Ik mag sowieso geen pil slikken, dus mijn lichaam zit niet vol met hormonen van buitenaf. Dat scheelt denk ik wel. Mijn cyclus is altijd heel regelmatig. Ben nu twee keer weer ongesteld geweest sinds de bevalling en er zat alweer 29 dagen tussen... wat dat betreft dus wel gemakkelijk! Met onze kleine meid gaat het inderdaad erg goed. Ze is heel gemakkelijk en altijd vrolijk.
Hoi, Wij hebben ook besloten om voor een tweede te gaan. Mijn dochtertje is bijna 10 maanden nu en we zouden het leuk vinden als er niet te veel tijd tussen zou zitten. Groetjes
Hoi Idm, leuk dat jullie ook voor een tweede gaan! Weet je al wanneer jullie ervoor gaan of zijn jullie al begonnen? En hoe lang duurde het bij de eerste? Leuk dat je mee komt kletsen! Anneke, wat fijn dat je zo'n regelmatige cyclus hebt zeg! Hier een vreselijke nacht gehad. Jesper is flink verkouden en hij hoest veel. Sinds vrijdag ook nog eens beide oogjes ontstoken. Tenminste, dat denk ik. De oogjes zijn niet rood, maar er komt wel veel troep uit. 's Ochtends zitten z'n wimpertjes helemaal aan elkaar vast geplakt. Volgens mij komen er ook nog twee tandjes door waar hij erg last van heeft. Vannacht is hij wel vier keer gillend wakker geworden, zo sneu! Dan is ie helemaal aan het snikken en moeten we hem echt even oppakken om hem weer rustig te krijgen. Vandaag was hij ook zo zielig. Hij lag net om 19.00 uur op bed en werd na een half uur alweer huilend wakker. Dat belooft dus nog wat voor de nacht! Hij heeft gelukkig geen koorts. Woensdag ben ik vrij. Als het dan nog niet beter gaat met z'n oogjes dan ga ik even met hem langs de huisarts. Vind het een raar idee dat ik nu niet meer aan de pil zit. Had eigenlijk afgelopen donderdag met een nieuwe strip moeten beginnen. Ben erg benieuwd wanneer ik ongesteld wordt! Hoest met de andere meiden? Liefs, MissX
Wat sneu dat je zoontje zo verkouden is. Heb je spul voor op z'n tandjes te smeren? Mijn dochtertje heeft afgelopen week een boventandje gekregen. Zo zielig dat ze daar dan zo last van hebben. Wij zijn nog niet begonnen voor een tweede, ik wil deze week een afspraak maken met de huisarts om de merena te laten verwijderen. Dus dan gaan we ervoor. Ik ben benieuwd, het duurde 3 maanden voordat ik zwanger was. En bij jullie?
Ja sneu is dat he?! We hebben echt een rotnacht gehad, hij is zo vaak huilend wakker geworden! Uiteindelijk hebben we hem een lekker flesje melk gegeven en heeft hij toch nog een paar uurtjes achter elkaar geslapen. We hebben nu niets om op z'n tandjes te smeren. Heb jij goede ervaringen ergens mee? Kom maar op! Haha! Bij ons was het ook de derde maand raak. Heb heel stiekem een hoopje dat het weer ongeveer zo snel zal gaan. Dan ben ik rond dezelfde tijd van het jaar uitgerekend als bij Jesper, vond het zo fijn om lekker in het voorjaar en in de zomer zwanger te zijn! Dus jij hebt wel de spiraal weer laten plaatsen na je bevalling. Hoe heb jij dat ervaren? Ik heb nog nooite een spiraaltje gehad, lijkt me erg pijnlijk met inzetten. Maar goed, als we een bevalling aankunnen... Hoe gaat het met jullie meisje? Kus
Wij hebben genigel voor haar tandjes en dentinox. De genigel moet je via internet bestellen en heb ik eigenlijk altijd in de luiertas zitten voor als we weg gaan, dan heb ik altijd wat bij. De dentinox kan je bij de kruidvat ofzo halen. Dat moet je op een wattenstaafje druppelen en dan tegen het tandvlees houden. Ik vind dit erg goed werken en als ik thuis ben gebruik ik dit ook altijd. Ik hoop ook dat het hier snel raak is. Maar dat weet je jammer genoeg niet van te voren. Wanneer is jullie zoontje geboren? Ons dochtertje is van 13 augustus, 1 dag voor de uitgerekende datum. Opzich vind ik het spiraaltje wel erg makkelijk. Het inbrengen is niet echt prettig, maar zoals je zegt we kunnen ook een bevalling aan. Ik heb hiervoor ook altijd de pil geslikt en dat vond ik ook fijn, vooral ook dat je in de stopweek toch een beetje zekerheid heb. Ik werd met het spiraaltje helemaal niet ongesteld, en soms werd ik daar wel een beetje onzeker van. Morgen moeten wij weer naar het cb. Ik ben benieuwd hoeveel ze is gegroeid. Hoe groot is Jesper al? Welterusten!
