Hey meiden! Jullie ook lekker aan het genieten van het mooie weer? Heerlijk he, zo'n nazomer!! Jammer genoeg morgen gewoon weer werken... @Ukkie, het knippen ging erg goed!! Voor het eerst! Ik had hem ook wel heeel erg goed voorbereid. Ben het al een week van tevoren gaan aankondigen, op een heel luchtige manier. Het kwam dus niet onverwachts voor hem en ik heb gemerkt dat dat bij Jesper een hoop scheelt. Terwijl hij geknipt werd, mocht hij met een plantenspuit mijn haren nat maken en kammen. Nou, dat was natuurlijk geweldig! Hoe gaat het nu met Jasmijn? De nachten weer wat beter? Hoewel een keer per nacht natuurlijk nog heel netjes is. Maar wel vermoeiend voor jullie! En hoe voel jij je? Ze is alweer een maand! En hoe vindt Sophie het allemaal? @Bos, hoe is het nu met Tygo? Gaat het drinken al wat beter? Vervelend is dat joh... Hopelijk slaat de Neocate aan en hoeven jullie niet naar de ka. Hier sinds vrijdag begonnen met de provocatietest en het gaat goed!!! Hij zit nu helemaal op de standaardvoeding en we merken niets aan hem! Weet niet of dat nog kan komen? Maar lijkt mij niet, ik heb er wel vertrouwen in. Hij doet het zo goed!! Met Jesper gaat het ook steeds beter: veel minder driftbuien, een verademing!! Pff, dat was een pittige fase zeg!! Jeroen is nu aan het mountainbiken in het bos, hij doet mee met een tourtocht. Ik ga vanmiddag als hij terug is gezellig naar wat vriendinnetjes in Nijmegen, even bijkletsen! Ik ken ze nog van de studie en we zien elkaar niet heel veel meer. Hoe is het met de andere meiden?
Miss.. wat super dat de test zo goed gaat! Hopelijk zit hij nog steeds op de standaart voeding en gaat het goed! wat betretf de driftbuien van jesper.. w.s gaat die idd met ups en downs tussen het tweede en derde jaar.. hier merk ik dat ook echt. Hier.. alles goed.. Jasmijn heeft denk ik haar eerste 'sprong" is wat onrustiger en slaapt overdag iets moeilijker in. verder nog steeds een lief en tevreden meisje die steeds meer lacht . Met Sophie gaat het ook goed. Ook een lekkere peuterpuber.. deze week zijn de voorbereidingen voor haar tweede verjaardag a.s. zondag in volle gang
@Missx: wat goed zeg dat je al over bent op gewone voeding hier weer terug op nutramigen. merkte geen verschil alleen dat hij van de neocate dikkere ontlasting kreeg dus alleen maar nadeel... ben ook bij de osteopaat geweest. zei voelde veel spanning aan de bovenkant van zijn maag... het leek erna twee of 3 dagen goed te gaan maar nu wisseld het weer heel erg. hij slaapt sinds haar bezoek wel door en komt netjes om 7.00 11.00 15.00 19.00 en 23.00 vanochtend zelfs pas om 8.00 we zijn nu een midweekje op vakantie in het vennebos met mijn schoonouders, zwager en schoonzusje en neefje... helaas is lars al wel sinds zondagavond niet fit en koorts steeds. hoop dat hij morgenochtend koorts vrij is kunnen we keer gaan zwemmen...
He allemaal.. hier druk druk met de voorbereidingen voor Sophie haar tweede verjaardag! kom snel weer kletsen!
Hoop dat het goed gaat met iedereen. Ukkie, van harte met jullie tweede verjaardag, een hele fijne dag samen!!! Wat is jullie meid al groot, zeg. Bos, hoe is het nu met Lars, een beetje beter? Jammer dat het weer iets minder is geworden, koud en nat, zucht. Wij zijn gisteren naar de Efteling geweest, ook koud, nat en druk, hahahaha. Wel fijn dat Tygo goed doorslaapt. MissX, super dat het zo goed gaat met de jongens, zeg!!!! Echt wauw en het is nu genieten, neem ik aan. Toch wel binnenkort een derde? Anneke, hoe is het? Hier gaat alles goed, hoor. Ben alleen zo moe en het wordt natuurlijk alleen maar zwaarder. Maar wil toch 4 weken van te voren met verlof, nog 9 weken werken dus. Ben nu al aan het aftellen, erg, hé.
