Wie nog meer in augustus voor een 2e? (1e kindje van augustus 2009)

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door MissX28, 17 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ukkie2009

ukkie2009 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    1.957
    0
    0
    Thuismama
    Zwolle
    idd erg rustig zeg~!

Hier nog steeds rustig ;)

2. MissX28

MissX28 Bekend lid

2 aug 2009
    735
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    Hey meiden!

Sorry, een tijdje niet geweest! Even wennen nu ik weer werk, om alles te combineren! Maar gaat gelukkig hartstikke goed! De jongens doen het super. Vanaf aanstaande maandag gaat Lars ook elke maandag naar het kdv. Ben benieuwd! Vooral hoe het drinken daar zal gaan, want dat gaat nog steeds met ups en downs. Hij laat soms gewoon een hele fles staan en er zit dan overdag zo 8 uur tussen een voeding. Hij is dan wel hee erg tevreden en slaapt gewoon weer zonder een voeding dus. En hij groeit goed! Volgende week mogen we met pap beginnen en de 29e moeten we weer terug naar de kinderarts. Dan gaan we echt met provoceren beginnen.

@Ukkie, meid wat spannend!!! Nog iets meer dan 2 weken. Hoe voel je je? Ben je zenuwachtig voor de bevalling? Nog eventjes geduld!!!

@Anneke, dus bij jou ook een wens voor een derde! Hopelijk draait je man nog bij! Kun je het volhouden tot volgend jaar zomer? Je wilt hem natuurlijk ook niet 'opjagen'. Dat gevoel heb ik in ieder geval wel. Ik wacht nu maar tot hij er uit zichzelf over begint. Zelf twijfel ik ook nog best hoor. Ben er nog helemaal niet uit! Gevoel en ratio zijn met elkaar in conflict!

@Bos, meid hoe gaat het? Dus Lars is lekker dwars? Heeeeel herkenbaar, helaas... Wat doet ie zoal (of juist niet)? En hoe doet Tygo het? Kunnen jullie al een beetje doorslapen 's nachts? Geniet je nog lekker van je verlof?

Hier zijn de jongens allebei verkouden. Vandaag vrij dus ik kan ze lekker verwennen.

Doeii!!

3. bos

bos VIP lid

23 aug 2008
    8.268
    0
    0
    zuid holland
    @missx: kan me voorstellen dat het wennen is. spannend dus lars ook naar het dagverblijf op maandag. wat gaat het toch hard he. zo ben je bevallen en zo ben je weer aan het werk.

hier ook een 'lastige' drinker. hij komt op verzoek want als ik hem wakker maak voor een ritme drinkt hij gewoon niet. hij drinkt gemiddeld 600 per dag en hij groeit goed dus vind het wel prima.
    verder doet hij het hardstikke goed. hij zit wel aan de nutramigen hij was erg onrustig, zat onder de pukkels en kon niet poepen. hij was zo vier uur wakker en werd daardoor helemaal overstuur. had ook behoorlijk krampjes en sinds hij nutramigen krijg (nu een week) is hij heeeeel rustig en makkelijk. valt zelf in slaap (baker hem wel in) en slaapt heel veel. heb er geen kind aan.

doorslapen is pas 1x gebeurd haha maar meestal is het een kwartiertje flessen en dan weer verder slapen dus mag niet klagen.

lars is vooral aan het uitproberen. dingen doen die hij niet mag. (zand uit de zandbak gooien, aan mijn spullen zitten waar hij niet aan mag komen, wegrennen als ik zijn jas wil aandoen en ga zo maar door)

maar ik ga nu naar bed want wilde er vandaag een keer voor half 12 in liggen maar word toch weer laat. marco zijn collega's gingen laat weg (hadden er 8 op bezoek)

4. MissX28

MissX28 Bekend lid

2 aug 2009
    735
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    Hey Bos,

