Wie nog meer in augustus voor een 2e? (1e kindje van augustus 2009)

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door MissX28, 17 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. annekevdz

annekevdz Fanatiek lid

25 sep 2009
    2.515
    0
    0
    Hallo allemaal,

Bij de vk ging het weer helemaal goed. Goede bloeddruk, goede groei van de baarmoeder en duidelijke en regelmatige hartslag. Helemaal lekker! Wel een drukke werkdag gehad, maar nu is het weekend. Dan ga ik ook weer even bij pake kijken. Frank was vandaag even met Ronja geweest en het was ongeveer hetzelfde als dinsdag, dus dat is goed om te horen.

@Gimena: jammer dat je toch ongesteld geworden bent... volgende ronde weer beter!

@MissX: wat leuk dat je de afspraak hebt voor de 20 weken echo... nog vijf weken ongeveer?

2. MissX28

MissX28 Bekend lid

2 aug 2009
    735
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    Hey Anneke,

Top dat alles weer goed was! Voor jou kan het aftellen beginnen nu je op de helft bent! Hoe voel je je verder? Nog kwaaltjes? Ik merk dat mijn moeheid minder aan het worden is, hoewel het er nog steeds wel meer is dan anders. En ik ben wat minder misselijk. Gisteren had ik wat last van maagzuur. Zou dat zo vroeg al met de zwangerschap te maken kunnen hebben? het voelde net als toen met Jesper, maar toen had ik er pas in de laatste tien weken ofzo last van.
    Inderdaad, nog iets meer dan 5 weken en dan ben ik ook alweer op de helft, wat gaat het toch snel!!

Liefs

3. annekevdz

annekevdz Fanatiek lid

25 sep 2009
    2.515
    0
    0
    @MissX: ik heb het wel vaker gehoord van vrouwens dat ze ook in het begin van de zwangerschap last hebben van brandend maagzuur... maar wel irritant voor je. Mijn vermoeidheid was eigenlijk pas over met 17 weken... Dat het na het eerste trimester beter zou gaan is gewoon een fabeltje om ons op te vrolijken ;). Ik voel me eigenlijk nu wel heel erg goed. Niet meer zo moe, helemaal niet meer misselijk en ook verder weinig klachten. Het enige waar ik wel zo nu en dan last van heb, is mijn bekken. Als ik heb hardgelopen, dan voel ik het vervolgens wel de hele dag. Die frequentie heb ik dus aardig teruggebracht en ik doe nu ook met wandelpauzes. Rigoreus stoppen hoeft ook niet, maar ik wil ook niet dat ik er meer last van ga krijgen. Het begint nu inderdaad lekker op te schieten. Gelukkig maar, want ik ben niet de meest geduldige... Gaat het voor jouw gevoel nu ook sneller dan de eerste keer?

Vandaag een vrije dag. Ga even naar de sportschool, ze hebben daar kinderopvang, das fijn. Dan even langs mijn werk. Had weer eens wat papieren laten liggen die ik wel nodig heb. Vanmiddag op bezoek bij pake in het verpleegtehuis. Wordt wel weer een gezeul met Ronja, maar met wat rustpauzes ertussen, moet het kunnen.

4. bos

bos VIP lid

23 aug 2008
    8.268
    0
    0
    zuid holland
    @anneke: jee zeg al op de helft weer. wat gaat het hard zeg.

@missx: vervelend dat zuur. hopen dat het snel weg gaat. ik at vaak vanille vla dat hielp wel.

5. annekevdz

annekevdz Fanatiek lid

25 sep 2009
    2.515
    0
    0
    Gaat echt snel inderdaad, willen vandaag beginnen met de babykamer! Leuk man!

6. Amarens

Amarens VIP lid

24 dec 2009
    11.523
    3.772
    113
    Hee, een paar dagjes niet geweest hier...