Bedankt voor de tip! Denk dat ik als Jesper zo wakker is, even met hem naar de drogisterij wandel. Merk dat hij er toch echt wel last van heeft. Hij heeft nu twee tandjes onder en een boven. Maar er komen er nu boven nog twee door (voel ze al) en beneden lijkt er ook nog een door te komen. Jesper is geboren op 5 augustus, één dag na de uitgerekende datum. Ik ben 19 mei voor het laatst met hem bij het cb geweest. Hij was toen: 9 maanden en 14 dagen en hij woog 8855 gram en was toen 73 cm lang. Hoofdje 45,7 cm. Hij zit mooi zo bij die lijn met alles, net ietsje eronder. Maar als je z'n gezichtje ziet! Echt zo'n lekkere bolle toet, haha! Over twee maanden krijgen ze weer een prikje he. Vind dat altijd zo sneu! Jesper is na de vorige prikjes best hangerig en huilerig geweest (twee dagen) en ook had hij telkens een beetje verhoging. Hoe reageerde jouw dochtertje dan? Of doen jullie niet mee met het vaccinatieprogramma? Gaan jullie nog op vakantie?
Zo, wij zijn ook weer bij het bureautje geweest. Ze weegt nu 10.285 gram en is 76 cm lang. Alles was weer in orde, ik was zo terug. Wij moeten eind augustus weer terug komen en dan krijgt ze inderdaad weer een prikje. Het is zeker altijd zielig, de eerste keer heb ik thuis echt wel een traantje gelaten ervoor. Ze had er meestal pas het einde van de dag last van, toen we dat eenmaal wisten kreeg ze halverwege de dag al paracetamol. Dat ging dan al een stuk beter. Wij gaan niet op vakantie, niet in de zomer in ieder geval. Wij hebben een landbouwbedrijf en kunnen niet in de zomer weg. Waarschijnlijk gaan we van de winter weg. Maar dat zien we wel tegen die tijd. We moeten namelijk ook nog veel verbouwen in huis. Gaan jullie nog weg van de zomer?
