@Bos, leuk dat je er weer bent! Ik heb ook even niet geschreven. Nogal druk geweest, haha! Moet kunnen toch? Jeetje wat balen van je elleboog zeg! Heb je er nog veel last van? Heb je nog een foto laten maken? Wat snel zeg dat jullie na 5 weken alweer seks konden hebben! Wauw! Haha! Wat betreft mijn bevalling: was idd pittig, maar denk dat ik dat nog niet eens het ergste vond, maar meer mijn geestelijke toestand erna. Gelukkig weet ik nu dat het allemaal weer goed komt en ik denk dat als ik me na een volgende bevalling weer down zou voelen, dat dat me wel weer moed geeft. Al met al kan ik wel terug kijken op de bevalling als iets heel speciaals. En ik zou zo'n zelfde bevalling zo weer doen! Dat zegt ook wel wat, haha. Wat gaaf dat jullie er op vakantie weer voor gaan zeg! Je schrijft dat je nu niet aan de pil bent maar wel op safe... Heb je er niet schoon genoeg van, van die condooms? Ik ben dan nu sinds 2 weken met de pil gestopt, maar we willen dus ook 2 maanden wachten. Maar ik wordt er nu al helemaal gek van: heb zo'n hekel aan die stinkdingen! Haha! Of ligt dat nu aan mij? Het enige voordeel is dat hij met de troep zit... @Flotsje, 4 maanden is idd erg netjes, maar kan me voorstellen dat het als een eeuwigheid voelde. Dat vond ik ook met 3 maanden. Je wilt het gewoon zo ontzettend graag... Jij hebt dus ook een 'niet zo fijne' (understatement) bevalling gehad. Wat zal dat spannend geweest zijn allemaal zeg. Weet je iets over de kans op weer zwangerschapsvergifitiging bij een tweede? Was Bram zeker een klein beebje of niet? Jammer dat ik je niet meer voor je vertrek heb 'gesproken', maar alsnog heel veel plezier in CP! Geniet er samen lekker van. Zwembad is vast super! @Idm, snelle bevalling zeg! Maar heb inderdaad vaker gehoord dat snel niet persé fijner hoeft te zijn. Vervelend zeg dat je nog zo gehecht moest worden. Leuk is dat he, zwemmen met de kleine. Wij zijn helaas pas een keer of 4 geweest. Jesper vindt het wel heerlijk. Maar telkens als wij geweest zijn, is hij daarna bijna 3 weken snipverkouden! Op vakantie hoop ik dat we lekker met hem het meer in kunnen. Wat grappig om te lezen dat we bijna even oud zijn. Ik ben 26 (in december jarig) en mijn vriend is 34. Lijkt een heel verschil, maar als je ons naast elkaar ziet, merk je er niets van. M'n vriend ziet er lekker jong uit Haha! Wij wonen in een klein dorpje in Gelderland (half uurtje rijden van Arnhem af). Met Jesper gaat het gelukkig alweer wat beter. Hij kan zich sinds gisteren eindelijk weer wat langer alleen vermaken. Hij was telkens zo hangerig, niets was goed. Was soms blij om even te kunnen werken. Vandaag heeft ie heerlijk in de zandbak gespeeld bij z'n nichtjes. Vindt ie zo leuk! Hij begint zich nu op te trekken, wat een klauteraar is ie toch! Lekker ventje, ben helemaal verliefd op hem. Zo, moest even opscheppen over m'n knulletje hoor! Werken jullie trouwens? Ik werk drie dagen in de week. Ben lekker de woensdag en vrijdag vrij. M'n vriend werkt fulltime, maar in ploegendiensten. De ene week vroege dienst, de andere week late dienst. Op die manier hebben we slechts drie keer in de week een dagdeel oppas nodig. Op maandag gaat Jesper naar het kdv, op dinsdag naar mijn moeder en op donderdag naar de ouders van m'n vriend. Liefs!