Wat fijn dat Tygo het nu zo goed doet! Wat is Nutramigen? En als het voeden 's nachts zo snel gaat, dan is dat idd nog wel te doen! Wanneer moet jij weer beginnen met werken?
    Heeft Lars ook van die driftbuien? Jesper hier ontzettend. Vanuit het niets zoooo compleet over de zeik gaan. Bijvoorbeeld omdat ie z'n jas niet aanwil, of omdat we ergens 'nee' op zeggen. Hij kan dan maar moeilijk kalmeren, dat duurt soms zooo lang! Negeren maakt het alleen maar erger, even apart zetten ook. En hem lekker vasthouden en lief tegen hem zijn, helpt ook niet, evenals boos worden. We weten het soms echt even niet, zelfs ik als ontwikkelingspsycholoog, haha!! Hij heeft het gewoon erg moeilijk met zichzelf op het moment. Hopelijk duurt deze fase niet al te lang.

Ik ben nu aan het werk, dus moet het kort houden. Liefs!

5. bos

bos VIP lid

23 aug 2008
    8.268
    0
    0
    zuid holland
    @missx; nutramigen is eigenlijk de vervanger van pepti. verkrijgbaar via de apotheek.
    balen dat je moet proveceren. hier een jaar voorgeschreven dus hoef niet te proveceren (schrijf het vast verkeerd)
    nee lars heeft niet van die driftbuien gelukkig (kan nog komen natuurlijk) hij gaat wel op de grond liggen en zegt nee en als ik dan zeg ga maar heel hard huilen is het nee en vaak zo over haha.
    hoop dat het bij jesper ook niet lang duurt

ben ook weer weg ga vast wat klaarzetten voor het wandelen straks moet boodschappen doen..

6. ukkie2009

ukkie2009 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    1.957
    0
    0
    Thuismama
    Zwolle
    Hoi dames!

Babynieuws!

Gisteren om 18:33 uur is onze tweede dochter geboren! Ze heet J.asmijn R.osalie. Ze weegt 2870 gram en is 46 cm! Helaas wederom een ks. Bevalling ging prima. Totdat haar hartje steeds Dipte tijdens een wee. Uiteindelijk bleek dat haar hele arm over haar hoofd lag en haar handje door mijn 4 cm stak! De gyn kon haar een hand geven ;). Jammer maar het is niet anders :). J.asmijn doet het super! En mama komt er ook wel bovenop.

Foto staat op hyves :)

7. bos

bos VIP lid

23 aug 2008
    8.268
    0
    0
    zuid holland
    ook hier nogmaals van harte gefeliciteerd met jullie dochter. het is een mooie meid.

geniet ervan..

8. Amarens

Amarens VIP lid

24 dec 2009
    11.522
    3.770
    113
    Lieve Ukkie, van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter en zusje!!!!!! Heel veel geluk en geniet ervan!!!!

9. MissX28

MissX28 Bekend lid

2 aug 2009
    735
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    UKKIE GEFELICITEERD!!!! OHHH, ik lees het nu pas zeg, SORRY!!
    Wat een prachtige naam zeg en fijn dat alles nu goed gaat. Ze is een klein popje he?! Hoe voel jij je nu? En hoe doet ze het? Ben je lekker aan het genieten meid? Ben heeel benieuwd! Kun je hier ook een foto plaatsen misschien?

10. annekevdz

annekevdz Fanatiek lid

25 sep 2009
    2.515
    0
    0
    Ukkie ook langs deze weg gefeliciteerd. Heb op hyves de foto's gezien, wat een plaatje en wat een mooie naam Jasmijn. Geniet er lekker van!

