Wie nog meer in augustus voor een 2e? (1e kindje van augustus 2009)

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door MissX28, 17 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elionorah

Elionorah Bekend lid

14 jun 2010
    761
    0
    0
    Nurse
    Amsterdam
    Goedemorgen meiden!
    Vandaag dag 28 :d
    Geen ongi hier, voel me goed.
    Ik zit heerlijk op werk met n kopje koffie.
    Nog 2 Nachtjes en dan ga ik testen!

2. ldm

ldm Actief lid

1 sep 2009
    320
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Elionorah, Spannend bijna testen! Ik ben benieuwd.

@missx, Ik heb besloten voor mezelf om begin september te testen als het nodig is. Dus ik ben benieuwd!

3. Sunlight

Sunlight Fanatiek lid

7 nov 2007
    2.717
    0
    36
    beveiliger
    friesland
    missx28: jammer dat je het te laat hebt gelezen. maar ja hij reageerde zowiezo wel goed. dus dat is wel lief! ja je bent een vrouw die hoor ik ook heel vaak. het is ook zo dan kun je je gewoon niet in bedwang houden stom is dat he.
    maar gelukkig weer een streepje wel super hoor!

zielig voor dat jongetje. maar ze kunnen tegenwoordig veel dus komt vast allemaal goed.

nou mijn ongi duurde twee dagen en nu verlies ik al een paar dagen bruin spul ja hoe moet je het noemen. ik hoop dat mijn lichaam straks lekker schoon is en dat het snel raak is. maar ja mag niet te veel hoop hebben want dat werkt natuurlijk averrechts. nou is het bij mij zowiezo al moeilijk om zwanger te raken, maar je leest zoveel positieve verhalen dat de ei sprong met de 2e er ineens wel kan zijn. dus ik hoop echt dat dat hier ook zo is. nog een paar dagen tot mijn ei sprong (als ik die heb) het word toch weer spannend ook al zou ik miij deze keer er niet druk over maken. je kan het nooit helemaal los laten als je eenmaal met de pil bent gestopt.

liefs sunlight

4. Sunlight

Sunlight Fanatiek lid

7 nov 2007
    2.717
    0
    36
    beveiliger
    friesland
    elionorah: spannend meid ik zal voor je duimen

5. ldm

ldm Actief lid

1 sep 2009
    320
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zo, de kleine meid ligt weer op bed, en slaapt lekker.

Hebben jullie nog plannen voor het weekend? Wij gelukkig niet, morgen nog werken en zondag lekker vrij.

Ik ga nog even de vaatwasser inruimen en dan lekker nog wat drinken!

Prettige avond allemaal,

Liefs Idm

6. gimena

gimena Niet meer actief

missx gefeliciteerd meis :)

7. flotsje

flotsje Niet meer actief

@misx: GEFELICITEERD!!

Iedereen gaat snel hier zeg!! Sorry ben een aantal dagen niet op zp geweest.. had het even beetje druk....
    Hoop voor jullie allemaal dat het snel raak is!!

Verder eigenlijk niks nieuws.... ben nog steeds erg moe.. en vandaag hele gevoelige buik.. ben nlij als de eerste drie maanden voorbij zijn!

X

8. Sunlight

Sunlight Fanatiek lid

7 nov 2007
    2.717
    0
    36
    beveiliger
    friesland
    idm@ wij gaan het weekend naar terschelling dus wij hebben nog wel plannen voor het weekend. onze kleine lag vanavond half zeven op bed. hij kon niet langer. hebben vandaag een drukke dag gehad met zijn tweetjes. nu ligt ie lekker in dromeland!

9. Elionorah

Elionorah Bekend lid

14 jun 2010
    761
    0
    0
    Nurse
    Amsterdam
    ik wil morgen naar de zee met hubby en meissie!
    en voorbereiden op de verjaardag :) inkopen doen enzo.
    hubby heeft al 2 taarten gebakken (chocolat browny cake en een worteltjes taart) en havermout koekjes met witte chocolade en cranbarries!!
    wat een heerlijke vent!!!
    zondag dan de verjaardag vieren.
    overgrootopa en oma komen ook :)
    80 man uitgenodigd... we zullen zien hoeveel er komen....

fijn weekend!