@missx: ben de condooms nog niet zat nee. inderdaad het grote voordeel dat hij met de troep zit. ja heb nog erg last van mijn elleboog. het ging van het weekend redelijk beter maar sinds maandag weer minder. foto zagen ze vocht verder niks. vandaag weer voor controle geweest en chirurg dacht wel aan een scheurtje dus rust houden en het kan nog 3 weken duren voordat de pijn weg is. flink balen dus.. ik werk 2 dagen in de kinderopvang op dinsdag en vrijdag. zal zo ff verder reageren mijn ouders komen binnen
zo kwam er gister niet meer van om nog te reageren. vriendlief had de laptop al uit gezet... @missx: ik werk dus twee dagen op dinsdag en vrijdag in de kinderopvang.(babygroep). op dinsdag gaat lars naar mijn schoonouders en op vrijdag naar mijn ouders (alle opa's en oma's zijn thuis) wat knap dat jesper ook al gaat staan. lars strekt zich ook al overal aan op alleen kan zelf amper verder komen dan op zijn knieen. zijn ze ineens groot he als ze gaan staan. grappig inderdaad dat we tot nu toe beetje zelfde leeftijd hebben (ik word in december 26) ach als jij en je vriend geen moeite hebben met het leeftijdsverschil is het prima toch.
Hey bos, Wat balen dat je nog zo last hebt van je elleboog zeg! Kun je Lars wel een beetje tillen enzo? Wat een leuke baan heb je zeg! Lekker met de beebjes bezig zijn! En goed geregeld met oppas zo te horen. Ik werk als ontwikkelingspsycholoog in een kleine orthopedagogenpraktijk. Heb er in december 2008 een werkervaringsplek gekregen, net na m'n afstuderen en zit er sinds mei 2009 op contract. Heb vorige maand weer een nieuw jaarcontract gekregen, fijn! Leuk he, dat ze zich nu beginnen op te trekken! Vandaag is het hem voor het eerst gelukt om echt zelf te gaan staan in de box. Hij is er pas een weekje mee bezig, dus vind het wel snel gaan! Gisteren kon hij zich alleen nog maar optrekken tot op z'n knietjes. Hij is al een paar keer achterover gedonderd. Kan het gewoon niet constant in de gaten houden. Gelukkig vindt ie het allemaal zo interessant dat ie niet eens huilt dan! Hahaha! Als ie eenmaal staat is het heel wankel hoor. Hij kan echt nog geen voet verzetten. Hij lijkt inderdaad al zo groot dan. Het 'baby' is er helemaal af... Hebben jullie op het moment ook zo'n probleem met het verschonen? Jesper wil echt niet meer op z'n rug blijven liggen. Hij wil alles pakken wat op de schapjes staat. Hem iets in de handen geven werkt maar kort. Heb alles al weg gezet, maar nu zijn de knopjes van de laatjes ineens heel boeiend... Tja, die kan ik moeilijk weghalen. Misschien ga ik hem voortaan maar op de grond verschonen.... Morgen heerlijk dagje vrij. Vriendlief heeft ook een dagje vrij genomen. Kan ik mooi even gaan shoppen voor vaderdag. Geen idee nog wat ik zal halen. Wat doen jullie?! Liefs, MissX
@Missx: nee kan lars maar slecht tillen. baal ervan dat ik hem daarom weg moet brengen bij mijn moeder en schoonmoeder maar gisteravond zat ik er echt ff doorheen na 2 1/2 dag hem tillen had ik echt zo'n pijn dat ik niet meer kon dus vandaag was hij bij mijn schoonmoeder en morgen ga ik een halve dag wat papierwerk doen op mijn werk en dan is hij bij mijn moeder. hopen dat het het weekend wat beter gaat en ik gewoon maandag weer zelf voor hem kan zorgen lars is ook al een aantal keer gevallen in bed en in de box.vandaag voor het eerst een plek naast zijn oog gevallen bij oma. kan er moeilijk de hele dag naast gaan zitten he vaderdag....tja moeilijk he.. heb met lars een flessenopener geverft en daarbij zelf een pakket gemaakt van bier, snacks en tijdschriften zodat papa ook af en toe kan ontspannen....ook heb ik een shirt gemaakt voor lars met voorop: I love papa en achterop staat: mijn papa is de allerliefste met een grote foto van lars en vriendlief op de schommel en daaronder nog twee kleinere foto's van lars. hij krijgt ook nog een ontbijtje op bed zondag... wat fijn dat je weer een jaarcontract hebt gekregen. altijd fijn om zekerheid te hebben in je job vooral in deze tijden. ben blij dat ik een vast contract heb zeg.... wat goed zeg dat hij zelf is gaan staan. gaat ineens snel he van het nog niet kunnen staan naar ineens wel staan. lars word ook boos als hij zich ergens aan wil optrekken maar dat nog niet gaat (bijvoorbeeld aan mijn been haha) heb gelukkig nog weinig moeite met het verschonen van lars. hij is makkelijk af te lijden met speelgoed. ben je niet bang dat als je hem op de grond gaat verschonen dat hij straks helemaal niet meer op het verschoningskussen wil? nou ga ik mijn bed opzoeken want morgen weer half dagje werken.