Bos, gelukkig geen last van het vallen bij Lars. Nou die van ons is van de week van de trap gevallen, ik was zo geschrokken en voelde me ook zo schuldig. Voor zover onze HA het kon zien, was alles goed met de kleine op een paar schaafwondjes na.
    Welke ovu testen gebruik jij? Ik gebruik die van sensitest en vind ze niet super duidelijk. Heb besloten dat ik ze deze ronde een dag of drie rond mijn ei ga gebruiken. Ben benieuwd...

MissX, spannend 20 weken echo. Het gaat zo snel, he. Willen jullie het geslacht weten of blijft het een verassing? Gelukkig ben je minder misselijk maar als het goed is, heb je de moelijkste tijd al gehad? Maagzuur heb ik geen ervaring mee maar heb gehoord dat rennies heel goed helpen. Volgens mij mag je ze wel slikken als je zwanger bent?
    Mijn NOD is nu op 28 november... Ik zou het heel erg leuk vinden als het komende drie rondes raak zou zijn, dan zou ik in augustus/september uitgerekend zijn (mijn voorkeursmanden). Maar mocht het niet zo zijn dan gaan wij gewoon verder... Wij wachten het af al vind ik het reuze spannend, hoor.

Elionorah, van harte met je neefje! Een hele mooie naam heeft hij gekregen! En lekker hangen in die hangmat :D Succes in de nieuwe ronde en alvast een fijne reis naar huis.

Anneke, heel erg leuk om de babykamer in te richten! Veel plezier! Blijft Ronja in haar eigen kamer en krijgt de baby een andere nieuwe kamer? Ben benieuwd hoe jullie dit regelen.

7. bos

bos VIP lid

23 aug 2008
    8.268
    0
    0
    zuid holland
    @quint:eek:h dat is ook schrikken zeg van de trap gevallen. gelukkig op een paar schaafwonden niks ergs..
    ik gebruik ook die van sensitest. ben er al twee keer zwanger mee geworden dus ik ben er wel tevreden over. vorige keer was mijn streepje niet zo duidelijk als de controle streep maar deze ronde wel weer...

8. annekevdz

annekevdz Fanatiek lid

25 sep 2009
    2.515
    0
    0
    @Quint: ai, van de trap gevallen dat is vervelend. Heb je het wel gezien hoe het gebeurde of is het je helemaal ontkomen? Gelukkig maar dat er geen schade was op een paar schaafwonden na. Een ongelukje zit zo in een klein hoekje.
    Ronja blijft inderdaad in haar kamertje. En dan krijgt haar broertje wat nu de computerkamer is. Dus die moeten we nu gaan legen. De computer komt in de woonkamer en daar hebben we vandaag een klein bureautje voor gehaald bij de Ikea. Uiteraard weer veel te veel leuke kleine dingen ook meegenomen... oeps!

9. gimena

gimena Niet meer actief

zo ben ik maar eens alles bij gelezen :) leuke maar drukke week gehad een meeting van zp en vrijdag gezellig met een zp vriendin naar jonge gezinne beurs geweest.
    vandaag boodschappen + ikea zo ben nu even er klaar mee

10. annekevdz

annekevdz Fanatiek lid

25 sep 2009
    2.515
    0
    0
    @Gimena: ik snap dat je er even klaar mee bent! Drukke week idd. Wat heb jij veel contacten via zp... leuk hoor!

11. Amarens

Amarens VIP lid

24 dec 2009
    11.523
    3.772
    113
    Bos, zie je wel die ondingen (ovu testen) zijn niks voor mij :) Ik zie nooit zo goed wanneer die strepen donker genoeg zijn... Maar ik ga ze toch deze keer weer gebruiken misschien zal het nu meevallen.

Anneke, ik was net te laat bij zoonlief om hem tegen te houden. Dat geluid toen ie viel, echt vreselijk. Hij ging net als een bal van de trap af... Gelukkig is het goed afgelopen maar ik heb daar nog steeds kippenvel van.
    Jullie hebben het prima geregeld met de kinderkamers. Is het nog veel werk om de computerkamer te verhuizen? Bij ons komt de eventuele kleine een paar manden (totdat ie doorslaapt) op onze kamer slapen en daarna gaan de kids samen op een kamer totdat de oudste zelfstandig op zolder kan slapen.