@Ukkie, gefeliciteerd met jullie kleine grote meid!! Hopelijk hebben jullie ene erg fijne dag vandaag. Ze wordt vast goed verwend! Wat een mooie meid is ze zeg!! Fijn dat het met Jasmijn ook zo goed gaat zeg. Slaapt ze alweer wat meer overdag? @Quint, kan me voorstellen dat je al aan het aftellen bent hoor! Hopelijk gaat de tijd heel snel voor je! Heb je al een oplossing voor waar jullie kleine heen gaat als je gaat bevallen? Foto van je zwangere buik? Ben benieuwd!! @Bos, hoe was jullie midweekje weg? Hopelijk is Lars ondertussen beter? Wat sneu, net nu jullie weg waren! Heerlijk dat Tygo 's nachts zo goed doorslaapt. Nu hopen dat ie overdag ook meer tevreden is! Hier zit Lars ondertussen nog steeds op de standaard voeding. Gaat erg goed met 'em. Vond hem wel afgelopen week iets onrustiger, maar elke verandering van voeding zal vast iets van onrust met zich mee brengen! Nu gaat het weer super. We hebben hem gisteren voor het eerst een groentehapje gegeven. Hihi, zo schattig! Hij duwde met z'n tongetje alles weer naar buiten. Wist nog niet zo goed hoe ie moest eten, haha! Maar volgens mij vond ie het wel lekker! Op een gegeven moment deed ie zelfs z'n mondje al open als de lepel eraan kwam! Straks weer proberen. Denk wel dat ie er echt aan toe is hoor. Ben gisteravond heerlijk wezen stappen met vriendinnen. Lagen vanmorgen pas om 4.30 uur in bed! Heb bij een vriendin geslapen en nu weer heerlijk thuis bij het gezinnetje. Moet kunnen zo heel af en toe, toch? Was erg gezellig! Wel jammer dat overal binnen weer gerookt wordt, gaan je kleren en haren zo ontzettend van stinken. Maar ach, gaat hoe dan ook toch de was in... Jeroen is even mountainbiken nu. We gaan zo met de jongens even op de thee bij de buurvrouw. Fijne zondag nog!!
Hoi, Alles gaat goed bij ons. Het is een poos geleden dat ik ben geweest maar lees wel regelmatig mee. Met manon gaat alles goed, het is een kleine dondersteen. Vanaf half november mag ze naar de peuterspeelzaal. Erg leuk! Gelukkig krijg ze wat minder last van haar driftbuien. Het gaat steeds beter. Natuurlijk gaat het met vlagen. Met Lennart gaat het ook goed. Hij krijgt nu wel veel last van zijn tandjes, kwijlt veel. Ook hebben we sinds kort weer nachtvoedingen, het ging heel goed snachts maar op het moment komt hij standaard iedere nacht 1 keer. Missx, op hoeveel voedingen zit lars? Lennart krijgt nog 5 flessen van 180+6, soms 4 maar dat lukt nog niet erg.
hoi allemaal @Missx: lekker wezen stappen dus....word er in cafe's enzo weer gerookt?? bah jammer is dat... hij is overdag wel zoet hoor (of er moet wat dwars zitten poep of boer ofzo) maar het is puur het drinken waarmee hij onrustig is vaak. we hebben zitten tellen en hij zat van de 38 dagen al 17 dagen onder het minimum van 600cc per dag (hij krijgt 5 x 150cc aangeboden) ik ga morgen nog een keer naar de osteopaat en volgende week naar de kinderarts.. wat fijn zeg dat het zo goed gaat met de gewone voeding. en zo snel al. heerlijk dat hij er overheen is hoef je geen extra rekening te houden met bijvoeding... lars was er met 13 maanden overheen en ik merk dat zijn darmen nu nog gevoelig zijn. volgens de osteopaat zal dat wel blijven maar goed daar is makkelijker rekening mee te houden (niet te veel krentenbollen geven want dan gaat hij aan de dunne haha) @Quint: ik was ook al weken aan het aftellen hoor voor mijn verlof. de laatste weken gingen zo langzaam en nu zit mijn verlof er al weer op (heb nu vakantie) ben benieuwd naar jullie kleine... groeit je buik goed? @idm: vervelend zeg dat hij 's nachts weer komt. misschien een sprong? als je het niet meer gewend bent is het extra vermoeiend om er weer uit te moeten 's nachts vind ik zelf @ukkie: gefeliciteerd met de verjaardag van sophie @all: kijken jullie ook het programma oei ik groei op zondagochtend op rtl vier. best een grappig programma..