Hoi, Daar ben ik ook weer even. Hier gaat alles goed, leuk dat het groepje een beetje groter wordt. Leuk he dat die kleintjes al vanalles gaan ondernemen. Hier hebben we een flotte dame, ze loopt al rond de tafel en gaat nu oversteken naar de bank. Soms doet ze een aantal pasjes los, maar dat is nog wel onbewust. Verschonen is hier ook een ramp. Soms draait ze alle kanten op en lukt het echt niet om een luier aan te krijgen. Dan heb ik van die luierbroekjes, op dat moment is dat erg handig alleen zijn ze wel snellen 'vol'. Ik werk thuis, wij hebben een boerderij met een winkel en die doe ik. Ze gaat dus ook nooit naar de opvang ofzo. Het is wel druk maar ook erg leuk. Altijd wel iets te doen. Hier voor vaderdag een kleinigheidje. Ik heb een voet en een handafdrukje is het gips gemaakt. Erg leuk en het was er niet van gekomen om dat te doen dat ze kleiner was. Ik ben benieuwd wat hij ervan vindt. Ik ga weer even, mijn meisje wordt wakker! Liefs
@bos, hoop dat het al wat beter met je gaat? Wel fijn dat je op je moeder en schoonmoeder terug kunt vallen zeg. Ze zullen wel gek zijn op Lars of niet? Tot nu toe is het me nog steeds gelukt om Jesper op de commode te verschonen. Maar hoe lang ik dat nog vol hou? Tja, als het echt niet anders kan, dan maar op de grond (wel op het kussen), maar dan heeft ie iig niets om zich heen om te pakken, haha! Heb gisteren eens geprobeerd om heel streng 'nee' tegen hem te zeggen en hem terug uit, te leggen. Hij lachte me vierkant uit, hahaha! Dat maakte dus totaal geen indruk. Maar goed, de aanhouder wint... @bos, heb je al een afspraak gemaakt bij de huisarts om de spiraal te laten verwijderen? Spannend zeg dat jullie er alweer voor gaan. Ik moet nog anderhalve maand wachten... Ben heel benieuwd wanneer ik ongesteld ga worden. Als ik nu de pil nog had geslikt, zou dan aankomende zondag zijn. Ben al wel vast met foliumzuur begonnen. Jeetje, jullie meid is echt snel! Wat heerlijk dat je er zoveel voor haar kunt zijn. Maar kan we wel voorstellen dat het ook heel erg druk is zo, met een eigen bedrijf. Plan je weleens een leuk avondje/weekendje met je man alleen? Heb je dan wel bijvoorbeeld je moeder of schoonmoeder om op te passen? Hoe was jullie vaderdag gisteren? Hier erg leuk! M'n vriend mocht lekker uitslapen en daarna hebben we heerlijk uitgebreid met z'n drietjes ontbeten. Jesper had op het kdv van papier een stropdas gemaakt (haha, 'laten' maken) met daarop een gedichtje en voetafdrukjes in verf, zo lief! Ik heb er een cadeaubon om te karten bij gedaan. Die hebben mijn zwager en schoonvader ook gekregen, kunnen ze mooi een keer met z'n drietjes gaan karten. Hier een druk weekje op het werk voor de boeg. Een hoop onderzoeksverslagen die af moeten voor de schoolvakanties. Dus nog even aanpoten, maar... volgende week vrijdag lekker op vakantie!! Heb er zoveel zin in! Woensdag ga ik met een vriendin mee om haar trouwjurk te passen. Ze trouwen in september, ben haar getuige! Vrijdag heb ik een personeelsuitje, ook gezellig. Vriendlief gaat aankomend weekend met z'n vrienden weg. Doen ze altijd een keer per jaar. Dat wordt voor het eerst dat ik drie dagen alleen ben met Jesper. Fijne avond nog. Liefs!