12. MissX28

MissX28 Bekend lid

2 aug 2009
    735
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    Hey meiden!

@Anneke, knap dat je überhaupt nog hardloopt! Het is echt erg, want ik sporte ook regelmatig, maar heb nu al weken niets meer gedaan. Was telkens 's avonds zooo moe. Hoewel je dan misschien nog beter gewoon wat kunt doen om je fitter te gaan voelen, maar kon er gewoon de puf niet voor opbrengen. En nu is die drempel weer groter om te gaan beginnen he... Gelukkig loop ik erg veel met de hond en fiets ik regelmatig lekker met Jesper. En veel traplopen op het werk, haha!
    Ik heb inderdaad ook het gevoel dat het veel sneller gaat dan toen. Nog even en dan zit ik alweer op de helft! We moeten nog erg veel doen aan de nieuwe kamer van Jesper, dus voor mij mag het nog wel even duren voor de kleiner er is. Ben zo bang dat het niet op tijd af is. Slaat helemaal nergens op, vriend heeft er alle vertrouwen in. Zal wel te maken hebben met m'n zwangerschap dat ik graag alles weer veel te vroeg klaar wil hebben.
    Wat leuk dat jullie gaan beginnen met de babykamer! Welke kleuren?

@Quint, ach wat sneu voor je zoontje! Wat zul je geschrokken zijn! Dat is altijd mijn angst als ik van de trap af loop. Jesper wordt ook al zo zwaar! Kan hem soms amper nog houden in één arm.
    Wij willen inderdaad weten wat het wordt. Dat wisten we bij Jesper ook. Vond dat toch wel erg praktisch met kleertjes kopen en het kamertje inrichten. En daarnaast ben ik gewoon veel te nieuwsgierig, haha! Iedereen mag het straks ook weer weten. Kan het toch niet voor me houden.

@Bos, goede tip, vanillevla! Ik had 'em wel eens vaker gehoord, maar niet meer aan gedacht. Ga het van de week gelijk halen!
    En, hebben jullie genoeg geklust? Spannend hoor, afwachten nu... Hoop het zo!

@Gimena, jeetje druk weekend gehad! Was de meeting met dezelfde groep van zp als laatst? Of is dit van een andere groep? Wat leuk zeg! Met kindjes erbij?

Ik zal eens even kijken of ik ons lijstje nog kan vinden. Moeten we wel een beetje bijhouden hoor!!

Kus

13. MissX28

MissX28 Bekend lid

2 aug 2009
    735
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    Zwanger!!
    flotsje ~ 1e ronde ~ 21 maart 2011 uitgerekend
    Annekevdz ~ 1e ronde ~ 24 maart 2011 uitgerekend
    MissX28 ~ 1e ronde ~ 30 april 2011 uitgerekend

Idm ~ 1e ronde ~ 5 mei 2011 uitgerekend
    Nina1982 ~ 1e ronde ~ .... 2011 uitgerekend

Nog niet zwanger...
    Sunlight ~ bezig met 2e ronde ~ NOD 17 oktober
    Bos ~ 1e ronde na mk ~ NOD 16 november
    Elionorah ~ bezig met 4e ronde ~ NOD 18 november
    Quint1 ~ bezig met 2e ronde ~ NOD 28 november
    Gimena ~ bezig met 4e ronde ~ NOD ... november

Volgens mij klopt ie zo. Weet nog even niet wat we moeten doen met Sunlight en Nina? En ook al een tijdje niets van Flotsje gehoord...

Gimena, voor jou natuurlijk nu moeilijk inschatten wanneer je nieuwe NOD is. Wat zullen we invullen?

Hier verder alles prima! Niet zoveel te vertellen eigenlijk. Hihi, saai he?! Ben vandaag nog niet misselijk geweest!! :)

Liefs!