Quint.. haha aftellen is normaal hoor.. maar als ik nog denk aan 9 weken werken met een zwangere buik kan ik me voorstellen dat die weken voorbij gaan kruipen! ik hoop voor jou dat je je goed blijft voelen en idd met 36 wk pas hoeft te stoppen. Fijn dat alles verder goed gaat met de zwangerschap! IDM.. wat balen zeg van de nachtvoeding weer.. net was Bos zegt.. als je het niet gewend bent is het extra vermoeiend. Fijn dat manon wat rustiger is.. het hoort ook wel bij de leeftijd. Sophie kan ook erg opstandig en soms driftig zijn.. Succes in ieder geval met je kleine "draakjes" Miss.. hmm lekker wezen stappen.. Daar heb ik ook wel weer eens zin in. Jezelf even geen mama voelen maar weer even jong zoals vroeger Fijn dat het leuk was.. en idd als je de dag erna weer bij je kindjes bent voelt dat weer zoals het hoort Bos.. Nee, ik wilde het wel maar dat begon net toen Jasmijn geboren is dus nu helemaal vergeten.. zal eens op uitzending gemist gaan kijken. All.. Sophie haar verjaardag was erg geslaagd.. Het was wel te druk dus die fout maken we niet meer.. Ze heeft er zelf weinig aan gehad en was helemaal flabbergasted van alle aandacht en cadeautjes. Met als gevolg dat ze om 18:15 uur uitgeput met 39,5 graden koorts op bed lag. Maandag ook nog koorts gehouden, gisteren verhoging en nu is het over. Nog wel even langs de HA geweest omdat ze zei dat ze zere oren had maar dat was het gelukkig niet. Gewoon een luchtwegvirusje wat heerste gaf de HA aan. Met Jasmijn gaat het ook goed. Ze slaapt erg veel. De meeste voedingen valt ze halvewege alweer in slaap om vervolgens tot de volgende voeding weer te slapen. Ik denk dat ze in totaal op een dag incl voeding 2 a 3 uur wakker is en dus 21/22 slaapt. Snachts komt ze nog steeds alleen voor voeding. Het wordt wel steeds wat later. Nu komt ze echt elke nacht tussen 4:45 en 5:15.. en 15 min later slaapt ze weer en wij ook. Hopen dat deze snel weg valt Ik zal nog even een foto spammen van onze feest "muts" met een trotse mama
Hey meiden! @Idm, hier ongeveer hetzelfde!! Het ging echt super goed 's nachts: om 21.30 uur de laatste fles en dan sliep hij tot 7.30 uur. Maar sinds twee nachten is het hommeles! We hebben nog geen nachtvoeding gegeven, maar vraag me af hoe lang we dat nog gaan volhouden. Drie nachten terug was ie ineens om 5 uur al klaar wakker en huilen. Heb hem tot 6.15 uur laten liggen: het was jengelen/stil/jengelen/stil. Om 6.15 uur maar naar beneden en toen was meneer vrolijk. Heb het met de eerste fles kunnen rekken tot 7.30 uur. Anders is het moeilijk uitkomen, want Lars zit op 4 flessen van 210/7. Hij krijgt rond 8.00 - 12.30 - 17.00 - 21.30 uur. Vannacht werd hij ineens om 2.00 uur gillend wakker. Leek echt op pijn. Ik vermoed ook een tandje... Maar zie of voel nog niets! Na hem getroost te hebben, is ie toch weer in slaap gevallen na een half uur. Om 4.00 uur weer wakker! Pff... hij huilde echt hard dus maar weer getroost. En gelukkig viel hij weer in slaap. Uiteindelijk werd hij pas om 7.30 uur wakker: hij was natuurlijk hartstikke moe! Heel vervelend dit, als het eerst zo goed is gegaan dat het dan ineens 's nachts weer minder gaat. Kan ik heel slecht tegen Kom niet aan m'n nachtrust als ik geen gebroken nachten meer gewend ben, haha! We zijn wel sinds een weekje begonnen met een groentehapje rond 16.00 uur. Lekker aan het oefenen, hij begint het nu te snappen. Lars heeft erg veel moeite met zijn ontlasting. Het is vrij dik en hij perst elke keer wel tien minuten en op die momenten spuugt hij wel een halve fles terug! Zo sneu! Vind hem sowieso weer wat meer spugen, helaas! Oh, hij wordt wakker, dus ik ga snel naar boven voordat Jesper ook wakker is. Ik probeer later verder te schrijven!