Hoi Idm! Ik ben naar de DA geweest en heb Gengigel gehaald voor het tandvlees. Is dat die die jij bedoelt? Heb het gisteravond voor het eerst op gesmeerd en hij heeft de hele nacht aan een stuk door geslapen, heerlijk! Fijn dat alles weer goed was bij het cb. Wat een lange meid hebben jullie! Jesper moet 14 juli weer en krijgt dan weer de prik. Wat leuk dat jullie een landbouwbedrijf hebben! Puur landbouw of ook dieren? En werk je zelf ook binnen jullie bedrijf? Wij gaan 2 juli een weekje naar Italië, komen de 11e terug. Hebben een houten chaletje gehuurd aan het Meer van Lugano. Chaletje staat 25 meter van het meer, op een camping. Lekker eigen keukentje en badkamertje in het huisje, heerlijk! Heb er zo'n zin in! Voor het eerst met z'n drietjes op vakantie. Ben al een paar weken bezig met een lijstje, haha! Telkens als me wat te binnen schiet, schrijf ik het op. Ben benieuwd hoe het zal gaan met Jesper! We rijden zowel de heen- als terugweg in twee keer. Denk dat we ergens in Zuid-Duitsland een hotelletje pakken. Daar kan ik me nu al druk om maken. Zal hij wel gaan slapen bij ons op de hotelkamer? Ow... moet het maar lekker op me af laten komen allemaal. Komt vast goed. Volgens mij is Jesper vandaag aan het bijtanken. Het gaat eindelijk wat beter met hem. Hij is nog wel snipverkouden en hoest, maar het komt los. Vanmorgen heeft hij 2,5 uur geslapen en nu ligt hij er ook alweer een tijdje in. Weer even opladen denk ik. Komt zo een vriendin op visite, altijd gezellig. Ze had Jesper al even niet meer gezien. Tegenwoordig komen ze niet meer voor mij maar voor Jesper Jij nog plannen voor het weekend? Groetjes, MissX
hallo allemaal, hier ook een zoontje van bijna 9 maanden en we willen als hij ongeveer 1 is voor een tweede gaan! Maar vind het al zo spannend! Zie gelukkig dat ik niet de enige ben hihi.. Als jullie het goed vinden kom ik gezellig met jullie meekletsen!
Hoi Flotsje! Leuk dat je mee komt kletsen! Spannend he? Alleen het idee al om er weer voor te gaan! Na hoeveel maanden was het bij jullie raak? Hier de derde ronde. Groetjes, MissX
@missx28: dank je voor het compliment over de naam Lars....wij vinden hem ook erg mooi maar dat is logisch he als we onze zoon zo noemen haha. bevalling is inderdaad geen pretje maar dat is niet een bevalling ben ik bang. ik mag niet klagen al zeg ik het zelf jee wat een heftige bevalling en ook vooral heftige tijd na de bevalling heb jij gehad zeg poeh. kan me voorstellen dat je wat op ziet tegen een volgende bevalling. fijn dat je zoveel steun had aan je man. pff 4 maanden na de bevalling pas sex dat duurde lang zeg voordat je onderkant niet meer te gevoelig was dan. hier met vijf weken weer sex (toen was ik pas gestopt met vloeien) was er wel bang voor dat het pijn zou doen na de bevalling maar het viel me gelukkig alles mee. oh netjes hoor zo'n cyclus. was je voor jesper ook regelmatig? hier ook een cyclus tussen de 25 en 30. ben niet meer begonnen met de pil na de bevalling. hier wel gewoon op safe hoor tot september. wat leuk dat je vriendin zwanger is. hoop dat ze nu wel de zwangerschap mag voldragen. lars heeft ook al ontstoken ogen gehad. lijkt wel of het heerst. ik dacht dat hij het had omdat hij voor het eerst op de fiets had gezeten. word het al minder nu bij hem? en hoe gaat het met zijn verkoudheid? hier druppels voor lars zijn tanden (van vsm) hij houd zijn mond al open als hij het flesje ziet zo lekker vind hij ze. hij heeft er inmiddels twee onder en 2 boven en nog twee boven die net doorzijn/doorkomen. @anneke: wij gaan ook pas in september voor de tweede. ach maandje maakt niet uit. spannend weer he. zo in 1 keer raak dat is fijn zeg. hopen dat je bij de volgende ook een beetje snel zwanger mag zijn. waarom mag je geen pil slikken als ik vragen mag? @idm: wat leuk ook gestopt met de pil. meteen voor een kleine of nog even safe tot augustus? jij ook een flinke meid dus. was ze ook groot bij de geboorte? @flotsje: spannend he weer zwanger willen worden....gezellig als je mee klets. @vakantie: wij gaan naar zuid-frankrijk in september (dat is meteen ons startsein voor de tweede spruit) wil eigenlijk nu wel beginnen maar ben bang dat ik kotsmisselijk in de auto zit naar vakantie. was bij lars ook erg snel wagenziek tot een week of 20. nog maar even geduld houden dus. sorry dat ik een tijdje er nie was....beetje drukjes en ben ook nog eens gevallen (gekneusde elleboog) moet woensdag voor de zekerheid nog foto laten maken of er geen scheurtje zit wat vorige week zagen ze vocht en dat betekent vaak een scheur of breuk. ga proberen vaker mee te kletsen oke..