@idm: wat knap zeg dat ze al gaat oversteken van de bank naar de tafel. vlotte tante hoor. wat leuk een boerderij met winkel. maak je dan zelf producten van jullie eigen spullen? hoe vond hij de voetafdruk? @missx: je bedoelde vast idm de tweede keer hihi.. met mijn arm gaat het nog niet veel beter. ben vandaag terug geweest bij de chirurg maar hij keek me aan alsof hij wilde zeggen: wat doe je hier? moet volgens hem echt rust houden dan gaat het vanzelf over. gips geven ze pas als je wakker ligt van de pijn wat bij mij niet het geval is. ik heb er alleen overdag last van (bij alles wat ik doe) mijn ouders en schoonouders zijn inderdaad dol op lars. lars is hun eerste en enige kleinkind (bij beide) en nemen dan ook zeer de tijd voor hem. onze beide ouders zijn ook allemaal thuis de hele week. mijn schoonmoeder werkte niet. mijn schoonvader kon na veertig dienstjaren in de vut. mijn moeder heeft vorige jaar oktober een beroerte gehad en is sindsdien thuis (werkte wat halve dagen bij mensen in de huishouding) en mijn vader is sinds 1 juli met de vut (al wel een paar weken thuis omdat hij nog vakantie had) ze kunnen dus allemaal heerlijk genieten van de kleine man oeps hij lacht je dus uit als je nee tegen hem zegt. lars probeert dat ook maar gaat daarna piepen als hij doorheeft dat ik het meen. soms gaat hij gekke bekken trekken en moet ik proberen mijn lach in te houden. soms ben ik blij als ik een sjaal om hem dan kan ik mijn mond daar achter verbergen zodat hij mijn glimlach niet ziet. kan nooit lang boos blijven op onze kleine man. hier was vaderdag erg geslaagd al moest hij een hele hoop zelf doen helaas omdat mijn arm moet rusten. wel kreeg hij ontbijt op bed, had lars zijn I love papa shirt aan en was het cadeau in goede aarde gevallen. al met al was hij erg blij met alles. schattig he die babyvoetjes op een knutselwerk. altijd leuk karten. erg leuk kado. zo drukke week. ben je lerares? waar ga je heen op vakantie? leuk een bruiloft en nog getuige zijn ook erg bijzonder lijkt me dat. waar gaat het personeelsuitje heen?
Hey Bos! Haha, ik bedoelde idd niet twee keer bos... Wat balen zeg dat je er nog zo last van hebt! Maar ja, met zo'n kleintje kom je natuurlijk amper aan echt rusten toe. Wat heerlijk dat en je ouders en je schoonouders thuis zijn! Mijn ouders zijn 8 jaar geleden gescheiden. Nu allebei helemaal gelukkig met een nieuwe partner en ze kunnen ook nog allemaal door een deur, dus dat is erg fijn. Voor mijn ouders is Jesper ook het eerste kleinkind. Mijn vader en zijn vrouw (vorige maand getrouwd) wonen alleen hier bijna anderhalf uur rijden vandaan. Dat is erg jammer. Ze genieten dan ook volop van hem als ze hem zien! Proberen elkaar zeker eens in de drie weken te zien. Het is gewoon zo lastig nu met rijden. Toen Jesper er nog niet was, stapten we ook wel eens voor een avondje in de auto daarheen. Nu moeten we er echt een dagje uit voor plannen. Mijn moeder en haar vriend (gaan in augustus trouwen, toevallig he) wonen wel in de buurt. Mijn moeder is ook thuis, haar vriend werkt nog wel. Zij past dus een dag in de week op. Voor mijn schoonouders is Jesper het derde kleinkind, maar wel het eerste jongetje. De zus van mijn vriend heeft twee meisjes van 3 jaar en bijna 2 jaar. Schoonzus en zwager wonen hier 1 km vandaan, erg leuk! Mijn schoonouders zijn ook de hele week thuis, hebben hun bedrijf twee jaar geleden verkocht en genieten nu lekker. Zij passen ook een dag in de week op. Ideaal zo! Ik ben ontwikkelingspsycholoog. Komt helaas ook altijd veel verslaglegging bij kijken... Werk in een kleine praktijk, we zijn maar met z'n viertjes. Vrijdag wordt een gezellig dagje met de collega's en aanhang. M'n vriend kan er dus helaas niet bij zijn, maar goed. Volgens mij gaan we een fietstocht doen (??) en daarna lekker uit eten. De man van mijn werkgeefster zou iets bedenken. Ben benieuwd! Heb er eigenlijk helemaal niet zoveel zin in, hihi. Daar gaat m'n vrije dag. Moet ik weer oppas regelen. Maar zal vast gezellig zijn. Wij gaan naar Italië op vakantie, meer van Lugano. We rijden het wel in twee keer en vertrekken vrijdags al. Groetjes