Hey meiden! Het is inderdaad een stuk rustiger hier. Moet zeggen dat ik regelmatig mee lees, maar niet schrijf. Het is toch een stuk drukker zo met twee kindjes. Maar natuurlijk ben ik wel een blijvertje! @Ukkie, wat een hompie is ze toch! Echt een mooie meid hoor! Sneu dat ze ziek was op haar eigen verjaardag! Ik vond de eerste verjaardag van Jesper ook echt te druk. Alles en iedereen kwam tegelijk. Afgelopen verjaardag ben ik het gewoon meer gaan sturen. Ik heb de buren en echt goede vrienden gevraagd 's ochtends te komen. Konden ze niet, dan maar een andere dag. De middag was voor de familie (opa's, oma's, ooms, tantes en nichtjes). Zo hadden we het goed verdeeld. 's Middags ongeveer 15 mensen en 's ochtends ook. Nog wel druk, maar wel beter zo. Er waren veel vriendinnen van mij die ook graag wilden komen, maar heb dat echt afgekapt. Ook gewoon gezegd dat het dan veel te druk is, maar dat het altijd leuk is om gauw een andere keer af te spreken. Zelfs mijn ooms en tantes wilden wel komen. Pfff... als ik daar aan moest beginnen! Ik vind het belangrijker dat de ooms en tantes van Jesper er zijn. Wat doet Jasmijn het goed! De slaapkop! Heerlijk zeg! Inderdaad wel hopen dat jullie gauw van de nachtvoeding af zijn. Maar gelukkig zijn jullie 's nachts niet heel lang met 'er bezig. @Bos, ja in veel cafés (in ieder geval op de Korenmarkt in Arnhem) wordt helaas gewoon weer gerookt. Ik krijg dan altijd zo last van m'n lenzen! Heb aan het eind van de avond (lees: begin van de ochtend, haha) gewoon rode ogen! Maar het mag de pret niet drukken hoor! Hoe ging het bij de osteopaat en de kinderarts? Gaat het drinken al wat beter? Wij hebben toen ook een logopediste mee laten kijken tijdens het drinken, vanwege de mondmotoriek en drinktechniek. Moet zeggen dat we best goede tips kregen! Hopelijk gaat het beter meid. @Quint, meid hoe staat het ervoor?!! Hoe voel je je nu? Beweegt de kleine goed? Met Lars gaat het gelukkig weer beter. Hij is precies een week lang 's nachts aan het klooien geweest. Waren telkens zo lang met hem in de weer! Maar we hebben volgehouden en zijn niet met hem naar beneden gegaan en hebben geen nachtvoeding gegeven. Was best moeilijk hoor, want je weet gewoon dat ie na een flesje wel weer zal slapen. Maar ik voelde dat dat het niet was. En nu gaat het dus weer prima. Zal wel een sprongetje geweest zijn dan. Er is iig nog geen tandje door gekomen. Vind hem wel telkens rode wangetjes hebben. Hij slaapt nu elke ochtend weer tot ongeveer half 8, heerlijk! Met Jesper gaat het ook goed. Echt veeeel minder driftbuien. Jee wat was dat een heftige tijd met hem zeg. Hij heeft nog wel z'n momenten hoor, als iets niet gaat zoals hij het in gedachten heeft. Maar hij gaat er steeds beter mee om en wij ook, haha! Hij is wel sinds een week of 6 aan het stotteren en dit wordt steeds erger. Hopelijk is het een fase, dat hoor je wel vaker. Ik vind zijn woordenschat erg hoog en ik heb het idee dat hij in z'n koppie verder is dan zijn mondspieren aankunnen. Dan struikelt ie over de eerste woorden of klanken. Heel sneu want ik heb het idee dat hij zich er langzaam van bewust wordt. Als hij dan na 5 keer herhalen van een woord(deel) er nog niet uitkomt, dan kijkt hij heel sip en houdt ie er soms maar mee op of hij probeert iets anders te zeggen. Dan breekt m'n hart! Ik heb voor de zekerheid een stottertherapeut gebeld. Wie weet heeft ze wat adviezen. We gaan er maar vanuit dat het een fase is die vanzelf weer over gaat. Ik ben aan het werk dus ga gauw weer verder! Liefs! Heb het programma nog nooit gezien, wel van gehoord. Denk dat ik het een keer ga terug kijken!