11. ukkie2009

ukkie2009 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    1.957
    0
    0
    Thuismama
    Zwolle
    He dames..

dank jullie wel.. we genieten ontzettend en ze doet het super goed! Ik zal even een foto spam doen :)

12. annekevdz

annekevdz Fanatiek lid

25 sep 2009
    2.515
    0
    0
    @MissX: wat jij zegt over gevoel en ratio die het niet met elkaar eens zijn, dat heb ik dus ook. Tegelijk ben ik ook wel blij dat we het niet in hetzelfde tempo doorzetten als de vorige keer... Anders zou ik nu al bijna weer zwanger raken en dat zou wel heel druk worden alles bij elkaar. Ik geniet nu ook wel weer heel erg van mijn werk en ben echt aan het kijken hoe ik mezelf nu verder kan ontwikkelen. Ben net begonnen met een post hbo opleiding organisatiepsychologie. Erg interessant en voor mijn werk ook heel nuttig. Heb een vast contract gekregen op mijn werk en ze hebben me ook aangemerkt als een talent voor de organisatie. Erg leuk dus!

@Bos: gaat goed bij jullie dus, dat is mooi! Wel jammer dat Tygo niet zo'n doordrinker is, maar 's nachts slaapt hij gelukkig wel snel weer begrijp ik!

Hier alles goed! Ronja zit al aardig in de peuterpuberteit, roept graag nee en meent dat dan ook. Ze maakt zinnetjes van soms wel vier woordjes en leert elke dag bij! Ze zit ook heel veel te zingen en dan herken je er ook echt stukjes van een echte liedjes in. Kasper is een supervrolijk mannetje die ontzettend nieuwsgierig is naar alles, steeds meer interesse heeft in vast voedsel en echt niet meer steeds wil liggen. Rollen doet hij de hele kamer door en hij probeert nog steeds tot zijn eigen frustratie te kruipen. Op schoot wil hij echt amper zitten, dan strekt hij steeds zijn knietjes zodat hij kan staan. Beide kids vinden elkaar echt superleuk en lachen met elkaar.

@Quint: hoe is het met jou?

Fijne dag allemaal!

13. ukkie2009

ukkie2009 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    1.957
    0
    0
    Thuismama
    Zwolle
    Anneke.. wat fijn om te horen dat het zo goed gaat zeg! die peuterpubertijd herken ik idd haha en dat zingen ook... geweldig! Leuk dat Kasper zo'n nieuwschierig ventje is!

Hier.. alles goed. Jasmijn heeft gewoon al 3 nachten achter elkaar door geslapen, 23-5 en 23-4.30 en vannacht spande de kroon.. van 23 tot 06! Heerlijk dus.. wel is ze dan van 22-23 even wakker maar dat geeft dan niet :) sophie vind haar zusje geweldig. Zo lief! Ik ben goed herstellende :)

Ik ben 11 kilo afgevallen in de zwangerschap en we mogen nu weer door gaan :) op naar nog 10/15 en dan zijn we klaar :D

14. Amarens

Amarens VIP lid

24 dec 2009
    11.522
    3.770
    113
    Ukkie, wat een ontzettend lief mooi klein meisje hebben jullie gekregen! En wauw van 23 tot 6 en 10 dagen oud, echt super!!!! Geniet ze op de roze wolk!!!!

Anneke, het is toch geweldig dat het zo goed op je werk gaat en dat de kids het ook heel erg goed doen!!! Houden zo. Ik vind het overigens erg knap dat je naast je gezin en werk ook nog gaat studeren. Waar haal je al die energie vandaan????

Ehmmm, derde kindje lees ik hier, neeeeeeeeeeeee moet daar niet aan denken. Eerst eens kijken hoe het met twee kinderen gaat, lees soms dat het pittig kan zijn.