10. ldm

ldm Actief lid

1 sep 2009
    320
    0
    0
    NULL
    NULL
    @sunlight, veel plezier op terschelling! Hopelijk blijft het mooi weer!
    @elionorah, zo, die man van je is goed bezig! Ik wou dat die van mij dat ook wel eens deed, maar helaas. Heel veel plezier met de verjaardag. Als alle mensen komen die je uitgenodigd hebt zal het een drukke dag worden.

Volgens mij heeft onze meid gister avond gedroomd. Ze begon om 12 uur te huilen en stopte een hele poos niet meer. Toen heeft ze even bij ons gelegen en dat ze weer rustig was hebben we haar terug gelegd in haar eigen bedje. Ze begon toen weer te huilen, maar na een paar minuten was het stil.

Prettige dag!

11. Elionorah

Elionorah Bekend lid

14 jun 2010
    761
    0
    0
    Nurse
    Amsterdam
    Nou helaas, de zee bezoeken is niet doorgegaan.
    het is en niet warm en niet onbewolkt...
    Dus ben ik maar gaan fietsen met mn meissie voorop.
    Lekker langs de markt en kadootjes zoeken voor hubby.

@idm. Ja het is echt een zegen dat mn man van koken en bakken houdt. Dat heeft zijn moeder hem geleerd. En nu is het een steeds grotere hobby geworden. We hebben zelfs een verhoogde keuken omdat hij er meer in werkt dan ik haha (1.02m)
    Ik moet zeggen dat ik dat ook wel heel lekker vind werken.
    Maar nog hoger zou niet kunnen, met mn 1.64m :D

Mijn dochter heeft ook gekker perikelen zeg!
    mn man wilde haar vanmiddag voor haar middagslaapje op bed leggen. En na wat onderhandelen liet ze echt merken dat het niets ging worden. ze was wel moe, want ook vannacht is ze al 3 keer mega overstuur lang wakker geweest.
    Maar goed ze heeft meer dan een uur af en aan gekrijst ... ? zo vreemd.
    En ze liet zich zo op de grond vallen, en wilde niet bij ons uithuilen.
    en dan ineens weer wel...
    haar knuffels moesten dichtbij en dan gooide ze ze weer weg... pff
    we zaten bij haar in de kamer om er voor haar te zijn.
    maar we wisten gewoon echt niet wat we konden.
    niets was goed....

vannacht hebben we haar uiteindelijk maar bij ons in bed genomen. toen heeft zij redelijk geslapen,
    en wij matig...

wat kan er nou mis zijn?
    - we zijn gestopt met flesvoeding in bed.
    - kiezen die doorkomen
    - ze heeft geen koorts
    - ze eet de laatste dagen ook minder goed
    - volgens mij heeft ze diarree gehad.

zou ze buikgriep oid hebben? (zonder koorts)

ohh ik hoop echt dat het gauw over is,
    dit is zo sneu voor haar, ze zit er zo doorheen...
    (en wij straks ook)

zo, nu slaapt ze (2 uur later).
    en wij gaan lekker rustig lunchen,
    en daarna ook even op bed liggen.

12. annekevdz

annekevdz Fanatiek lid

25 sep 2009
    2.515
    0
    0
    Hallo allemaal!

Was eventjes niet geweest en ineens is er zoveel geschreven!

@Elionorah: wat vervelend dat je dochtertje zo uit haar doen is. Hoop dat ze snel weer zichzelf is voor je!

@Missx: gefeliciteerd! Bij jou dus ook al heel snel raak! Wij hebben Ronja in een grote zus shirt gehesen om het te vertellen, was een groot succes!

@Flotsje: ik ben ook nog steeds moe hoor. Zal ook nog wel even zo blijven. Maar ben allang blij dat ik woensdag eindelijk de echo heb. Dan weet ik of het goed is!

Hier geen plannen voor de rest van het weekend. Er kwam vandaag een vriendinnetje gezellig bijkletsen. Erg leuk, in de stad geluncht en nu ga ik zo lekker even koken!

13. Elionorah

Elionorah Bekend lid

14 jun 2010
    761
    0
    0
    Nurse
    Amsterdam
    het is stil hier....
    Ik zit die grappige show te kijken van marc marie en beau.
    Hubby is de stad in, lekker even tijd voor emzelf.