14. bos

bos VIP lid

23 aug 2008
    8.268
    0
    0
    zuid holland
    @Missx: ik had dinsdag avond en woensdag avond de donkerste strepen op mijn ovu test en hebben woensdag avond en donderdagavond zoiezo geklust. donderdagavond was de streep zo goed als weg dus aan de timing heeft het niet gelegen als het goed is. nu op het wachtbankje

@Quint: anders tegen de tijd dat je je ei verwacht twee keer per dag testen. misschien mis je hem net met 1 keer waardoor hij niet heel donker word. mijne waren nu ook donkerder dan vorige keer. rare dingen joh die testen...

15. bos

bos VIP lid

23 aug 2008
    8.268
    0
    0
    zuid holland
    oh vergeet ik te zeggen dat onze kleine man ziek is.
    vanmiddag had hij 38.6 en vanavond nog. hij was wel lief hoor maar ook wel zielig (nou zijn mannen altijd wat zieliger he als ze ziek zijn;))

hij heeft wel veel geslapen voor zijn doen en wel goed gegeten en gedronken gelukkig.

hoop dat hij morgen opknapt is..

16. annekevdz

annekevdz Fanatiek lid

25 sep 2009
    2.515
    0
    0
    Hallo allemaal,

@MissX: dat is precies de reden waarom ik 's ochtends loop ipv 's avonds... dan ben ik vaak veel te moe! En 's ochtends dan is het wel even zwaar, maar kan ik het wel goed aan. Ik herken het wel wat je zegt van vroeg de kamer klaar willen hebben en bang zijn dat het niet op tijd af is... hier hetzelfde verhaal. Wij hebben donkerblauw behang met grote witte sterren en rood wit gestreept behang. Beetje Amerikaans thema... past zo leuk bij de hobby van papa: honkbal.

@Bos: dan heb je een goede kans dat het raak is... spannend weer!

@Quint: dat lijkt me echt heel naar om mee te maken, gelukkig is het goed afgelopen. Kinderen en de trap is toch een hele gevaarlijke combinatie. En het lokt wel heel erg, ik merk het nu al wel. Ik moet echt de kamerdeur potdicht houden, anders is Ronja ook al gelijk de trap aan het bestormen. De computers verhuizen enzo valt op zich wel mee. Denk dat we dat woensdag wel kunnen doen, dan zijn we toch vrij ivm de 20 weken echo. Misschien dat we dan volgend weekend het behang kunnen verwijderen en dat Frank dan in de week daarop met behangen aan de slag kan...

17. annekevdz

annekevdz Fanatiek lid

25 sep 2009
    2.515
    0
    0
    @Bos: begint dat dramatische gedoe zo jong al? Dan zal ik dat straks ook nog wel ervaren met kleine numero twee... maar alle gekheid op een stokje: beterschap met de kleine!

18. bos

bos VIP lid

23 aug 2008
    8.268
    0
    0
    zuid holland
    @anneke: haha ik weet niet ik heb geen vergelijk met een meisje natuurlijk haha hij is wel zielig maar ook wel weer heel lief als hij zo aanhankelijk is. hoop toch maar dat het snel over is want morgen krijgt hij twee vriendinnetjes op visite..

19. annekevdz

annekevdz Fanatiek lid

25 sep 2009
    2.515
    0
    0
    @Bos: heeft de kleine drama king nog een beetje leuk kunnen spelen met zijn harem? Ik droomde trouwens gisteren dat we een tweeling kregen, twee jongetjes en dat we de tweede Lars gingen noemen. Best grappig, want we hebben dat helemaal nooit overwogen. Waar het menselijk brein zich al niet mee bezig houdt he?

20. annekevdz

annekevdz Fanatiek lid

25 sep 2009
    2.515
    0
    0
    Hebben jullie een leuke dag gehad? Ik wel, moest voor cursus naar Utrecht, dus wel van half zeven tot half zeven op pad geweest, maar het was erg leuk. Ben nu wel op! Dat wordt dus maar lekker vroeg mijn bedje in!

Deel Deze Pagina