@missx: oh wat toevallig dat je beide ouders weer op nieuw gaan trouwen en dan zo kort op elkaar. altijd fijn als je ouders gewoon nog samen door 1 deur kunnen. hier is het ook een tijd lang spannend geweest of mijn ouders bij elkaar zouden blijven. vooral na de beroerte van mijn moeder zag ze het niet meer zitten. gelukkig krijgen ze hulp nu en gaat het wat beter. mijn schoonmoeder heeft vorige jaar eierstokkanker gehad toen ik zwanger was. ook een lastige tijd geweest met veel onzekerheid. het was een grote, kwaadaardige tumor en na twee zware operaties was ze gelukkig van de kanker af en hoefde ze geen chemo's. ja we zijn wel met ons neus op de feite gedrukt vorige jaar door mijn moeder en schoonmoeder dat het leven snel afgelopen kan zijn als het tegen zit. zelf had ik ook nog eens met 34 weken zwangerschap (1 dag voor mijn verlof)een ongelukje en was ik uit bad gevallen. schouder uit de kom. gelukkig allemaal goed gekomen en bedacht lars niet dat hij eerder wilde komen. (ik zag mezelf al bijna bevallen met mijn arm in een mitella) lars heeft ook een vrij moeilijke start gehad. het was dan wel een gezonde hollandse jongen maar hij heeft de eerste 8 tot 10 weken alleen maar gehuild. het buro riep maar krampjes hoort erbij maar ik werd er stapel gek van. was blij als hij al 2 uur sliep per dag....niks was goed, auto rijden niet, wandelen niet, lopen niet niks niet....gelukkig nam de huisarts me serieus en die riep koemelkallergie. na wat voedingen gebrobeerd te hebben hielp de nutramigen (voeding via de huisarts voor koemelkallergie) lars werd rustig. huiduitslag verdween en ik hield tijd over omdat hij gewoon rustig sliep overdag......wat was ik blij dat ik nog 8 weken vakantie na mijn verlof had. eigenlijk kon toen pas het echte genieten beginnen. soms ben ik wel eens bang dat de volgende ook zoveel gaat huilen. dan moet ik er twee aandacht geven maar dan bedenk ik me meteen dat ik bij een volgende mezelf echt niet laat weg sturen met krampjes hoort erbij... hele fijne vakantie. geniet lekker van het weer, de omgeving en het belangrijkste van je mannen.
Hoi dames, Daar ben ik ook weer even. Ze ligt nu lekker op bed, sinds een paar dagen doet ze nog maar 1 slaapje maar wel van ongeveer 2 a 2,5 uur. Erg lekker! Voorheen sliep ze slecht en waren het 2 korte slaapjes. @bos, Wij hebben op de boerderij groenten en aardappels. Alles wat we op het land hebben staan verkopen we ook weer in de winkel. Nou alles... Er gaat natuurlijk nog heel veel voor de handel weg, maar we hebben veel groente alleen maar voor de huisverkoop. We hebben wel wat beestjes maar niet voor vlees of melk oid. De beestjes zijn echt hobby. Er lopen 2 paarden, een hond en 2 katten. Hier zijn mijn ouders ook gescheiden, 2 jaar geleden. Wij kondigde net aan dat we gingen trouwen en een week later kwamen ze met het bericht. Was geen leuke periode, maar gelukkig waren ze wel "samen" op de bruiloft. Ze hebben nu allebei een nieuwe relatie maar komen niet bij elkaar over de vloer. @bos, Jeetje wat sneu voor je mannetje dat hij kma heeft. Ze kunnen daar toch ook overheen groeien? Ik ben vanmorgen bij de huisarts geweest en heb het spiraaltje eruit laten halen. Dus nu is het nog afwachten wanneer de menstruatie opgang komt. Ik ben benieuwd. Ze adviseerde wel om gelijk met foliumzuur te beginnen dus dat ga ik van de week even halen. Zijn jullie daar al mee begonnen? Tot later!!
