met kleine uk. Wat zeiden ze over je bloeddruk? Lijkt me wel erg laag, of niet?!

@Anneke, wat knap van je zeg dat je zoveel uur werkt met ook nog eens twee kinderen! Maak je niet druk als je hier even niet schrijft. We zijn allemaal druk. Als we iig maar af en toe even iets laten horen, haha! Ben wel nieuwsgierig hoe het met jullie allemaal gaat namelijk!

Hier gaat het super. Ben afgelopen maandag weer begonnen met werken na 19 weken vrij te zijn geweest. En het bevalt me erg goed moet ik zeggen! Vind 3 dagen dan ook wel genoeg hoor. Volgens mij geniet ik nu nog meer van de momenten met de kinderen! Lars doet het super. Hij is nog steeds zo tevreden! Het drinken lijkt ook wat beter te gaan. We zijn bij de logopediste geweest en hebben wat tips mee gekregen. Het lag iig niet aan de fles/speen en het is ook niets medisch. Als we nu tijdens het drinken op bepaalde plekken zijn wangetjes en kinnetje iets stimuleren, lijkt hij de fles beter vast te kunnen houden. Dinsdag moeten we weer voor controle naar de ka. Dan gaan we bespreken of en wanneer we gaan provoceren. Ben benieuwd!

@Bos, wat vervelend dat het slapen nog niet zo lukt! Wel heel herkenbaar moet ik zeggen. Het lukte Lars geloof ik met een week of 5 om voor het eerst zelf in slaapt te vallen als we hem wakker in bed legden. Daarvoor lukte het alleen op de arm. We moeten hem wel tevreden in bed leggen, anders wordt het slapen sowieso niets. Dus echt wachten tot alle krampen weg waren. Hier hielp het ook om een laken op te vouwen tot een strook van ongeveer 30 cm breed en dat over de lengte over zijn armpjes heen te leggen in bed. En dan links en rechts goed strak instoppen, helemaal onder het matras. Het is dan wel geen inbakeren, maar wel lekker strak. Daar overheen dan het dekentje en lakentje. Ook denk ik dat het altijd goed is om heel consequent te zijn in je manier van troosten. Dus niet de ene keer 5 minuten laten huilen en de andere keer 1 minuut voor je ernaar toe gaat. En ook niet de ene keer in bed troosten en de andere keer er direct uitpakken. Voorspelbaarheid is erg fijn voor die kleintjes. Uiteindelijk bleef bij ons het inslapen lastig, vanwege de vele krampjes. Pas in het ziekenhuis en met dieetvoeding ging het beter. Denk je dat Lars huilt van pijn (krampjes) of lukt het hem gewoon niet om in slaap te komen?

Ik ga snel verder, ben aan het werk!

Liefs!

16. annekevdz

annekevdz Fanatiek lid

25 sep 2009
    2.515
    0
    0
    @Bos: wij hebben veel gehad aan de puckababy, is wel inbakeren maar niet heel strak. Gefeliciteerd met de verjaardag van Lars gisteren, hebben jullie een leuk feestje gehad?

@MissX: wat fijn dat het werken goed beviel weer. Ik blijf wel zo nu en dan langskomen hoor, maar merk gewoon dat het allemaal wel intensief is. Ik hoop gewoon zo dat Kasper binnenkort echt de nachten gaat doorslapen. Ik hoop dat dat mij ook weer wat energie geeft. In de loop van de dag gaat het gelukkig steeds wel weer, maar sta echt gebroken op. Voel me net een oud wijf!

@Ukkie: wat vervelend dat je last hebt van je litteken, lijkt me een beetje eng ook al hoor je het wel vaker. Mooi dat de gyn je weer helemaal heeft goedgekeurd en hoop dat je niet al te lang op je kleine hoeft te wachten... dan ben je tenminste van die vervelende voorweeen af!

@Quint: gefeliciteerd met je zoon, hebben jullie de naam al verzonnen?

17. MissX28

MissX28 Bekend lid

2 aug 2009
    735
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    Hey Anneke,

Hoe vaak wordt Kasper dan 's nachts nog wakker? Geef je hem 's avonds nog een laatste fles rond 23.00 uur? Hopelijk komen jullie gauw weer aan wat meer nachtrust toe!