Miss.. ach wat sneu van Lars.. hier bij sophie ook vaak in sprongen zo maar hebben ook nooit nachtvoedingen gegeven want dan weet je dat het weer gewenning wordt. Zoals jij Jesper omschijft vind ik Sophjie ook.. die heeft een woordenschat waar je U tegen zegt maar als ze enthousiast is dan struikeld ze erover zo grappig is dat Fijn dat het met de driftbuien beter gaat. Hier juist wat minder nu. Erg snel boos en gefrustreerd als iets niet lukt helaas en ze begint weer te slaan (mij) heel vermoeiend om steeds zo boos temoeten zijn maar manlief zegt ook.. het is gewoon een "moeilijke leeftijd. Wel is ze gelukkig voor Jasmijn echt super lief! Oh ja over de nachtvoedingen.. daar zijn we alweer bijna een week vanaf Wieejoeh! van zaterdag op zondag nacht kwam ze om half 5 maar we hoorden direct dat het geen honger was (zeuren en bij honger is het krijssen) naar toe gegaan. knuff gegeven en ze sliep verder tot 7:45! die nacht daarna hetzelfde en de nachten daarna sliep ze helemaal door tot 7:30/8 uur! Afgelopen nacht kwam ze in haar slaap om half 2 ook knuf maar ze was niet eens wakker. Denk dat het van de prikjes komt die ze gisteren gekregen heeft.. en vanmorgen kwam ik om 8:30 op haar kamer en mevrouw lag breed lachend naar me te kijken Heerlijk om zo'n tevreden mupke te mogen hebben alhouwel ze twee weken geleden last had van de reflux en vorige week in een sprong zat dus dat waren twee heftige weken.. maar sinds zaterdag kennen we haar weer
Hoi meiden, Lang geleden dat ik hier langs was geweest, maar ik heb net even bijgelezen. Zo te zien gaat het goed met iedereen, maar is het druk, druk, druk. Wat grappig dat jullie al allemaal met tandjes zitten... Kasper heeft nog helemaal geen tandjes... maar goed, zijn zus was ook bijna veertien maanden toen het zover was. Hier zijn we ook eindelijk van de nachtvoedingen af. Het heeft wel lang geduurd hoor, Kasper is alweer ruim zeven maanden. Maar hij slaapt dus eindelijk in zijn eigen kamer en dat maakt onze nachten ook weer wat rustiger. Verder kan hij sinds anderhalve week tijgeren. Hij komt dus het hele huis door en veel gerichter dan toen hij alleen maar rolde. Hij is super vrolijk, reageert op zijn naam, maakt allemaal gekke geluidjes en reageert echt wanneer je weggaat en terugkomt. Met Ronja gaat het ook goed. Ze is inderdaad ook erg vrolijk, zingt de hele tijd en heeft praatjes voor twee. Zo gezellig! Nog iets minder dan twee maandjes en ze wordt twee. Wat gaat het ineens snel! Ik zal proberen hier weer wat vaker te komen, vind het toch wel gezellig om te lezen hoe het met jullie gaat! Ik las over het stappen en dergelijke. Ik ben twee weekjes geleden weer eens een avondje op stap geweest en het was hartstikke leuk, het is ook lekker dan even niet de verantwoordelijke ouder uit te hangen. Niet komend weekend maar het weekend daarna gaan Frank en ik ook weer even twee nachtjes met zijn tweetjes weg. Heb ik ook echt zin in, kom je ook even weer aan elkaar toe. Merken jullie ook dat dat echt pittiger nog is met twee kids dan met eentje?