Hey meiden! Ben nog aan het werk, maar even kort een berichtje. Mag best even pauze nemen toch? haha! @bos, jeetje wat erg zeg van je schoonmoeder! Zal een spannende periode geweest zijn. Fijn om te horen dat het tussen jouw ouders beter gaat nu. Goed dat ze ervoor vechten! Ik wil niet direct over mezelf beginnen hoor, maar ik kan me je 'angsten' voor weer een 'huilbaby' best voorstellen. Jesper begon met 3 weken ineens heel erg veel te huilen. Terwijl hij daarvoor zoveel sliep en bijna nooit huilde. Hij overstrekte heel veel en had erge krampjes. Hij hield zichzelf wakker en sliep nooit langer dan een half uur achter elkaar. 's Nachts kwam hij al een uur na elke voeding weer. Kwamen echt in zo'n cirkeltje terecht: te moe om de borst leeg te drinken en tja, op een half volle buik kun je ook weer niet lang slapen. We zijn hem toen gaan inbakeren en dat was voor ons echt de oplossing. Vond het destijds vreselijk. Ineens sliep hij weer heel veel, maar ik kon hem helemaal niet z'n leuke stoere kleertjes aandoen die ik voor hem had gekocht. Slaat natuurlijk nergens op, maar had het me zo anders voorgesteld! Kwam bij dat ik natuurlijk nog in die 'dip' zat. We hebben weken lang de drie 'r'en toegepast (nu natuurlijk nog wel een beetje). Dat betekende: slapen, drinken, knuffelen en weer opnieuw. We merkten ook dat zodra we met hem gingen wandelen, hij weer van slag was. Vond het allemaal zo ongezellig! Ik wilde erop uit met hem, hem showen! Maar hij kon nergens tegen. Was heel erg prikkelgevoelig. Uiteindelijk kwam het natuurlijk helemaal goed. Afbouwen van de bakerdoek was wel een ramp, maar ook dat is goed gekomen gelukkig. En nu kan ik er wel lekker met hem op uit, hihi! Het was even een investering. Erg goed van jullie dat jullie je niet hebben laten afschepen met dat het krampjes waren! Voor een volgende keer hou je dat wel in je achterhoofd! En weet je wat voor een volgend kindje: we zijn nu al heel wat gewend , toch? @Idm, nog maar een slaapje?! Aan de ene kant fijn, ben je niet zo aan huis gebonden, aan de andere kant: mis je die momenten voor jezelf niet? Maar goed: beter zo dan twee korte slechte slaapjes natuurlijk. Nee Jesper hier die doet er soms nog drie! Hoorde net van m'n vriend dat ie nu ook weer even kort op bed ligt. Dan houdt ie het net niet vol tot de laatste fles. Echt leuk, een boerderijk! Zie helemaal zo'n ideaalplaatje voor me, haha! Rij je zelf ook paard? Dus jouw ouders ook gescheiden... Kunnen ze elkaar nog wel zien nu? Bijvoorbeeld als ze tegelijkertijd bij jullie zijn met verjaardagen? Moeilijk zeg, dat ze dat net kenbaar maakten terwijl jullie je helemaal verheugden op jullie huwelijk. Zo dubbel! Was het gevoelig, het laten verwijderen vanmorgen? Ik ben sinds zondag begonnen met foliumzuur. Beter maar vroeg genoeg beginnen. Hoe is het schema van jullie kleintjes? Ben ik wel benieuwd naar! Kus
@idm: spannend spiraal eruit....hoop dat de ongi snel op gang komt zodat jullie er meteen voor kunnen gaan. oh wat een naar nieuws na het leuke nieuws van je eigen bruiloft. fijn dat ze er wel samen waren. ja kma kunnen ze overheen groeien. meeste kinderen groeien er binnen een jaar overheen. af en toe proberen we wat te geven waar het in zit om te testen of het nog reactie geeft. @missx: haha ja we zijn nu zeker wat gewend. soms zeggen mensen wel eens tegen mij: wat heeft hij een harde stem. dan zeg ik altijd wat wil je hij heeft de eerste 10 weken zijn stembanden goed kunnen oefenen. wij hebben lars ook ingebakerd, hielp wel maar hij bleef weinig slapen en was nog onrustig. het gekke was dat hij 's nachts wel sliep maar overdag niet zo raar...ik heb zelfs een kinderfysio erbij gehad om te kijken of hij overprikkeld was en hebben we hele vragenlijst in moeten vullen maar daar kwam niks uit.... en tuurlijk mag je over jezelf beginnen..... het schema van lars is als volgt: 8.00 fles 200cc 9.30 slapen tot 11.30 (soms wat korter of langer) 11.30 fruit en sap 12.30 1 boterham en een fles van 100cc 13.30 slapten tot 15.30 (ook deze wisseld nogal) 15.30 koekje/soepstengel en sap 17.30 potje groenten (meneer weigert verse groenten) 18.00 slapen tot 20.00 20.00 fles 200cc 21.00 slapen tot volgende ochtend rond acht uur. hij is wel wat wisselend nu. we hebben geprobeerd zijn laatste fles er af te houden maar dan was hij steeds rond zes uur wakker. nu gaat hij weer wat langer slapen nu zijn laatste fles er weer bij zit dus het slapen overdag wisseld nog wel eens de laatste tijd. en het schema van jesper?