Hier iets heel ergs: Het begint heeeel stiekem te kriebelen voor een derde! Echt erg, nu al! Na Jesper duurde dat best even. Ik denk dat dat echt komt omdat het nu zo ontzettend goed gaat met Lars. Hij is zooo gemakkelijk, dat scheelt enorm. We hebben er geen kind aan. Heel anders dan twee maanden terug! Jeroen en ik hebben het er vorige week uitgebreid over gehad. Ons gevoel zegt: graag een derde! Maar de praktische zaken houden ons nog tegen. Kun je het van de oma's vragen dat ze op 3 kindjes tegelijk passen? Jeroen zal haast wel naar 4 dagen werken moeten gaan, zodat ze dan nog maar eens in de twee weken hoeven op te passen. Dan zou het misschien nog te doen zijn. Daarnaast: ons huis... Alle kamers zijn bezet nu. We zouden de badkamer naar beneden kunnen verplaatsen, maar die wordt dan ienieminie. Boven hebben we dan wel een extra kamer. Of onze slaapkamer opsplitsen, zou ook een optie zijn. Maar goed, beide opties geven slechts een kleine slaapkamer... Daarnaast financieel. We kunnen nu relaxed leven. Maar een derde erbij, dan houden we toch echt minder over. Sowieso omdat we voor de kinderen sparen, €50,- per maand. Maar wat als ze later alle drie gaan studeren? Etc. etc. etc. We hebben wel zoiets van: als we het doen, dan zo snel mogelijk. Ik heb liever de tropenjaren zo snel mogelijk achter de rug, dan dat we over twee jaar weer iets meer vrijheid hebben en dan weer 'opnieuw' beginnen. Snappen jullie wat ik bedoel? Druk is het toch wel. Daarbij zou ik me nu fit genoeg voelen om weer opnieuw zwanger te zijn. Het is zo dubbel allemaal. Zou zo graag nog een keer zwanger willen zijn, nog een keer bevallen, dat hele kleine fijne nog een keer meemaken. Maar ik vraag me af of ik dat niet na 10 kinderen nog steeds heb... Is het niet gewoon goed zo, gemakkelijker met twee kinderen? Moeten we niet tevreden zijn met twee gezonde kindjes? Daarbij: ik ben zelf van een 2 eiige tweeling, dus de kans dat wij een tweeling krijgen is ook nog eens iets hoger dan gemiddeld. Stel je voor!!!

Pff, hier komen we niet echt uit ben ik bang. We hebben nu besloten om het toch nog maar even te laten rusten. Nu gaat het goed met Lars, maar voor hetzelfde geld komt er zo weer een veel pittigere periode aan.

Jullie nog weekendplannen? Wij morgen verjaardag van ons nichtje, ze wordt 3. Heb zo'n leuk roze kaptafeltje met krukje voor haar gekocht! Zondag gaan we bij kennissen op bezoek, gourmetten met z'n allen. Leuk weekend dus voor de boeg!

18. annekevdz

annekevdz Fanatiek lid

25 sep 2009
    2.515
    0
    0
    @MissX: ik herken dat wel hoor, naturlijk had ik dat na Ronja ook al heel snel, maar nu dus ook alweer. Maar Frank wil eigenlijk helemaal geen derde kind. Beetje lastig dus. En er zijn ook wel veel praktische bezwaren hoor, geld, auto, huis, drukte, noem maar op. Maar het is wel heel gezellig een groter gezin. Doordat Frank er op tegen is, is het bij mij wel wat bedaard, misschien ook wel door hormoonhuishouding die weer steeds normaler wordt. We hebben nu afgesproken om het volgend jaar na de zomer te gaan bespreken... dan weten we ook beter hoe druk we het dan hebben met twee kids en hoe we het dan voelen. Tot die tijd geef ik zo nu en dan een hintje...

19. bos

bos VIP lid

23 aug 2008
    8.268
    0
    0
    zuid holland
    wow nou ik moet voorlopig even niet denken aan een derde hoor haha. hier een peuterpuber die dwars is en de kleine man zit in zijn eerste sprong gezellig dus haha..

20. bos

bos VIP lid

23 aug 2008
    8.268
    0
    0
    zuid holland
    wat is het rustig hier. allemaal erg druk zeker..

Deel Deze Pagina