En mn meissie heeft vanavond goed gegeten, lekker gespeeld.
    en ging om 8 uur gewoon lekker slapen pffff
    wat een opluchting zeg!
    Nu hopen dat ze ook rustig de nacht doorkomt.
    We zullen zien.

Morgen testdag!!! arghhhh!! spannend.
    Ik heb wel sinds vanmiddag ergere krampen in mn buik.
    maar alles kan kan alles en niets betekenen heb ik al gemerkt.
    Ik heb even gekeken op het topic over eerste symptomen.
    Echt alles is benoemd en dus werd ik niets wijzer :)
    Ik moet gewoon die test afwachten morgen.
    En zelfs dan kan een negatieve test nog betekenisloos zijn.
    Ik ben er wel in gerust, maar durf niet zo goed te testen.
    Een negatieve test is zo'n teleurstelling, vinden jullie ook niet.

nou ik ga weer verder kijken.
    groetjes

en morgen laat ik het zeker even weten!

14. Elionorah

Elionorah Bekend lid

14 jun 2010
    761
    0
    0
    Nurse
    Amsterdam
    Het moment is daar gekomen, testdag.
    Gisteravond waren hubby waren nog tot 01.00 uur bezig met de taarten.
    Daarna ging ik voldaan naar bed. Ik kon niet slapen.
    Ging even naar het toilet...
    Bloed aan het toilet papier, ik ben ongesteld!!
    Toen ik daarna weer in bed lag voelde ik het krampen.

Helaas helaas, geen posi test als verrassing voor hubby.
    Was het dan te mooi om waar te zijn?
    (ik ben er niet verdrietig van eigenlijk, ging er al wel vanuit)
    Nu moeten we in Thailand maar een kindje verwekken.
    Oh nee, komende periode is het verwekken nog in NL.
    De test zal in Thailand zijn, spannend!!

Ik ga even bijkomen, koffie drinken, spelen met mn dochtertje.
    en dan ontbijt op bed maken voor hubby.
    Het circus kan beginnen :)

15. ldm

ldm Actief lid

1 sep 2009
    320
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Elionorah, Jammer zeg! Het zou zo leuk verjaardagskado zijn geweest voor je vriend!
    Heel veel plezier vandaag!

16. flotsje

flotsje Niet meer actief

@elionorah: jammer!! maar is wel fijn misschien als het in thailand nog niet zo is.. lijkt me wel eng.. maar ik ben een zeikerd wat dat betreft hoor!
    Hoe gaat het nu met jullie dochtertje? klinkt een beetje als tandjes? of misschien een sprongetje?
    Hoop dat je al lekker aan de taart zit!:)

@sunlight: heerlijk terschelling! hoop dat jullie beter weer hebben als hier!

@anneke: fijn bijna de echo!!!

pff je begint mijn buik al echt op te merken.. krijg steeds meer vragen en steeds meer mensen weten het... nog twee weken mag ik weer naar de gyn... hoop dat alles dan goed is.. zo spannend die eerste weken...nu de oven aanzetten want ga lekker pizza eten hihi

17. Elionorah

Elionorah Bekend lid

14 jun 2010
    761
    0
    0
    Nurse
    Amsterdam
    @flotsje, ohh ik zit daar eigenlijk niet zo over in hoor, in thailand zwanger zijn. Soms denk ik aan de kans dat het verkeerd gaat daar, maar daar vinden we dan ook wel weer een weg in.
    De medische zorg is daar prima.

Oh ja, ik heb met mn moeder gesproken over mn dochter haar perikelen. En ik ben eruit. Het was overoververmoeidheid.
    Die nacht had ze namelijk super slecht geslapen.
    En die ochtend was ik nog een eind wezen fietsen.
    Ze was dus over het punt heen dat ze rustig kon gaan slapen.