Hoi, Ik zal ons schema plaatsen, de tijden van het slapen verschillen nog wel eens. Ongeveer 6.30 uur fles 210+7 9 uur boterham (of krentebol/eierkoek) met sap 11.30 uur warm eten slapen 15.00 koekje met sap 17.30 uur fruit met meestal iets van brood 19.00 fles 210+7 daarna naar bed tot volgende ochtend Dit is meestal zo de laatste tijd. Soms is de eerste fles later, vanmorgen was het weer vroeger, maar toen heeft ze daarna nog erg lekker geslapen. Het spiraaltje laten verwijderen voelde je bijna niet, erin zetten vond ik 10x erger. Dat was wel even een rotgevoel. Ik ben benieuwd hoelang het gaat duren voordat ik ongesteld ben. De arts zegt dat het soms wel 6 weken kan duren. Ik heb altijd paardgereden, alleen de laatste tijd komt er niets van. Ik heb een paard dat met pensioen is en een pony. De pony wordt nu ingereden door mijn nichtje. Erg leuk om te zien. Ik ga lekker mijn bedje opzoeken! Welterusten
@ bos, ze is nooit een slaper geweest. Als ze nu alleen 'smiddags slaapt verschilt het. De ene keer slaapt ze 1,5 uur de andere keer bijna 3 uur. 'S avonds gaat ze dan wel om half 7/7 uur naar bed tot de volgende morgen 6 uur. Ik ben vandaag voor het eerst weer ongesteld geworden. Dus nu kan ik gaan kijken hoelang mijn cyclus is. Ben benieuwd. Lekker he dat het zo warm is. Ik ga vanmiddag lekker het badje neer zetten voor haar, ze vindt dat wel erg intresant. Liefs
@idm: jee dan is het zeker een korte slaper. lars slaapt vaak 2x 2 uur en soms nog wel eens een derde keer (zijn ouders zijn ook slaapkoppen misschien scheelt dat haha) Lekker het badje op zetten....denk dat ik dat ook maar ga doen.....
Hey meiden! Ben nu aan het werk en het is best druk, maar als ik straks nog een gaatje vind, dan schrijf ik weer even. Vind het gezellig met jullie, hihi! Merk dat ik best vaak kijk of er wat geschreven is. En dan onder werktijd... Kus!
Hey, @missx28, ik merk ook dat ik vaak even op de computer kijk of er al iets geschreven is. Erg leuk. @bos, Heerlijk zeg dat hij nog zoveel slaapt. Soms wou ik dat dat hier ook was. Maar het is ook wel weer gezellig als ze wakker is. Mijn moeder zegt dat ze het slapen van mij heeft, ik sliep ook nooit. Ik ben ook pas dat ik 3,5 was door gaan slapen! Ik ben wel blij dat ze doorslaapt. Dat ze ongeveer een half jaar was zijn we een poosje aan het rommelen geweest snachts, maar dat is gelukkig over. Ze heeft vanmorgen een half uurtje geslapen dus ik hoop dat ze zo nog wel een paar uurtjes slaapt. We zullen zien! Groetjes