Hier gaat alles goed, hoor. Moet nog drie maanden werken, heb daar niet echt zin in. Mijn buik is nog niet zo groot en de baby is rustig daar maak ik me een beetje zorgen over maar het zal wel goed zijn. Dinsdag naar de vk, altijd leuk. En de naam hebben wij geloof ik wel. Ik denk niet dat deze naam te verwachten valt, het is iig heel wat anders dan de naam van onze zoon + weinig voorkomend maar het past helemaal bij ons :)

15. MissX28

MissX28 Bekend lid

2 aug 2009
    735
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    Meiden hoe is het met iedereen?
    Hier een erg leuk weekend gehad: kermis! Dat vieren we hier volop, met allemaal tradities (dorp he...). De jongens zijn beide 2 nachtjes bij mijn moeder geweest en dat ging zooo goed!
    Nu weer aan het werk. Pff, het is erg druk! Net 4 weken bezig en loop nu alweer bijna over, niet normaal!!
    Kleine Lars doet het super, de schat! Beter dat dit kan het gewoon niet. Met Jesper gaat het ook erg goed, buiten de vreselijke driftbuien om. Ben helemaal verliefd op m'n mannetjes!!

Ik ga gauw verder. Liefs!

16. bos

bos VIP lid

23 aug 2008
    8.268
    0
    0
    zuid holland
    @missx: lekker zeg jullie twee dagen samen geweest dus. fijn dat het goed ging.

doe je wel rustig aan op je werk?

hier alles goed. gister wel bij de huisarts geweest met tygo. hij word verdacht op reflux. hij dronk altijd al 'slecht' en nu in combi met de verkoudheid ging hij nog minder drinken en zat vol snot en slijm. zondag had hij de hele dag maar 350cc op... hij krijgt nu zantac en neusspray. vanochtend fles van 160 al weer leeg gedronken...
    lars was van de week ook ziek. koorts en snotverkouden. zondag verjaardag van vriendlief gevierd. lekker druk dus

ga nu tas pakken zo ff shoppen als tygo wakker word eerst ff gtst herhaling kijken..

17. MissX28

MissX28 Bekend lid

2 aug 2009
    735
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    Goh ik heb gisteren geschreven maar helemaal over het hoofd gezien dat jullie ook allemaal alweer hadden gereageerd! Hoe kan dat! Sorry dus voor m'n egoberichtje gisteren!

Even kijken of ik op iedereen kan reageren. Ik verwacht namelijk dat Jesper zo wakker wordt. De laatste maanden wordt hij op een uitzondering na, elke middag huilend wakker. Hij is dan het eerste half uur ook niet te genieten. Herkennen jullie dat?

@Ukkie, oh meid wat is ze moooi! Echt een plaatje hoor. En zulke lieve mooie kleertjes! Wat ontzettend fijn dat ze het zo goed doet. Aan je schrijven af te lezen, geniet je ervan! Goedzo!!
    Als ik het goed begrijp, ben je dus in je zwangerschap niet aangekomen, maar afgevallen? Was je zwangerschapsbuikje wel goed zichbaar? Wat knap zeg!

@Anneke, wauw dat gaat goed op je werk! Wat knap zeg dat je er nu ook nog een post-hbo opleiding naast doet! Hoeveel tijd neemt dat in beslag? Ik twijfel of ik een post-master opleiding zal doen. Denk dat ik eerst maar eens wat cursussen zal doen, voor ik echt weer aan de studie ga. Voor mijn gevoel ben ik net klaar (en dat is ook wel een beetje zo). Heb gewoon nog niet zo'n zin om weer de boeken in te duiken. Maar goed, in m'n werk is dat wel een vereiste: op de hoogte blijven van de laatste wetenschappelijke ontwikkelingen. Heb respect voor je hoor! Ben benieuwd hoe je het gaat ervaren met je gezin. Toi toi!
    Wat gaat Kasper snel zeg! Gek idee dat Lars over twee maanden misschien ook al lekker door het huis rolt! En Ronja is volgens mij een erg vrolijke meid. Jesper zingt eigenlijk nooit. Jammer!