Vandaag heeft ze geen middagslaapje gedaan.
    ze houdt zo van al die drukte, er waren iets van 30 man!!
    En mn kleine meid zat bij iedereen en speelde met iedereen, zo tof!
    ze is totaal niet verlegen en spreek iedereen aan, schattig joh.
    Dus nu ligt ze lekker uitgeput op bed, ze slaapt :)

De taarten vielen goed in de smaak! Iedereen vond het heerlijk en mooi gemaakt.
    Die worteltjestaart was uiteindelijk een spiderman taart geworden met marsepein :D

wat leuk flostje dat je buik nu al begint te komen.
    Dat gaat zo snel he bij een 2e kindje :)
    Mn zus had dat ook, echt bizar snel een buikje.
    Nog eeeeven doorzetten, en dan heb je die echo gehad.
    Dan mag de hele wereld weten dat je zwanger bent toch.
    Geniet ervan, de echo en het rondvertellen :)

18. annekevdz

annekevdz Fanatiek lid

25 sep 2009
    2.515
    0
    0
    Hallo allemaal!

@Elionorah: jammer dat het nog niet gelijk raak was, maar het is natuurlijk ook wel erg leuk om te oefenen ;) Wat leuk dat jullie een gezellige verjaardag van je man hadden, gefeliciteerd. En wat leuk ook dat je dochter zich dan zo vermaakt in al die drukte. Ik hoop dat dat met die kleine van ons straks ook zo is. Ze is tot nu toe in ieder geval helemaal niet verlegen.

@Flotsje: ik merk het ook hoor dat die buik nu al groeit. Gelukkig heb ik woensdag de echo, hoef ik het tenminste niet meer te verbergen!

19. Sunlight

Sunlight Fanatiek lid

7 nov 2007
    2.717
    0
    36
    beveiliger
    friesland
    elionorah@ nou jammer dat je ongi bent geworden. dan de volgende ronde maar hopen. nou mooi dat je er achter bent wat het nou was met je dochter. mijn zoon heeft dit ook een keer gehad. dit was toen ook een paar dagen en toen was het over.

nou het was dus mooi kl*te weer op terschelling. hebben ze de hele tijd droog komen wij een nachtje en vandaag de hele dag regen gehad echt jammer. als ik dat had geweten had ik niet pas de boot van 5 uur terug genomen maar ja. verder was het wel gezellig ook belangrijk natuurlijk! ook in de tent slapen was onze zoon het absoluut niet mee eens dus 22.00 uur ging hij uiteindelijk pas slapen en gaf zich over. vandaag nog wel even drie uur geslapen van 10 tot vanmiddag half 2 dus dat is dan wel weer even lekker. maar hij was kapot dus ik hoop dat hij morgen lekker gaat uitslapen!

20. MissX28

MissX28 Bekend lid

2 aug 2009
    735
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    Hey meiden,

Zit heerlijk met m'n laptopje onderuit op de bank. Eindelijk een momentje om alles bij te lezen en te schrijven.

@Elionorah, wat ontzettend balen dat je ongesteld bent geworden zeg! Hoe lang was deze cyclus nou? En wat hou je aan voor de volgende maand? Wat zijn die signalen van je lichaam toch vreemd he... Ook nu ik zwanger ben, voel ik namelijk krampjes die wat lijken op ongi-krampjes. Het lijkt allemaal zo op elkaar!
    Wat heerlijk dat je vent ervan houdt om in de keuken te staan. Hier nog zo een, haha! Eigenlijk is mijn vriend altijd degene die kookt. Enerzijds omdat hij vaak eerder thuis is, anderzijds omdat hij het erg goed kan en het heel erg leuk vindt. Hij probeert telkens nieuwe dingen, is zo creatief! Ook hier een hoger aanrecht ;).
    Gefeliciteerd nog met je hubby!

@Idm, jeetje, jij moet dus nog even geduld hebben voor je gaat testen. Van welke cyclusduur ga je uit dan?
    Dat 's nachts huilend wakker worden herken ik zeker! Heeft Jesper ook een hele tijd gehad. Denk dat het ruim een maand geduurd heeft. Van 10,5 tot 11,5 maand ofzo? Hij was dan vaak zo ontzettend overstuur dat we hem amper rustig kregen. Gelukkig was dat ook ineens weer over. Nu wordt ie hoogstens wat jengelend wakker als ie z'n tutje (stukje doek) kwijt is. Als we hem dat dan aangeven, slaapt ie zo weer verder. Volgens mij kwam het bij Jesper doordat hij 's nachts heel veel te verwerken had (d.m.v. dromen?). Hij heeft destijds in erg korte tijd zoveel tegelijk geleerd: kruipen, optekken, staan, stapjes langs de tafel. Daardoor werd z'n wereldje natuurlijk ineens veel groter. Volgens mij had hij gewoon heel veel moeite met het verwerken van al die prikkels. Wel heel vermoeiend voor ons toen, moet ik zeggen! Leek net of we weer een pasgeboren baby hadden. Hij had 's avonds ook moeite met in slaap te komen. Dat is nu gelukkig ook over.