Hallo, Was na 4 maandenn zwanger... voelde als een eeuwigheid maar was achteraf gezien heel kort haha.. Hoop het deze keer iets meer ontspannen te gaan doen... Ook ik ben na bevalling niet meer met pil begonnen..pff had wel genoeg hormonen in mijn lijf hihi.. Wel safe gedaan natuurlijk... alleen afgelopen maand 1 slippertje hihi.. maar ja wat is nu die kans... Wij gaan morgen heerlijk met zijn drietjes een weekje naar cp.. heerlijk heb er zo'n zin in ben benieuwd wat bram van het zwembad vind... maar goed.. moet eens een fruithap in elkaar gaan gooien er word er eentje ongeduldig hier..
@flotsje: ja 4 maanden is vrij vlot maar kan me voorstellen dat het voelde als een eeuwigheid. lekker naar cp. ben je nog niet eerder wezen zwemmen met de kleine man? veel plezier in ieder geval
Hallo allemaal, Wat leuk dat het wat drukker wordt! Ook best bijzonder dat iedereen snel zwanger is geworden. Ons meisje is 1 dag voor de uitgerekende datum geboren en woog 4170 gram, een flinke dame dus. De bevalling ging erg snel, binnen 5 uur was ze er. Ik vond het geen pretje en moest ook nog goed gehecht worden op de ok. Maar alles is goed gekomen. @zwemmen, Ik vind het geweldig om te gaan zwemmen met haar. Ze heeft vanmorgen toevallig ook nog lekker gezwommen. Heerlijk. De eerste keer was dat ze 11 weken was, en we proberen nu 1x per week te gaan. Dit lukt ook niet altijd. groetjes
Hallo, Ik heb ook echt super zin om te gaan ja hihi.. nog een paar uurtjes.. Het einde van mijn zwangerschap was iets minder, ben met 34 weken opgenomen in het ziekenhuis met zwangerschapsvergiftiging.. ze wilden eigenlijk met 37 weken inleiden maar ging eerder(36 weken) de verkeerde kant op.. hebben hormoon ingebracht om baarmoedermond te verweken en zouden hierna via infuus gaan inleiden.. Mijn lichaam was het echter met ze eens en Bram werd 6 uur later geboren.. Heel snel en heel veel last gehad van weenstormen.. wilde ondertussen ook pijnstilling, maar kon uiteindlijk niet ivm hartslag bram.. och ja heel gedoe dus... maar achteraf met ons beide alles goed. Bram is nog tien dagen in het ziekenhuis moeten blijven en toen lekker naar huis... Dames ik wens jullie een super week! Tot over een weekje!
@flotsje: jullie ook een hele fijne week toegewenst.... heftig dus met zwangerschapsvergiftiging. gelukkig is alles toch nog goed afgelopen. @bevalling: hier twee dagen na de uitgerekende datum bevallen. begon om half 3 en lars is geboren om half 11 in de avond dus 8 uurtjes. heb tot zes cm in bad gezeten met rugweeen en daarna is het snel gegaan. moest zelfs nog wat persweeen ophouden omdat de vk er nog niet was. na een 50 minuten persen was lars er. woog 4460 en was 53 cm. @zwemmen: hier ook al een aantal keer wezen zwemmen. valt mij alleen op dat in een hoop zwembaden het water helemaal niet zo warm is voor die kleintjes. lars was acht weken toen hij voor het eerst ging zwemmen (en wij op vakantie gingen met hem) hij is een echte waterrat en vermaakt zich prima in het zwembad. helaas gaan we ook te weinig zwemmen. hopen op een mooie zomer kan hij lekker vaak in het badje/zwembad.
ben eigenlijk wel benieuwd naar jullie leeftijd en van jullie partner... zelf ben ik 25 en mijn vriend is 27
Ik ben bijna 27 en mijn man is bijna 30. Waar komen jullie vandaan? Ik kom uit Zeeland. Later typ ik meer maar mijn dochtertje wil op het moment veel aandacht.