@Quint, meid het is vast allemaal goed hoor! Don't worry! En als je je tussendoor toch zorgen maakt, gewoon om een extra afspraak vragen hoor! Wat leuk dat jullie uit de naam zijn. Ben zo benieuwd!! Hopelijk gaan de aankomende drie maanden voor jou snel voorbij zodat je lekker verlof hebt. Hoeveel weken van tevoren pak je? Met twee kinderen is pittig, maar ook erg goed te doen hoor. Tenminste, zo is het hier. Toen het met Lars niet goed ging, was het pittig. Dat gehuil de hele dag en je voelt je zo machteloos. Nu Lars het goed doet, wil ik het niet pittig noemen, maar 'gezellig druk'. Het is zo leuk! Kan niet wachten tot de jongens echt kunnen spelen met elkaar.

@Bos, he meid! Ja hoor, ik pas goed op mezelf! Jij nog gefeliciteerd met je vriend! Wat vervelend dat Tygo waarschijnlijk reflux heeft! Maar goed, als de medicijnen helpen is dat ook wel weer super! Hoe gaat het verder met je? Hoe ervaar je het, met twee kindjes? Goed dat je lekker gaat shoppen! Heerlijk, die momenten!

Nou, om 15.30 uur komt de kapster (vriendin) voor Jesper. Ben benieuwd. De vorige keer (en al die keren ervoor trouwens ook) was het één groot drama. Hij krijste alles bij elkaar, als een speenvarken. Alsof hem ik weet niet wat werd aangedaan. En we hebben echt alles uit de kast gehaald om het leuk voor hem te maken. Ik heb hem nu goed voorbereid. Hij reageert tot nu toe positief: "Jeppe nip nip!" (Jesper knip knip). We zullen het zien!

Liefs!

18. MissX28

MissX28 Bekend lid

2 aug 2009
    735
    0
    0
    NULL
    Gelderland
  19. ukkie2009

ukkie2009 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    1.957
    0
    0
    Thuismama
    Zwolle
    Quint.. dank je wel :).. fijn dat jullie de naam al hebben en ach die laatste loodjes wegen altijd zwaar.. Hier ook altijd rustige kindjes in mn buik gehad hoor, dus vast niets om je zorgen over te hoeven maken! Lekker genieten! Hoe was het bij de vk?

Miss..Fijn dat het zo goed met je gaat! en met je twee ventjes.. hoe "moeilijk" de start was hoe goed gaat het dus nu! Lekker van genieten ook! Hoe ging het knippen?

Bos.. wat fijn dat het nu beter gaat met je mannetje :)

helaas was het doorslapen van korte duur ;) Ze komt nu 1 x per nacht.. 23/23:30 voeding en dan tussen 4 en 5 en dan weer om 8/9 dus prima vol te houden. vannacht had ze alleen last van krampjes dus heeft ze tot 2 uur gespookt en daarna heerlijk tot 5 geslapen.. Verder doet ze het super goed. Vandaag alweer 3 weken! waar blijft de tijd! Ze is een rustig meisje, spuugt weinig en drinkt al 120/4! Vaak is ze per dag na 1 fles iets wat onrustig maar verder slaapt ze alleen maar heerlijk in der eigen bedje..

Tot nu toe dus geen klagen (afkloppen).. een lief tevreden meisje (L)

20. bos

bos VIP lid

23 aug 2008
    8.268
    0
    0
    zuid holland
    @Missx: ja het valt me mee eigenlijk twee kids. tygo is erg makkelijk en slaapt veel (afgezien van het feit dat hij slecht drinkt) af en toe wel een beetje onrustig maar eigenlijk gaat het nu wel al een paar dagen beter (behalve zondag) alleen hij groeit te weinig dus er zit hem blijkbaar toch wat dwars want hij drinkt nog steeds 'weinig' . hij was in vier weken tijd maar 400 gram gegroeid. we moeten nu nog een stap verder proberen dan de nutramigen. dat is neocate. als dat niet helpt moet hij terug naar de kinderarts.
    die zal waarschijnlijk iets voorschrijven voor reflux denk ik. of hij moet denken dat er iets anders aan de hand is...

@ukkie: fijn dat je meisje zo tevreden is. en een trotse zus zeker.

@Quint: ben benieuwd naar jullie naam..

Deel Deze Pagina