@Sunlight, je schrijft dat het voor jou moeilijk is om zwanger te raken. Wil je daarover vertellen? Sorry als je het al eens verteld hebt, dan ben ik het vergeten :). Twee dagen ongi is wel erg kort he?! Ik duim voor je!
    Wat balen dat jullie slecht weer hadden op Terschelling! En dan wilde de kleine ook al niet meteen slapen... :(

@Flotsje, alweer ruim 9 weken zwanger. Wat gaat dat snel! Balen dat je zo moe bent zeg. Moet zeggen dat ik me sinds gisteren ook erg moe voel. Weet eigenlijk niet of dat al van de zwangerschap kan komen. Moet zeggen dat ik ook al een paar nachten niet goed geslapen heb. Ben er veel te vol van, haha!

@Anneke, alweer bijna 10 weken op weg! Dat met dat t-shirt lijkt ons ook een erg leuk idee. Maar dat gaat 'em niet worden, omdat Jesper er niet bij zal zijn als we het aan mijn schoonouders gaan vertellen. Ik zal later even schrijven hoe we het van plan zijn.
    Morgen de echo, jippie!! Ben zo benieuwd naar je verhalen!

Met het zoonje van onze vrienden gaat het gelukkig de goede kant op. Hij is zondag al thuis gekomen uit het ziekenhuis! Nu hopen dat ie snel weer aansterkt.

Zondag wordt de dag dat we onze familie gaan vertellen over de zwangerschap.
    Even voor de info: mijn ouders zijn gescheiden. Moeder en man wonen redelijk in de buurt. Vader en vrouw wonen in Almere (5 kwartier rijden). Zus woont met vriend in Barcelona. Broer woont met vriendin in Groningen (2 uur rijden). Mijn schoonouders wonen erg dichtbij. Mijn schoonzus en haar man en kinderen wonen ook dichtbij.
    Jesper slaapt van zaterdag op zondag bij mijn moeder, omdat wij een vrijgezellenfeest hebben. Mijn schoonouders zijn op dit moment met m'n schoonzus, man en kinderen op vakantie. Zij komen zaterdagavond thuis. Bij de eerste zwangerschap hebben we het eerst mijn ouders verteld. Nu zijn mijn schoonouders als eerste aan de beurt.
    Zondagochtend gaan we langs m'n schoonouders. Jesper is dan nog bij m'n moeder. We nemen dan een bos bloemen mee (doen we altijd als ze terug zijn van vakantie). In die bos bloemen laten we een ooievaar op een stokje (o.i.d.) verwerken. Dat zie je ook weleens in die bossen bloemen die je in je kraamtijd cadeau krijgt. Ben heel benieuwd of ze het opmerken!
    Daarna gaan we naar mijn moeder en haar man, onder het mom van 'we komen Jesper ophalen'. We geven hun dan ook eenzelfde bos bloemen (met ooievaar). Ze zullen in eerste instantie ook denken dat dat is omdat ze dan ook net terug zijn van hun huwelijksreis. Maar als ze de ooievaar zien...
    Dan rijden we naar Almere naar mijn vader. Moeten nog even een smoes bedenken waarom we daar nou zonder aankondiging aankomen. Maar goed, denk dat we daar ook maar de bloemen doen, haha!
    Daarna terug naar huis en langs m'n schoonzus en aanhang/kids, om het daar te vertellen. Tot slot bellen we dan mijn broer en zus.

Pff, we willen het graag allemaal in een dag doen. Wordt dus een volle en drukke dag, maar hopelijk vooral erg leuk! Ik weet nog dat ik dat bij de eerste een van de leukste dingen vond: vertellen dat je zwanger bent!

Nou, ik ga maar eens even 'gezellig' doen voor m'n vriend, die hier naast me op de bank tv zit te kijken.

Fijne avond allemaal! Liefs

Deel Deze Pagina