Je bent onwijs goed bezig, Bos! Ik ben niet z'n ster in het huishouden en doe meestel alleen wat nodig is, schaam, schaam Gimena, een posi test kan nog heel goed! Ik duim heel hard voor jou, spannend! Namen... Vind ik ook heel lastig maar tegelijkertijd zo leuk. Voor een meisje hebben wij al vrij zeker een naam. Mijn man wilde twee lettergrepen en eindigend op een -a en ik wilde een weinig voorkomende naam. Het is dus gelukt. Voor een jongen is het een stuk lastiger. Heb ik al verteld dat wij hier een fijne multi culti gezin vormen en ik oorspronkelijk niet uit NL kom? De naam moet dus in alle drie de landen/talen goed te doen zijn. Ik kan toch moelijk bij mijn familie met bijvoorbeeld Gijs aan te komen zetten, kunnen zij niet eens uitspreken. Wij hebben wel een paar namen in gedachten waarvan een een favoriet is. Maar het blijft moelijk, hoor. Tandenknarsen doet meneer hier niet. Maar hij is heel laat met alles inclusief tanden krijgen. Zijn eerste tand kwam toen hij ruim een jaar oud was. Nu heeft hij er vier maar nog geen kiesjes... MissX je boft maar met je super handige vriend! Die van mij kan er helemaal niks van, is niet altijd even leuk/praktisch. De meeste klussen in huis doe ik dus zelf... Fijne avond allemaal!!!!
@anneke: wat erg zeg. zou wel mooi zijn als hij er nog bij kan zijn inderdaad. het is zo'n rotziekte...hebben een half jaar terug de vader van mijn vriendin begraven is ook overleden aan kanker en mijn schoonmoeder is er gelukkig van genezen. sterkte ermee @quint: nou ik ben ook geen ster in het huishouden hoor, maar soms is het nou eenmaal hard nodig he haha. oh waar kom je dan oorspronkelijk vandaan als ik vragen mag. en hoe heet je kleine? wij hadden bij lars twee namen die we leuk vonden. lars en sven maar onze overbuurjongen is net wat ouder als lars en heet dus sven. die naam viel al af dus bleef er nog 1 over haha. vond namen het moeilijkse wat er was. zijn er ook pas over na gaan denken toen we wisten dat we een jongen kregen. @missx: fijn zeg zo'n handige man. mijne is ook handig met cijfertjes haha....gelukkig zijn mijn vader en schoonvader wel handig met hun handen... @all: ga nu echt naar bed want moet morgen werken van zeven tot vijf bah heb geen zin na 2 weken vakantie..
@Bos: dat maakte de keuze wel heel gemakkelijk dan! Ik vind Lars trouwens ook mooier dan Sven, al is dat ook een mooie naam. Je hoort Sven alleen veel vaker... Houden jullie daar eigenlijk rekening mee, hoe vaak een naam voorkomt?
Hey meiden! Ben nu aan het wer. Baas kan elk moment binnenkomen en zit de hele dag bij haar op de kamer. Dus kan vandaag helaas niet schrijven. Na het werk uit eten met een vriendin, dus ik spreek jullie morgen weer! Kus
Goedemorgen, Alles goed met iedereen? @anneke, sterkte, het is en het blijft een rotziekte! Een vriend van ons had ook kanker, maar een maandje geleden heeft hij te horen gekregen dat het helemaal weg is. Hij had ook uitzaaingen. @tandenknarsen, gelukkig doet ze dat hier niet ik vind dat zo'n rotgeluid. @namen, wij zijn pas begonnen met namen verzinnen zodra we het wisten wat het was. En nog heeft het zo lang geduurd eer dat we eruit waren. Ik was al 35 weken zwanger en toen begonnen we toch weer te twijfelen. Uiteindelijk toch nog veranderd van naam. Wij houden ook van hollandse namen. groetjes
@missx nee hoeft niet te zeggen. ik had met kruivat test getest 2 voor 5 euro gebruik ok altijd eerlijk gezegd. jammer van de stuur fout van je mannentje. heeft hij zich bezeerd? nee toch? @bos hoop dat ik te vroeg heb getest. haha zit niets anders op dan wachten. @idm hier wel een tandenknarsen bah bah erg een rot geluid
Gimena, het blijft inderdaad afwachten! Ik hoop dat je binnenkort een positieve test in je handen hebt! MissX, gezellig het uit eten, veel plezier met je vriendin. Bos, Lars vind ik leuker dan Sven, een goede keuze gemaakt! Ik kom uit Rusland, geboren en getogen en tot mijn 22ste gewoond. Onze zoon heet M.axim. Wij zijn nog steeds blij met zijn naam omdat het een makkelijke internationale maar toch niet veel voorkomende (in Nederland dan) naam is. Manlief is jarig dus ik ga ervandoor. Morgen moet ik aan het werk (ook absoluut geen zin in maar het moet gebeuren) dus kom s'avonds even spiken
@Gimena: jammerdebammer! Maar kan het ook bij jou zo zijn at je te vroeg hebt getest? @Quint: van harte gefeliciteerd met je mannetje! @MissX: veel plezier bij je etentje! @Idm: hoe heet jouw dochtertje eigenlijk of wil je dat liever niet vertellen?
Hoi dames, @bos, jammer zeg! Nu maar hopen in de volgende ronde! @quint, Mag ik vragen hoelang je al in nederland bent? Want je schrijft erg goed nederlands, en ik neem aan dat je het dan ook goed spreekt. @missx, veel plezier bij je etentje! @anneke, Ons dochtertje heet Manon, dit vonden we een leuke hollandse naam. Manon heeft sinds een paar dagen dat als ze haar zin niet krijgt, dan zet ze het op een gillen/huilen! Af en toe word ik er helemaal gestoord van! @all, Eten jullie kindjes de korstjes op van het brood? Sinds een poosje laat ze het staan, soms gaat het goed en eet ze ze op maar de volgende dag niet. Wat kan je hieraan doen?
@Idm: ik denk dat je er heel weinig aan kunt doen, gewoon blijven voorzetten maar niet te veel aandringen... zal net als het gillen wel een (vervelende) fase zijn. Manon is inderdaad een leuke Nederlandse naam. Stoer, maar wel meisjesachtig en niet iets dat je continu hoort! Onze Ronja begint ook wat moeite te krijgen met het niet krijgen van haar zin... erg jammer, maar het hoort erbij. Het woordje nee zorgt nu al snel voor een pruillip. Nou ja, ze begrijpt het in ieder geval wel goed
@anneke: wij hebben geen rekening gehouden met hoe vaak de naam voorkomt. lars is vrij populair (kwamen we achter nadat hij geboren was) @idm; bij jou ook al een tandenknarser dus. brrr rotgeluid he. je bedoelt gimena denk ik met jammer op naar de volgende ronde? ja hij eet ze op maar wat kan je doen als ze ze niet eet. is het eigenwijzigheid of krijgt ze kiezen?? (en dus pijn in haar mond) als het eigenwijzigheid is eerst de korsten geven en dan het brood. @gimena: he chips negatief. balen meid. @Quint: gefeliciteerd met je man.
hier hoor ik lars ook niet vaak maar volgens de statestieken en de namen top 10 is hij vrij populair.
@anneke: ja haha denk het ook. ga ff douchen. waar laten jullie je kindje als je doucht? lars vind het niet leuk om in bed te spelen dus doe het meestal als hij op bed ligt maar nu hij nog maar 1x slaapt vind ik midden op de dag douchen niet zo'n succes dan doe ik liever wat in huis.
oke...vind ik zo laat. wij gaan vaak om negen uur aankleden en als ik dan weg wil met ik later weer uitkleden en douchen en weer aankleden haha vind ik zo zonde van mijn tijd of ben ik dan een muts haha..